Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

La halul in care e dispozitivul de linii de intrare inspre complexul feroviar Nord vitezele alea sunt doar vise umede...mai repede ajungi cu autobuzul.
Materialul rulant varza, linii varza, proiect de kakao, trezoreria goala, fonduri europene ioc.

AndreiB

Nu s-au schimbat recent aproape toate macazele de la intrarea in Gara de Nord?

horatiu.cosma

^
Ba da. La fel și acea linie de legătură dinspre Mogoșoaia care se înțeapă în magistrala București-Craiova e modernizată recent. Și se finalizează anul acesta și dublarea spre Mogoșoaia. Vorbește și subway ca să se afle în treabă.

AndreiB

Sper insa ca o sa foloseasca un tren Desiro revizuit recent si spalat mai des. Ultimul in care am fost (unul din IR-urile de Buftea) arata ingrozitor. Cu paza + un regim de curatenie mai des + bilete mai scumpe (e.g. 10 lei dus) ar putea sa il mentina la un standard ok de curatenie, cred. Ar putea sa faca controlul biletelor la peron, in ambele statii, pentru a reduce riscul de cersetori/calatorie fara bilet.

Din pacate, materialul rulant nu prea e potrivit - cu 3 segmente necomunicabile. Pe termen lung, ar putea achizitiona material rulant nou, insa fara electrificare (care am inteles ca e complicata de pasajul peste M700 nu prea are sens. Dar trebuie neaparat o strategie de brand mai buna inainte de lansare si un pret mai ridicat decat de obicei. Fara rezervare obligatorie, bilete la tren fix si alte prostii. M-as astepta la minim:

1. Material rulant curat, fara graffiti si scaune rupte
2. Control de bilete la intrarea pe peron si paza daca e nevoie sa opreasca cersetorii
3. Bilete flexibile - orice tren din ziua respectiva, fara rezervari si alte birocratii
4. Un pret mai mare - sugerez ceva rotund e.g. 10 lei

As vrea, ca bonus:

1. Abonamente reduse pentru angajatii aeroportului
2. Integrare cu cardul Activ/contactless sa poti plati direct la peron
3. Bilete cu add-on de abonament pe 1 zi Metrou/STB

carutasul


fulger nc

legatura asta va fi o legatura mult ..mult mai decenta decat legatura actuala cu autobuzul
nu numai de timp ..timp pe care nu are cum sa il egaleze autobuzul
am circulat si cand trenul facea oprirea in halta si tot intarzia undeva la jumatate ..era problema comoditatii si cat de improvizatie era solutia aia cu dubita si tren
daca se construiesc pasarele care sa lege direct peronul ..cu alte terminale ce le au in plan ..e mai mult decat decent
problema e sa poti duce trolley-ul fara obstacole in drum si ferit de intemperii , pana pe peron
sunt terminale unde mergi km pana ajungi la metrou ..numai ca au gandite caile de acces fara obstacole si la "adapost"
nu poti avea pretentia sa "bagi trenul" ..in ghiseul de check-in
tine si de modul cum va intelege cfr-ul si administratia aeroportului sa tina atractiva legatura
ptr mine ...e un mare plus sa pot iesi din aeroport si sa am o legatura cu gara de nord , sigura si comoda

myid

^^same here
Visul meu umed dupa ce cumpara cele 20 de rame electrice, e sa vin cu avionul sa iau legatura de Brasov la timp, si sa ajung civilizat in maxim 4 ore dupa ce am aterizat, fara sa mai fie nevoie sa chem pe cineva dupa mine, sau sa iau busurile de Brasov. Hai sa vedem...

carutasul

Da, câștigul e net pentru cei din zonele din apropierea orașului de unde e tren direct.

dimitrie

#1043
Nu am fost mic copil cu ternul la capitala, nu imi amintesc cum arata Gara de Nord.
Dar legat de condiții, dupa parerea mea si fac comparatie cu experienta care am avut-o la Roma - Leonardo Express.

  • Minim 10-15 Lei pentru calatori ocazionali (acolo 14 EUR), pentru angajati la aeroport sau navetisti redus.
  • Ora fixa - 3/4 pe ora (pierzi unu iei urmatoru si nu-i bai daca mai stai 15-20 minute, ai ajunge cu 20 minute mai tarziu la Gara sau Aeroport)
  • Biletul il cumperi "pe ora dupa" - E.g valabila oricand dupa ora 14:00 toata ziua
  • 2 peroane dedicate in Gara unde intri doar prin scanarea/compostarea biletului - iesire la fel (ca si la metrou)
  • Pe peron poate sa fie cineva de la CFR care doar indruma sau ajuta calatori dezorintati, fara paza.. nu isi are rostul, doar cu porti sau turnichete

Si daca un tren Iasi - Bucuresti ar face 3, 4 ore nu 7, 8 as merge la Otopeni cu trenul sau invers.

A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

carutasul

păi dacă are regim de personal (regio)  se încadrează la unele din capitole ( biletul e valabil în ziua respectivă), prețul la fel, de fapt cred că la personal pe distanța asta e și mai mic.
Având în vedere că merge la aeroport unde toată lumea își rezervă măcar o oră pentru check-in e clar că dacă ar fi mai mult de trei pe oră ar fi ok. Din păcate înțeleg că e cam la limită.
Cealaltă discuție e la alt capitol, cred că orașele noastre s-ar preta la trenuri de "relativ" mare viteză ( în regim mixt, porțiuni cu 200 alternând cu porțiuni clasice, că de, după buget)  ceea ce ar putea aduce Iași-ul ( și Clujul) la timpi de ordinul a patru ore. Însă probabil că trebuie un oarecare trafic ca să fie sustenabil, ceea ce ar însemna o politică înțeleaptă de descentralizare și dezvoltare mai echilibrată a țării, nu ține de infrastructură, sau nu numai de... 

AlexxC

@carutasul ai adus in discutie o problema destul de spinoasa,cea a spatiului in vagon...mai ales pentru bagajele de cala voluminoase,care cu siguranta vor fi numeroase.
Cred ca acest tren dedicat pentru Otopeni ar trebui modificat in sensul renuntarii la 2 randuri de locuri in favoarea unor rafturi pentru aceste bagaje; a se vedea problema trenurilor sezoniere catre litoral unde coridorul este ocupat cu trolere si un simplu drum la toaleta este o adevarata aventura.

AndreiB

Desiro are un spatiu mare, open space cu scaune batabile in zona cu intrarea la nivel. Acolo cred ca ar putea pune rasteluri pentru bagaje mari, lejer.

Spectre

Cu siguranta trebuie modificat interiorul, altfel ne lovim de bagaje.
Intrebarea mea este, cat va asteptati sa faca pe sens?
La intervalele de varf 07-10 si 16-19 cu masina faci in medie 1h si 15min(excluzand Nordul).
Siemens Desiro Series 312

Sorinus

Trenurile de la aeroport trageau inainte la linia 14, ultima dinspre metrou, ceea ce e grozav. Are si peronul inaltat, si poate fi inchisa usor, spre deosebire de celelalte linii. Ar putea pune f usor turnicheti la intrare, si sa asfalteze / schimbe biscuitii aia antici de pe jos.

AndreiB

Linia 14 are peronul de 1,100mm (cred). Desiro are intrarea la 560mm (peroanele 1-4, noul standard pe toata reteaua). Cel mai bine cred ca ar fi o pereche de linii cu directa pe M700 (linia spre aeroport). Returul o sa vina pe firul III Chitila, asa ca probabil ideal ar fi unul dintre 6-8 (nu stiu exact dispunerea).