Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

oldtimercraiova

@Ionut deja a pus prognosticul de intarziere al proiectului !  :lol:

danvoicu

Pai si ce daca a pus prognosticul asa? In proportie de peste 95% eu cred ca va avea dreptate. Desi nu imi doresc. Insa autoritatile noastre cam respecta statisticile astea negative.

oldtimercraiova

Fix asta spuneam si eu, dar in alt mod. :)

al3x

Scriosteanu pe Facebook

Quote𝗨𝗹𝘁𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗮𝘃𝗶𝘇 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗟𝗶𝘁𝗼𝗿𝗮𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶

După ce săptămâna trecută am avizat proiectul în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ieri a fost avizat în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe al Ministerului Dezvoltărilor, Lucrărilor Publice și Administrației studiul de fezabilitate pentru 𝗔𝗹𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮𝘁𝗶𝘃𝗮 𝗧𝗲𝗰𝗵𝗶𝗿𝗴𝗵𝗶𝗼𝗹, denumită și 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗟𝗶𝘁𝗼𝗿𝗮𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶, care este, practic, ultimul aviz înainte de aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.

Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:
✅️ 30,59 km lungime traseu
✅️ 2 benzi de circulație pe sens
✅️ 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră
✅️ spații de servicii (stânga/dreapta)
✅️ parcări (stânga/dreapta)
✅️ Centru de Întreținere și Coordonare
✅️ 5 noduri rutiere:
1) Nod rutier Cumpăna (km 2+600)
2) Nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960)
3) Nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A - DN39 (km 5+960)
4) Nod rutier DN38 (km 11+000)
5) Nod rutier 23 August (km 30+220)

Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.

Valoarea totală a proiectului este de 1,15 milioane de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile.

📍 Traseul traversează următoarele U.A.T.-uri ale județului Constanța: orașele Techirghiol și Eforie și comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August și se va desfășura pe amplasament nou, fără a folosi porțiuni de drum existente.

Mulțumesc pentru buna colaborare autorităților locale din jud. Constanta!

🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴
_____________________________
#Techirghiol #AlternativaTechirghiol
#Constanta #Eforie #Cumpana #Agigea
#Tuzla #23August #infrastructura #rutier
#dezvoltamRomania #HaiRomaniaHaiCaSePoate

nedcatalin

Eu nu inteleg denumirile astea tampite "Alternativa", "la nivel de autostrada".. O fi greu sa se comunice de la inceput:

- indicativul (A4, A688...)
- indicativul drumului de legatura...

Ca sa nu mai zic "scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie". Exprimari bananiere, in loc sa avem informatii clare, tehnice.

Harry


survola

Să vedem mai întâi podul peste Canal.

Feri

Daca termina mai intai bucata dintre DN38 si DN39 si tot este bine. Se vor putea ocoli Eforiile prin Agigea-Techirghiol-A4-23 August

tom_sawyer

Văd că pe harta API apare ca având Acord de Mediu emis, și Scrioșteanu zice la fel în comentarii. Dar nu apare niciun Acord de Mediu, nici pe site-ul general ANPM, nici pe ANPM Constanța.

Pe 09.10.2023 a fost publicat anunțul privind emiterea AM, cu terment de contestație în 10 zile. AM nu apare în listele din link-urile de mai sus. S-or fi depus contestații?

GAC

singurul punct slab pe care il vad este capul sudic al acestui tronson de autostrada, care se racordeaza direct in DN39. Vor fi probleme cand se va continua mai departe cu o centura a mangaliei sau chiar A pana in bulgaria. conexiunea ar fi trebuit gandita altfel, lasand loc ca A4 sa mearga mai departe.

UserCT

#1270
Eu zic ca au gandit-o destul de bine tinand cont ca la intersectia viitoarei Autostrazi cu DN39 se afla mai multe localitati care nu lasau prea mult spatiu de manevra (Moseni si Dulceti). Daca ne uitam pe harta, o viitoare autostrada spre Bulgaria se poate desprinde inainte de nodul de la 23 August, unde au facut o curba care lasa loc continuarii autostrazii exact printre localitatile din zona, fix cum au construit si autostrada A4 la vremea ei. Exista chiar si posibilitatea de a continua din dreptul lacului Techirghiol (curba incercuita cu albastru), in cazul in care Bulgarii vor dori sa faca autostrada mai spre Vest, aproape de Dobrich.



In plus, viitoarea centura a Mangaliei (DRUM EXPRES) este deja prinsa in PUZ-ul municipiului si nu incomodeaza cu nimic, ea incepand din zona intersectiei dintre DN39 si linia de cale ferata Constanta-Mangalia; proiectul se afla in prezent la CNAIR, cu studiul de fezabilitate deja facut.






aby28

Dece construim centura la standard de DeX in loc sa continuam autostrada?

denis2001

In legatura cu capatul sudic al autostrazii, poate s-au gandit ca pe viitor sa transforme DN39 intre 23 August si Mangalia in autostrada, iar DN39 sa fie "relocat" prin Olimp/Neptun/Venus/Mangalia.

rezin

Cam bizară acestă soluție în partea sudică. Eu consider că trebuia mers până la Mangalia și centura Mangalia trebuia integrată în A4 și coroborat cu partea bulgară.

Xed

Nu este nimic bizar. Este o solutie buna si arhisuficienta pentru litoralul sudic.

Cat despre partea bulgara nu ai ce sa coroborezi cu ei pe la Mangalia. Duci inutil o autostrada pana la Mangalia care abia va fi utilizata tot anul mai putin in sezonul estival in conditiile in care bulgarii nu au absolut nicio viitoare intentie de a se conecta in zona Vama Veche ci mai degraba la Negru Voda pe ruta Dobrich-Varna iar mai departe Burgas.