Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Deci in sfarsit au reusit sa faca ceva la spatiul acela de servicii.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

panda80

Ungaria are cea mai buna mentenanta a autostrazilor dintre toate tarile din fostul bloc comunist. Un singur loc cu probleme nu e relevant pentru o retea aproape perfecta. Iarasi ideea de a da vina pe acea persoana pentru faptul ca nu sunt autostrazi la noi iar nu mi se pare fair, voi ati uitat cum era Romania in anii 90'? Atunci ne gandeam sa rezolvam probleme situate mult mai la baza piramidei lui Maslow decat autostrazile. Cursul constructiei de autostrazi in Ro a fost unul firesc avand in vedere realitatile socio-economice. Peste tot autostrazile nu s-au facut cu heirupism, tarile din vest au construit sistemul de autostrazi in 50 ani, Germania chiar in 70 de ani. Trebuie sa fim rabdatori si perseverenti.

cezar-mario2012

#872
A inceput asfaltarea celor 4.5 km din autostrada A2 Hemus, sectiunea Belokopitovo-Volovo(zona Shumen), la intersectia autostrazi cu I-2(Ruse-Shumen) si I-4(Belokopitovo-Koritna) se va construii cel mai mare nod rutier, de pe o autostrada, din Bulgaria. Lucrarea va fi finalizata la sfarsitul luni august.





Sursa www.api.bg

radutm

Traseul M43 de la Mako pana la granita:


Interontectarea intre M43 si A1:


Imagini Google Earth, 9 martie 2014.
cont inchis

penad2007

Quote from: iuli on April 28, 2014, 05:10:36 PM
Am zis eu ca noi suntem aboslviti de vina ca am avut un ministru al transportului cu nu mai stiu cate mandate care a spus ca Romania NU are nevoie de autostrazi?!?!?!?!

Apoi, segmentul Mako - Szeged nici acum nu e finalizat, de vreo 3 parca de cand se circula pe el. Podul peste Tisa de la Szeged poate sa ne spuna bogdymol daca mai e inca trambulina sau nu. Cel putin un an a fost demn de cascadorii la peste 90 la ora. Hai sa nu fim vesnicii plangaciosi!

Oricit am vrea noi sa vedem partea buna a lui sovaila, e cam greu sa o vedem.
Oricum atita minciuna/falsitate , e greu de gasit la un alt politician/ministru din Europa.

doryan93

Se lucrează la tronsonul Mako-Nădlac.Constructorul se concentrează în momentul de faţă pe finalizarea fundaţiei autostrăzii pe toată lungimea ei. Diferenţa faţă de construcţia de autostrăzi din România este că maghiarii execută fundaţia din nisip stabilizat şi compactat, parţial acest nisip fiind transportat şi pe calea ferată. Constructorul este o firmă maghiară, iar ca subantreprenor Strabag va executa lucrările de artă, poduri, podeţe, supratraversări, care în toate situaţiile sunt la faza de piloni foraţi, pregătirea fundaţiei, cel mai avansată supratraversare fiind cea de la Mako, unde autostrada va supratraversa calea ferată şi un drum judeţean", spune Marius Popovici, inginer, consultant înn domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.
Sursa

cezar-mario2012

S-a dat startul la constructia aurostrazi A7 Kalotina (Sofia-Kalotina granita cu Serbia), cu o sectiune de 31.5 km de la Kalotina inspre Sofia(Hrabarsko). Lotul de 31.5 km v-a fi divizat in doua sub loturi, Kalotina-Dragoman si Dragoman-Hrabarsko, valuarea estimata este de 200 mil. leva fara TVA(putin peste 100 mil. euro). Termenele de executie sunt de 36 luni pentru Kalotina-Dragoman si 24 luni pentru Dragoman-Hrabarsko, iar termenul de depunere a ofertelor este 14 iulie. Acest proiect este primul finantat din fondurile de coeziune al UE din exercitiul financiar 2014-2020.



http://www.novinite.com/articles/160712/Bulgaria%27s+Sofia-Kalotina+Highway+Section+Procurement+Announced

Telvanni

Nu trebuie sa va spun eu, stiti cu totii asta, autostrazile vecinilor sunt foarte importante pentru noi. Cele bulgaresti ne ajuta in special in drumul catre Grecia, Turcia sau statiunile bulgaresti iar cele unguresti catre restul lumii.
Ma gandeam, gasim vreun coleg pe forum destul de istet si informat incat sa faca o sinteza a autostrazilor bulgaresti? Ar fi bine sa apara si harti, stadiu de executie/licitatie/atribuire...samd, ceva in genul celei facute de Ionut pentru autostrazile romanesti. Banuiesc ca e mai multa munca la inceput apoi doar un update.
Multumesc anticipat!

cezar-mario2012

#878
Daca te uiți mai in urma,  eu am tot prezentat stadiu lucrărilor de pe toate șantierele bulgărești.  Asa ca o să reiau puțin. 

A1 Trakia de la Sofia la Burgas finalizata,  se lucrează la modernizarea loturilor mai vechi intre Sofia si Plovdiv;

A2 Hemus segmente in circulație Yablanitsa - Centura Sofiei si Shumen - Varna,  se lucrează la 5km in zona Shumen cu finalizare în acesta vara iunie-iulie. S-a aprobat traseul pentru secțiunea Yablanitsa - Lovech/Plevna si licitația pentru construcție se lansează în 2015 pe fonduri regionale ale UE;

A3 Struma secțiunea in circulație Pernik-Dupnitsa(Dyakovo) si se lucreaza intre Dupnitsa(Dyakovo)-Blagoevgrad(finalizare 2015) si Sandarsky-Kulata(finalizare septembrie 2014), restul Blagoevgrad-Sandarsky, anul acesta se lanseaza licitatia si finalizarea in 2-3 ani funtie de sectiune (sunt 3 sectiuni, una include un tunel de 24km), fonduri coeziune UE 2014-2020;

A4 Maritsa sectiune in circulatie Harmanali-Svilengrad, se lucreaza la sectiune Orizovo-Harmanali cu finalizare septembrie-octombrie 2014, intre Svilengrad-Capitan Andreevo(granita cu Turcia) se lucreaza la sensul doi al autostrazi, fiind initial facuta half-profile, mare parte este gata, finalizare in iulie 2014;

A5 Cerno More(Negru Voda-Varna-Burgas-Malko Tarnavo) in circulatie 10km langa Varna inspre Burgas, restul vise;

A6 Lyulin in circulatie 19.5km centura Sofiei-Pernik se continua cu A3 Struma;

A7 Kalotina, am postat mai devrema stirea cu deschiderea licitatiei pentru primul sector intre Kalotina si Hrabarsko;

A0 Centura de Nord a Sofiei, contract atribuit se afla in faza de proiectare, finalizare martie 2016;

Se mai lucreaza la modrnizare si largirea centuri de vest a Sofiei cu jonctiune intre A6 si A0

Drum Expres Vidin-Botevgrad, se lucreaza la centurile Vratsa si Montana, finalizare iulie 2014, sectiune in exploatare este doar podul si centura de la Vidin, restul de drum este in faza de alegere a celei mai bune variante de traseu;

Drum Expres Ruse-Makaza, momentan s-a aprobat centura Garovo si tunelul de sub pasul Shipka, dar au fost contestate in instanta de ecologisti, inca se judeca. Restul vise, nu au bani si nu gasesc finantare cu toate ca sunt pe culoarul PAN IX, doar tunelul si ocolitoarea au primit bani de la UE, a si mai este in faza de proiect ocolitoarea orasului Kardjali.

Cam atat momentan.

cricric

^^"Fonduri regionale ale UE"- adica cu ce vrea si Soava sa faca Sibiu-Brasov (Bacau)?

bogdymol

Nodul de la Mako (Ungaria) de pe M43:



Poza asta e de Duminica. Se lucra.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Schumy

Quote from: cezar-mario2012 on May 26, 2014, 05:45:54 PM
A3 Struma secțiunea in circulație Pernik-Dupnitsa(Dyakovo) si se lucreaza intre Dupnitsa(Dyakovo)-Blagoevgrad(finalizare 2015) si Sandarsky-Kulata(finalizare septembrie 2014), restul Blagoevgrad-Sandarsky, anul acesta se lanseaza licitatia si finalizarea in 2-3 ani funtie de sectiune (sunt 3 sectiuni, una include un tunel de 24km), fonduri coeziune UE 2014-2020;

Drum Expres Vidin-Botevgrad, se lucreaza la centurile Vratsa si Montana, finalizare iulie 2014, sectiune in exploatare este doar podul si centura de la Vidin, restul de drum este in faza de alegere a celei mai bune variante de traseu;

Acuma am vazut ca Sandarsky-Kulata se face pe traseul vechiului drum. Prin Petrich este deviat?
Si ai idee daca se finalizeaza in iulie centurile, cand mai exact va fi?

In iulie plec in Grecia(Thassos) si am planuit sa merg pe traseul Cluj - Sebes- Simeria - Hateg - Caransebes - Drobeta - Calafat - Vidin - Montana - Botevgrad - A2 - Sofia - A6 - A3 - Kulata - Serres - Keramoti. Traseul e mai lung(1090km), dar ma gandeam ca fiind mai multa autostrada si cum am mai fost pe traseul acesta ar fi mai bine. Totusi, cum a ,,disparut" portiunea dintre Sandarsky si Kulata nu mai mi se pare asa de bun traseul. Ce recomandari aveti? Google imi da traseul cel mai rapid(981km) acesta: https://goo.gl/maps/5I2Ua. Oricum, am de gand sa fac drumul in 2 zile(la asa o distanta lunga variabilele sunt multe si daca pierd ferryul in Keramoti nu castig nimic).

alecu26

#882
si eu sunt interesat cam de aceasi chestie(ne suprapunem pe traseu din Simeria). Poate tot in iulie merg....inca nu stiu sigur. Ma gandeam la fel...daca sa fac drumul intr-o zi sau in doua...ca e vorba si de copil mic. Totusi, ferryboatul e foarte des....nu asta ar fi principalul motiv sa te chinui sa ajungi la timp.

Sunt pe multe site-uri recomandari pentru drumuri...dar nu m-am apucat sa caut. Momentan sunt la studierea insulei si ofertelor din zona golden beach.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

davyl

#883
Daca va ajuta experienta mea, va relatez mai jos cu mare placere:

Am fost anul trecut cu masina in Grecia la Possidi, in Kassandra, cel de-al treilea brat din peninsula cu trei brate.

Traseul a fost la plecare: Craiova-Calafat-Vidin-Snagovtsi-Archar-Lorn-Montana-Vratsa-Botevgrad-A2-Sofia-A3:Pernik-Dupnitsa(Dyakovo)-Blagoevgrad-Sandanski-Petrich-Kulata-Sidirokastro-Thessaloniki-Possidi.

La intoarcere am avut aproape acelasi drum, insa din Montana nu am mai luat-o spre Lorn ci am mers pe un al drum care merge tot la Vidin mult mai bun si cu mai putine sate (Dolna Verenitsa-Belotintsi-Ruzhintsi-Dimovo-Snagovtsi-Vidin), sosea care am vazut ca e folosita de soferii de TIR din cauza ca nu sunt atat de multe sate ca pe varianta cealalta cu Archar si Lorn.

La plecare am plecat seara la ora 21 din Craiova. Drum relativ bun pana la Calafat (cu lucrarile de rigoare), am trecut noul pod - 6 euro de masina, relativ repede, fara un control amanuntit. Am cumparat din prima benzinarie de dupa Vidin vigneta de Bulgaria. Intre Archar si Lorn am intalnit multe radare, bine ascunse, ia intrarea sau la iesirea din sate. Multe localitati/sate pana in Montana si cu ochii in patru ca fiind noapte sa nu avem vreo surpriza cu cineva beat.

Dupa Botevgrad am intrat pe autostrada si a fost super pana la Sofia, unde ne-am incurcat cu intrarea pe centura Nord Sofia si am trecut prin mijlocul Sofiei. Fiind ora 3 noaptea, nu a fost trafic si am trecut repede. Autostrada A3 foarte buna pana aproape de Dupnitsa. La Sandaski am oprit intr-un OMV si a fost OK. Am ocolit apoi prin Petrich (cam vreo 60 de km) sa iesim spre Kulata. trecere OK la Kulata fara stat prea mult la vama. Am intrat in Grecia si dupa o mica portiune de drum express/autostrada am ajuns pe niste drumuri cam neintretinute, insa corecte pana la urma. Autostrada se vedea in lucru in multe zone, insa nu lucrau, era parasit. Am inteles ca grecii au reluat lucrul recent la autostrada asta catre Kulata deci poate in iulie 2014 lucrurile stau altfel. Pacat ca se finalizeaza Sandanski-Kulata abia in septembrie 2014, deci tot va fi ocol prin Petrich.

O mentiune: la intoarcere (pe zi) am avut multe radare pe centura Nord Sofia (pe care nu am mai ratat-o), iar din Montana pana in vidin, pe varianta cu Ruzhintsi-Dimovo nu cred ca am avut mai mult de 6 sate.

Am facut atat la dus, cat si la intoarcere vreo 11 ore, cu pauzele de rigoare, ca nu poti sa mergi super-mult, mai ales cand ai si copii in masina.

Sorry daca am fost prea lung...sau si putin off-topic....

cezar-mario2012

#884
Quote from: Schumy on May 27, 2014, 08:53:35 AM
Acuma am vazut ca Sandarsky-Kulata se face pe traseul vechiului drum. Prin Petrich este deviat?
Si ai idee daca se finalizeaza in iulie centurile, cand mai exact va fi?

In iulie plec in Grecia(Thassos) si am planuit sa merg pe traseul Cluj - Sebes- Simeria - Hateg - Caransebes - Drobeta - Calafat - Vidin - Montana - Botevgrad - A2 - Sofia - A6 - A3 - Kulata - Serres - Keramoti. Traseul e mai lung(1090km), dar ma gandeam ca fiind mai multa autostrada si cum am mai fost pe traseul acesta ar fi mai bine. Totusi, cum a ,,disparut" portiunea dintre Sandarsky si Kulata nu mai mi se pare asa de bun traseul. Ce recomandari aveti? Google imi da traseul cel mai rapid(981km) acesta: https://goo.gl/maps/5I2Ua. Oricum, am de gand sa fac drumul in 2 zile(la asa o distanta lunga variabilele sunt multe si daca pierd ferryul in Keramoti nu castig nimic).

Traseul dat de google maps nu este de incredere, mai ales pe parte de traseu Floresti-Giurgiu, drum care s-ar putea sa fie in stare proasta. In rest traseul prin Bulgaria este OK.
In alta ordine de idei traseul ales initial prin Vidin-Kulata, evolutia este urmatoarea: podul Calafat-Vidin+centura Vidin este de calitate foate buna dar sunt doar vreo 10km de drum expres 2x2, apoi se merge pe drumul national I/E79, centurile oraselor Vratsa si Montana sunt in stadii diferite de executie, greu de spus daca vor fi terminate pana in iulie.

Cam asta este stadiul centuri Vratsa, de la sud la nord:









Aici este nodul cu I/E79:



Despre centura orasului Montana nu prea sunt informati, in rest A2 Hemus a fost complectat cu o portiune de 10km si se termina acum in centura fara a mai trece prin localitatea Yana, dar A2 este in reabilitare pe sectiunea cu viaducte si tuneluri fiind impuse restrictii de viteza.





Mai departe, A0 este in faza de proiectare si urmeaza cat de curand sa inceapa si constructia, finalizare cam in doi ani, traseul viitor ar fi A2-A0-Centura de Vest-A6-A3. La centura de vest (Sofia), primul lot este in faza inaintata de executie, iar al doilea lot este atribuit si urmeaza constructia. Apoi drumul prin A6 si A3 pana la Dupnitsa este bun, am inteles ca s-au ridical si limitarile de viteza, cam 54 km.
Lot 4 Struma este in intarzie, cu cel putin sase luni, si da se ocoleste prin Petrich. Termenul de finalizare al acestui lot era martie 2014, se lucraza foarte prost si avansul este minor, lot 2 Struma(Dupnitsa-Blagoevgra) are un avans mult mai bun tinand cont ca a inceput in toamna anului trecut.

 

O alta noutate este ca greci, au inceput sa reia lucrarile la autostrada ce leaga Kulata de Seres si ei spun ca o sa fie gata pana la sfarsitul anului 2014. Poze si informati de pe SSC-ul bulgaresc, www.novinite.com si www.api.bg