News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Earthchild on September 06, 2023, 02:30:10 PM... modelul suedez nu se aplică la noi, am fost acolo acum ... ani și l-am evaluat.

Ce mishto... Fara explicatii, doar o concluzie...

Dar da, nici modelul american nu se aplica la noi.
In SUA daca te opreste politia si intrepti mana spre torpedou, politistii te fac ciur instantaneu... Perfect LEGAL!

De fapt, eu as propune ca nici o regula/lege rutiera sa nu se aplice la noi in Romania..
Este o mare idiotenie sa opresti la un semafor rosu, sau la indicatorul "Stop". Astea sunt reguli demodate, inaplicabile in Romania...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

BIGRED1984

Dupa aproximativ 2 ani , bucata de 1.5+1.5 din DN6 de langa Vaceni a fost upgradata la 2+1 , fara parapete/wrsb.
Cea de la intrarea in Alexandria a ramas la fel desi a fost latita inaintea celeilalte, poate in viitor fac si acolo.

Ionut

API pe Facebook

Fără parapet înseamnă moarte pe 2+1 alternativ. Dacă o imagine face cât o mie de cuvinte, probabil că un clip video face cât o mie de imagini pentru a ilustra fără echivoc de ce parapetul de separație de sens salvează vieți, iar lipsa lui condamnă la moarte oameni nevinovați.

Un cetățean ne-a trimis un filmuleț făcut cu o cameră de bord ce surprinde un șofer [inserați_adjectiv_aici] care depășește pe linia dublă continuă (hașură) pe sectorul 2+1 alternativ de pe DN2 între Sinești și Movilița. SINGURUL lucru care îi poate opri pe șoferii inconștienți este parapetul de protecție! Nu marcaj, nu stâlpișori.

Pe acest tronson de test, de la implementarea sa în 2019 și până astăzi, s-au produs doar două accidente mortale, ambele din cauza pătrunderii pe contrasens a unui vehicul: una involuntară (adormire la volan) și una voluntară (manevră teribilistă de triplare peste linia dublă continuă pe direcția cu două benzi).

Ambele accidente mortale ar fi fost evitate dacă exista parapet de protecție care anulează manevrele teribiliste și oprește vehiculul, evitând coliziunea frontală. Asta, și alte lucruri importante, am explicat în august într-un document trimis la CNAIR și Ministerul Transporturilor: https://bit.ly/45H56pS.

Au înțeles ceva (i)responsabilii cu siguranța rutieră din CNAIR? Nu. La dezbaterea publică din 5 septembrie am primit doar acuze, argumente tehnice false și luări la mișto pe subiectul parapetului de protecție.

Așa că rămâne cum am stabilit: noul normativ (ghid tehnic) AND 617-2023 care va reglementa implementarea sistemului 2+1 alternativ în România nu va cere expres administratorului drumului să instaleze parapet de separație de sens. Ba dimpotrivă, există o prevedere care impune lărgirea cu 2 metri a profilului dacă se dorește parapet, lucru care omoară din start soluția simplă, ieftină și foarte ușor de implementat birocratic pe DN2 între Afumați și Săbăoani și pe alte șosele.

Doctorii ingineri cu mâinile pătate de sânge care păstoresc de ani de zile destinele noastre pe rețeaua rutieră au decis dinainte, iar opiniile noastre argumentate cu studii științifice și experiența țărilor cu niveluri ridicate de siguranță rutieră nu au valoare în ochii lor.

Nu e de mirare că în vară Comisia Europeană a reconfirmat statistica neagră: România e țara din UE cu cele mai multe decese pe șosele raportate la numărul de locuitori. În aceste condiții, cu un cinism grotesc, CNAIR se laudă că a primit în cadrul Congresului Mondial al Drumurilor de la Praga premiul pentru "Cel mai bun raport național pentru siguranță rutieră": https://bit.ly/493cKxF.

Dacă viața are prioritate, și nu girofarele albastre sau bizonii, parapetul de separație de sens este OBLIGATORIU pe profilul 2+1 alternativ. Asociația noastră nu va înceta să ceară adoptarea acestei soluții salvatoare și în țara noastră, folosind două benzi de 3,25 metri respectiv o bandă de 3,75 metri lățime, la fel cum există și funcționează foarte bine în vestul Europei.

BIGRED1984

#1893
^^
Am uitat sa precizez ca este limita de 90 kmph pe zona de 1 banda, nu stiu invers. Iar zona mediana de pe DN6, uitandu-ma la ultimul filmulet de pe DN2, pare mai lata, intra sigur parapete.

alin2pas

Oare pe segmentele de drum unde există două benzi pe urcare și s-au montat parapeți NJ de către CNAIR de ce nu au lărgit profilul cu 2 metri? Exemple ar fi prea multe pentru a fi enumerate. Chiar și pe E81 Turda - Cluj-Napoca (2+2) s-a montat acel parapet median fără a face vreo supralărgire, spațiul necesar amplasării parapetului median din beton fiind obținut prin îngustarea benzilor de circulație.

alexV

Foarte buna prima observatie, cu 2 benzi la urcare.

La 2+2 este spatiu amplu. Asta e falsul motiv de care se agata CNAIR - dep. (lipsa) siguranta - director Cristian Andrei: ca vezi doamne romanii sunt indisciplinati si fac accident unde avem o banda si nu poate intra salvarea. Viziunea lor despre siguranta in trafic e mai ingusta decat acostamentul, si daunatoare tuturor soferilor fiindca ei iau decizii.

tom_sawyer

^^^

📷 Refacerea acostamentelor în cadrul lucrărilor de îmbunătățire a condițiilor de circulație pe DN 6, între localitățile Bujoreni și Vitănești, jud. Teleorman
#lucrări executate în regie proprie de Secția Producție și SDN Alexandria

https://www.facebook.com/D.R.D.P.Bucuresti/

















Powered by API/PUM imgur uploader

rt25

aici pare suficient loc pentru construirea de teresamanet pentru inca o banda si parapet NJ pe mijloc :

dr4qul4

adica SF, exproprieri, avize, relocari utilitati, licitatie....
Mie unul mi se pare ok 2+1 trasat doar din vopsea, daca s-ar face repede peste tot unde este acum posibil.
Niste camere fixe sau niste radare in miscare ar rezolva problema depasirilor pe linie continua.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

naivu

Asta e marele avantaj al lui 2+1, ca se poate face doar din vopsea. Inclusiv un sector programat pt largire la 2+2 in urmatoarele 6 luni ar merita retrasat la 2+1 alternativ pana devine 2+2. 2+1 alternativ nu e dusmanul lui 2+2, e pur si simplu un plus de siguranta cu un minim de investitie.

mariusbalasa

Atata timp cat nu instaleaza separatoare de sens, voir parapet NJ, siguranta este minima... la romani constinta nu are nici o valoare din pacate.

Earthchild

Dacă CNAIR ar face DN2 2+1 până la capăt doar din vopsea, cum scrie @dr4qul4, tot ar fi un pas uriaș înainte.

dr4qul4

+ cateva radare in miscare
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Earthchild

Și mașini de poliție neinscripționate.

tom_sawyer

#1904
,,În cursul zilei de marți, 8 august 2023, în jurul orei 12:00 s-a produs un accident de circulație pe DN 2, între localitățile Sinești și Movilița, soldat cu decesul a două persoane și vătămarea corporală a altor patru. Din verificările efectuate a reieșit că accidentul s-ar fi produs ca urmare a coliziunii dintre două autoturisme care circulau din sens opus. În urma impactului, unul dintre conducătorii auto și un pasager din același autoturism au decedat. Alte patru persoane din celalalt autovehicul au fost rănite și transportate la unități medicale. Traficul în zonă se desfășoară alternativ. Se efectuează cercetarea la fața locului sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă", au transmis reprezentanții IPJ Ialomița.

jurnaldevrancea.ro





Powered by API/PUM imgur uploader