Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Ionut

^ Sectorul A3 in Bucuresti care nu are PUZ se vede foarte bine pe ultima noastra filmare:
https://youtu.be/66ZRsSZZJAQ?t=1m21s

Imediat dupa CF lucrarile sunt practic zero.

Quest

#4321
Quote from: Germany on July 02, 2017, 09:50:35 PM
Mulțumim gruiarew.

Arată ca un șantier părăsit.... probabil că e duminică.
Și eu, ca mulți alții, încep să cred că, cei de la "COMSA" își temporizează "viteza" de execuție în așa fel încât să termine odată cu cei de la UMB. Probabil se dorește deschiderea ambelor loturi în același timp...

Incepe sa mi se contureze timingul de dare in trafic ptr urmatorii ani. Nu m-ar mira sa fie rezultatul unei planificari deliberate:
2017 - LD2 partial & ST3 & ST4 (45,8 km)
2018 - LD3 & LD4 (43,2 km)
2019 - ST1 & ST2 (41,3 km)

(scuze Ionut ptr off-topic partial)
Common sense will get you far !

TibiV

#4322
^
Nu este "off-topic partial".
Este doar "wishful thinking"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

laszlo.robert

Quest ,pe A 3 -6,5 Intrarea in Bucuresti,9 km Gilau-Nadaselu si pina la sfirsit 2019 (cel putin in teorie) C.Turzii-Tg.Mures.

Quest

Quote from: TibiV on July 03, 2017, 12:41:43 AM
^
Nu este "off-topic partial".
Este doar "wishful thinking"....

Postarea a fost pusa pe A1, de asta vorbind de ST era off-topic, dar pot fi de acord ca e si 'wishful thinking' ;)
Common sense will get you far !

pentium10

#4325
Misiune imposibilă în construcția de autostrăzi
4 IULIE 2017

ȚINTĂ RATATĂ Ministerul Transporturilor mai are la dispoziție doar 150 de zile pentru a se ține de promisiunea, făcută la începutul anului, referitoare la deschiderea traficului pe 90 kilometri de autostradă. În prima jumătate a anului, CNAIR a dat în folosinţă doar 15 km de autostradă.

Au trecut deja şase luni din acest an şi în dreptul fostului guvern condus de Sorin Grindeanu se pot bifa doar 15 kilometri de autostradă. Ceilalţi 75 de kilometri promişi au rămas în sarcina noului Cabinet Tudose. Practic, până la sfârşitul acestui an ar trebui finalizate lucrările la cei trei kilometri care fac legătura cu autostrada Bucureşti-Ploieşti, loturile 3 şi 4 de pe autostrada Lugoj-Deva şi două loturi de pe Sebeş -Turda. La ora actuală pare greu de crezut că CNAIR poate mobiliza constructorii aşa încât MT să-şi poate respecta promisiunea.

Toamna se numără ,,kilometrii"

Conform situaţiei proiectelor aflate în derulare, prezentată de CNAIR, în luna septembrie 2017, se va putea circula pe 28,8 km din autostrada Sebeş - Turda. De altfel, lotul 3 al acestui tronson este singurul proiect fără probleme sau observaţii. Acest lot are o lungime de 12,4 km, iar costurile de construcţie se ridică la aproape 100 mil. euro. Proiectantul lucrării este Aecom Ingenieria, consultant-DRDP Cluj, iar constructor este Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA. Potrivit datelor CNAIR, în luna iunie, lucrările erau finalizate în proporţie de 80%. La lotul 4, stadiul lucrărilor este de doar 71%, însă oficialii Companiei de Drumuri se declară optimişti şi prezintă în situaţia din luna iunie ca termen de finalizare al lucrărilor septembrie 2017. Cei 16,3 km de autostradă aferenţi lotului 4 sunt construiţi de asocierea S.C. PORRConstruct - PORR Bau GmbH. Valoarea contractului se ridică la 470 mil. lei fără TVA. Principalele probleme pentru întârzierea acestui proiect sunt obţinerea autorizaţiei de construire pentru zona lacului Stejăriş şi autorizaţia de construire pentru reţele utilităţi.

În cazul loturilor 3 şi 4 din tronsonul de autostradă Lugoj-Deva, lucrările avansează în mod diferit. Lotul 3, cu o lungime de 21,1 km, ar putea fi inaugurat la finalul verii, conform datelor CNAIR, în timp ce lucrările la lotul 4 vor fi gata abia la finele anului, în varianta optimistă. La lotul 3, construit de asocierea Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones şi Arcadis Eurometudes, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns, în iunie, la 78,3%. Însă aici sunt probleme în ceea ce priveşte obţinerea autorizaţiei de construire pentru lucrările din coridorul expropriat suplimentar şi al pasajului de la kilometrul 59+505, din zona descărcării Holdea. La acestea se adaugă şi modificările de contract la un ecoduct.

http://www.capital.ro/misiune-imposibila-in-constructia-de-autostrada.html
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

raresc

incepand de maine sunt termene de depunere pentru DX A3-Aeroport, Autostrazi Moldova etc...
Ne punem sperantele ca dupa 6 luni de amanari, vom avea in sfarsit ofertele. Sau ati aflat iarasi de ceva amanari?  :((

NGC

Va tin la curent daca intervin schimbari.

Dan027


marisRO

Cred ca mai important ar fi daca ar face asta:

Răzvan Cuc a mai spus că i-a prezentat premierului un calendar cu vizitele pe care le va efectua la şantierele de autostrăzi şi că, în urma vizitelor efectuate în prima jumătate a acestui an, a întâlnit şi constructori care nu erau pregătiţi corespunzător. ,,I-am prezentat premierului o listă cu constructorii neserioşi, dar şi o listă cu contestatarii de meserie. Vom pregăti un proiect de HG (n.n.- un proiect de Hotărâre de Guvern) prin care să eliminăm aceste contestaţii care ne blochează proiectele ani la rând", a spus ministrul Transporturilor.

În urma vizitei la minister, premierul Mihai Tudose a precizat că la licitaţiile pentru infrastructură ,,preţul contează prea mult" şi ,,ar trebui să schimbăm ceva în această privinţă".

,,Acum, preţul contează prea mult, cred că ar trebui să prevaleze calitatea execuţiei şi garanţia lucrărilor, poate chiar mai mult decât preţul", a afirmat premierul.

Sursa: http://www.zf.ro/autostrazi/razvan-cuc-ministrul-transporturilor-in-2017-lansam-800-de-kilometri-de-autostrazi-avem-o-lista-cu-constructorii-neseriosi-16561855

Silviu 1

Daca 600Km erau greu de gasit, de unde scoatem noi 800Km anul asta? La un prim calcul, ce nu a durat mai mult de 1 minut, nici macar cu cea mai mare doza de optimism nu am putut aduna 800Km de autostrada.... Va rog sa imi spuneti daca ii gasiti voi si nu ii vad eu.

cristi5

#4331
Ieri s-a inregistrat o mare performanta, o licitatie de tronson de autostrada (scurt dar esential) care nu a fost contestata! Nu e cumva o premiera? Nu ar trebui sa marcam cumva momentul? Un comunicat de presa, un pahar de tuica?

^ In rest, peste tot in lume in achizitii publice exista licitatii si contestatii, tocmai ca sa nu poata politicienii sa atribuie proiectele clientelei de partid. Deci chiar daca ei isi inchipuie c-au inventat sexul, clientela de partid si apa calda, nu cred ca UE ii va lasa sa inmoaie legea, mai ales intr-o tara al carui nume se traduce prin "coruptie" pe coridoarele din Berlaymont.

Si de ce se fac contestatii, de ce se cer clarificari (care si ele intarzie procesul)? Pentru ca documentatia/caietul de sarcini sunt prost facute, tocmai de oamenii din subordinea lui Cuc. Cu alte cuvinte, Cuc plange in poala sefului ca oamenii lui au facut o treaba de doi lei si uite tati, o firma a contestaaaat si poate n-o sa apucam sa ne laudam la alegeri macar cu un contract (ca sa nu mai vorbim de vreun nou km realizat)

Aceasta graba si acest hei-rup ne consuma energia fara un rezultat de calitate. Adica munca in zadar. Daca statul ar contracta un proiect beton, si ar pregati pe baza lui toate descarcarile arheologice, AM, exproprieri, AC, sa vezi ce repede si predictibil s-ar construi. Se vede in Ungaria.

Dar la noi se face un proiect prost, pe care statul ia (isi da singur) cumva-cumva AC dar licitatia e intarziata de clarificari (si apoi de contestatii), si apoi se doveseste ca de fapt proiectul era naiv, si/sau presupunea metode invechite (Coridorul IV). De ce metode vechi? Pentru ca statul nu are specialisti sa verifice aplicarea metodelor noi... De ce fugim de tuneluri? (vezi Holdea-Marginea). Pt ca la noi nu s-au mai facut de le vremea impuscatului si nu mai avem experti, ca s-au pensionat sau mai rau. Sa contractam experti straini? Cum, daca nu ne dau spaga cand le atribuim contractul? Sau cum sa spunem electoratului mandru ca e roman ca natia romana n-are experti?

Sau se liciteaza repede-repede un SF prost (firma de apartament eventual), pe design&build, ca sa spunem repede electoratului ca uite noi facem autostrazi! Hei-rup! Dar lasa toata hartogaraia pe raspunderea constructorului care apoi sta la usile birocratilor statului pt un AC care la randul lui asteapta dupa exproprieri suplimentare, toate dureaza ani de zile. Sau vine constructorul si negociaza proiectul tehnic la sange, intarziind lucrarea ani de zile, asta daca statul nu cumva accepta o solutie de doi lei, cu contrasens pe autostrada atata de ingust ca nu incape nici un bidon  intre sensuri, ca sa scada costurile constructorului.

Si ca sa fie tacamul complet, dupa cateva hei-rup-uri la licitare si desfasurarea proiectelor, statul roman oboseste si uita sa lanseze proiecte noi, nu invata ca un proiect trebuie pregatit cu cativa ani inainte. Cu rezultatul minunat ca avem bani UE si stam si ne uitam la ei.

Ce-ar mai trebui sa invete politicienii (sau mai degraba electorii) romani e ca si celelalte partide vor la fel de mult sa faca autostrazi. Nu are nici un partid vreun glont de argint, sau vreo super organizare care sa grabeasca constructia. In principiu, agentiile guvernamentale gen CNAIR sunt aceleasi indiferent de guvern. Ca sunt ei pilele sau simpatizantii vreunui anume partid (pusi acolo prin vreo fosta guvernare), asta e altceva. Calitatea muncii lor pare constanta (si nu constant buna, din pacate), indiferent de guvernare.

Asa ca acest hei-rup de imagine ca noi venim si licitam si sa vezi ce autostrazi am face daca nu ne-ar contesta corporatistii dracului, si sa vezi ce ordonanta o sa dam, si sa vezi ce alte gloante de argint o sa mai scoatem si o sa creasca autostrazile ca braziii, sunt din categoria "ma mut cu cortul pe santier" (cand de fapt el ar trebui sa se mute cu cortul in CNAIR, sub biroul la care se semneaza ACurile). Dar ce sa faci, daca electoratul cumpara aceste texte, le bagam la greu.

TibiV

Quote from: Silviu 1 on July 05, 2017, 01:43:09 PM
La un prim calcul, ce nu a durat mai mult de 1 minut, nici macar cu cea mai mare doza de optimism nu am putut aduna 800Km de autostrada.... Va rog sa imi spuneti daca ii gasiti voi si nu ii vad eu.

Nu ai adunat corect...
123 km PiSi + 123 km Sibiu-Pitesti fac aproape 250 km... :D
Suntem in tara lui Caragiale, asa ca numaram km asa cum se numarau steagurile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pentium10

52km au fost trimise azi spre SEAP ce apartin de A0 sud.


Quote from: pentium10 on July 05, 2017, 10:25:59 PM
Încă 52 de km de autostradă lansați în SEAP – Noua Centură Sud București

CNAIR S.A. a transmis astăzi spre SEAP anunțul de participare pentru procedura de achiziție publică destinată proiectării și execuției sectorului de Sud al noii Centuri a Bucureștiului, care va face legătura între A1și A2. 
Acest nou segment de Centură , va fi construit la profil de autostradă și va avea o lungime de 52 de km. 
În valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, acest proiect va permite descongestionarea circulației în zona de Sud a Bucureștiului si va asigura traficul rutier de tranzit.
Proiectarea acestui segment de autostradă ar urma să dureze 12 luni, iar execuția 30 de luni, după atribuirea contractului.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor va fi de aproximativ trei luni.
Informații suplimentare:
Proiectul postat astăzi în SEAP face parte din Noul Inel de Centură a Capitalei (Ringul 0) și va fi similar  proiectelor destinate  fluidizarii circulatiei în zona metropolelor europene.
Acest proiect, diferit de Centura existentă a Capitalei, face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014-2020.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%C3%AEnc%C4%83-52-de-km-de-autostrad%C4%83-lansa%C8%9Bi-%C3%AEn-seap-%E2%80%93-noua
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

Nu am zis nimic, pentru ca eram curios cand vor incepe sa se laude.