Magistrala M900 | Bucuresti-Craiova

Started by Sorinus, February 05, 2019, 10:07:35 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Exista undeva o centralizare-tronsoane/termene/sume- a acestor faimoase quick wins?

E inacceptabil ca distanta de 200 de km Buc/Cra sa fie parcursa astazi in 3h30 (de la sub 2h la sf anilor '80).

cristi5

#136

Sorinus

Am folosit M100/900 in Weekened, pana la Streaia. La dus, IR 349. A ajuns cu 1 minut intarziere in Stehaia hc, ceea ce e o performanta nemaivazuta de ani de zile.

Trenul merge bine de la Chiajna pana la Videle, cu Vmax 100km/h. Cele 4-5 podete dintre Domnesti si Gradinari sunt gata, iar singura restrictie severa de pe acest tronson e in zona HM-ului Gradinari , unde cred ca sunt probleme cu macazurile.

Videle-Rosiori Nord e cel mai varza, cu multe restrictii de 30km/h , mai ales la capete. Zona Olteni/Galateni a fost reparata, am trecut cu 120km/h.


Rosiori-Caracal, aici cred ca au reparat mai multe macazuri in HM-uri, la fel ca pe tronsonul anterior am vazut multe zone in HM_uri cu prinderi elastice. Dar vmax cred ca e 80km/h.


Caracal-Craiova, inca bine, zone cu 120km/h , la fel HM-uri ce arata de parca s-a lucrat. Restrictia severa de la Carcea cred ca a fost singura sub 50.

Craiova-Filiasi, zboara :) 120km/h pe cam toata distata (ultima data era restrictii cam la fiecare HM).

Filiasi-Strehaia ,  s-au reparat macazurile in Gura Motrului, si in loc de 30, acum a trecut cu 120km/h. La Butoiesti cred ca nu s-a facut inca nimic, dar oricum trece repejor.


La intoarcere, cu IR 348, am stat la Clasa 1a. La fel ca la a doua, cu compartimente in margini si salon in mijloc. Oarecum ponosite scaunele, dar confortabile.


Am avut 50 minute intarziere la sosirea in Bucuresti Nord. La Stehaia avea 30 deja, acumulate treptat pana la Lugoj. Nu mai a prins intarziere de la Lugoj la Strehaia, iar pana la Craiova chiar a recuperat vreo 5 minute.

Apoi am stat cam 10 minute la intrare in Caracal (imediat dupa halta Cezieni), cam 10 minute, sa treaca alt tren din sens opus. Desi nu eram pe firul din stanga, cine stie, ceva probleme cu intrarea in Caracal.

Apoi am mai stat in Chiajna cam 10 minute si ne-am tarait pana-n Nord, desi la dus mersesem in zona aia cu cca 50.


Interesant, am vazut tren spre Craiova plecand la linia 13, stiam ca nu e diagonala spre M900 dupa liniile 7 sau 8.


Concluzia - se merge ceva mai bine pe M900, au fost reabilitate cateva HM-uri (macazurile si directele), in rest abatutele arata varza cam peste tot.

Sorinus

Ieri IR Severin-Bucuresti a ajuns cu 5 minute mai devreme in gara de nord. In vremurile 'bune', avea intarziere si de 45 minute. Deci ceva ceva s-a miscat, mai ales pe Videle-Bucuresti.

bgd23

Asta pentru că sunt trasate cu durată mai mare decât ar face în mod normal ca să includă eventualele întârzieri. Nu s-a făcut mare brânză în ultima perioadă decât schimbat ceva macaze și traverse. Aștept să dispară restricția aia de 30 km/h de la Grădinari și cele de la Chiajna - Buc Nord de 60 km/h care mănâncă 10 minute. Chiajna București se lucra la schimbarea traverselor acum 2 săptămâni


CDV07

Strabag a anunțat, pentru Economica, faptul că "prima etapă, proiectarea, a fost finalizată conform contractului (pentru reabilitarea viaductului Cârcea). În acest moment, documentația se află la beneficiar pentru verificare și aprobare. Așteptăm aprobarea documentației pentru a o depune în vederea obținerii autorizației de construire și demararea lucrărilor propriu-zise de construcție". Tot în acest material se mai discută și despre lucrările de tip Quick Wins gestionate de Strabag pe aceast sector de magistrală.
Sursa: https://www.economica.net/calea-ferata-bucuresti-craiova-strabag-vrea-sa-finalizeze-lucrari-quick-wins-pe-10-km-pana-in-toamna-anului-viitor_696497.html

Earthchild

Pe restul de 200 de km linia nu necesită reparații?

razvan96

Sunt si alte lucrări Quick Wins contractate pe linia asta, nu puteau fi menționate toate într-un articol de reclamă plătit, pentru ca nu toate au fost adjudecate de Strabag.



cristi5

#146
SCENARIUL/OPTIUNEA TEHNICO ECONOMICA OPTIM(Ă), RECOMANDAT(Ă)
S-a ales Optiunea B, adica 160 km/h cu pregatire pt ridicare la 200 intr-o etapa ulterioara.

Sunt 3 variante, care includ 4 structuri. Nu am gasit nicio schitza dar nu sunt majore. Traseul nou este cu 179m mai scurt, deci vorbim de niste curbe indulcite pt 200 sau 160.

QuoteÎn Scenariul B/C – viteza de 200 km/h pe o lungime de 57,7 km si viteza de 160 km/h pe 28,3 km
(90% din total lungime) si 120 km/h dupa iesirea din statia Chiajna realizata prin intermediul a 3
variante de traseu si toate statiile si haltele de miscare (cu exceptia statiilor Bucurestii Noi si
Chiajna) sunt sistematizate pentru viteze de circulatie de 160 (Videle si Ciolpani) -200 km/h (restul
statiilor);

Quote4 lucrări de artă vor fi executate în alt amplasament față de poziția existentă, acestea sunt la kilometrii:
- Podeț kmex 10+921 (km proiectat 10+868)
- Pod kmex 53+655 (km proiectat 53+577)
- Podeț kmex 87+003 (km proiectat 86+836)
- Podeț kmex 87+475 (km proiectat 87+296)


NTERVAL CHIAJNA-GRĂDINARI
003 10+283 10+272 Pod GZCJ 45,00m
004 10+921 10+868 Podeț pe varianta de traseu Cadru tip C2 2,00m
005 12+594 12+509 Podeț Cadru tip C2 2,00m

....

STAȚIA VIDELE
032 50+136 50+047 Podet Dalat 5,00m
033 52+563 52+474 Pasaj  inferior IPCS 30,00m
034 53+655 53+577  Pod pe varianta de traseu  IPCS 30,00m
INTERVAL VIDELE - CIOLPANI
035 55+997 55+908 Podet Dalat 4,00m
....
INTERVAL RĂDOIEȘTI – ROȘIORI NORD
055 86+166 85+994 Pod IPCS 24,00m
056 87+003 86+836 Podeț pe variantă de traseu Cadru tip C3 3,00m
057 87+475 87+296 Podeț pe variantă de traseu Cadru tip C3 3,00m
058 91+821 91+636 Podeț Cadru tip C3 3,00m
...




Si aici devizul, observati ponderea lucrarilor de suprastructura (care ar corespunde RK) din total. Observati si costul lucarilor de arta (chiar si la campie) si comparati cu costul suprastructurii.





Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Cateva obs:
- a se observa valoarea proiectarii din valoarea totala!
- daca vb de valoare la rk cred ar fi pe langa suprastructura si electrificare+telecomunicatii+semnalizare si as adauga si consolidari.
- sunt curios ce repr. Rezerve?!?!? Nu de alta dar e 30% !!! Indexare+ajustare?
- terasamnete + consolidari aproape 20%
- organizarea de santier mi se pare :)) MULT prea mult.

cristi5

#148
Quote from: Cetatean on January 18, 2024, 04:54:26 PM- daca vb de valoare la rk cred ar fi pe langa suprastructura si electrificare+telecomunicatii+semnalizare si as adauga si consolidari.


Din cate inteleg eu RKul promovat intens pe forum e similar cu Quick Wins. Adica strict linia, cu sina si traverse noi, refacut prismul etc. Deci ce simti din tren, ca pasager. Costul pe km de suprastructura e similar cu QW (la Coslariu-Cluj cel putin).

Nici vorba de electrificare si semnalizare la RK. Alea "sunt bune, au mers atatia ani" gen. De consolidari nu mai povestim. Lucrari de arta nici atat, ca-s scumpe. Plus ca nu mai tine argumentul "RK gata in cateva saptamani" ca dureaza ceva sa repari/refaci un pod.

Rezervele probabil incearca sa acopere evolutia preturilor de la SF pana la atribuirea lucrarilor. Plus orice au uitat in SF...


Cetatean

Pai da,ca stalpii aia montati pe vremea lu ceasca sunt inca in stare buna, nu sunt toti crapati...si poti sa faci rk,sa mearga trenu cu 140 km/h ca tin :))
degeaba adaugi piatra si schimbi linia daca in infrastructura ai cenusa,cun e pe coridor in unele zone,nu?
Sa fim seriosi,nu sunt si n-am fost adeptul "coridorelii" ca si aia se face cu materiale indoielnice pe alocuri,dar sa fim intelesi,calea ferata are nevoie si de consolidari.
Pentru ca parte din limitarile alea sunt din cazua starii precare a terasamentului.