Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Ce nickname are domnul ministru pe forum? Zici ca de-aici a copiat. Pacat ca pe cand a inteles a venit si "demisia"

Quote from: davyl on November 23, 2018, 11:23:45 AM
,,N-avem mai multe autostrăzi, pentru că toate contractele cu autostrăzi au fost administrate necinstit de cei care trebuiau să le administreze. Toţi cei care reprezentau statul trebuiau să creeze condiţiile ca antreprenorii să lucreze"

vancouver

#46
Cred ca Lucian Sova a fost printre cei mai buni ministri. Pur si simplu prin seriozitate. Realizarea principala consta in lipsa aproape completa a blocajelor birocratrice sau administrative pe santierele in lucru la final de mantat. Fara sa fie vorba de o realizare personala, adica intrarea in legalitate a lucrarilor fara AC s-a demarat pe vremea lui Ciolos, iar ulterior nu s-a mai putut lucra fara AC, de unde si o presiune majora de a debloca punctele critice - ceea ce vedem acum este doar finalizarea procesului de intrare in normalitate inceput prin 2015-2016. Dar egal, DL. L. Sova s-a implicat activ in povestea asta. Stim si alte cazuri in care ministrii au avut cu totul alte preocupari si ca atare lucrurile au fost lasate exclusiv in seama functionarimii de rang secundar.

Concluzii:

Pozitiv:
- implicare in deblocarea problemelor birocratice, administrative
- in perioada asta in general platile s-au facut la timp, ca atare nu au existat firme care sa nu lucreze din cauza lipsei banilor (nu calculam firmele gen Straco, aflate la limita falimentului, si pentru care platile chiar si in termenul legal de 60 de zile reprezinta o povara)
- focalizare pe investitii pe CFR de eliminare a punctelor critice cu restrictii de viteza majora + deblocarea si pe CF a unor blocaje, gen racord Coslariu
- chiar si licitatia cu tunelurile de pe A1 Lugoj - Deva in acest moment se poate spune ca este in linie, in sensul ca documentatia la nivel CNAIR e gata si trimisa de la final de octombrie la ANAP
- la un moment dat contractul cu Comsa pentru lot 3 Lugoj-Deva era in prag de reziliere; L. Sova a incercat mereu sa rezolve problemele prin comunicare. Poate ca aici o mare contributie o avea desteptul de Ionita si apoi dupa schimbare cu Neaga in fruntea CNAIR lucrurile s-au normalizat... dar egal al cui este meritul, mi se pare extrem de bine ca in acest moment Comsa lucreaza cu motoarele turate in sensul unei finalizari in vara 2019.

Negativ:
- promovarea PPP (in apararea lui, am auzit-o mai mult pe doamna PM vorbind despre asta, si asta desi in general e afona de infrastructura si nu o intereseaza subiectul, aici, brusc, nefinresc - de ce oare - un interes major pentru PPP-uri. Ca atare a fost adoptat HG pentru PPP, asa ca si L. Sova a fost nevoit sa cante seranada asta - cel putin eu asa cred. Uite si dovada: "Întrebat de ce face statul Comarnic- Braşov prin parteneriat public-privat, în condiţiile în care fostul Guvern a decis că e mai bine să se facă cu Banca Mondială acest lucru, Şova a răspuns: '"Era un lucru bun, dar e un un lucru şi mai bun, deşi câteodată se spune că mai binele este duşmanul binelui, totuşi de această dată eu apreciez că putem contrazice această zicală". sursa: https://jurnalul.antena3.ro/bani-afaceri/economia/lucian-sova-ce-se-intampla-cu-autostrada-comarnic-brasov-782114.html. Deci cu jumade gura a recunoscut ca "mai binele asta" s-ar putea sa nu fie bine si nu a argumentat nici o clipa de ce anume e mai bine.... asa, laconic, e mai bine...) In plus, spre deosebire de alti sustinatori ai PPP pe Valea Prahovei, Lucian Sova NU A BOICOTAT imediat Valea Oltului. Posibil PPP-urile sa fie insa si motivul pentru care trebuie sa plece, sa lase loc altuia care sa promoveze mai cu suflu PPP si sa puna piedici mai "sanatoase" autostrazii cerute de UE si de noi toti, adica A1. Si aici Olguta era perfecta...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

In general de acord ca LS a facut treaba mai ales la deblocare si la receptie pt oameni nu pt birocrati. La pozitiv si dublarea liniei spre OTP, dar la negativ lipsa perspectivei de conectare la T2 si Ploiesti

La negativ si "studiul" A8/A13

Pozitiv luptele cu COTAR, sindicatele Metrorex, etc

E trist cand ai un om care totusi misca ceva, sa-l inlocuiesti cu o persoana care crede ca vine si sparge muntii, cu posibilitati maxime de a da in balarii.

dr4qul4

Daca ar mai fi stat 2 ani, ar fi facut multe schimbari in bine.
Dar daca ii iesea liberalizarea transportului rutier de persoane, cine ar mai fi carat votantii partidului ?
Nu mai spun ca ar fi fost injurat de toti pentru greva de la metrou, desi el propune  normalitatea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

cred ca e generala situatia. Si daca ar venii,la orice minister,orice om ,oricat de bun sau din contra varză,ar avea nevoie de ani.Ar fii nevoie ca un ministru sa stea minim 2-3 ani
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

perfidus

Analiza lui @vancouver se pupa destul de bine cu impresiile unei persoane destul de avizate din CNAIR cu care am stat de vorba. LS s-a dovedit un tip rational, autoritar dar nu coleric, care cunoaște domeniul cat sa nu dea in gropi, orientat spre rezolvarea problemelor. Din păcate rămâne un politician, cu minusurile care deriva din asta.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

tonică

in genere, precum acesta si multi altii care s-au perindat pe la minister ca si ministru al transporturilor, sunt oameni care nu au mai deloc tangente cu subiectul, sunt numiti politic, asa cum pot fi astazi ministrii aici, pot fi maine, ministrii la externe, sport ori in oricare alt minister sunt numiti. Nu au nimic de-a face cu meritocratia si nici nu fac eforturi sa priceapa ceva de pe unde trec. S-a vazut clar si la acest şova, se vede si acum si se va vedea lesne si la urmatorul, oricare ar fi el. Merge pe teren doar pentru a fi in contact cu presa, doar pt ca pr. ministerului ori al guvernului cere mediatizare din orice rahat. Ca si constructor, sa-i spui ceva tehnic astuia e ca si cum ti-ai bate joc de el, facandu-l de cacat in vazul lumii iar ei stiu asta, asa ca evita astfel de momente, stiindu-se ca un astfel de gest ar veni direct cu o razbunare tampita a intregului sistem precum un bumerang. In plus, asta mai e si asa zis "demisionar", deci important cat sub unghie. Singurul lucru bun ca inca-l vedem pe asta este gestul presedintelui, prin care s-a evitat pentru moment numirea uneia care sa coboare si asa joasele standarde la nivel de circ si amatorism cras  ;)

Ionut

Am sa-l intreb azi pe Sova (daca apare) la intalnirea Grupului de Lucru SCS-Transport din cadrul CM POIM daca mai este ministru sau nu. (Treceti pe langa declaratiile politice, luati doar fondul problemei.)




,,Mâine (joi - n.r.) este o problemă foarte mare pentru ministerul Transporturilor pentru că expiră cele 15 zile. După cum cunoaşteţi legea, după cele 15 zile nu se mai poate sub nicio formă ca persoana respectivă să rămână în funcţie. Deci de mâine nu vom mai avea ministru la Transporturi. Nu va putea să fie delegat la semnătură niciunul dintre secretarii de stat pentru că în momentul în care încetatează mandatul ministrului automat toate delegările încetează de drept. Deci de mâine vom avea un minister blocat. Nu mă întrebaţi pe mine cât de încet gândeşte Preşedintele României, cred că ar trebui să întrebaţi la Cotroceni", a declarat Lia Olguţa Vasilescu.

ZF

ovideatza

La ce bun?
Ce raspuns ar putea sa iti dea Sova, un politician, la o intrebare pe care o va considera complet politica si o va lua probabil ca un atac? Da, ne afecteaza, insa in cel mai bun caz iti va raspunde in 2 peri si va manifesta ostilitate ulterior fata de orice alt subiect.

Mai bine cred ca te concentrezi pe probleme tehnice, punctuale, si nu te duci spre teme care pot fi interpretate politic.

GDPR

Pai daca ii expira mandatul, se numeste un ministru interimar in locul lui.

alecu26

Exact. Din punctul meu de vedere art 106 din constitutie coroborat cu 107 para 3 si 4 e foarte clar. Dupa demisie trebuia nominalizat de PM un ministru interimar.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut


Ionut

Deci e clar, Iohannis refuză propunerea de la Transporturi. Sunt curios cine o sa vina până la urmă la MT.

carutasul

Culmea politicianismului mi se pare că a atins-o acest Drăghici: nici n-a ajuns ministru și a și promis că era să intre în istorie cu PiSi :) Putea să spună și că face lift până pe lună, dacă tot n-ajunge ministru nu îl doare gura....

perfidus

Oare un asa mare specialist în prepararea mașinilor de curse (conform aptitudinilor cu care se mândrește) ar putea aduce ceva bun la Transporturi? Viteze mai mari in parcurs intern pe CFR, sau mai multe curse interne la Tarom? Parca am mai avut ministru pe unul tot asa din branșă,  căpitan de vas, și n-a ieșit deloc bine, ne-a intrat flota de tot la apa. Dar de ce ne mirăm, că e la fel cam pe la toate ministerele.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat