Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#2085
Putem afla cumva cati dintre morti si grav raniti purtau centura? Desi multe rani sunt whiplash, acolo nu ajuta direct centura... Si cate din masinile lovite in viteza din spate aveau lumina de ceata (obligatorie din 1968 conform 0-100) aprinsa? Sau macar avariile?

Opinia publica e cu ochii pe eveniment, asa ca se poate folosi prilejul pt educatie rutiera, pt sporirea sigurantei circulatiei...

cristi5

#2086
Quote from: afreddyapp on November 06, 2016, 01:16:25 PM
Halucinant de-a dreptul,si mai e si instructor auto!!!!!

Omul a respectat ce scrie pe VMS si a redus la 30... Pare corect. Eu nu cred ca as fi avut curaj sa reduc atat...

dr4qul4

Eu cred ca majoritatea au avut ceata aprinsa si chiar si avariile.
Dar la cum e pe acolo, nu cred ca a facut vreo diferenta. Nu se observa daca e ceata sau lumina de drum de la mai mult de 50m. Cand deja e prea tarziu.
Pe panourile vms scria 60. De ce sa reduca la 30?

Ati vazut voi vreodata afisata limita de 30 pe autostrada? Oriunde in lume?

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#2088
^ Am vazut eu (si vad regulat) cand e ambuteiaj. Daca 30 a fost initiativa lui (desi 30 apare in titlu si in rezumat, nu in declaratia citata de hotnews), atunci inteleg unde-a gresit.


nirolf

Quote from: Cristi N on November 05, 2016, 08:57:17 PM
Declaratia unui politist pe A2:
https://www.facebook.com/PolitiaRomanawww.politiaromana.ro/videos/1049206865190547/

La km 64 este un panou VMS, pe el era afisat: "km 96-117 limita de viteza 60 km/h"
Accidenul a avut loc la km 67-68, din punctul meu de vedere pe respectivul panou nu era afisata cea mai relevanta informatie.

Așa este, Poliția nu și-a făcut treaba, ba mai încearcă să se și disculpe cum că erau afișate mesaje de avertizare. De fapt erau mesajele pentru lucrările de reasfaltare pe care le știți:

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accident-in-lant-pe-autostrada-soarelui-autoritatile-au-activat-planul-rosu.html

Lucrări pe A2 Bucureşti - Constanţa, cu redirecţionarea traficului

QuoteCentrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, în perioada 21 octombrie - 15 noiembrie 2016, se vor executa lucrări de întreţinere periodică (aşternere covoare asfaltice) pe autostrada A2 Bucureşti - Constanţa, pe sectorul cuprins între kilometrii 96 şi 117+500 de metri, pe tronsonul Lehliu-Gară – Fetești.

Cristi N

Avem mare nevoie de educatie rutiera. Pe de o parte multi soferi nu inteleg chestii simple:

  • rolul luminilor, cand aprindem ceata, cum reglam farurile in fucntie de incarcarea masinilor, de ce nu trebuie instalate xenoane AM, de ce trebuie verificate luminile din cand in cand (cele de pe spate)
  • rolul centurii de siguranta, de ce trebuie purtata inclusiv in spate
  • rolul cauciucurilor, cum se alege o anvelopa, de ce nu trebuie sa mergi cu anvelope foarte vechi, de ce sa nu folosim cauciucuri de iarna vara si invers
  • franarea, cum se comporta aceeasi masina pe ploaie, pe mazga, pe polei
  • etc
  • etc

Pe de alta parte consider ca ar trebui ca si politistii rutieristi sa aiba parte de niste cursuri de pregatire mai avansate  privind traficul si rolul pe care ei ar trebui sa il aibe. Impresia mea(poate ca gresesc aici) e ca sunt calificati la locul de munca fara sa aibe o metodologie sau o procedura clara.

dumbravaandrei

Nu se specializeaza la locul de munca dar te rog sa si distingi cu ce ar trebui si cu ce nu ar trebui sa se ocupe politia. Sunt specializati pd cercetare penala si procedura cjvila specifica.
Despre Trafic si Siguranta Rutiera se ocupa departamente specifice din Ministerul Transporturilor. Politia Rutiera este Organ de Cercetare Penala si una din autoritatile de control pentru activitatea rutiera (din cele 8 sau 9 cate sunt la ora actuala).
Da, TSR-ul din MT doarme si sta bine ascuns.
De 11 ani, politia nu mai are statut de moasa comunala! Cand o sa inteleaga masa acest lucru?
Preventia in tara asta nu trebuie sa o faca DOAR politia. La ora actuala, cu resursele extrem de limitate pe care le are, doar ea face acest lucru. Scolile de soferi unde sunt? ARR-ul ce naiba face? Ministerul educatiei bine ca da bani de ore de religie la toti popii dar sa bage 2-3 ore la cate un politist sa vina la doua ore de dirigentie pe semestru sa explice celor de 1-12 nitica educatie rutiera nu se practica. Politia Rutiera a ajuns in cea mai proasta pozitie posibila.... toata lumea o injura si ii baga bete in roate si o leaga de maini cerandu-i in acelasi timp de toate...
Nu mai continui ca da vadimiada in mine si fiind si moldovean ma blocheaza Ionut cu ordin judecatoresc si camasa cu maneci lungi... foarte lungi....

chr

Referitor la accidentul de pe A2, se tot discuta despre ceata, vin unii de pe 0-100 si ne dau lectii cum se circula pe ceata.
Ceata a provocat cel mult un accident usor cu 2 autoturisme implicate si nici un ranit. Daca isi continuau drumul si opreau incet, pe banda de urgenta, totul se limita aici.
Restul, pana la 30 autovehicule, 4 morti si nu stiu cati raniti grav este cauzat doar de prostie. Cel din spate, s-a oprit pe banda 2 sa vada ce a patit masina. Si asa s-a produs tot carambolul.
S-ar fi produs la fel fara ceata.

vancouver

Prima si prima si prima regula la un accident este SECURIZAREA LOCULUI ACCIDENTULUI. Asta inseamna triunghi, asta inseamna alergat inapoi si facut semne cu mana de pe margine ca altii sa opreasca, lumini, orice.

Nu are rost sa ajut un ranit, daca exista sansa ca alte masini sa dea peste mine si peste ranit si sa ne omoare pe amândoi. Nu dau telefon la 112 ca cei de acolo sa asculte cum da o masina peste mine. Si IN NICI UN CAZ NU MA UIT CA PROSTU CE PAGUBE ARE MASINA.

Repet: VITAL, PRIMORDIAL este un singur lucru: evitarea producerii de alte accidente. In acest scop:
- toti pasagerii coboara imediat si se adapostesc in afara carosabilului
- soferul incearca scoaterea masinii de pe carosabil, pune triunghi si merge inapoi sa avertizeze alte masini sa mearga mai incet


NUMAI SI NUMAI DUPA aceasta se acorda primul ajutor si se suna la 112. Iar primul ajutor nu se acorda niciodata cu punerea in pericol a propriei vieti, nu ajuta pe nimeni eroismele stupide.

Asta este eductia care ar trebui facuta permanent la televizor. Noi discutam alte discutii...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ashbird

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

icristian

Quote from: vancouver on November 07, 2016, 01:58:36 AM
- toti pasagerii coboara imediat si se adapostesc in afara carosabilului

Esti sigur de asta? Eu din cate stiu in caz de accident in lant pe autostrada, si mai ales cu vizibilitate proasta, este mai bine sa ramai in masina pentru faptul ca oricand pot aparea si alte masini si te pot lovi. In masina esti un pic mai protejat.
Ideal ar fi sa poti sa muti masina pe banda de urgenta, dar si aici e problematic, pentru ca nu ai voie in caz de accident cu victime.

Pana nu esti sigur ca au oprit alte masini in spatele tau, si ca nu exista riscul sa vina cineva in viteza si sa te stearga, nu mi se pare foarte sigur sa te dai jos din masina.


dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elphax

mi-e imposibil sa cred ca cineva s-ar opri pe banda 2 . cum sa opresti pe banda 2 ? in cel mai rau caz opresti pe aia de urgenta cateva zeci de secunde si apoi pleci
nici un sofer normal la cap nu ar opri masina pe banda 2 si sa mai si coboare din masina. mai ales daca e vreo problema de vizibilitate cum ar fi ceata

asta cu brusc redus viteza la 30 la ora mai pot sa o cred, am vazut destui soferi care franeaza aiurea fara sa verifice ce e in jurul lor

dr4qul4

El a zis ca a redus la 30, iar prin asta inteleg ca a si mers cu 30, ceea ce mi se pare inacceptabil. Pentru banda 2.

Oricat de deasa ar fi ceata, NU stai (30 sau stat tot aia e) pe banda 2. Daca tu nu vezi nu inseamna ca cel din spate nu vede si el. Poate are vederea mai buna, poate are faruri mai bune sau poate are masina cu night vision si atunci vede masina in locul lui.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

#2099
In alta ordine de idei, un nou termen pentru lotul I din centura Brasov:

Quote
Centura brasov (Duminică, 6 noiembrie 2016, 23:29)
costin_petrescu [utilizator]

Domnule Homor, cum e posibil sa tineti inchis sectorul nou care lipsea din centura Brasovului desi e gata de 2 saptamani? D-vs aveti idee ce cosmar e traficul din Braosv de ce tratati astfel Brasovul? La Oradea si la dn76 mergeti in fiecare saptamana in vizita!!! Brasov are nevoie de centura! Va rog sa dati o data precisa (nu de genu 'in curand") la care se da drumul traficului!

Quote Raspuns (Luni, 7 noiembrie 2016, 14:28)
Catalin Homor [hotnews.ro] i-a raspuns lui costin_petrescu

Tronsonul nu este 100% finalizat. Urmeaza a se realiza auditul de siguranta rutiera, obligatie impusa de lege a se realiza inainte de receptia la terminarea lucrarilor. In cursul aceste saptamani este convocata Comisia pentru pre-receptie si estimam ca pe data de 18 noiembrie sa fie deschis traficul.

De cand urmaresc eu forumurile de infrastructura e prima oara cand aud ca deschiderea unui nou drum e amanata pentru ca se doreste realizarea unui audit de siguranta rutiera. Nu zic, e bine ca se face caci lotul are mari probleme din punctul asta de vedere, dar parca e cam tarziu acum  - adica daca auditul va confirma ca sunteti prosti inca din faza in care ati aprobat proiectul tehnic, ce veti face? Un nou contract de executie, o noua lucrare?

Haideti sa va insir problemele, plecand de la sud spre nord:

1. Intersectie prost gandita in capatul sudic - pentru sensul dinspre Brasov (dinspre zona Triaj / Uzina 2) ar fi trebui sa aveti o banda separata de incadrare in trafic, banda care sa nu intre in conflict cu benzile ce vin dinspre centura.

2. In aceeasi intersectie raza de viraj pentru sensul Darste - centura este extrem de mica! Ati pus indicatorul cu viteza de 30km/h dar ma astept sa primiti multa carne din partea soferilor ce se vor trezi cu o curba stransa in fata lor in plin camp pe un drum cu 2 benzi pe sens pe care se circula in mod firesc cu 100kmh.

3. Sensul giratoriu de la intersectia cu DJ103A e o prostie crunta. Valorile de trafic dintre Brasov si comuna Tarlungeni sunt suficient de mari, cel putin dimineata si seara, incat sa avem aglomeratie si haos inca de la deschiderea sensului giratoriu. Solutia normala si fireasca ar fi fost pasaj suprateran pe centura si sens giratoriu la nivelul solului pe DJ103A - exact la fel cum s-a construit la intersectia cu DN13.

4. Blocarea accesului catre hala Stabilus in zona nodului cu DN11 a produs deja accidente si va produce mult timp de acum incolo. Si asta e o situatie pe care ati creat-o direct caci voi ati aprobat in trecut virajul la stanga pentru cei care veneau din Brasov catre hala Stabilus. Acum ati blocat acel acces fortand soferii sa ocoleasca inca 5 km  - ar trebui sa executati pe cheltuiala voastra o bretea  dinspre sensul giratoriu nou creat spre hala Stabilus.

5. In aceeasi zona a sensului giratoriu nou, o zona potentiala cu probleme o reprezinta iesirea din sens spre Sfantu Gheorghe. In momentul de fata traficul care iese din sensul giratoriu spre DN11, directia Sfantu Gheorghe e obligat sa iasa direct in banda II a DN11. Traficul pe aceasta banda nu este blocat fizic de nici un obstacol, iar prezenta unei linii pe asfalt nu va determina soferii ce circula pe acolo cu 100km/h sa se mute pe banda I si sa permita intrarea in DN11 a soferilor ce ies din sensul giratoriu. 

Si acum sa fac precum Vancouver caci doar asa pot exprima ce simt vizavi de cei care au aprobat acel proiect:

PROSTIE, PROSTIE, PROSTIE!!!