[B] Magistrala M4 Straulesti-Gara de Nord-Progresul

Started by Ionut, December 26, 2011, 08:28:22 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

#705
Un singur lucru s-ar putea face rapid, accesibilizarea statiilor pentru nevazatori.
Daca tot vorbim de verde s-ar mai putea face recuperarea caldurii degajate in substatiile electrice de tractiune.

EugenRo

#706


Cat de mult afost analizata o statie M4 la Eroilor (si nu la Izvor LE: Hasdeu)?  O:-)

Iata o propunere:
-statia M4 va fi de mare adancime, pe sub toate magistralele existente.
-statia Eroilor devine un nod de mare importanta:sunt deservite magistralele M1,M3,M5.
-de la Eroilor, sensurile se despart (str. Dr. J. Lister catre Progresul pe sub arene // str. Costache Negri catre Gara de Nord).
-sensurile se intalnesc in zona dintre Min. Apararii si Facultatea de Medicina Veterinara.
-adancimea mare aduce avantajul ca nu va provoca deranj mare pe portiunea in care se afla cartier case (desi oricum traseul urmareste 90% firul strazilor)
-eu unul as vedea M1 sa continue candva in viitor spre vest, de la Crangasi spre Giulesti sau Chiajna, ora la care ar exista -poate- si M8.
Odata disponibila legatura cu M4 la Eroilor, nimeni n-ar mai plange dupa actuala configuratie M1 cu oprire la gara.
-restul avantajelor se deduc din imagine

subway

#707
Nu e nicio statie la Izvor, statia de corespondenta va fi la Hasdeu.

EugenRo

^ Am rectificat.  :) Prin "Izvor", ma refeream la zona parcului, unde anterior vazusem dezbateri si idei pentru o statie M4, cu legatura (destul de lunga) catre statia Izvor, M1/ M3

paullie

Nu acela e traseul. Merge pe sub Berzei, V Pârvan, str Hasdeu, str Izvor si 13 Septembrie.

oc7avian


sab

Quote from: EugenRo on July 06, 2021, 01:42:51 AM

Cat de mult afost analizata o statie M4 la Eroilor (si nu la Izvor LE: Hasdeu)?  O:-)

A fost analizată. Era opțiunea 3 (galben deschis) de traseu.
Însă nu pe traseul propus de tine, pentru ca nu ai unde sa faci stație M4 sub podul de la Opera. Eventual poți sa o faci inainte de Dâmbovița, in parcul Operei, însă ai probleme mari de conexiune cu celelalte stații (M1 si M5).
In varianta analizată, stația M4 la Eroilor era cumva "paralelă" cu stația M5, dincolo de Bd Eroilor, in spațiul verde de la spital. Apoi traseul mergea pe sub cartierul Cotroceni către Ferentari, fără sa mai ajungă la Eroii Revoluției si, ca atare, fără sa mai aibă conexiune cu M2.
Ca "epopeea" M4 sa fie completă:
- consultantul a propus la mișto ca variantă recomandata opțiunea 3+1 (marcata cu galben închis-maro), care este o varianta a opțiunii 3, însă care venea pe la Hașdeu, nu pe la Eroilor, dar care mai departe mergea tot către Ferentari
- Metrorex, cu mult "sânge in instalație" s-a opus si a ales opțiunea 1 (roșie), cea cunoscuta încă dinainte de studiu,  fără conexiune cu M1 si M3 in zona Eroilor-Izvor, doar cu M5. O opțiune extrem de păguboasă, care va diminua din numărul de calatori ai viitoarei magistrale.



EugenRo

^Multumesc pentru raspuns.
Statia incercuita de mine (sub podul Operei) a fost mai degraba aproximativa. Evident, zona parcului este cea mai logica, doar ca, daca ar fi existat un split pe sensuri, acest lucru ar fi inceput (in ideea prezentata) din zona podului.
Nu inteleg de ce optiunea 3 nu se putea unii cu optiunea 1 ca sa ajunga la Eroii Revolutiei, utilizand varianta cu tuneluri separate pe sens (probabil aici e problema: tuneluri musai lipite)  :o
Ma rog, acum inteleg ca e tardiv..

sab

Se putea uni si chiar s-a unit. Ideea este ca in SPF si SF au fost mai multe etape :
1.Etapa inițială :
S-au studiat 21 de variante de traseu, printre care vad ca si cea sugerata de tine, fix pe la podul de la Opera, dar mai încolo nu îmi este clar unde ajungea aceasta varianta. Posibila sa fie cea mov deschis, care trece pe la "25".
Cu toate ca par enorm de multe variante, din păcate o singura varianta de traseu era corecta si completa, adică includea conexiune cu toate magistralele (M1,M2,M3 si M5). Este opțiunea 18, dar eu nu reușesc sa o identific pe aceasta harta cu multe "carioci", foarte greu de urmărit/identificat .Pentru ca, ce sa vezi, au uitat sa pună culorile la legenda si trebuie sa ghicești ce si cum. Însă este posibil sa fie exact cea rezultata din optiunea 3 (galben deschis in schița de mai sus, care trecea pe la podul Eroilor) si care apoi se îndrepta către Eroii Revoluției (are un marcaj cu cifra "47" si se îndreaptă către "11", pentru a se uni cu linia roșie, care este opțiunea 1). A nu se confunda cu opțiunea 3+1, recomandata in final de consultant, care venea pe la Hașdeu, nu pe la Eroilor si care este cu galben închis.
Nota : Deși existau mai multe variante de traseu care mergeau pe la Izvor, înțeleg ca acolo s-a optat fie pentru conexiunea cu M5, fie pentru cea cu M1+M3, deși eu cred ca se puteau face simultan toate conexiunile , este o distanta de câțiva metri intre M5 si stația Izvor M1+M3.


2. Etapa intermediara :
Dintre aceste 21 de variante s-au calificat in "semifinală" un număr de 8 variante de traseu. Din păcate, varianta "completa" (cu toate conexiunile) nu s-a calificat, ceea ce înseamnă ca in aceasta etapa trebuia deja sa renunți la cel puțin o conexiune cu celelalte magistrale, indiferent ce alegeai mai departe.
Este schița pe care am pus-o in mesajul anterior.
3. Etapa finală
Aici s-au calificat doar 4 variante de traseu, dintre care consultatul, in mod straniu, a recomandat opțiunea 3+1, cea care mergea către Ferentari si nu mai avea conexiune cu M2, ci doar cu M5 la Hașdeu si M1 la Basarab. In mod logic, din ce a rămas in cursa, Metrorex, trecând peste recomandarea consultantului,  a preferat varianta 1 (roșie), cu conexiune cu M2 si cu M5.
Optiunea 17, singura care trecea pe la Izvor dintre cele calificate in finala, includea conexiunea cu M1+M3 in parc, dar nu includea conexiunea cu M5. Si, probabil intentionat, nu includea mai departe nici conexiunea cu M2, astfel incat sa existe motive suficiente de respingere.

Pe scurt, asta este povestea trista a acestui studiu. S-a ales in final traseul pe care îl știam încă dinainte de acest măreț exercițiu de carioci. De altfel, nici nu prea aveai ce sa alegi altceva dintre aceste 4 variante din finala, fiecare avand mai multe sau mai putine minusuri, trebuia doar sa decizi ce conexiune conteaza in final mai mult. Si a contat singura varianta cu conexiune M2, restul variantelor imi par mai degraba puse acolo sa fie respinse din start.


hefaistos

Aberez si eu, ca e cald afara.

Daca s-ar face proiectarea integrata a statiei Hasdeu de poate ajunge la ceva de genul:





Powered by API/PUM imgur uploader

Asta ar permite un culoar de 160-180 m lungime care, dotat cu banda rulanta nu ar face neatractiv transferul Hasdeu - Izvor (M4 -M1/3).
Evident, studiul meu nu ia in considerare nimic din situatia de fapt (cladiri, studiu geo, Dambovita si ce e pe dedesupt) dar ar fi o varianta de discutat.     

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

sab

Faci o confuzie, acolo nu este stația Hașdeu, ci stația Cișmigiu . Hașdeu este "un pod" mai spre Eroilor.
Dar DA, se poate face si chiar s-a propus cu ani in urma aceasta corespondenta Cișmigiu-Izvor. Este o schița cu o pagina in urma, in care se propunea fix acest lucru, un culoar de legătura intre statia M5 viitoare si statia M1/3. Am figurat acolo si statia M4, in varianta din anii 90, cand venea pe sub strada Cobalcescu.
Din motive care îmi scapă, consultantul (care este același care a făcut schița respectiva cu ani in urma) si-a modificat radical părerea. Si nu mai considera posibilă sau mai degrabă necesară această corespondență. Pentru că nu am mai văzut-o menționată deloc in SPF si SF, chiar pentru variantele de M4 trecând pe la Izvor. Variantele erau ori corespondenta M4-M1/3, ori M4-M5, niciodata ambele in zona Izvor.
Singurul caz de corespondenta completa, așa cum am spus, era cu M4 trecând pe la Eroilor. Pană la urmă nu era rău nici așa, dar s-au găsit motive "puternice" sa se elimine această variantă, de genul "subtraversează cartierul Cotroceni cu imobile protejate" sau "condiții imprevizibile dpdv geologic si hidrologic" pentru amplasarea stației Eroilor 3.

Xenos

Ce nu pricep, in aceasta schita, este amplasamentul aberant al statiei Cismigiu de pe M5, mult prea aproape de Hasdeu, nu inteleg de ce nu s-a pus in dreptul Parcului Cismigiu?! Doar ca sa mai blocheze complet o intersectie, cea cu Schitu Magureanu, vreo 10 ani cel putin....

sab

Statia Cismigiu este fix in dreptul parcului....





Xenos

Ok, multumesc, foarte bine!
In desenul aflat in 2 postari inaintea celei facute de mine anterior parea ingrosata banda M 5 in dreptul intersectiei cu Schitu Magureanu si am dedus ca acolo ar fi statia, ar fi fost aberant.

hefaistos

^^^
Simteam eu ca vorbesc prostii.
:lol: :lol: :lol:

Da, acolo unde e Hasdeu e nasol. 420 m pana la Izvor, 600 m pana la Eroilor
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.