Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gdo

Un articol digi24 care sintetizeaza cam ce s-a discutat si filmat in ultima perioada pe forum: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Cum+arata+Sebes-Turda+legatura+dintre+A1+si+autostrada+Transilva

Concluzia e una simpla: intarzieri majore si un termen de finalziare care la ora aceasta nu poate fi estimat.

alexV

Despre lotul 4 (Porr) zicea cutter cu ceva pagini mai in urma ca sunt in grafic sa termine in 2016.

Acuma despre lotul 3 (Tirrena Scavi), pe langa cele x podete adaugate ulterior, pare ca au adaugat si un pasaj in plus la Decea.

In decembrie am fost la fata locului si sapau in terasamentul finalizat:



La Gambas, protestul de anul trecut al localnicilor cu accesul taiat va rezulta intr-un nou pasaj in partea de nord.


Aici e santier in lucru de vreun an jumate. Mai in gluma mai in serios, Transelectrica stie de situatia asta?


Cred ca principalul impediment ca TS sa termine anul asta e pasajul CF. De la zero la finish in 6 luni e cam greu, nu-i asa alecu26?


In alta ordine de idei, TS are de ridicat la grinzi si suprabetonat viaducte/poduri cat un sezon intreg. Sa le uram spor.


Europiu

Quote from: gdo on April 12, 2016, 07:30:09 PM
Dar oare cand vor curge si vesti bune??....... :badday:

Hm, vorbind despre A1-LD, a strecurat @cutter a little piece of information, dar altfel a fost destul de zgarcit cu detaliile:

Quote from: cutter on April 13, 2016, 12:05:33 AM
De revizuirea acordului de mediu depinde emiterea AC pe lotul 2 secțiunea E1 și lotul 4 secțiunile C și D. Pentru acestea din urmă mai depinde și de procedura de intrarea în legalitate a lucrărilor executate fără AC prevăzută de OUG 7/2016 (care acum se aplică în premieră pentru Sebeș-Turda lot 3 și lot 4).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alecu26

Legat de declaratia lui Homor, daca mai am diploma intreaga dupa sfarsitul lui 2016 si pariul pe LD4, ii dau foc daca Aktor deschide la trafic pana in Iunie 2017. Sau daca nu mai am diploma de inginer, ii dau foc la aia de bac. Ca si unul cam cu bacul luat si-ar da seama ca e imposibil sa termine Aktor in doar 13-14 luni.

Contra lui Porr si TS nu pariez.

Am spus.

O sa-mi fac si semnatura in curând in acest sens.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gdaniel

#4835
@Europiu: Primele poze din ultimul set, cu cele trei structuri, apartin de Lot4.

@alexV: Mi se parea mie ca la podul scurt peste Mures sunt cam insuficiente deschiderile pentru inundatia aia o data la 100 de ani, cred ca o sa faca o deschidere suplimentara in terasament (care tine loc si de pasaj pentru sateni) la iesirea din debleu, la Nord de Gambas, la trecerea din debleu in rambleu

alecu26

Cam așa.  Oricum e odată la 50 de ani ploaia de calcul. Apa trece pe sub pod oricum. Ideea e ca se mai fac podețe în terasament. Astfel încât zonele care se inunda (se inunda ca este pod sau nu este) sa fie cât mai mari și sa nu fi întrerupte de autostrada. Adică autostrada sa nu acționeze ca un baraj.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Europiu

Quote from: gdaniel on April 13, 2016, 01:31:24 PM
cele trei structuri apartin de Lot4.

Oh, OK. Am sa tin minte pentru data viitoare. M-am luat dupa din 8.10.2015 care este etichetata ca fiind 'lot 3 ST' si am presupus ca si structurile (vizibile chiar la inceput) tin de L3. Mea culpa.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

gdaniel

Nu-i bai, dar ca idee pana acum doar Porr pe Lot4 au ridicat grinzi de beton, Tirrena pe Lot3 doar cele metalice de la podurile peste Mures.

bogdix

#4839
^
Să vă spun o chestie, poate o ştiţi, poate nu:
O grindă adusă pe şantier se poate considera "material on site (material adus pe şantier)" şi se poate cere la plată fără a exista Autorizaţie de COnstruire. E ca şi cum ai aproviziona balast, dar nu l-ai pune în operă. Primeşti o parte (depinde de cum este prevăzut în contracte) din preţul aferent aşternerii stratului de balast.

O grindă ridicată pe poziţie înseamnă o fază în construcţia unui obiect ("montaj grinzi"). Asta presupune că ai realizat elementele pe care se sprijină grinda (aparatele de reazem, cuzineţii, bancheta cuzineţilor şi tot aşa până la fundaţie), pe care se presupune că ai nevoie de AC pentru a le realiza.

gdaniel

#4840
Deci de aia nu le-au ridicat pe Lot3...
Probabil ca la cele metalice, fiind mai mult de lucru cu sudurile, au zis ca nu mai asteapta.

GDPR

Plata materialelor aduse in santier se face pentru a imbunatati cash-flow-ul contractorului. Dar daca il platesti la 3-4-5 luni, in realitate nu il ajuti cu mare lucru.

Europiu

Cool. Si pe lotul 1 e plin aliniamentul de grinzi, din ce ziceau "martorii oculari". Acelasi motiv, banuiesc...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

bacovia

#4843
^

Produci grinda cu 100 si o facturezi cu 1000. Convenabil, nu? 

bogdix

#4844
Ca să nu fiu înțeles greşit: în cazul unei grinzi, cu cât produci sau cumperi grinda "de-a gata" este businessul Antreprenorului şi cu cât o facturează este businessul Beneficiarului, care i-a acceptat oferta prin procedură de achiziție publică (licitație).

Dacă există o diferență aşa de mare între costurile Antreprenorului şi costurile pe care le cere la plată de la Bemeficiar atunci e posibil ca Beneficiarul să nu fi fost suficient de atent la analiza ofertei.

O grindă de acel tip costă mii de euro. Ca idee, e realizată din 2 materiale (beton şi oțel) care pot fi uşor cuantificate ca preț şi cantități.

transmis via 4G