News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

^foarte bine punctata problema cu oboseala
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

Quote from: dr4qul4 on May 22, 2021, 11:40:41 PM
E prea tarziu pt 2+1 pe DN2.

Odata eliberat de traficul de tranzit, drumul va deveni mult mai sigur. Nu doar pentru ca va fi mai putin aglomerat, ci pentru ca nu vom mai avea tiruri, soferi grabiti (care merg 140+) dar mai ales soferi obositi.

Nu va deveni mai sigur daca permiti în continuare depășirea prin intrare pe contrasens. Este ceea ce exclude sistemul 2+1. Cu un efort relativ mic duci spre zero numarul morților din accidente.
Și dacă ai deja platforma de 13 m la dispoziție de ce să n-o faci?

vancouver

Dat fiind ca si traficul o sa scada (cand e gata A7), riscul de a aparea acele ambuteiaje la revenirea de la 2 la 1 o sa dispara. Deci da, trebuie trecut la 2+1 pe intreg DN2 pe zonele paralele cu A7, in afara localitatilor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

"pe vremuri" faceam de 2-3 ori pe luna Bucuresti-Iasi sau Suceava si retur. De multe ori in aceeasi zi. Asa ca vorbesc din proprie experienta.
Mai trebuie spus ca imediat ce va fi gata A7, DN2 va fi lasat de izbeliste de CNAIR. Cel mai bun exemplu e DN7 Tartasesti-Pitesti.
Poate nu ar strica transferarea lor la Consiliile judetene (sau  infiintarea unor companii rutiere regionale), pentru ca sa fim seriosi, imediat ce vom merge pe autostrada, doar pe localnici ii va mai interesa starea si configuratia lui.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#1264
E posibil să fie lăsat de izbeliște, dar ar fi păcat și de asta zic că momentul actual când conducerea MT cunoaște sistemul 2+1 nu trebuie ratat. Daca nu se pregătește de pe acum trecerea la 2+1, odată finalizată A7 și cu schimbare de guvern...abia atunci va fi prea târziu.

Oricum, 2+1 nu va încurca pe nimeni odată cu scăderea traficului.

dr4qul4

ba va incurca teribil. Pentru ca fara intretinere, parapetele ala din cablu se va transforma in capcane!
O retrasare doar din vopsea va fi mai usor de intretinut.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


dr4qul4

Tu spui ca daca ar fi fost parapete nu ar fi putut depăși.
Eu spun  ca daca nu ar fi fost camionul, sau din sens opus nu exista depasire in acelasi moment (pt ca macar 1 din cele 4 ar fi mers pe A7)., nu ar fi fost accidentul.

In ambele cazuri, drumul devine mai sigur.

Inca ceva: cei care fac depășiri din astea, sunt cei care au de mers 200+ km. Eu zic ca 3 din 4 erau in tranzit: cele care s-au lovit si tirul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alin2pas

Eu personal nu am circulat deloc pe DN2 și doar ocazional pe Pașcani - Iași, unde sunt de asemenea porțiuni de drum 1,5+1,5, de aceea îmi cer scuze celor care parcurg frecvent astfel de drumuri, dar vreau să-mi spun și eu părerea. Pe acostamentul lat (dar insuficient consolidat) circulă toate mașinile lente (și grele) și de aceea în multe locuri apar denivelări, gropi, rupturi ale asfaltului pe margine. Cel care circulă pe banda normală nu poate vedea aceste probleme din timp când are un TIR în față rulând pe acostament și se poate trezi că acel TIR intră pe bandă mai mult sau mai puțin, cu sau fără semnalizare, pentru a evita acele porțiuni. Chiar și fără aceste probleme, pentru a depăși în siguranță un TIR care merge pe acostament trebuie să treci parțial de axul drumului, cum fac mașinile din videoclip. Când nu e aglomerat, nu e o problemă, dar când drumul e aglomerat, riscul ca aceeași manevră să fie făcut de cineva de pe contrasens (și deci de tamponare frontală) crește exponențial. Deja devine un fel de ruletă rusească. Nu știu cum li se pare altora, dar mie mi s-a părut porțiunea de drum 1,5+1,5 una dintre cele mai obositoare porțiuni de drum pe care le-am parcurs. De ce nu am încerca să facem ceva pentru a crește siguranța traficului?
Diferența dintre un drum 1,5+1,5 și unul 2+1 fără parapet median e dată doar de marcaje. Lipsa parapetului median nu va împiedica intrarea involuntară pe contrasens și nu-i va împiedica pe bizoni să facă depășiri unde nu e permis, deci nu ar avea siguranța unui drum cu parapet median, oricum bizonii depășesc în cele mai imposibile locuri și pe drum 1+1. Marea majoritate a șoferilor vor respecta însă acele marcaje și vor efectua depășirile în siguranță pe porțiunile cu două benzi pe sens și vor merge liniștiți în coloană pe porțiunile cu o bandă pe sens, știind că vine o porțiune unde vor putea face liniștiți depășiri. Astfel nu vom mai avea acea ruletă rusească, care obosește excesiv șoferii și în special pe cei cu distanțe mai mari de parcurs.
Ar fi chiar așa de greu ca la refacerea marcajelor pe o porțiune, acestea să fie modificate de la 1,5+1,5 la 2+1? Costă chiar așa mult câteva găleți de vopsea pe km sau doar inerția e de vină?

vancouver

Pe DN2 intre Urziceni si Bacau nu exista zone in care sa avem tasari / denivelari pe acostament. S-a facut la aceeasi calitate ca si restul drumului. Intre Bucuresti si Urziceni, da, acolo avem asa ceva si permanent se repara aceste puncte. A fost prima portiune reabilitata din DN2, daca nu gresesc in anul 2000.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Mi-am amintit de inca un dialog interesant la CNAIR
— de ce nu puneti parapete gen Safence sau Saferod?
— nu incape dom'le. In Suedia sensul de o banda are 5 metri!!
— pai da, cu benzi de 3,25m pe sensul de doua benzi, atata ramane
— ??

O sa mai incerc o intalnire, mai pe indelete. Dar sperantele sunt moderate.

tom_sawyer

#1271
Poate ne aude și ministrul. Cu parapetele la autostrăzi s-a putut. Și aici cred ca ideea trebuie să vină de sus în jos, funcționarii din CNAIR nu cunosc, nu prea vor și în general probabil îi doare la bască de 2+1.

Trebuie puțină voință și aplecare asupra problemei. Banda de 3,25 m e fix aceeași situație birocratica ca distanța dintre parapete și banda 2 a autostrazii.
Ordin de ministru -> adăugire la normativ.

slartibartfast

^^^
Există o zonă cu tasări cronice pe acostament între Urziceni și limita județului Buzău.

^
Să sperăm că vom avea mișcare și în sensul ăsta. Să ne amintim însă că procesul acela de modificare a normativului pentru distanța parapetelor a durat ceva și începuse mai demult, Cătălin parcă spunea că doar a găsit ordinul de ministru gata de semnat.
Nu ar strica însă să înceapă acest proces și cu banda de 3,25 m, și poate aflăm și noi în ce stadiu este, dacă există.

ovideatza

Tasari si pe Sabaoani-Iasi exista nenumarate, multe langa podete, pe acostamentul largit.

Degeaba se asfalteaza pe deasupra (de ex acum se va ajunge integral Iasi-Tg Frumos reasfaltat, ele tot se simt) straturile suport sunt cu probleme in unele sectoare. E o diferenta majora de calitate fata de sectorul din apropierea Bacaului spre exemplu (cam de la Filipesti pana la Bacau) unde calitatea e cu totul alta, drumul e "perfect plan".

hvm

acum ar fi momentul de 2+1 pe iasi tg frumos ca abia se asfaltea,a si ar tb venit cu 2+1 sau sa se mai largeasca sa fie2+2..0
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici