Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

@rizzuh vezi discutiile de pe Quick Wins. Sunt de doua feluri, cu fundatie (Teius-Razboieni) si fara. Cele cu fundatie sunt fix ce se face la reconstructie. Si QW cu fundatie vor dura pana-n 2025 deci nu sunt chiar Q.

Craiova-Calafat: nu stiu daca refactia suprastructurii + electrificare ar ajunge. Si atat timp cat exista SF cu AM in sertar, nu stiu daca cineva si-ar asuma o proiectare de electrificare pe acelasi traseu. Uneori situatia din teren e mai usoara decat situatia birocratica.

Daca te uiti pe harta proiectelor de la buget, sunt in pregatire multi km de electrificare, exact de tipul care ar fi necesar pe Craiova-Calafat. Problema e ca nu au reusit sa semneze niciun contract de executie pt ca ei cer si RK la cale si firmele care stiu face electrificare nu sunt acreditate si pt suprastrucrura etc etc

Nu inteleg de ce la Domasnea/Poarta au facut doar traseu de 120 daca tot au facut varianta. Poate reiese undeva in SF.

rizzuh

Pe Craiova - Calafat nu sunt probleme de fundatie pentru traficul de calatori, in niciun caz cum este la Balota de exemplu. Marfa nu ai, fiindca nu ai de unde; poate niste grau si porumb de la Bailesti.

De problemele birocratice n-am ce sa mai zic, fuga de decizie/raspundere este ceva mult inradacinit la noi.

TibiV

Quote from: rizzuh on April 18, 2024, 10:58:17 AM....la RK nu se demoleaza, poate se consolideaza punctual, poate nu se face nimic daca nu-i nevoie. Iar pe Craiova - Calafat nu este nevoie, nu pe toata distanta, vor circula doar trenuri usoare acolo.

Mi se pare ca vad o contradictie logica: nu discutam despre RK/QW Craiova-Calafat tocmai pentru a putea prelua trenuri grele, de marfa, spre Bulgaria/Grecia?!?!... Ca doar pentru trenuri usoare ar fi bani aruncati degeaba...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Da, exact, trenuri grele care mai departe de Calafat nu au pe unde merge - traseul in Bulgaria este foarte dificil, cu viteze mici si restrictii de tonaj, astfel ca o lucrare majora care ar ajuta marfa este inutila. Pe ruta asta ar trebui sa se faca strictul necesar pentru trenurile de calatori.

cristi5

@rizzuh pai si bulgarii pot sa-si faca proiectul lor. Acum sau peste 20 de ani.

Dar nu are rost, ca romanii nu misca nimic pe Craiova-Calafat :)

Bine ca am facut pod feroviar peste Dunare de-a moaca

E coridor european. Trebuie adus la un anumit standard, altfel nu primim finantare. Poate pe un Quick Wins daca iese acolo prioritar. Sau o reinnoire ca la Pitesti-Bucuresti pe PNRR dar nu stiu daca vom mai pupa asa ceva.

De la bugetul de stat eu personal nu vad multe sanse. Vor fi mereu tronsoane mai prioritare decat asta din marginea tarii. Plus ca e blocat birocratic, nu va semna nimeni nimic stiind ca exista deja un proiect. Curtea de Conturi etc.

Tocmai pt astfel de tronsoane marginase dar care leaga 2 tari sarace ar trebui sa contribuie EU.

Cetatean

Cred ca-si baga aia la Bruxelles degetu in gat pentru podu de la Vidin pe partea de CF

rizzuh

@cristi5 si n-ar fi mai bine sa facem lucrarile mari in acelasi timp cu ei, iar pana atunci facem o reinnoire la linie ca sa circulam civilizat pe ea? O:-)

cristi5

@rizzuh uite ce pregatesc bulgarii. O reconstructie cu variante de viteza. Unde-am mai vazut de-astea? ;)

Extrem de naiva, 1 an proiectare, 2 executie. Si bugetul e naiv probabil. Peste 60 km, mare parte traseu nou, din care un tunel de 3 km, 2,3 miliarde euro.

Info de la @florin74. Din pacate traducerea automata din bulgara pe site-ul EU nu merge stralucit.

https://ted.europa.eu/ro/notice/-/detail/435964-2023






Quote€2.3bn Vidin - Sofia rail modernisation plan outlined

The project will see part of the route being reconstructed on a less circuitous alignment requiring extensive civil engineering work. In total there will be two tunnels of 325m and 2975m in length; six bridges with a total length of 564m; and 11 viaducts and flyovers with a total length of 4680m, including one with a length of 1126m and height of 112m.

The new alignment will shorten the Vidin - Sofia route by 14km. The new line will be electrified and laid with heavier rail to increase line speed for passenger trains to 160km/h and for freight trains to 120km/h while meeting the latest European Union (EU) standards for safety, reliability and interoperability. The route will form part of the TEN-T network.

Also as part of the project, the two existing intermediate stations at Medkovets-Brusartsi and Brusartsi-Dabova Mahala will be partially rebuilt and four new stations will be built at Dabova Mahala, Vodnyanci, Sratsimir and Vidbol. In addition, software modelling has been used to minimise noise from train operations and noise protection measures will be provided where required.

The Vidin - Medkovets project has been divided into three sections: Medkovets - Dabova Mahala, Dabova Mahala - Sratsimir and Sratsimir - Vidin. The tendering process to select the contractors for the first two sections is due to be completed this month, while completion of the procurement process for the third section is expected to be completed within a few months.

The indicative value for the construction of the entire Vidin - Medkovets section is put at €613.5m, 85% of which will be provided by the EU's Connecting Europe Facility (CEF).

In July 2022 the EU announced that it was providing €224.57m i to Bulgaria for the modernisation of the Medkovits - Sratsimir section of the Vidin - Sofia route. This was reported to be the largest sum of EU co-financing ever provided for a Bulgarian rail project. Bulgaria also received €4.9m in EU funding towards technical assistance for upgrading the Mezdra - Medkovets section.

shift2rail

^Proiect in oglinda cu ce se face la noi pe Bv-Sighisoara: o linie de sec. xix, pe curba de nivel a Balkanilor, este adusa in sec. xxi printr-o succesiune clasica de tuneluri si viaducte. Bien joué!

cristi5

De acord @shift2rail , dar as zice ca e de fapt in oglinda cu vreo 3 loturi din Craiova-Caransebes. Traseul actual face o catarare de la Vidin (30m) pana la 300m, apoi coboara la 97m dupa care urca iar brusc la Medkovets la 182m.

cristi5

A aparut pe server memoriul de prezentare din SFul Craiova-Calafat

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/craiova-calafat/

S-a ales alternativa 2, cu 9,7 din 104 km pe variante de viteza, 77% cu 160.

Viteza comerciala a trenurilor interregio creste de la 38,7 la 105 km/h (timp de parcurs scade de la 184 min la 60 min)

25 tone pe osie, tonaj brut maxim 1400 tone, lungime maxima tren marfa 740m

shift2rail

Poate ne inspiram de la bulgari ptr upgrade-ul DTS-Caransebes, sectiunea defileul Dunarii?

Mi se pare lipsit de ambitie proiectul de reconstructie propus. Imho, e nevoie de modernizare (upgrade) adevarata- viaduct/tunel/viaduct/tunel/- nu de o reconstructie pe amplasamentul austro-hungar de la 1800 hăt.

cristi5

@shift2rail nu mai invatam nimic de la bulgari pe ruta asta, asta e SFul, mergem inainte.

E destul de clar ca proiectul Craiova-Caransebes are ca focus rezolvarea celor doua puncte critice si in rest "pastrat pretul jos" sa ramana bani pt ... punctele critice.

E bine ilustrat pe diagrama de viteza din SF, pagina 122




Zona montana nu stiu, ar fi greu si scump. Dar Craiova-Strehaia de ex se putea ridica la 160.

PS: undeva in documentatie am vazut viteza constructiva 200 pt tunelul Balota. Deci e probabil gandit ca parte dintr-un viitor traseu HSR, ca la Predeal.

Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

problema este ca, in afara functionarilor UE, nici Ro nici Bg nu par sa doreasca acest coridor sudic East Med: bulgarii optimizeaza masiv pe relatia vest-est, Sofia-Burgas/Varna, in timp ce Ro aloca resursele prioritar pe aripa nord Bv-Sighi-Deva-Arad.

in interval, distanta Craiova-Sofia, mai putin de 300 km, e parcursa in 9/10 ore de singurul tren direct...

le chien est plus rapide que le train >:(



cristi5

^ e totusi un pas inainte ca bulgarii fac cei mai grei 60+ km de la Vidin spre sud. Daca bine retin au restrictii urate de tonaj acolo.

Nu cred ca la noi e chiar lipsa de interes pt Craiova-Calafat. Ceferistii incearca sa gaseasca finantare, EU a respins pe CEF2 (adica na, nu a fost selectat la concurs), vom vedea cum evolueaza.

E-adevarat ca SFurile Calafat-Craiova si Craiova-Caransebes au fost facute mai tarziu decat cele de pe coridorul principal. Dar incet-incet ajung si ele la licitatie. Arad-Caransebes e deja in executie.

———

In filmarea de la Vidin apare tipul de locomotiva electrica Skoda care a participat la concursul Brasov-Predeal. Acolo a pierdut, dar a "castigat" la BDZ, care foloseste acest tip si azi.