[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

panzer

Off Doamne, cum imi puneti cuvinte in gura si apoi va minunati de ele.

Eu sunt unul dintre cei mai vocali oameni impotriva DN7 si a largirii lui. Eu am adus in prim plan ca Padurea de Cruci de pe marginea drumului a fost coafata de CNAIR (nici mortii nu au liniste in tara asta!). Eu v-am povestit cum se trece strada in Tartasesti cand ies aia micii de la scoala (la 12:00). Eu v-am spus ca indicatoarele 70/autoturisme si 50/TIR-uri, au fost schimbate in Zona 70 kmh si acum se urca basculantele pe tine daca mergi cu mai putin de 79kmh. Si cate nu v-am spus ca sa nu transform forumul in stirile de la ora 5. Desi le-am vazut si le-am trait pe unele.

Si acum faceti misto de mine? Cum ca as sustine DX-uri prin satele noastre!

Dar fie ca va vine sa credeti sau nu, bordurile pe care se poate urca cu masina au salvat multe vieti. Si a mea de vreo cateva ori.

Viata la tara nu este o scuza de nici un fel. Faptul ca este un sat, e o realitate - nu este peiorativ in nici un fel. Nu este nici idilica dar nici nu seamana deloc cu Rezidece 100% dependente de masini.

Scuze @Ionut. N-am gasit alta poza cu bordurile carosabile, si am pus din Tartasesti. Eu unul ma opresc aici, si revin la DNCB cand vom avea ceva de discutat.

misiekwas

@panzer Nu a fost mișto de tine, cel puțin din partea mea. Mai degrabă vine din frustrarea acumulata privind faptul ca tot ne găsim cu soluții rutiere și nu numai pe care le-aș nu-mi drept fapte anti-sociale. Și fiind cumva socializati în aceasta infrastructura gândită prost, lumea își adopta astfel de abordări cu parcarea pe trotuar, avarii, stroaduri toxice și de-a dreptul ucigătoare. De exemplu, nu pot sa înțeleg pana acum de ce dacă fac treceri pentru pietoni, de ce nu fac refugii? Costul e infim... Și mi se pare ca și la proiectanți de drumuri ăștia, atitudinea "pai, e sat csf" e cam răspândită.
Dar îmi se pare ca discuția aici (și sunt de acord ca s-a dus departe de dncb), dar  arata o problema la nivelul planificării în cadrul CNAIR, dar și multora din UATuri - lipsa de component urbanistic. Bineînțeles, construirea de drum este cel mai important, dar dacă ai echipa de ingineri, cărora fisa postului este sa fluidizeaza traficul fără componenta de urbanisti, te găsești cu situații de genul asta.

frunzaverde

#5627
@panzer - nu face nimeni misto - dar serios nu pot intelege cum "bordura carosabila" e altceva decat o improvizatie sinistra balcanica. Nu exista nicaieri altundeva - ideea de baza in toata lumea e ca pietonul e protejat de masini la orice cost.

Modelul curent de siguranta rutiera in stiinta (si din ce in ce mai mult in legislatie, a se vedea UK, NL...) este raspunderea proportionala cu pericolul potential pe care-l cauzeaza (asa numita "ierarhie a utilizatorilor" sau "ierarhia vulnerabilitatii). Adica pietonii (cei mai supusi riscului) trebuie protejati primii, urmati de ciclisti, urmati de mopedisti si motociclisti, urmati de soferii de masini mici, urmate de soferii de masini grele. Asta e si politica UE.

Ori "bordura carosabila" e fix pe dos - ca scape soferul de masina mica de "bombardier" sau ca sa lase loc soferul de utilaj la masini, il inghesuie si il pune in pericol pe pieton, ca asta face cand se baga de pe carosabil pe trotuar; pentru a prioritiza pe altii ii pune in pericol pe cei mai slabi. Balcani!

Iar riscul pe care il descrii pare ca vine din faptul ca nu exista calmatoare de trafic la intrarile in localitati, si ca infrastructura nu forteaza reducerea (si pastrarea vitezei reduse) la valoarea sigura (de 30-40 km/h!) in localitate.

De fapt, ideea de trotoar escaladabil este exact din aceiasi factura de design anti-pieton cu dublari de DN prin localitati!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

asta e legată ( nu în cazul particular al Berceniului) de faptul că ulița mare e în același timp și drum județean sau național. Nici nu poți să îi reduci la 30km/h pe DN6 că altfel putem trece înapoi la poștalion :) . După ce (sau și în timp ce) terminăm cei 2000km de autostrăzi cam asta mi se pare prioritatea, să scoatem drumurile (naționale măcar) din localități. Asta a format și un reflex, oamenii tind să nu țină cont că sunt în localitate...

misiekwas

#5629
Dar poti sa faci insule pentru calmarea traficului, refugii, treceri de pietoni (sunt sate care se întind pe 2-3 km dealungul DN și au o singura trecere), semaforizare. Da, nu-i ideal pentru trafic, dar mai bine pentru viata pietonilor... (Delatfel, aceasta discuție aparține deja la siguranță rutiera, nu dncb). Chiar și 50 km/h ar fi o îmbunătățire, dar forțat de infrastructura, nu două benzi largi pe care poți sa faci o cursa... Haideți sa terminam discuția aici :)

Ionut

Putem totuși să revenim la subiect? Înțeleg că are legătură cu DNCB dar deviați prea mult.

dargauda

Pasaj Berceni 02.08.2023 4K


thx
unde nui cap vai de picioare  :lol:

survola

O să facă supratraversarea autostrăzii și se va mai scăpa de gâtuire.

mariusbalasa

DA, ... deci peste ani de zile vor largi rampa pasagului spre A0/Berceni la 2 benzi...
Alti bani, alta distractie!!!
Cat de batut in cap sa fii pentru a construi un pasage ca acesta, pe bune... ?

pasadia

Problema nu e la pasaj și nu cred că va fi nevoie de dublarea sa. Gâtuirea apare în mod evident mai spre Berceni și e cauzata de șantierul A0.

Nu de alta dar mă uit la traficul de pe DNCB. Pare subțire de tot atunci când are la dispoziție 2 benzi și nici o gâtuire.

TibiV

Stiti ca in general ma opun postarii unor filmari facute de membri activi ai forumului de catre altii (in special dupa nici 24 de ore), dar acum sunt nevoit sa "ma bag in seama"...

Mai ales ca filmarea postata mai sus de pe contul lui Ionut Ivasca (dar care a fost facuta de Alexandru Gabriel Tudor) are cadre "curate", dar montajul arata mai mult ca un clip video pentru o trupa muzicala: taieturi dese, exact cand incepi sa intelegi ce anume filmeaza...  :(

Asa ca voi posta eu filmarea colegului @pasa_andrei (nu stiu de ce nu a pus-o el), care este mult mai buna si mai cursiva: Pasajul Berceni - Cum este traficul in zona dupa inaugurare? - 07.08.2023

Desi risc sa "mi-o iau" (ca la lumina din sufrageria celor de la Doamna Ghica) trebuie sa fac cateva observatii:
1. Pasajul si-a atins obiectivul: fluidizarea traficului pe DNCB. Prioritar este tranzitul pe DNCB, nu traficul pe un DJ,iar pasajul fix asta face - nu mai incurca traficul local cu cel de lunga distanta.
2a. @pasadia are cea mai corecta postare - este drept, cu o singura scapare: "Gâtuirea apare în mod evident mai spre Berceni și e cauzata de șantierul A0."
2b. Nu, nu nu este cauzata de santierul A0. Cand va fi gata A0 Lot 1, nu se va imbuntati nimic - mai degraba cred ca vor deveni cozile si mai lungi... Si asta pentru ca nu poti veni pe 2 benzi pe sens de la Piata Sudului/Aparatorii Patriei si sa te astepti sa nu apara ambuteiaje la trecerea la 1 banda pe sens. De acord, acum ingustarea este chiar pe giratoriul suspendat... Dar daca ingustarea se muta 1 km mai incolo, adica dupa pasajul peste A0 (adica fix la inceputul zonei locuite a comunei Berceni) ce imbunatatiri credeti ca ar putea sa apara?!....

Vorbim despre o comuna care in ultimii 15-20 de ani si-a triplat (cel putin) populatia, din cauza goanei bucurestenilor dupa "case pe pamant". Dar cei care s-au mutat acolo trebuie sa accepte ca Berceni este o comuna (aproape depopulata in 1995-2000) care a ramas la nivelul de "strada principala este pentru carute si cireada de vaci".
Iar o largire a DJ401 la 2 benzi pe sens nu se poate face fara demolarea caselor "de la sosea" - case care apartin locuitorilor "cu vechime", care traiesc acolo de zeci de ani, si care se vor opune din toate puterile - pana la urma este comuna lor...

Asta este una dintre problemele care nu se mai pot rezolva in epoca post-Ceausescu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Telvanni

#5636
Eu as fi lasat la sol posibilitatea de a face dreapta de pe DNCB spre comuna Berceni, cand vii dinspre Jilava. Calea ferata este pe partea cealalta, nu incurci pe nimeni. La ce bun sa urci in giratie ca sa cobori iar si sa tii rampa ocupata.

misiekwas

#5637
Tu nu, dar cum rezolvi conflict de trafic la coborâre de la panta? Banda fără prioritate ar s-ar infunda ft repede, sa nu zic despre riscul de accident. Am reveni la situație de dinainte de giratoriu.

BIGRED1984

De fapt Primaria Berceni ar trebui sa si faca ceva pentru locuitorii ei iar solutia este sa faca strazi alternative catre DNCB.
  • str. Lanului, spre Jilava (posibil sa fie culoarul de DR acolo)
  • strada care incepe de la Rompetrol/Delta ACM, este pe partea nord-estica a Berceniului.
  • strada spre DN4

alext

Oricum, "coada" nu mai sta dupa cei de pe centura.
Cei care au traseul asta zilnic simt diferenta.
Tin minte ca am prins zile de vineri (dupa-amiaza) cand coada era pana la poarta IMGB, adica cel putin 1,5 km pana in centura. Acum nu stiu daca are 500 m coada din Bucuresti spre Berceni.