News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Cum ajung din A în B?

Started by dr4qul4, August 11, 2014, 01:57:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Morosanu

Nu cred ca vor merge spre Iasi pe A1. Ar fi comparativ cu ruta nordica, prin Maramures, vreo 170 km in plus. Ori de la Or (iesirea de pe M3 spre Petea) pana la Iasi sunt 529 km de drum national relativ bun, iar de la Sibiu pana la Iasi sunt 441 (sau 424) km de drum national. Parerea mea este ca de la Iasi in sus plus o parte din Moldova de peste Prut vor alege cu siguranta ruta prin nordul Romaniei, Maramures, Satu Mare si M3 prin Ungaria.
Politica distruge tot ce atinge.

ghrt

Aici nu e vorba numai de timp, ci şi de km - ţi se propun câteva minute dar semnificativ mai mulţi km (peste 100km vs 6 minute). Eu aş alege distanţa mai scurtă.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Intradevar poate cu Iasi-ul ... mai putin. Dar e bine sa considerat pentru ca ai vreo 90 de km in plus si 22 de minute mai putin sau chiar poti castiga si mai multe minute pe A1 (intradevar timpul variaza).
Eu zic ca la distante mari (peste 1000 de km) timpul e important si nu km.




Raman ce e la N de Iasi - Piatra Neamt si la N de Cluj (care oricum veneau pe M3) sa nu foloseasca A1. In rest cam toti pe A1.
Desigur o sa zica unii ca dau mai multi bani ca fac mai multi km, dar e foarte probabil de fapt sa fie mai ieftin facand mai multi km. Consumul e mai mic daca mergi constant cu 120 - 130 decat daca tot faci 100 - 40 - 80 - 0 - 60 - 100, etc.

Eu am pus hartile in ideea in care cred ca o sa creasca traficul mai mult ca inainte pe A1, atragand participanti si de pe alte rute.
Mai vedem dupa ce se deschide M4 + A3 care e situatia.
Si dupa deschidere A10, probabil iar se revine pe A1 ca fiind cea mai optima ruta.

esendy

#1248
IASI - OR (UNGARIA INTRAREA PE A3 langa Mateszalka)  = 530 KM - distanta parcursa pe DN
IASI - UNGHENI (ROMANIA INTRAERA PE A3 langa TG MURES) = 330 KM - distanta parcursa pe DN

dupa ce se termina A3 tg mures-turda si A10 eu zic ca se va merge pe A3+A10+A1, mai ales autoturisme

dr4qul4

@voicul,
Moldova va alege ruta pe A3. In curand se deschid cei 5 km de la vama Bors, dar si mai important, ajung si ungurii cu autostrada la granita. Va fi mai scurs, mai rapid , trafic mai lejer si sanse mai mici sa apara blocaje. La Nadlac se vor pierde mereu cateva minute. Si probabil si la Holdea. Pe ruta nordica ii poti da talpa. A3 va creste incet, dar mult mai repede ca sectiunea lipsa din A1.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Raducu Popa

Sunt in aceeasi parere cu dr4qul4.
Locuiesc in PNT si momentan aleg varianta prin TgM, A3. Mi se pare mai ok ca timp, desi google maps da timpi asemanatori, distanta fiind mai mica prin Tgm. Cand vor fi deschise bucata de 5 km+cea de la unguri, deja se va schimba treaba.


AlexxC

Nu tot timpul traseul cel mai scurt sau cel mai rapid va fi preferat de soferi,personal prefer traseul cu cele mai bune drumuri calitativ si care nu ma oboseste pana la destinatie.
Studiu de caz: traseul Pitesti-Onesti are varianta cea mai scurta ca timp si km(combustibil consumat)via Brasov dar este cea mai obositoare VS varianta pe Bucuresti care se parcurge mai lejer.
cazul de mai sus se aplica si la A1 vs A3 pentru conectarea Moldovei de Ungaria

voicul

#1252
Si eu am inceput sa aleg drumul cel mai calitativ, pentru ca degeaba fac 1h pe un drum daca a 2-a zi stau 2h in service.

In plus calcul pe calcul: din Victoriei ies mai bine pe A3 in DN2 (chit ca fac 6km in plus), pentru ca desi mai scurt prin Colentina am consumul mai mare din cauza plecarilor de la mult mai multe stopuri. In plus nici nu mai rup masina trecand peste 100 de linii de tramvai (vorba vine).

Eu am prezentat mai sus ca devine si A1 o varianta pentru mai mult de jumatate de Moldova.

De asemenea daca nu calculati timpii corecti: adica nu la 110 cum da Maps (adevarat ca ii mai calculeaza si la 120 si al 130 ... nu stiu dupa ce algoritm), ci la 130 sau 140, deci daca nu vedeti ca la timpi egali de fapt pe A1 (adica pe sectiunea cu mai multa autostrada) sunt sanse sa ai cu 1h mai putin ... iarasi nu e problema mea.

Pana la urma fiecare alege ce si cum. Poate unii vor sa vada peisajul de pe DN - mai spectaculos, decat cel mai plictisitor de pe autostrada.


Pun si harta ca sa se vada caclculele Maps: 497 km in 4.48h - asta nu e 130 e mai spre 100 chiar (nu am facut calcul exact)
Desigur ai autostrada si M3 - 292 km + inca 60 de la Cluj la Campia + 24 - 376 ( deci cu vreo 100 km mai putini fata de A1)

Nu am facut chiar la mm calculul ca nu merg in Moldova, dar cine merge sa se uite atent pe situatie.




Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

@voicul, Maps-ul si Waze-ul calculeaza timpii in functie de restrictiile de pe traseu. Si pe autostrada avem zone cu limitare la 110 (ex viaductele).
Si desi se poate merge cu 130 pe acolo, la fel de bine se poate merge cu 70 prin localitate. Sau cu 110 pe DN.
Iar daca mergi legal, una este sa mergi cu 60 in localitate si alta este 140 pe A. Castigul de timp este dublu.
Pe portiunile lipsa din traseul A1 va fi foarte greu sa depasesti viteza legala. Mai degraba prinzi un ambuteiaj.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

reed

@voicul
Chiar m-ai facut curios.
M-am uitat un pic pe GMaps referitor la traseele din Moldova catre Vest.
Botosani,Suceva sunt rutate inca clasic pe ruta Bistrita.Dej-Oradea.Ori daca vorbim de Iasi,Bacau si Neamt sunt deja rutate pe A1(intrare pe Alba Iulia,Viitor A10).
Cu siguranta cei care vin din nordul Republicii Moldova vor veni tot pe A1.Probabil BT si SV vor fi rutate tot pe A1 cand va fi gata A10.
Ca fapt divers am plecat din IS anul trecut si rutarea a fost ruta clasica.

ovideatza

#1255
Citind posturile voastre si fiind in Iasi am dat si eu pe google Budapesta.

Rezultat acum la ora 20.30:
- preferat prin Vatra Dornei+Satu Mare
- +57 min prin Tg Neamt - Bistrita - Zalau (interesant sa zic asa) - Sacuieni
- +1h18 min Brasov-A1

O fi ceva pe Cluj-Oradea de nu o da in primele 3. Adaugand manual Bors da un +1h2min.

Vazand DN18 pe harta iti dai seama cat de mult ar ajuta niste tuneluri in locul serpentinelor pe DN-urile montane actuale...dar asta e pt alt topic.

voicul

^Intradevar si pe DN-uri se poate merge mai tare chiar si in localitati, dar:
Daca cresti viteza pe autostrada de la 110 la 150 siguranta ramane cam aceeasi.
Daca mergi in localitati cu 100 in loc de 60 riscurile sunt mult mai mari.

Eu inchiei discutiile pe tema asta ca s-a inteles ca e o alternativa viabila A1 si pentru parte mare din Moldova. De aici fiecare cu calculele lui.

vancouver

#1257
^^ Si ca atare, asa cum spuneam cu mai mult timp in urma, pe masura ce A1 va fi gata fara intrerupere pe o distanta mai mare (Nadlac - Sibiu), o sa apara si valori de trafic superioare. Cand o sa fie gata si Margina-Holdea o sa vedem si primele ambuteiaje pe A1. Riscul cel mai mare de ambuteiaj este in urmatoarele puncte:
- sectiunea paralela cu DN6, adica Lugoj-Timisoara (aici avem o suprapunere de rute de trafic, tot ce iese spre Nadlac se suprapune cu tot ce merge nord pe axa Caransebes-Oradea si cu trafic local puternic din judetul Timis spre capitala de judet)
- centura Arad
- intersectia A1 cu A10 la Sebes (nu nodul propriu-zis, ci dupa nod pe fiecare sens, atunci cand se aduna traficul).

Lucrurile se vor atenua ulterior, pe masura finalizarii A3 Cluj-Oradea, ceea ce va face ca de la Sebes sa existe 2 variante spre Budapesta pe autostrada si serviciile de navigatie vor ghida pe cea care este mai libera.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

@voicul, te rog sa faci comparatia obiectiv.
110 pe A inseamna ca ai limitare acolo. daca mergi cu 150 pe viaduct, e la fel de grav ca atunci cand mergi cu 70 prin localitatea unde ai limitare la 30.
Daca mergi cu 100 in loc de 50 in localitate (nu 60), e ca si cum ai merge cu 180 pe A. S-a cam dus siguranta ta.
De la Bacau vad ca ma duce pe A1. Dar asta e legat si de DN11, care e cea mai buna traversare a Orientalilor. Si e urmata de DN17.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

#1259
...e legat si de DN11, care e cea mai buna traversare a Orientalilor.  Mi se pare corect.... De la Bacău ai un drum, nu prea dificil ca geografie (probleme pentru șoferii de linie dreaptă numai pe "Măgura" și apoi pe pasul Oituz) că  de la Tg. Secuiesc la centura Brașov ai drum drept, de unde "relativ" rectiliniu ajungi la A1SB (intrarea pe autostradă în 120 de kilometrii) și de acolo "Ăl de Sus" cu mila, până la "Atlantic" (după ce reintrii pa A1 la Margina)..................Mai simplu ca pe Comănești - Miercurea Ciuc sau, mai sus.
  Și până la Bacău ai "criminalul" DN2, care permite "timpi buni" de mers. Suceava - Bacău pe DN2 160 km ....
  Cât privește DN17 Suceava - V. Dornei - Bistrița - Dej (până aici DN 17) - Cluj...., sunt sătul !!