News:

Video dronă 25.05 DEx4 Tureni.

Main Menu

Recent posts

#1
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A6 București-Lu...
Last post by gruia88 - Today at 09:25:16 AM
Oricum cine citeste acele aberatii electorale , o sa creada ca la Craiova o sa vina toate companiile mari in urmatorul an si o sa devenim pol Industrial , pol It , Nod Rutier important in tranzitul de marfa si o sa mute laserul de la Magurele in Padure la Buvocat!

Dar da ma conving pe zi ce trece ca orice propaganda electorala , stire din presa si declaratii sunt departe de adevar!

A si venit sotia la mine zilele trecute , ai auzit ca gata mai deschide Umbrarescu ceva pe DeX12 , si am zis stai putin ca te bag in istorie acum , procente , utilaje , mobilizare, prioritizare, etc ... deci mai simplu am raspuns ca nu e chiar atat de simplu :) si probabil nu o sa deschida .
#2
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx4 Turda-D...
Last post by ovicor - Today at 09:18:31 AM
Oare numai mie imi apare videoclipul indisponibil?!?
#3
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumuri Expres în România:...
Last post by ovicor - Today at 09:12:12 AM
Pare logic ce spun ei. Totusi, un argument care sustine solicitarea ta ar fi, de exemplu, noul tronson dintre centura Oradea si A3, care o portiune este DEx si alta DN. Cred ca o atentionare suplimentara era recomandata.
#4
Autostrăzi (A) / Re: Autostrăzi în România: dis...
Last post by ovicor - Today at 08:55:45 AM
@mirceaeliade, postarea mea nu a fost o critica la adresa opiniei tale, dimpotriva,sunt total de acord ca, desi necesara, Cumpana - Olimp nu e o prioritate, mai ales in conditiile in care s-a depasit demult:
-capacitatea de finantare
-capacitatea de-a manageria a "partenerului serios"
-capacitatea constructorilor de-a prelua, pe termen scurt si mediu, alte lucrari.
#5
Naval / Re: Canalul Dunare-Bucuresti
Last post by dan tm - Today at 08:04:10 AM
Din port le incarcau in vagoane. Portul era legat la retea cu o cale ferata.
mai degraba eu cred ca Ceausescu  ,,favoriza" navalul pe ideea aia ce o invatam la geografie (tot pe vremea lui) transportul naval este cel mai ieftim si se pot transporta volume mari.

Bine, pe vremea aia mai era si chestia cu regularizarea Argesului, cu irigatiile, cu alimentarea cu apa etc nu toate chestiunile erau strict pe navigatie.
#6
[Sud-Muntenia] Proiecte / [DB] Centura Potlogi
Last post by tom_sawyer - Today at 07:59:06 AM
[SCN1131230] Modernizare drumuri de interes local in comuna Potlogi, judetul Dambovita"– faza executie lucrari

Data publicare: 13.09.2023
Autoritate contractanta: COMUNA POTLOGI

,,Avem în faza de licitație drumul ocolitor care va fi finanțat pe Programul Anghel Saligny. Acesta este necesar pentru mașinile de mare tonaj știind că pe raza comunei noastre funcționează 6 balastiere. Dacă nu sunt probleme cu contestațiile probabil că în 2-3 luni de zile va începe drumul pentru că este semnat deja  contractul de finanțare. Cu acest drum mai reducem din traficul greu, este mult spus că-l vom putea  scoate total,  pentru că mașinile s-au înmulțit, se construiește mult în comună, iar dacă noi suntem bogați  în minerale, asta a fost soarta noastră", ne-a declarat recent primarul comunei Potlogi, Viorel Drăghici.
jurnaldedambovita.ro

Un alt proiect mare și foarte util, pentru care a fost  aprobată finanțare de nouă milioane de lei, tot prin Programul Anghel Saligny, este al  centurii rutiere ocolitoare, obiectiv care va decongestiona traficul și va reduce circulația mașinilor grele prin centrul comunei. Centura rutieră pleacă din satul Românești și ajunge în DJ 711 A și va asigura traficul din sat spre DN 7. Cealaltă bretea va pleca din DC 401A-limită Județul Giurgiu și va ajunge în DJ711 A, făcând legătura cu autostrada. Cele două tronsoane au împreună 8,5 km lungime.
dbinfo.ro

În același timp, în localitate, se lucrează și la modernizarea  drumului  cunoscut sub denumirea de centura ocolitoare a comunei Potlogi. ,,Deja lucrările se desfășoară în plin, iar investiția are o valoare de 9.623.552,98 lei, finanțarea fiind asigurată prin Programul ,,Anghel Saligny''. Va fi gata în cursul acestui an. Constructorul a spus că undeva în 3 luni de zile se va finaliza centura ocolitoare de la Potlogi. Avantajul  major este că mașinile de mare tonaj vor ieși pe aceste drumuri care se duc în DJ 711, iar cealaltă bretea se duce la Autostrada București –Pitești. Vom scăpa de praful  din zona  culturilor agricole... Este un câștig și pentru mediu și pentru oamenii din comună pentru că aceste mașini de mare tonaj, la un moment dat, deranjează. Potlogi este o zonă circulată pentru că face legătura între Autostrada București - Pitești și DN 7 care este în modernizare... Este ușor de trecut de la A1 la DN 7, iar  localitatea noastră este cea de tranzit'', ne-a declarat ieri viceprimarul cu atribuții de primar al comunei Potlogi, Viorel Drăghici.
jurnaldedambovita.ro









Powered by API/PUM imgur uploader
#7
Naval / Re: Canalul Dunare-Bucuresti
Last post by shift2rail - Today at 07:42:28 AM
Bon, dar in ce stadiu este SF-ul? Trebuie lamurite asap beneficiile si costurile proiectului.
#8
Naval / Re: Canalul Dunare-Bucuresti
Last post by tom_sawyer - Today at 01:42:29 AM


Memoriul de prezentare pentru proiectul "Amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie si alte folosinte" propus a fi implementat pe teritoriul judetelor Ilfov, Giurgiu si Calarasi, titular C.N. Administratia Canalelor Navigabile S.A.

    Plan de situatie Ag-Db

    OSC - uri

Anexele, planșele menționate în Memoriul de prezentare pentru proiectul "Amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie si alte folosinte" pot fi consultate la cerere, la sediul ANPM având în vedere numarul, dimensiunea mare și imposibilitatea afișării acestora pe site-ul ANPM.

29/04/2024

anpm.ro
#9
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx Satu Mar...
Last post by RobertH - Today at 12:53:10 AM
Era deja pe harta cu variante multiple la proiecte propuse. Am lasat pe harta doar traseul ales.
#10
Material rulant / Re: Automotoare și rame electr...
Last post by tom_sawyer - Today at 12:42:44 AM
ARF continuă, sau poate doar va trage suficient de timp ca să o poată lăsa baltă:

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, astăzi, 28 mai 2024, procedura privind achiziția de 12 rame electrice pe bază de pile de combustie cu hidrogen, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost anulată – automat – în sistemul de achiziții publice, SEAP, în condițiile în care nu a fost depusă nicio ofertă.

Reamintim faptul că ARF a anulat procedura de licitație anterioară, în data de 07 noiembrie 2023, din cauza neconformității singurei oferte depuse de Asocierea Alstom-Linde Gaz.

Precizăm că valoarea totală a proiectului este de 868.917.205,97 lei cu TVA.

În acest context, ARF va iniția o nouă consultare de piață, în urma căreia își va stabili strategia viitoare de achiziție a celor 12 rame electrice pe bază de pile de combustie cu hidrogen.


arf.gov.ro/web/anulare-achizitie-rame-electrice-pe-hidrogen-re-h-2/



În urmă cu doar câteva luni, Ștefan Roșeanu, președinte ARF, făcea declarații extrem de critice la adresa soluției tehnice a trenurilor cu hidrogen.
,,Avem în derulare licitaţia cea mai complicată, cea a trenurilor pe hidrogen. Avem semnale că de data aceasta am lăsat suficient de jos coada, cât să ajungem aproape de ceea ce poate de fapt industria să facă, pentru că ceea ce s-a lăudat industria în 2021 n-are nicio legătură cu realitatea. Şi pentru că este una dintre bornele PNRR, a trebuit să facem compromisuri peste compromisuri. Vă dau un exemplu, cel mai concludent: dacă în toate celelalte licitaţii fiabilitatea pe care noi o cerem este de peste 98%, deci avem punctaj între 98% şi 99,99%, aici a trebuit să scădem cerinţa de fiabilitate la 90% – şi încă primim semnale că s-ar putea ca nici la 90% să nu poată trenurile să fie garantate, pentru că, în realitate, trenuri pe hidrogen, în Occident, au ajuns să stea la gard, deoarece celulele de producţie a energiei electrice nu funcţionau aşa de bine în timpul rece, cum s-a crezut în fazele de prototip", afirma Ștefan Roşeanu, la un eveniment dedicat infrastructurii de transporturi și logistică.


clubferoviar.ro/licitatia-de-trenuri-cu-hidrogen-anulata-a-treia-oara/