Forum PeUndeMerg.ro

România => Feroviar => Nivel național => Material rulant => Topic started by: Ionut on October 29, 2016, 07:45:36 AM

Title: Utilaje feroviare
Post by: Ionut on October 29, 2016, 07:45:36 AM
Discutam aici despre drezine, laboratoare de diagnoza CF, laboratoare de masurat CF. Si orice alte tipuri de utilaje mai sunt sau mai apar.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: alinuttt on October 31, 2016, 04:26:00 PM
Utilaje din gara Blaj. Pozele nu sunt de actualitate:
(https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14601052_1724812834504113_1245922488973868265_n.jpg?oh=90a751f46677f20fd293ae8f6a560375&oe=58D19997)
(https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/l/t1.0-9/14925451_1724812967837433_3323782343414796065_n.jpg?oh=bfcee130941f2dba6bb67602e2744a54&oe=58D345B1)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: alinuttt on October 31, 2016, 04:36:02 PM
Automotor de diagnoza a CF in Tirgu Mures Nord(scuzati claritatea...)
(https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/13413817_1139900619365872_775933022_n.jpg?oh=5a4c13b3a681fca8f5aa403fec8598c9&oe=581A5D9D)
(https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/13444163_1139901112699156_440758633_n.jpg?oh=3f3d279771e4c7f82846e0a43e07c1ed&oe=58199EB8)
(https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/13414518_1139900776032523_407295046_n.jpg?oh=a32865fb4751ac11d830aac7433918b8&oe=5819A4CD)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Teo on November 01, 2016, 08:47:42 PM
Quote from: alinuttt on October 31, 2016, 04:26:00 PM
Utilaje din gara Blaj. Pozele nu sunt de actualitate:

Chiar vroiam sa ma interesez pe aici cum se numesc toate utilajele pe care le foloseste Swietelski in zona Alba-Orastie si pe langa care trec zilnic. Astfel de utilaje am vazut cum imprastiau pietrisul pe calea ferata, cum pareau ca netezesc sinele. Iar altele, care purtau sigla Alstom, sustineau echipa pe partea electrica.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on November 25, 2018, 08:46:08 AM
Anunt de participare simplificat: [SCN1016792 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100019930)] - Reparatia agregatelor de burat de la masina de burat Plasser &Theurer de tip 09-32 CSM

^ probabil castigata de singurul ofertant EXCO TRANSPORT SYSTEMS S.R.L. cu tert sustinator  Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen GmbH
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on December 05, 2018, 10:44:06 PM
Anunt de participare: [CN1006326 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100026048)] - Utilaje multifunctionale cu deplasare mixta rutiera/feroviara

Cod CPV principal: 43262000-7 Utilaje excavatoare (Rev.2)

16 bucati conform caietului de sarcini

Valoarea totala estimata: 29.500.000 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 29.01.2019 15:00

^ 6 milioane de euro din fonduri proprii CFR Infrastructura. Oare nu erau mai bine folositi la ridicarea unor restrictii?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Earthchild on December 07, 2018, 03:10:04 PM
Totusi, o avea de gand CFR Infrastructura sa porneasca o atat de necesara campanie de RK-uri pe reteaua feroviara?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: marcelbanu on December 14, 2018, 10:17:51 AM
Plug zăpadă, gara Deva, 21 noiembrie 2015

(https://i.postimg.cc/h485dNRS/DSC-5097.jpg) (https://postimg.cc/Wt38RW4K)


Tren macara 125 tf, gara Deva, 5 iulie 2017

(https://i.postimg.cc/RVXpPf0y/DSC-9386.jpg) (https://postimg.cc/fJSvyVmf)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: adymartianul on December 15, 2018, 11:26:38 PM
Niste chestiute produse de RELOC  :p

https://www.youtube.com/watch?v=vD8Y5A5pgxo

https://www.youtube.com/watch?v=Dp8k8ChsHCs

Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on May 30, 2019, 08:09:19 PM
Quote from: tom_sawyer on December 05, 2018, 10:44:06 PM
Anunt de participare: [CN1006326 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100026048)] - Utilaje multifunctionale cu deplasare mixta rutiera/feroviara
Compania de Infrastructură va plăti 29,44 milioane lei, fără TVA, unei firme pe mai multe utilaje multifuncționale de modernizare a căii ferate.

Compania CFR SA semnează contractul cu firma Geismar (Franța) pentru cumpărarea a 16 de utilaje multifuncționale, câte două la fiecare regională. Acestea sunt primele utilaje achiziționate de CFR SA în ultimii zece ani.

Geismar, companie prezentă pe toate continentele, a fost înființată cu aproape un secol în urmă și produce echipamente de așezare, monitorizare și întreținere a liniilor de cale ferată, inclusiv în domeniul transportului feroviar de mare viteză.

clubferoviar.ro (https://clubferoviar.ro/cfr-si-a-cumparat-utilaje-de-reparare-a-caii-ferate/)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Ionut on June 04, 2019, 07:55:44 AM
Noul tren de lucru pentru refacerea căii ferate a fost testat pe Regionala Brașov

Noul tren de lucru pentru refacerea căii ferate aflat în dotarea companiei de infrastructură CFR SA a fost testat pe Regionala Brașov. "Sucursala Regională CF Braşov – noul tren de lucru pentru refacţia căii. SRCF Braşov a efectuat proba practică cu noul tren de lucru pentru refacţia căii, o tehnologie aplicată în premieră de CFR SA, între staţiile Apaţa şi Augustin. Tehnologia de refacţie a căii cu noul tren de lucru va fi completată cu o instalaţie de sudură electrică, prezentată în premieră la Expoziţia INFRATRANS® 2019, care se desfăşoară în zile de 4 şi 5 iunie, în Gara de Nord", se arată într-o postare pe contul de Facebook al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Club Feroviar a anunțat săptămâna trecută că CFR SA va plăti 29,44 milioane lei, fără TVA, unei firme pe mai multe utilaje multifuncționale de modernizare a căii ferate. Compania CFR SA semnează contractul cu firma Geismar (Franța) pentru cumpărarea a 16 utilaje multifuncționale, câte două la fiecare regională. Acestea sunt primele utilaje achiziționate de CFR SA în ultimii zece ani, iar achiziția coincide cu venirea lui Constantin Axinia la cârma companiei de infrastructură.

Licitația pentru achiziția de utilaje multifunctionale cu deplasare mixtă rutieră/feroviară a fost începută în noiembrie 2018. Durata contractului este de 18 luni iar desemnarea câștigătorului s-a făcut în proporție de 85% în funcțiue de prețul solicitat și 15% de garanția oferită.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/tren-de-lucru/)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: razvan96 on September 03, 2019, 09:58:58 AM
Astazi au publicat un anunt de participare pentru utilaje pentru refactie, burare, ciuruire etc.Din ce inteleg, sunt destinate SRCF Bucuresti.

[CN1014646] (https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100070427) - Mașini și utilaje pentru refacția căii ferate (5 loturi)

Lot 1. Mașina de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale (3 bucati)
Valoare estimata:99.750.000 RON

Lot 2.Utilaj pentru refacția căii prin înlocuirea șinei și traverselor dotat cu unitate portal deplasabilă peste vagoanele trenului de aport logistic (1 buc)
Valoare estimata:47.500.000 RON

Lot 3.Mașina de burat nivelat și ripat cu avans continuu (3 buc)
Valoare estimata:78.375.000 RON

Lot 4.Mașina de profilat balastul căii ferate cu piese de uzură rapidă si consumabile (3 buc)
Valoare estimata:35.625.000 RON

Lot 5.Vagoane pentru încărcat – descărcat și transportat materialul rezultat în urma ciuruirii mecanizate a balastului (3 buc)
Valoare estimata:14.250.000 RON

Termen depunere:08.10.2019
Durata contarct:25 de luni
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: AndreiB on September 03, 2019, 10:32:03 AM
Astea sunt masini automatizate, care permit RK la ritm continuu, nu?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: razvan96 on September 03, 2019, 11:03:08 AM
Exact.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: alinuttt on September 03, 2019, 09:54:50 PM
Cea prevăzută în lot 2 este PM 100 UAM?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on September 13, 2019, 02:11:40 PM
Anunt de participare: [CN1014968 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100071233)] ,,Utilaj de cale ferata-sosea, cu actionare electrica, pentru serviciul de manevra a materialului rulant din parcul SNTFC CFR CALATORI SA, destinat sa circule atat pe alei rutiere cat si pe caile ferate din depouri sau revizii de vagoane"

Autoritate contractanta: SNTFC "CFR CALATORI" S.A.

Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 1.830.000  si 18.300.000 lei

Acord Cadru: minim 1 buc - maxim 10 buc. Cel mai mare contract subsecvent: minim 1 buc - maxim 4 buc.

Locul de executare:La sediile indicate de entitatea contractanta, conform caietului de sarcini in conditia franco beneficiar (Depourile de locomotive si Revizia de vagoane Grivita)

Probabil dedicatie pentru:

https://youtu.be/Dp8k8ChsHCs

https://relocsa.ro/fara-categorie/batrack-cel-mai-nou-si-mai-inovator-produs-feroviar-al-reloc-sa
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Cuneo on September 19, 2019, 10:17:12 PM
Un utilaj asemănător, cu motor diesel.

(https://i.imgur.com/C5zXd3L.jpg)

(https://i.imgur.com/8AytZeP.jpg)

(https://i.imgur.com/NZhI6bR.jpg)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: kitsune on September 19, 2019, 11:49:43 PM

(https://i.imgur.com/MXLmkJ1h.jpg) (https://i.imgur.com/MXLmkJ1.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Ionut on October 10, 2019, 07:45:29 AM
CFR SA licitează lucrări de reparații la trenurile de lucru

(https://i.imgur.com/NZmAGDr.jpg)

CFR SA a lansat licitația pentru ,,RP la vagoane de uz administrativ – 3 loturi SRCF Brasov", în valoare de 587 mii lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 17.10.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 17.01.2020. Conform SEAP, contractul este împărțit astfel:

Lot 1 – RP la vagoanele de uz administrativ provenite din vagoane marfa seria UWEACS, Rgs, Laads – 4 buc.;
Lot 2 – RP la vagoane de uz administrativ provenite din vagoane de calatori seriile: Uwsmc,Uwdp,Uwa,Tafd – 6 buc.;
Lot 3 – RP a partii feroviare pentru macara +vagon portcatarg de 125 t, 250 t si pentru macara de 20 t – 1 buc vagon macara 20 t; 1 buc. parte siguranta macara 125 t + vagon portcatarg; 1 buc. parte siguranta macara 250 t + vagon portcatarg.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/cfr-lucrari-reparatii-trenurile/)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Ionut on October 15, 2019, 08:15:27 AM
Plasser & Theurer a ofertat pentru două din cele 5 loturi de utilaje de întreținere a liniilor pe care le achiziționează CFR SA

(https://i.imgur.com/nB79T7vh.jpg) (https://i.imgur.com/nB79T7v.jpg)

În luna septembrie, CFR SA a lansat licitația pentru ,,Mașini și utilaje pentru refacția căii ferate (5 loturi)", în valoare de 275 milioane lei și un termen de livrare de 25 de luni de la semnarea contractului. Ofertele au fost depuse până la data de 08.10.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 08.02.2020.

Au fost depuse oferte doar din partea companiei Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen G.m.b.H, pentru loturile 3 și 4, prin urmare, în funcție de oferta depusă, vor fi atribuite doar cele două loturi, pentru restul urmând ca procedura să fie reluată.

Conform SEAP, vor fi achiziționate următoarele utilaje:

Lot 1 – (3 unități) Masina de ciuruit balastul caii ferate este un utilaj autopropulsat, care are capacitatea deplina de a curata patul de balast de sub liniile de cale ferata, precum si de sub aparatele de cale, pentru a aduce balastul la o calitate optima, ceruta de conditiile de transport.
Lot 2 – (o unitate) Utilaj pentru refacția căii prin înlocuirea șinei și traverselor dotat cu unitate portal deplasabilă peste vagoanele trenului de aport logistic. Utilajul este un echipament deosebit de complex, care realizează înlocuirea șinei vechi și a traverselor, prin manipulare individuală a traverselor în flux continuu cu ajutorul unei unități portante care transportă traversele de pe vagoanele speciale atașate utilajului.
Lot 3 – (3 unitați) Mașina de burat nivelat și ripat cu avans continuu cu burajul a doua traverse simultan, este destinată efectuarii lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru burajul continuu de mare productivitate pe linii curente si din statii.
Lot 4 – 3 unități Mașina de profilat balastul căii ferate – Mașina de profilat balastul căii ferate este destinată efectuarii lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru profilarea, perierea și distribuirea a unor cantițăti excedentare de piatră spartă în zonele cu lipsă de balast.
Lot 5 – 3 Vagoane – Vagoanele de transport și depozitare materiale servesc la executarea lucrărilor de transport și depozitare a materialelor în vrac, precum și la transportul materialelor excavate. Vagoanele poat fi remorcate în sensul de lucru pentru descarcarea pietrei sparte, a sterilului sau a oricăror materiale transportabile în vrac.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/plasser-theurer-cfr-sa/)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on January 08, 2020, 08:12:34 PM
S-a atribuit catre RELOC SA contractul pentru locotractoare cu baterii amintit mai sus.

http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100111447

Ar trebui sa apara prin Grivita.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on February 29, 2020, 02:06:38 PM
Reloc SA anunță oficial livrarea primului din cele 10 locotractoare la CFR Călători

(https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2020/02/87889479_1274835642710180_2785315243830542336_n-840x480.jpg)

Reloc SA anunță că locotractorul LT- REL -10, primul dintr-un lot de zece, construit în baza unui contract semnat, de data aceasta, cu CFR Calatori, a fost livrat și pus în funcțiune la Depoul București Călători, fiind pregătit să realizeze activitățile de manevră pentru care a fost achiziționat.

https://mobilitate.eu/reloc-oficial-livrarea-calatori/

Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: dan tm on February 29, 2020, 08:24:49 PM
Spre deosebire de cel din clipul de prezentare asta are cabina.
Dar geamul rabatat spre afara si usile care par sa se deschida tot in fara nu vor intra in gabaritul căii, mai ales prin halele Grivita?

Uneori mai ales la manevra se merge si cu usile sau geamul deschis.

Cum le-a venit ideea sa rabateze geamul in afara in loc sa culiseze ca la toate locomotivele ?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on February 29, 2020, 08:32:56 PM
Cabina nu e pe mijloc, ci in lateral, se vede mai bine in aceasta poza:

(http://relocsa.ro/wp-content/uploads/2020/02/unnamed.jpg)

http://relocsa.ro/fara-categorie/inca-un-locotractor-100-romanesc-proiectat-si-construit-la-reloc-este-pregatit-sa-intre-in-serviciu
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: perfidus on July 10, 2020, 10:30:51 AM
Cred ca merge aici, nu stiu daca s-a mai postat:
Premierul Ludovic Orban a anunţat, joi, că Guvernul a primit din partea Comisiei Europene acordul pentru achiziţia unor trenuri tehnologice destinate pentru CFR Infrastructură, în vederea modernizării căii ferate.

,,Am primit aprobarea şi pentru achiziţionarea trenurilor tehnologice", a declarat Orban, în şedinţa de Guvern, primind confirmarea în acest sens şi din partea ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloş.

,,Avem aprobarea pentru trenurile de lucru care sunt destinate pentru CFR Infrastructură. În urma achiziţiei acestora, se are în vedere ca ritmicitatea lucrărilor de reabilitare pentru ceea ce înseamnă linia de cale ferată să fie simţitor schimbată şi să putem aduce un plus de valoare", a adăugat ministrul.

El a subliniat că una dintre marile probleme cu care se confruntă România în privinţa transportului feroviar este că transportul de marfă se derulează ,,foarte lent din cauza restricţiilor existente" şi din cauza faptului că sunt ,,peste 1.000 de poduri şi de podeţe care au termenul de reparaţie capitală depăşit".

Preluare GdS (https://www.gds.ro/Actualitate/2020-07-09/guvernul-a-fost-abrobata-achizitia-unor-trenuri-tehnologice-destinate-cfr-infrastructura/?utm_source=projectagora.com&utm_medium=referral&utm_campaign=contentdiscovery&utm_term=articlefooter&utm_content=relatedarticles)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: dargauda on August 30, 2020, 12:10:27 AM
CFR SA utilizează primul utilaj modern achiziționat pentru defrișarea vegetației din zona feroviară

(https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2020/07/20200720_100849.jpg)

https://mobilitate.eu/cfr-sa-zona-feroviara/ (https://mobilitate.eu/cfr-sa-zona-feroviara/)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: dargauda on September 24, 2020, 05:34:50 PM
Pentru lucrările feroviare executate de CFR SA în regie proprie au fost cumpărate sau sunt pe cale de a fi achiziționate 222 de utilaje noi.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a trecut miercuri în revistă pe pagina sa de Facebook contractele încheiate sau aflate în pregătire care vizează dotarea cu utilaje.

Astfel, au fost făcute investiții în valoare de 67,6 milioane de lei pentru achiziționarea a 36 de utilaje pentru lucrări de reparații capitale (refacție), reparații curente și întreținere a căii ferate, executate în regie proprie cu personalul specializat. Totodată, Comisia Europeană a aprobat o cerere de finanțare în valoare de 201,5 milioane de euro pentru achiziția a două sisteme tehnologice de utilaje pentru lucrări de reparații capitale/modernizare a infrastructurii feroviare (formate din 186 de utilaje).

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2020/09/Utilaj-lucrari-CFR-7-225x300.jpg)

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2020/09/Utilaj-lucrari-CFR-4-300x225.jpg)

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2020/09/Utilaj-lucrari-CFR-2-300x169.jpg)

https://clubferoviar.ro/cfr-sa-in-regie-proprie/ (https://clubferoviar.ro/cfr-sa-in-regie-proprie/)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 20, 2020, 07:41:09 PM
https://clubferoviar.ro/cale-ferata-reabilitata/

QuoteMinistrul Transporturilor, Lucian Bode, și directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, promit că vom avea 600 km de cale ferată reabilitată pe an, cu noile trenuri de lucru ale companiei de infrastructură. Alături de prim-ministrul Ludovic Orban, cei doi au fost vineri la Pojorâta, în județul Suceava, pe secția de cale ferată 502, unde a avut loc o lucrare demonstrativă de refacție a căii ferate.

"Este o lucrare demonstrativă de refacere a căii ferate care e în stare de degradare. E vorba de o tehnologie care nu a mai fost folosită la noi – un tren de lucru compus din foarte multe utilaje, care are o productivitate de un kilometru pe zi și care ar putea să acopere necesarul de reparații capitale în proporție de 50%. În perioada următoare mai avem în achiziție un tren similar. Alte două sunt în programul de achiziții al Guvernului, mult mai complexe și mult mai costisitoare", a declarat Ioan Pintea, directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

El a adăugat că Guvernul este în procedură de a achiziționa alte două trenuri, mult mai performante, pentru suma de 200 milioane de euro. "Am pregătit deja Memorandumul pentru aprobarea dezvoltării in cadrul POIM a proiectului de achizitie Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea si modernizarea infrastructurii feroviare, care va fi promovat în Guvern pentru achiziția a două sisteme de lucru in valoare de aprox. 200 milioane de euro și care se află pe traseul de avizare interministerială. Proiectul are aprobarea de principiu a Comisiei Europene pentru includerea la finanțare europeană, insă trebuie să parcurgem toate etapele procedurale. Cu o productivitate de 300 km/an/tren, putem reabilita 600 km de cale ferată pe an. E o adevărată revoluție în domeniul feroviar", a mai spus ministrul Transporturilor.

Pare alt nivel de abordare fata de ce a fost pana acum. Presupun ca pentru a face cu adevarat 600 km/an cu aceste trenuri in regie proprie trebuie alocate si fonduri corespunzatoare.

Daca de ex. se face la anul complet Suceava - Apahida, atunci chiar ar trebui sa vedem repede timpi mai buni pe zona asta.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: AndreiB on November 20, 2020, 07:55:31 PM
600km pe an ar fi incredibil - as sugera insa sa se concentreze mai mult pe magistrale mai importante si sa gandeasca din perspectiva rutelor intregi, nu a segmentelor. 900 e mult mai critica decat 502.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: rota on November 20, 2020, 08:09:59 PM
e campanie electorala, au scapat un 0 in plus  :lol: :lol:
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 20, 2020, 09:00:09 PM
Fiecare utilaj poate sa faca 1 km pe zi. Adica 300 km / an. 2 utilaje 600 km / an. Nevoia e acuta. Daca se poate 600 km pe an, trebuie facuti.

Plus ca se cumpara inca 2 utilaje mai performante, care pot si ele cate 300 km / an (nu stiu in ce consta performanta superioara, poate ca la astea pe care le au deja mai trebuie facute ceva pregatiri sau operatii ulterioare cu alte utilaje iar la alea mai performante se fac cu totul. Sau poate e vorba ca sunt bune si pentru viteze mai mari)

Stiu ca in Romania multe lucruri au fost o gluma in ultimii 30 de ani, aici intra intretinerea cailor ferate. Dar poate a venit vremea sa trecem de la glume la ceva mai serios. Nu are legatura cu vreun partid sau guvern anume. Utilajele daca pot, nu vad de ce sa nu faca treaba.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: AndreiB on November 21, 2020, 12:41:28 AM
Bani sa fie pentru materie prima, pana la urma. Cred ca ar trebui sa se concentreze mai mult pe "quick wins" la RK. Cred ca daca am aduce magistralele inapoi la viteza constructiva si le-am mentine acolo, am obtinut 80% din beneficii.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Earthchild on November 21, 2020, 03:42:43 AM
Și cu șine sudate (chiar dacă se aude frumos glasul roților de tren).
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Vlad94 on November 21, 2020, 06:12:46 AM
Cum funcționează aceste utilaje?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Phenol on November 21, 2020, 11:48:46 AM
Parca planul initial era ca fiecare regionala sa primeasca cate doua utilaje de genul, dar e bine si asa.

Altfel, ma intreb de ce au dus utilajul regionalei Brasov pana la Pojorata (450 km pe CF)? Nu putea face demonstratia undeva la Timisul de Sus sau oriunde mai aproape de Brasov?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: oc7avian on November 21, 2020, 12:09:08 PM
Mi-am adus aminte că am trecut recent prin zonă: pare că au terminat etapa asta de lucrări pe Brașov -> Predeal. În locurile unde pozasem lucrări înainte era liniște. Am scris puțin aici:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg318134#msg318134
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: AlexxC on November 21, 2020, 12:42:43 PM
@Vlad94 cam asa functioneaza:
  https://youtu.be/Sho0htw_Eas  (https://youtu.be/Sho0htw_Eas)
Ce inseamna ca un utilaj face 1km pe zi? Am cautat pe net dar nu am gasit informata cate ore lucreaza pe zi pentru un 1km.
Daca sunt 24/24 nu cred ca vom atinge noi performanta asta.
Daca e calculat pentru un singur schimb de 8 ore/zi  putem creste productivitatea lucrand in 2 sau chiar 3 schimburi. Materialul sa nu lipseasca!!
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 21, 2020, 02:43:25 PM
Stirea urmatoare este din 05.06.2019:
https://bzb.ro/stire/noul-tren-de-lucru-al-cfr-a-fost-testat-la-brasov-intre-statiile-apata-si-augustin-a138751

QuoteNoul tren de lucru pentru refacerea căii ferate aflat în dotarea companiei de infrastructură CFR SA a fost testat pe Regionala Braşov.
,,SRCF Braşov a efectuat proba practică cu noul tren de lucru pentru refacţia căii, o tehnologie aplicată în premieră de CFR SA, între staţiile Apaţa şi Augustin. Tehnologia de refacţie a căii cu noul tren de lucru va fi completată cu o instalaţie de sudură electrică, prezentată în premieră la Expoziţia INFRATRANS 2019, care se desfăşoară în zile de 4 şi 5 iunie, în Gara de Nord", se arată într-o postare pe contul de Facebook al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.
Club Feroviar a anunţat săptămâna trecută că CFR SA va plăti 29,44 milioane lei, fără TVA, unei firme pe mai multe utilaje multifuncţionale de modernizare a căii ferate.
Contractul a fost semnat cu firma Geismar (Franţa) pentru cumpărarea a 16 utilaje multifuncţionale, câte două la fiecare regională. Acestea sunt primele utilaje achiziţionate de CFR SA în ultimii zece ani.

Deci prima oara au testat trenul de lucru anul trecut intre Apata si Augustin, nu departe de Brasov. Probabil ca ulterior au decis sa faca cu acest utilaj refactia totala pe sectia Suceava - Bistrita - Dej - Cluj, unde nu este prevazut in curand nimic pe fonduri europene si starea este probabil proasta. Pe M300 nu avea rost sa continue, pentru ca acolo intre timp a inceput lucrul la modernizare.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 21, 2020, 02:57:54 PM
Suceava - Apahida sunt aprox. 270-280 km pe calea ferata. Daca nu gresesc Suceava - Saratel este linie simpla, iar Saratel-Apahida dubla (ca. 100 km). Saratel este aproape de Bistrita. Deci 275+100=375 km de cale simpla. De aici Gherla-Apahida fir 1 e deja trecut prin RK acum in 2020 si viteza a fost crescuta pe acest fir de la 50 la 100 (linia era apta initial de 120). 375 - 25 = 350 km.

Daca chiar fac 300 km/an, atunci inseamna ca la anul pe vremea asta ar cam trebui sa termine (daca au plecat din Suceava si acum sunt la Pojorata, inseamna ca deja au facut vreo 60 de km).

De urmarit. Mai ales daca din mersul 2021-2022 chiar o sa scada timpii.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: razvan96 on November 21, 2020, 03:48:54 PM
Gherla-Apahida nu e trecut prin RK, au fost niste reparatii curente sa zicem. Linia nu este la parametrii initiali. Oricum nu cred ca planul e sa faca toata linia Suceava-Cluj, probabil a fost un mesaj foarte entuziast sau strict o gogoasa electorala. Cand ai un singur astfel de utilaj, te apuci sa faci refactii pe tronsoane mici in mai multe locuri ca sa castige mai multa lume si pentru ca scopul ar trebui sa fie de a repara problemele cele mai mari in ordinea gravitatii lor. E improbabil ca cele mai mari probleme sa fie toate pe aceeasi linie.

Pe Suceava-Ilva Mica se merge un pic mai bine ca in 1980 si mult mai bine ca in 1992. Linia banuiesc ca e scadenta la RK, ceva obisnuit pentru reteaua noastra, dar nu sunt multe minute de intarziere in livret, deci e intr-o stare chiar buna raportat la restul retelei. Presupun ca terasamantul are ceva probleme in zona Pojorata-Mestecanis, parca voiau sa liciteze niste lucrari. La geometria actuala nu poti imbunatati decat vreo 10 minute pe toata linia. Oricum, e un semn bun ca avem planuri in directia asta. Schimbarile in bine vor aparea in 4-5 ani la nivel de retea, daca ne tinem de plan, dar macar nu mai stam ca prostii sa ne uitam cum reteaua e intr-o stare foarte proasta si se degradeaza continuu.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: AndreiB on November 21, 2020, 04:06:38 PM
Eu as incepe pe segmente mai traficate de CF, insa. Pe Suceava-Vatra Dornei sunt 5 perechi de trenuri de calatori pe zi, un numar nesemnificativ de trenuri.

Pe Bucuresti-Titu sunt 25 de perechi, iar unul din fire este complet distrus. Bucuresti-Videle (22 de perechi), Ploiesti-Buzau (33 de perechi) si Buzau-Faurei (14 perechi) sunt toate segmente foarte traficate si intr-o stare foarte proasta. Astea cred ca sunt prioritare. Personal as incepe cu Bucuresti-Titu.

Daca nu vrem sa reparam in regie proprie segmente care vor intra in reabilitare ulterioara pe proiecte Europene mai ample, Buzau-Faurei si Bucuresti-Titu cred ca ar fi candidate excelente pentru trenurile de lucru.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Neufunk on November 21, 2020, 08:26:30 PM
Eu chiar ma intrebam cum se va face modernizarea asta avand in vedere ca linia este in general cu un singur fir, si chiar daca ai destule locuri in care poti face cruce, nu prea te ajuta in scenariul dat. Sa faci transbordare auto timp de un an de zile (daca ar fi doar un an) tot este aiurea, mai ales pentru trenurile de noapte. Sa nu pateasca ca in alte parti unde dupa ce redeschid linia modernizata nu mai au calatori.

Poate ne poate explica @frunzaverde cum se procedeaza in asemenea situatii.

Dar oricum, nu cred eu ca incep ei fix cu 502. S-ar putea sa ma insel, dar parca am vazut Apahida-Suceava undeva in legatura cu niste fonduri europene (SF?). De-asemenea, cred ca Bucuresti - Titu (- Pitesti) ar trebui sa treaca printr-un proces mai amplu de modernizare, unul care eventual sa includa si electrificare, deci nu stiu cat de oportune ar fi lucrarile cu trenul de lucru.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: frunzaverde on November 22, 2020, 12:32:09 AM
@AlexxC - Ce a cumparat CFR nu e atat de complex ca ce-ai tu in film; nu e un sistem tip linie de asamblare completa ("sistem liniar") ca Plasserul SVM1000, e un sistem clasic, ciclic, cu fabricare off-site; practic un sistem similar cu DESEC-urile, dar mai mare si mai productiv - e (o parte, cel putin) dintr-un tren de lucru Gesimar. Ce se vede e modulul PTH 350 din trenul de lucru, similar cu PTH 500 din trenul de lucru CFR. Gesimar le produce modular, nu stiu exact ce module a cumparat CFR-ul (cert e ca a cumparat macaraua PTH):

https://www.youtube.com/watch?v=a22iNzsA-EU

Si da, poate face cam 1 km/zi in conditii optime, dar are nevoie de tot ce inseamna suport (de la fabricatia segmentelor de linie pana la burare si ciuruire). As zice ca realist ar fi undeva la 100-150 km/an cu asa ceva, daca se asigura materiale la "foc continuu"; asta pentru ca e nevoie si de multa munca manuala in jurul utilajelor (gari, macazuri), de pregatire a lucrarilor, de mutat utilajul si de pregatit lucrarile premergatoare (inclusiv sinele ajutatoare), cu utilajul "in stationare" etc. etc...

Vor sa cumpere si doua in sistem SVM (linie de asamblare), care sunt mult mai productive - pot face pana la 3 km/zi de la zero la full, si fac si burare si ciuruire, si montaj si profilare, si tot-tot-tot.

Toate astea sunt un mare pas inainte; dar trebuie sa existe sina in magazie, traverse, personal de deservire etc. etc. pentru a fi folosite la maximum. Nu cred ca vor face o linie "cap-coada", pentru ca n-are sens. Dar, in acelasi timp, nu are sens nici sa faci mai putin de 15-30 km cu un tren de lucru, pentru ca tot atat timp bagi in lucrari premergatoare pentru 100 m, 1 km sau 100 km. Utilajele tin de regionale, asa ca probabil vor fi organizate in jurul regionalei, nu in jurul liniilor si sectiilor de circulatie.

@Neufunk - exista perioade planificate in avans pentru lucrari - de obicei cateva ore pe zi - la sfarsitul carora linia se restabileste. Inclusiv pentru podete se pot monta solutii temporare (din prefabricate metalice) cu restrictii de 10 km/h. Doar pentru inlocuiri de poduri mai mari, tunele etc. se inchid liniile perioade lungi, cu transbordare de cateva saptamani/luni. De exemplu, acum se fac ceva lucrari de refactie la Caransebes - Slatina Timis (ce exact nu stiu, dar pot afla) cu oprirea circulatiei pe cateva transe orare. IR72/73 (Bucuresti - Budapesta) e singurul afectat - se face transbordare auto.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: pasadia on November 22, 2020, 12:22:28 PM
Quote from: vancouver on November 21, 2020, 02:57:54 PM
Suceava - Apahida sunt aprox. 270-280 km pe calea ferata. Daca nu gresesc Suceava - Saratel este linie simpla, iar Saratel-Apahida dubla (ca. 100 km). Saratel este aproape de Bistrita.

Greseala este ca ai pus Saratel pe linia Suceava - Apahida. Saratel e pe M400, Brasov - Toplita - Deda - Dej, iar linia spre / dinspre Suceava se leaga mai la vest de Saratel la Beclean.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 22, 2020, 12:59:57 PM
OK, am inteles.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Vlad94 on November 22, 2020, 06:10:14 PM
Poate CFR Infrastructura sa faca RK pe asa o portiune din retea fara licitatie? Ma refer dpdv egal.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 22, 2020, 06:38:28 PM
Da, evident ca poate. Licitatie se face cand vrei sa faci un contract cu o alta firma. Cand statul vrea sau trebuie sa cheltuie niste bani, si contribuabilul vrea sa fie convins ca a fost aleasa cea mai ieftina varianta care sa corespunda tehnic. Si ca nu a fost dat contractul la pret supraevaluat unui prieten.

Daca nu ai nici o tangenta cu nici o firma privata poti sa faci ce vrei cu lucrurile pe care le detii in proprietate. E absolut normal sa intretii ceea ce ai. Anormal era pana acum ca nu aveau cu ce sa-si intretina patrimoniul.

De exemplu nu mi se pare ok, ca in Romania se fac licitatii pentru curatenie in gari. Nu esti in stare sa-ti angajezi o echipa de femei de serviciu si sa stabilesti un sistem de control, sa vezi daca fac treaba. Sau sa repari niste robinete stricate, capace de WC vandalizate etc... Ce mare branza sa faci niste note comanda, niste stocuri, poze cand ceva se strica, etc... Nu poti sa faci doar o data la 30 de ani o renovare si sa te astepti sa nu se strice nimic in timpul asta.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: carutasul on November 23, 2020, 09:11:16 AM
aia cu robineții o pot înțelege ( dacă se strică o dată la o săptămână n-are rost să ai un om care să stea degeaba 4 zile din 5) dar la noi se externalizează paza și femeile de serviciu, care au treabă zilnic, deci chiar n-are noimă. Bine, are noimă că știm ale cui sunt firmele de pază, dar e altă poveste...
Pe de altă parte, în stadiul actual un departament de întreținere CF ar avea treabă zilnic în următorii 20 de ani, deci are logică să fie intern. Probabil n-are logică să aibă utilaje pentru construit poduri sau tuneluri, dar pentru întreținerea curentă are...
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 23, 2020, 12:01:52 PM
Nu trebuie sa ai instalator la fiecare gara. E suficient sa ai o echipa de 4-5 instalatori per regionala, cu obligatia sa treaca in inspectie minim o data pe luna prin orice coltisor al regionalei respective, iar in garile mari cu mult trafic macar o data pe saptamana. Plus un inspector din alt departament, care verifica activitatea primilor, plus un birou care se ocupa de comenzi, urmarit reclamatiile calatorilor, facut statistici sa se vada consumurile daca sunt rezonabile (sa limiteze furturile). Inspectorul si cei din birou se ocupa si de alte activitati, nu doar de urmarirea instalatorilor, ci si de urmarit echipele de curatenie, de materiale gen sapun, hartie igienica, etc, de becuri in gari, scaune rupte, mici reparatii estetice, scari rulante, lifturi, pasarele, etc..
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: carutasul on November 23, 2020, 12:30:08 PM
da, mă rog, asta deja e o discuție prea amănunțită :) Ce voiam să zic e că înțeleg ca unele activități se pretează să fie externalizate, dar sunt unele "externalizări" în care nu se economisește nimic, dimpotrivă, care au "parfum" de cu totul altceva... Întreținerea curentă ( ca și paza sau măturatul) , de aia se numește "curentă" că trebuie să fie făcută tot timpul, deci nu e nici un motiv logic să o dai la altcineva decât eventual unele operații mai rare sau mai complexe .
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 23, 2020, 12:30:52 PM
^da, corect.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: vancouver on November 25, 2020, 03:29:09 PM
21/300 ...

https://clubferoviar.ro/cale-ferata-modernizata/

QuoteDe la începutul anului și până în prezent, trenul de lucru al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a realizat 21 km de cale ferată modernizată.

Mda, cam putin. Trenul se afla in dotarea CFR din anul 2019, deci ar fi putut lucra in 2020 in plin, ceea ce se pare insa ca nu s-a intamplat.

In continuare se refera la cele 2 trenuri de lucru a cate 100 de milioane de euro, pe care au de gand sa le achizitioneze cu fonduri UE:
QuoteCu ajutorul trenurilor de lucru, CFR SA va repara și va moderniza Magistrala 500 București-Suceava (Iași) și tronsoanele cu mari probleme de pe Magistrala 900 București-Craiova-Timișoara, mai ales cele deteriorate din județul Mehedinți (zona Balota).
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Xenos on November 25, 2020, 03:33:05 PM
Mult prea puţin! Trenurile astea trebuie achiziţionate cât mai curând şi ar trebui să facă vreo 100 km/an şi pe M 400, şi M 200, nu mai zic de Bucureşti - Craiova unde trebuie RK total...
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: frunzaverde on November 25, 2020, 04:18:19 PM
V-am spus: un tren din ala, chiar si linie completa de lucru, poate face 300 km pe an doar in mintea unor birocrati sau unei agentii de PR. V-am zis, cu totul perfect planificat, ordonat, organizat, cu angajatii perfect pregatiti, cu totul-totul-totul pregatit, ar putea face 100-150 in cel mai bun caz.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: horatiu.cosma on November 25, 2020, 04:28:51 PM
Păi ce are acum CFR în dotare înțeleg că nu e vorba despre un tren din ăla de lucru de 100 de milioane de euro, lung de peste 1 km care reface linia mecanizat cu viteze impresionante, ci niște echipamente și utilaje de mici dimensiuni. Și că s-ar dori achiziția a 2 astfel de trenuri (a fost anulată o licitație la un moment dat exact pe tema asta), dar că ar dura de la licitație până la livrare 2-3 ani.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: TibiV on November 25, 2020, 05:07:05 PM
Pai mi se pare normal sa dureze atat...

Nu cred ca face nimeni "pe stoc", doar pe comanda.
Si un astfel de tren mi se pare infinit mai complex decat un tren simplu (fie si TGV sau alt HSR...).

Probabil ca nu livreaza mai mult 10-20 de trenuri de lucru pe an.

In comparatie cu asta, a comanda un Boeing sau un Airbus este floare la ureche...  ;)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: frunzaverde on November 25, 2020, 05:15:30 PM
@horatiu - vezi c-am scris mai sus. E un tren de lucru, dar e sistem "clasic" sau "ciclic", cu asamblare de prefabricate facute off-site. E cel mai complex sistem pe care l-a avut CFR vreodata, dar nu e nici pe departe la fel de productiv ca unul tip "linie de asamblare completa" in sistem liniar.

Vor sa cumpere doua din alea, dar daca tin eu minte bine au bugetat mult prea putin, si producatorul, care practic e doar unul (Plasser) nu s-a prezentat. De ce e nevoie de licitatie cand exista in realitate un singur producator capabil sa livreze asa ceva, asta e o intrebare pentru cei care au gandit legislatia de licitatie... 2-3 ani pentru constructia unui tren liniar e foarte mult; sunt produse de serie, nu unicate.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: horatiu.cosma on November 25, 2020, 05:26:11 PM
Nu 2-3 ani producție, ci 2-3 ani tot procesul până încep să facă treabă, de când lansează licitația, până se adjudecă, apoi până începe producția lor fiindcă mă gândesc că această comandă intr-o într-o coadă de comenzi la producător, nu se concentrează imediat doar pe asta, iar apoi producția, livrarea, instruirea și intrarea în pâine.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: TibiV on November 25, 2020, 07:14:41 PM
@frunzaverde,

ai cumva idee care este ritmul de productie al unor astfel de trenuri?

Eu am estimat "la bunul simt" 15-20 de bucati pe an. Dar poate am exagerat in minus, si de fapt se fac cu sutele...
Tu ai spus ca "sunt produse de serie, nu unicate".
(Doar ca ai subliniat ca exista un SINGUR producator: Plasser.)

Doar ca si productia "de serie" are subcategorii... (de la "serie mica/limitata" la "productie de masa").
Nu cred ca aceste trenuri intra la "productie de masa".

Mai simplu spus: mi se pare putin probabil sa fie lansat in fabricatie un astfel de tren, fara o comanda ferma (si probabil un avans decent pe post de "garantie"....)
Iar in acest caz timpul de livrare trebuie sa fie de cel putin un an.
Ca doar nu este Sanderon - si chiar daca ar fi Porsche tot nu ar dura luni de zile...
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: frunzaverde on November 25, 2020, 07:33:43 PM
Un SVM1000, care e cel mai mare si mai performant utilaj se face in serie limitata. Nu stiu cate exista in toata lumea (cred ca doar Plasser & Theurer stie), dar cred ca sub 100 de bucati global. Dar, chiar si asa, nu e un vehicul pe comanda, facut dupa un proiect unicat - in momentul care se da comanda, Plasser il construieste dupa planuri existente, cu componente de serie, marea majoritate "off the shelf". Si multe din componente sunt identice cu ale altor utilaje Plasser. Cu siguranta vorbim de cateva luni la unu+ ani termen de executie de la plata avansului.

Si, da, teoretic, ce vrea CFR, e facut doar de Plasser (ei au brevetele pentru sistemele complet "linie de productie", unde practic utilajul intra pe fundatie pregatita, si iese calea ferata gata de uz la capatul celalat - adica face prisma de piatra sparta, pune linia, strange prinderile, fixeaza ecartamentul, face burarea etc. etc.). Ca o sa ia un SVM100 sau ceva mai ieftin, asta nu stiu. Dar exista utilaje ultra-performante semi-linie de asamblare, care combina sistemul clasic cu metoda tren de lucru si de la alti producatori (Matisa de exemplu). Si probabil fac si chinezii solutii, ca doar chinezii fac orice.

Teoretic 2 SVM 100 + 1-2 trenuri de lucru pentru curbe si macazuri au rezolvat vreo 75% din nevoia CFR (pentru restul e nevoie de utilaje mai mici, ca n-are rost sa te cari cu ditai trenul de lucru pentru interventii scurte sau punctuale).
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Horatiu Ionescu on December 30, 2020, 11:32:55 AM
Ambulanta bivalenta: sosea si cale ferata
(https://i.imgur.com/AbKRU4Vh.jpg) (https://i.imgur.com/AbKRU4V.jpg)

Ambulanta bivalenta: sosea si cale ferata
(https://i.imgur.com/ZuirqLxh.jpg) (https://i.imgur.com/ZuirqLx.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Horatiu Ionescu on December 30, 2020, 11:44:37 AM
Plug de zapada rotativ, care arunca zapada in lateral
(https://i.imgur.com/Kn5UGz2h.jpg) (https://i.imgur.com/Kn5UGz2.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Horatiu Ionescu on December 30, 2020, 11:48:16 AM
Un plug de zapada mai vechi, pentru linie simpla, care impinge zapada in partile laterale
(https://i.imgur.com/zv5JevQh.jpg) (https://i.imgur.com/zv5JevQ.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: neutro-n on January 02, 2021, 10:05:11 AM
Referitor la discuția cu refacerea secției 502: sigur nu se reface acum integral. Prin vara lui 2019 (August), dacă nu îmi joacă feste memoria, s-a lucrat cu un tren din ăsta în zona Gura Humorului. Lucrările se făceau doar noaptea (după trecerea IR Vatra Dornei - București, nu știu până la ce oră - de obicei pe la 3 trece un IR Timișoara-Iași).

M-am uitat vreo 5 minute cum lucra, era cu linia+traverse ridicată vreun metru din pământ și brațele mecanizate vibrau în sol înfipte bine în terasament. În altă noapte l-am văzut din spate de la ceva distanță, și se vedea scântei ca de polizare.

În afară de linia dublă Beclean pe Someș-Apahida, mai sunt 2 segmente: Prisaca Dornei - C-lung Est, și Pojorâta - Iacobeni (incl. tunelul Mestecăniș).

La mulți ani tututor!
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: dargauda on January 23, 2021, 01:51:05 PM
Quote from: horatiu.cosma on November 25, 2020, 04:28:51 PM
Păi ce are acum CFR în dotare înțeleg că nu e vorba despre un tren din ăla de lucru de 100 de milioane de euro, lung de peste 1 km care reface linia mecanizat cu viteze impresionante, ci niște echipamente și utilaje de mici dimensiuni. Și că s-ar dori achiziția a 2 astfel de trenuri (a fost anulată o licitație la un moment dat exact pe tema asta), dar că ar dura de la licitație până la livrare 2-3 ani.

ce se mai aude de aceste licitati?
au fost demarate,sau mai asteptam, la anu si la multi anii (au fost niste pomeni electorale)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: kitsune on February 10, 2021, 01:28:49 PM
Mașinuța asta cred că are rolul de a dirija trenul (să nu se ducă la baltă, că linia e înfundată). Dar sincer, nu înțeleg de ce i-au pus și cuplă, de se leagă efectiv de vagoane.

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.870533,121.9024998)
(https://i.imgur.com/zQXNL65h.jpg) (https://i.imgur.com/zQXNL65.jpg)

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.8706097,121.90269589972223)
(https://i.imgur.com/mq3ROs9h.jpg) (https://i.imgur.com/mq3ROs9.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

Later update: am vorbit cu un localnic, mașina are un compresor de aer in spate și rolul ei e să țină presiunea in sistemul de frânare. Zicea că era pe undeva o reclamă cu o Toyota care trage un tren "da' nu e adevărat". Cred și eu, azi era ditamai locomotiva

(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.869146299722225,121.9034682)
(https://i.imgur.com/TypUjVVh.jpg) (https://i.imgur.com/TypUjVV.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: frunzaverde on February 25, 2021, 11:13:46 PM
O Toyota poate trage un tren in regim de manevra. Un Hylux are undeva la 150 CP? Exista o groaza de locomotive si locomotoare in uz de puteri similare. Chestiuta asta are 240 CP:

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f8/Br335.jpg)

Un tren de marfa are alocat chiar si 2-3 KW/t pentru rute de campie. La manevra, de obicei se aloca puteri similare.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: kitsune on February 26, 2021, 01:39:49 AM
Degeaba ai putere dacă nu poți să o pui in aplicare. Și mașina mea are 170CP, cu mult mai mult decât un tractor, dar nu voi putea niciodată să ar ogorul cu ea.
La Toyota aia, să îi pui câteva tone în benă să crești aderența și tot nu vei genera îndeajuns de multă frecare să poți mișca un tren cu minereu. Ia motorul de pe Toyotă, bagă-l într-o locomotivă, pune-i un reductor ca lumea și atunci da, merge.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: frunzaverde on February 26, 2021, 01:58:56 AM
Absolut. Ma gandeam la manevre cu vagoane goale, chestii din astea relativ usoare - nu la trenuri cu minereu.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: dargauda on April 28, 2021, 07:18:27 PM
cu aceasta licitati ce sa intinplat,la mincat mata  8)

Conform SEAP, vor fi achiziționate următoarele utilaje:

Lot 1 – (3 unități) Masina de ciuruit balastul caii ferate este un utilaj autopropulsat, care are capacitatea deplina de a curata patul de balast de sub liniile de cale ferata, precum si de sub aparatele de cale, pentru a aduce balastul la o calitate optima, ceruta de conditiile de transport.
Lot 2 – (o unitate) Utilaj pentru refacția căii prin înlocuirea șinei și traverselor dotat cu unitate portal deplasabilă peste vagoanele trenului de aport logistic. Utilajul este un echipament deosebit de complex, care realizează înlocuirea șinei vechi și a traverselor, prin manipulare individuală a traverselor în flux continuu cu ajutorul unei unități portante care transportă traversele de pe vagoanele speciale atașate utilajului.
Lot 3 – (3 unitați) Mașina de burat nivelat și ripat cu avans continuu cu burajul a doua traverse simultan, este destinată efectuarii lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru burajul continuu de mare productivitate pe linii curente si din statii.
Lot 4 – 3 unități Mașina de profilat balastul căii ferate – Mașina de profilat balastul căii ferate este destinată efectuarii lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru profilarea, perierea și distribuirea a unor cantițăti excedentare de piatră spartă în zonele cu lipsă de balast.
Lot 5 – 3 Vagoane – Vagoanele de transport și depozitare materiale servesc la executarea lucrărilor de transport și depozitare a materialelor în vrac, precum și la transportul materialelor excavate. Vagoanele poat fi remorcate în sensul de lucru pentru descarcarea pietrei sparte, a sterilului sau a oricăror materiale transportabile în vrac.

ziare.com 4.28.2021
CFR Infrastructura se modernizeaza pe bani europeni. Compania cumpara trenuri de lucru in valoare de 200 de milioane de euro

Pentru realizarea acestei achizitii se au in vedere urmatoarele termene orientative: pregatire documentatie de achizitie publica si publicare anunt: iulie 2021; derulare procedura achizitie publica si desemnare castigator: august 2021 - ianuarie 2022; semnare contract/contracte sectorial/e de livrare: februarie 2022; livrare sisteme complete trenuri de lucru: maxim 36 luni de la contractare.

https://ziare.com/stiri/tren/infrastrastructura-feroviara-se-modernizeaza-1675938 (https://ziare.com/stiri/tren/infrastrastructura-feroviara-se-modernizeaza-1675938)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: razvan96 on August 24, 2021, 10:00:56 AM
Azi CFR SA a lansat licitatia:

[CN1034072] - MAȘINI ȘI UTILAJE GRELE DE CALE (5 loturi)

Lot 1 - Mașina de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale
Valoare estimata: 37.500.000 RON

Lot 2 - Maşină de burat nivelat și ripat cu avans continuu cu burajul a două traverse simultan
Valoare estimata: 27.500.000 RON

Lot 3 - Maşină de burat linia curentă și aparate de cale
Valoare estimata: 22.500.000 RON

Lot 4 - Mașina de profilat balastul căii ferate
Valoare estimata: 13.000.000 RON

Lot 5 - Maşină automată de sudură electrică a şinei cap. la cap prin presiune şi contact
Valoare estimata: 8.000.000 RON

Durata de livrare: 24 de luni
Termen de depunere a ofertelor: 05.10.2021

Sa speram ca o sa aiba si ofertant pentru ca la o procedura de consultare a pietei desfasurata anterior si incheiata acum cateva zile nu a participat nimeni.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Xenos on August 24, 2021, 01:10:13 PM
Dar astea nu par celebrele trenuri de lucru foarte scumpe, nu?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: dargauda on August 24, 2021, 01:26:33 PM
Da acea licitatie pt celebrele trenuri de lucru (Utilaj pentru refacția căii prin înlocuirea șinei și traverselor dotat cu unitate portal deplasabilă peste vagoanele trenului de aport logistic. Utilajul este un echipament deosebit de complex, care realizează înlocuirea șinei vechi și a traverselor, prin manipulare individuală a traverselor în flux continuu cu ajutorul unei unități portante care transportă traversele de pe vagoanele speciale atașate utilajului.)
se pare ca stau in sertare la minieterul transporturilor.
Chiar daca sar face licitatia,ce presupun ca anul asta nu pt ca nu santem capabili pt o licitatie normala.Celebrele trenuri de lucru,ar sosi dupa alegeri si atunci tragem concluzia nu este interes pt asa ceva din pacate . Si trenurile circula mai departe cu 30-40km/h .
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Xenos on August 24, 2021, 01:48:34 PM
Pai de ce nu se lanseaza, e un produs, nu vad o complexitate asa mare ca la autostrazi, de ex, mi se pare ca singura diferenta e ca feroviarul nu e interesant pt MT si astept fapte care sa dovedeasca contrariul!
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: dargauda on September 16, 2021, 11:54:54 AM
Poate ne spune ceva mai mult horatiu.cosma ,ca vad mai des printre noi,si acuma.Ca de ce nu se misca nimi cu aceste trenuri de lucru?
Title: Utilaje feroviare
Post by: cristi5 on September 16, 2021, 12:13:08 PM
@Xenos si automotoarele ARF sunt tot "produse". Si tot au dat in gard cu licitatia rau de tot
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: razvan96 on September 16, 2021, 12:19:31 PM
Azi CFR a lansat licitatia MASINI SI UTILAJE PENTRU REFACTIA CAII FERATE (3 loturi)

Lot 1 - UTILAJ PORTAL MOBIL PENTRU DEMONTAT/MONTAT PANOURI CF
Valoare estimata : 16.500.000 RON

Lot 2 - VAGOANE PENTRU ÎNCĂRCAT/DESCĂRCAT ȘI TRANSPORTAT MATERIALUL REZULTAT ÎN URMA CIURUIRII MECANIZATE A BALASTULUI
Valoare estimata: 55.000.000 RON

Lot 3- UTILAJ AUTOMOTOR CU BENĂ ȘI MACARA CU BRAȚE ARTICULATE
Valoare estimata: 8.500.000 RON

Termen de depunere: 27.10.2021

Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: b1 on October 27, 2021, 08:42:44 PM
Pandrol Sleeper Replacer SB60 (https://www.pandrol.com/product/sleeper-replacer-sb60/):
https://www.youtube.com/watch?v=kq8JKw4N_Sw

Technical Features:
- Fits most sleeper types;
- Available for a range of track gauges;
- A single attachment digs out, removes and replaces the sleeper to improve productivity;
- The Pandrol Automaster can be added to the Sleeper Replacer SB60 for swift and safe installation of Pandrol Fastclips or Pandrol Fastclip FE on the new sleeper.

Advantages:
- Can be tilted and rotated to allow maximum flexibility when replacing sleepers;
- Reduced manpower on track reduces safety risk;
- Compact design where the blade remain stationary and only the grapple rotates, which make it suitable to use in limited spaces such as station platforms and tunnels.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: razvan96 on November 03, 2021, 05:25:46 PM
Quote from: razvan96 on August 24, 2021, 10:00:56 AM
Azi CFR SA a lansat licitatia:

[CN1034072] - MAȘINI ȘI UTILAJE GRELE DE CALE (5 loturi)

Lot 1 - Mașina de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale

Lot 2 - Maşină de burat nivelat și ripat cu avans continuu cu burajul a două traverse simultan

Lot 3 - Maşină de burat linia curentă și aparate de cale

Lot 4 - Mașina de profilat balastul căii ferate

Lot 5 - Maşină automată de sudură electrică a şinei cap. la cap prin presiune şi contact
Au ofertat Plasser pentru loturile 1, 2, 3 si 4 si Hiarom si Geismar pentru lotul 5.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: RaduC on November 11, 2021, 11:17:09 PM
Un pasionat de utilaje de cale a publicat pe un grup al pasionaților de cai ferate planșele de mai jos însoțite de un text ce oferă niște explicații.
Cu permisiunea lui, pun și aici:

"Puțină istorie recentă pentru cei pasionați de vehiculele feroviare produse în România, altele decât locomotivele şi vagoanele
[nu este o reclamă!]

Prezint în aici schițele (vederile laterale) şi principalele date tehnice ale unora dintre vehiculele feroviare care erau (au fost) produse la MARUB S.A. BRAȘOV acum peste 26 de ani. Pe unele dintre acestea le-a văzut şi le cunoaște toată lumea. Multe sunt şi astăzi utilizate de către administratul de infrastructură feroviară din România.

Baza acestor date o reprezintă un catalog de ,,produse de profil" al S.C. MARUB S.A. BRAŞOV, editat în 1995 cu ocazia împlinii a 100 de ani de la înființare ."


(https://i.imgur.com/Ad3uevm.jpg)


(https://i.imgur.com/HxQpSS9.jpg)


(https://i.imgur.com/97lp5qG.jpg)


(https://i.imgur.com/vYYSDpr.jpg)


(https://i.imgur.com/DXH6R9d.jpg)


(https://i.imgur.com/y3XzxM9.jpg)


(https://i.imgur.com/z3lwiVB.jpg)


(https://i.imgur.com/b06xOUy.jpg)


(https://i.imgur.com/NrkK6H9.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

https://m.facebook.com/groups/980458325384227/permalink/4492643100832381/
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: TibiV on November 17, 2021, 02:55:02 PM
Ce credeti ca face Adisan la ora asta?...

Evident, este pe teren!

Asadar, cu acordul lui explicit, voi pune eu o filmare a lui, publicata astazi - "Utilaj in lucru la calea ferata din zona Ilia".

Nu imi dati mie plusuri, ci lui Adisan.... Gasiti o multime de postari ale lui pentru "like"....

https://www.youtube.com/watch?v=EwtKAUCOYio

PS
(Postare duplicat de la "Coridor", dar merita!...)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: razvan96 on November 26, 2021, 11:08:11 PM
Quote from: razvan96 on September 16, 2021, 12:19:31 PM
MASINI SI UTILAJE PENTRU REFACTIA CAII FERATE (3 loturi)

Lot 1 - UTILAJ PORTAL MOBIL PENTRU DEMONTAT/MONTAT PANOURI CF
Lot 2 - VAGOANE PENTRU ÎNCĂRCAT/DESCĂRCAT ȘI TRANSPORTAT MATERIALUL REZULTAT ÎN URMA CIURUIRII MECANIZATE A BALASTULUI
Lot 3- UTILAJ AUTOMOTOR CU BENĂ ȘI MACARA CU BRAȚE ARTICULATE

Pentru lotul 2 a ofertat Plasser, la celelalte 2 Geismar si Hiarom.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: TibiV on February 17, 2022, 09:04:22 AM
https://www.facebook.com/894054857296050/posts/5344807852220706/ (https://www.facebook.com/894054857296050/posts/5344807852220706/)

București, 17 februarie 2022
📢 𝟏𝟎𝟎,𝟕 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐨𝐚𝐧𝐞 𝐝𝐞 𝐥𝐞𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐮𝐭𝐢𝐥𝐚𝐣𝐞 𝐟𝐞𝐫𝐨𝐯𝐢𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐞𝐫𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐧𝐭𝐞
✅ CFR SA - 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶ț𝗶𝗶 î𝗻 𝘃𝗮𝗹𝗼𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝟭𝟬𝟬,𝟳 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 lei pentru achiziționarea a 𝟴𝟯 𝗱𝗲 𝘂𝘁𝗶𝗹𝗮𝗷𝗲, folosite la lucrările de 𝗿𝗲𝗽𝗮𝗿𝗮ț𝗶𝗶 ș𝗶 î𝗻𝘁𝗿𝗲ț𝗶𝗻𝗲𝗿𝗲 𝗮 𝗰ă𝗶𝗶 𝗳𝗲𝗿𝗮𝘁𝗲, 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗮𝘁𝗲 î𝗻 𝗿𝗲𝗴𝗶𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗽𝗿𝗶𝗲, cu personalul specializat

🚆 83 𝑑𝑒 𝑢𝑡𝑖𝑙𝑎𝑗𝑒 𝑓𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟𝑒, î𝑛 𝑣𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑡𝑜𝑡𝑎𝑙ă 𝑑𝑒 100,7 𝑚𝑖𝑙𝑖𝑜𝑎𝑛𝑒 𝑙𝑒𝑖
►41,6 milioane lei - fonduri de la Bugetul de Stat
►40,6 milioane lei - fonduri proprii CFR SA
►18,5 milioane lei - împrumut BEI.
✔️16 utilaje multifuncționale cu deplasare mixtă feroviar-rutier
✔️1 tren de lucru (utilaj de refacție tip PTH -500)
✔️3 uzine de sudură
✔️1 utilaj multifuncțional cu deplasare mixtă feroviar-rutier (157 CP/16,5t)
✔️16 utilaje multifuncționale cu deplasare mixtă feroviar-rutier (140 CP/17t)
✔️8 dispozitive hidraulice de pretensionat șina
✔️8 mașini de găurit șina
✔️3 utilaje de descărcat sină
✔️18 mașini de bulonat și tirfonat
✔️2 mașini de tăiat șină
✔️2 mașini de polizat șina
✔️1 mașina de poziționat șina
✔️3 utilaje portal mobil pentru demontat/montat panouri cf
✔️1 utilaj automotor cu benă și macara cu brațe articulate

ℹ Urmează lansarea procedurilor pentru achiziția altor 𝟭𝟲 𝘂𝘁𝗶𝗹𝗮𝗷𝗲 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿𝗲:
🚆 Valoare totală estimată: 𝟭𝟱𝟱,𝟳 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗹𝗲𝗶
♦Sursa de finanțare: 𝗕𝘂𝗴𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗦𝘁𝗮𝘁
✔️1 mașină de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale
✔️1 maşină de burat, nivelat și ripat cu avans continuu cu burajul a două traverse simultan
✔️1 maşină de burat linia curentă și aparate de cale
✔️1 maşină de profilat balastul căii ferate
✔️12 vagoane pentru încărcat, transportat și descărcat steril (40 mc)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: TibiV on September 07, 2022, 01:14:30 PM
https://clubferoviar.ro/utilaje-grele-de-cale/ (https://clubferoviar.ro/utilaje-grele-de-cale/)

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația pentru patru mașini și utilaje grele de cale, extrem de necesare pentru refacția infrastructurii feroviare.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat duminică după-amiază anunțul de licitație ce are ca obiect "Mașini și utilaje grele de cale (4 loturi)". Valoarea totală estimată a contractului este de 117.500.000 de lei, echivalentul a aproape 25 de milioane de euro.

Licitație pentru mașini și utilaje grele de cale, împărțită în patru loturi

Procedura de achiziție este împărțită în patru loturi, după cum urmează:

1. Mașină de ciuruit în linie curentă și pe aparate de cale
Mașina de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale este un utilaj autopropulsat, care are capacitatea deplină de a curăța patul de balast de sub liniile de cale ferată, precum și de sub aparatele de cale, pentru a aduce balastul la o calitate optimă, cerută de condițiile de transport.
Valoarea estimată fără TVA: 45.000.000 lei

2. Maşină de burat nivelat și ripat cu avans controlat cu burajul a două traverse simultan
Maşina de burat nivelat și ripat cu avans controlat cu burajul a două traverse simultan este destinată efectuării lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru burajul controlat de mare productivitate pe linii curente și din stații.
Valoarea estimată fără TVA: 27.500.000 lei

3. Maşină de burat linia curentă și aparate de cale
Maşina de burat linia curentă și aparate de cale este o mașină grea de cale, autopropulsată, destinată a efectua lucrări de buraj, nivelat și ripat pe linii curente, aflate în aliniament și curbe, precum și a aparatelor de cale, fiind destinată efectuării lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate.
Valoarea estimată fără TVA: 27.500.000 lei

4. Mașina de profilat balastul căii ferate
Maşina de profilat balastul căii ferate este o mașină grea de cale, autopropulsată, destinată lucrărilor de profilare a prismei de balast până la definitivarea formei standard a acesteia, prin transferarea și redistribuirea unor cantități excedentare de piatră spartă în zonele cu lipsă de balast, situate pe partea superioară a platformei căii, pe taluzurile prismei și pe bancheta căii.
Valoarea estimată fără TVA: 17.500.000 lei.

Condiții de participare la licitație
Operatorii economici români vor prezenta autorizaţii de furnizor feroviar sau agremente tehnice, emise de AFER, pentru servicii de intermediere a furnizării produselor feroviare critice, provenite din import sau de la furnizori unici.

Având în vedere că pentru acest tip de utilaje, agrementele tehnice feroviare se emit pentru fiecare produs/tip fabricat, conform regulilor de agrementare ERA (European Union Agency for Railway), reglementări legale adoptate și de către România, procesul fiind unul de durată, se acceptă ca în conformitate cu angajamentul asumat, de obținere a agrementelor tehnice feroviare pentru produsele furnizate, contractantul să poată face dovada deținerii acestora până la data punerii în funcțiune a utilajelor la entitatea contractantă.

De asemenea, ofertantul trebuie să prezinte lista principalelor livrări de utilaje produse similare efectuate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii trei ani, cu indicarea valorilor, datelor şi a beneficiarilor publici sau privaţi.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 26 octombrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 26 februarie 2023.

Pare sa fie ultimul paragraf din postarea precedenta, dar fara cele 12 vagoane...
Quote from: TibiV on February 17, 2022, 09:04:22 AM
...
Urmează lansarea procedurilor pentru achiziția altor 𝟭𝟲 𝘂𝘁𝗶𝗹𝗮𝗷𝗲 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿𝗲:
🚆 Valoare totală estimată: 𝟭𝟱𝟱,𝟳 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗹𝗲𝗶
♦Sursa de finanțare: 𝗕𝘂𝗴𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗦𝘁𝗮𝘁
✔️1 mașină de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale
✔️1 maşină de burat, nivelat și ripat cu avans continuu cu burajul a două traverse simultan
✔️1 maşină de burat linia curentă și aparate de cale
✔️1 maşină de profilat balastul căii ferate
✔️12 vagoane pentru încărcat, transportat și descărcat steril (40 mc)

Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on September 23, 2022, 10:30:28 PM
^
[CN1046792 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100155213)] ,,MAȘINI ȘI UTILAJE GRELE DE CALE (4 loturi)"
LOT 1 - MAȘINA DE CIURUIT BALAST ÎN LINIE CURENTĂ ȘI PE APARATE DE CALE
LOT 2 - MAŞINĂ DE BURAT NIVELAT ȘI RIPAT CU AVANS CONTROLAT CU BURAJUL A DOUĂ TRAVERSE SIMULTAN
LOT 3 - MAŞINĂ DE BURAT LINIA CURENTĂ ȘI APARATE DE CALE
LOT 4 - MAŞINA DE PROFILAT BALASTUL CĂII FERATE

Licitația pentru vagoane este în topicul cu vagoane de marfă.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on October 27, 2022, 07:29:19 PM
^
1. Ofertant unic : Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen G.m.b.H,Loturile:1, 2, 3, 4

2. Ofertant unic : Matisa Materiel Industriel,Loturile:1, 2, 3, 4

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100182788
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: dargauda on October 29, 2022, 01:53:45 PM
Am si eu o întrebare stie cineva daca din aceste utilaje au fost receptionate de cfr? Sau aceste licitati nu sau terminat si plutesc la birocrati (în birocratie).
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: razvan96 on October 29, 2022, 04:28:53 PM
Licitatia de care se vorbea in mesajele anterioare abia are ofertele depuse.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: TibiV on February 21, 2023, 08:09:04 PM
Asta tren de lucru: Swietelsky reconstruction railway by SMD-80


Cel mai interesant este dupa minutul 10.00
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: frunzaverde on February 22, 2023, 12:34:11 AM
Poate face cativa km pe zi...
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Xenos on February 22, 2023, 10:35:06 AM
^^

Păi era vorba de peste 3 ani că luăm și noi din astea...nu?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Earthchild on February 22, 2023, 10:46:55 AM
Exact, ce se mai aude cu toată pleiada de licitații din 2021, 2022, între care era și una pentru tren de lucru? Au rămas în sertare?
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on March 31, 2023, 03:11:46 PM
Quote from: tom_sawyer on September 23, 2022, 10:30:28 PM[CN1046792 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100155213)] ,,MAȘINI ȘI UTILAJE GRELE DE CALE (4 loturi)"
LOT 1 - MAȘINA DE CIURUIT BALAST ÎN LINIE CURENTĂ ȘI PE APARATE DE CALE
LOT 2 - MAŞINĂ DE BURAT NIVELAT ȘI RIPAT CU AVANS CONTROLAT CU BURAJUL A DOUĂ TRAVERSE SIMULTAN
LOT 3 - MAŞINĂ DE BURAT LINIA CURENTĂ ȘI APARATE DE CALE
LOT 4 - MAŞINA DE PROFILAT BALASTUL CĂII FERATE
Quote from: tom_sawyer on October 27, 2022, 07:29:19 PM1. Ofertant unic : Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen G.m.b.H,Loturile:1, 2, 3, 4

2. Ofertant unic : Matisa Materiel Industriel,Loturile:1, 2, 3, 4

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100182788

Evaluarea ofertelor s-a încheiat pentru loturile 2,3,4. Lotul 1 a fost anulat.

Ar trebui întrebat la CFR SA cine a câștigat și când semnează contractul.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on April 20, 2023, 04:27:23 PM
^ Contract atribuit: Matisa Materiel Industriel

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100363100
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: mirceaeliade on September 22, 2023, 10:26:58 AM
Every Type of Railcar Explained in 15 Minutes by Practical Engineering

Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on November 03, 2023, 05:55:12 PM
[CN1061372 (https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100172550)] - MAȘINA DE CURĂȚAT BALASTUL CĂII FERATE

Data publicare: 02.11.2023

Valoarea totala estimata: 45.000.000 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 19.12.2023
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Konter on December 20, 2023, 08:26:55 PM
^

Anulata. lipsa oferte
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on February 02, 2024, 10:27:29 PM
[CN1064821 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100175443)] MAȘINĂ AUTOMATĂ DE SUDURĂ ELECTRICĂ A ȘINEI CAP LA CAP PRIN PRESIUNE ȘI CONTACT

Data publicare: 02.02.2024

Valoarea totala estimata: 27.000.000 Moneda: RON

Cantități necesare:
- 1 bucată – Sucursala Regională CF Galați; - 1 bucată
– Sucursala Regionalaă CF Timișoara; - 1 bucată
– Sucursala Regională CF Iași;

Locul de executare:
- Sucursala Regională CF Galați - Secția de Reparații Linii și Utilaje (SRLU) Buzău, Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 53, Buzău, jud. Buzău;
- Sucursala Regională CF Timișoara - Secția de Reparații Linii și Utilaje (SRLU) Timișoara, Str. Gării nr. 2A, Timișoara, jud. Timiș;
- Sucursala Regională CF Iași - Secția de Reparații Linii și Utilaje (SRLU) Iași, Str. Mihail Sturza nr. 50, Iași, jud. Iași.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 06.03.2024
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: oneLess on February 03, 2024, 12:24:05 AM
^ Te rog frumos ... copy/paste dar pune punctele tu punctele ălea la sume că ne chinui ochii! Mulțumesc!
Mulțumesc sincer și pentru toată contribuția ta !  :)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: danutzu_1069 on February 11, 2024, 05:06:45 PM
Licitația aia cu mașinile de sudura cap la cap, sigur o sa finalizeze....

Si cel mai probabil o sa fie din astea:

(https://i.imgur.com/JiaoYWd.jpg)

Bine, poate camionul nu cu atâtea axe...  :)

Este o colaborare intre doua firme (daca e voie, spun si care), una face suprastructura cu echipamentul de sudura cap la cap, iar cealaltă face adaptarea camionului pentru deplasare ape CF.

Si apropo de de plasare, sunt doua tipuri:
Tire friction: anvelopele roților motoare "calca" pe șina cu o anumita presiune si "executa" deplasarea, iar mașina este "suspendata pe roti de CF.

Cu boghiuri: in fata (sau in spatele punți din fata) si in spate sunt boghiuri cu una sau doua roti care au motoare hidraulice.

Echipamentul de sudura"
(https://i.imgur.com/UbUi5Pt.jpg)

(https://i.imgur.com/1qXfgTC.jpg)

Si alte... mărunțișuri...  :)
(https://i.imgur.com/aRV5xot.jpg)

(pozele sunt din Septembrie 2023)
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: danutzu_1069 on February 11, 2024, 05:12:08 PM
In ultima poza, utilajul din mijloc este o drezina automotoare, cu bena basculanta si macara hidraulica.
Deja este in exploatare la Ploiesti.
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: tom_sawyer on February 22, 2024, 12:48:07 AM
Reluată:
[CN1065434 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100176086)] Masina de curatat balastul caii ferate

Data publicare: 20.02.2024
Valoarea totala estimata: 45.000.000 Moneda: RON

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 26.03.2024
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: Konter on April 11, 2024, 11:44:24 AM
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să cumpere 15 drezine multifuncționale pentru întreținere și reparații la linii.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect "Utilaj automotor cu benă și macara cu brațe articulate".
Valoarea totală estimată a contractului ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de 26 de luni este de 102.750.000 de lei, echivalentul a peste 20 de milioane de euro
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 4 iunie 2024, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 4 august 2026.

https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100178713
https://clubferoviar.ro/drezine-multifunctionale/
Title: Re: Utilaje feroviare
Post by: danutzu_1069 on April 11, 2024, 06:15:39 PM
^ aia din prima poza a mea.