Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 32 Guests are viewing this topic.

Bachus01

Au mai lansat una pe A3 (Comarnic) care este suspendata  :((

Eu unul as mai astepta pana sa ma bucur . Macar pana in ianuarie .

Speram sa nu fie doar "electorala" lansarea aceasta , iar dupa cate saptamani sa o avem suspendata din cauza documentatiei si a raspunsurilor CNAIR

horatiu.cosma

Încă nu apare pe SICAP licitația. Dar e o certitudine că și aici SF-ul e făcut de Iptana la mișto, doar că nu a fost așa de mediatizat ca Sibiu-Pitești. A fost un alt SF doar pentru tunel Meseș făcut de Tehnic (cei care au fost și pe Sibiu-Pitești în 2016), dar a costat 2 lei și atât au și livrat. Deci discutăm cam în aceeași notă în care discutăm despre licitația pentru PiSi3.

voicul

Daca in 2022 avem ceva semant va fi bine. Sunt si multi bani e si proiect complex, deci va dura mult si bine.

Hai ca mai e un hop ramas din 2003, Suplacu de Barcău - Chiribis, si va fi completa (  :lol: ) A3 vama - TGM.

g.chris

Marcu la treaba azi la 12:00
Din pacate nu am prims in poze, dar erau foarte multe utilaje.




CC mapping - Orto - DSM - Geophoto - Point Cloud
www.ccmapping.ro

Sagitarius

Imi poate explica cineva ,pentru un amator, de ce nu se lanseaza licitatia Suplacu-Chiribis? E din rea-vointa sau mai sunt si alte lucruri la mijloc ? Va multumesc !

horatiu.cosma

Că nu muncesc responsabilii din CNAIR să o împingă, simple as that. Înțeleg că ar fi trimis-o într-un final la ANAP (după aproape un an de la anularea licitației anterioare), însă e aceeași documentație, au ținut-o la sertar un an fără să vadă dacă ar fi probleme prin ea pe care să le rezolve.

pest1969

Si nu se gaseste nici macar un ziarist sa-i puna o intrebare aplicata lui Bode sau cuiva din CNAIR in legatura cu astfel de situatii...
Bine, cred ca multi dintre ziaristii nostri nu-si citesc nici macar propriile scrieri.

horatiu.cosma

#25897
Ia să vedem ce zic clarificările și pe SF+PT Ploiești-Comarnic-Brașov (Codlea):

- se pare că în proiect e cuprinsă și secțiunea dintre Cristian și Codlea.
- un ofertant zice că valoarea estimată de CNAIR pentru acest contract este prea mică, ar trebui să fie undeva la 3% din valoarea investiției, adică vreo 150 de milioane de lei (față de 50 cât a estimat CNAIR).
- a uitat CNAIR să includă un formular de prețuri pentru forajele geotehnice la tuneluri, noroc că i-au amintit ofertanții. Întrebarea acum e dacă în estimarea de preț total este prinsă această valoare sau nu (cei 57 de milioane).
- CNAIR specifică în documentație faptul că poate solicita anumite studii/completări suplimentare la serviciile prestate de proiectant, chiar dacă ce a predat el este conform legii/normelor/normativelor. Proiectanții întreabă pe bună dreptate ce mai exact se poate solicita în plus (că doar așa, la modul generic, poate fi foarte subiectiv și poate impacta semnificativ costurile, mai ales că nu se oferă decât prelungiri de timp, nu și bani în plus pentru aceste solicitări suplimentare). CNAIR evident, nu răspunde clar, ci doar că e un contract de interes public, e important, nu e orice fel de contract, MT și Jaspers pot solicita chestiuni suplimentare, asta e, să ghicească de pe acum ofertanții ce solicitări vor primi pe perioada contractului și să cuprindă în oferta tehnică.
- o grămadă de erori mai mici sau mai mari a trebuit să corecteze în contract CNAIR după ce a fost tras de mânecuță de ofertanți (termene contractuale, formulări ambigue, incomplete, neclare, modificări de definiții ale ordinelor de modificare/administrative, înlocuirea subcontractorilor, modificări de personal).
- studiul geo se plătește doar la final, se acceptă doar plăți parțiale pe sectoare (dar și la nivel de sector trebuie finalizat studiul geo complet), deci nu se fac plăți intermediare după finalizarea unor foraje sau investigații de laborator, ci doar după ce se predau livrabile finale.
- CNAIR apelează și aici la acea portiță care îi permite să facă plăți la 60 de zile (în loc de 30 uzual) de la emiterea facturii în situația în care livrabilele sunt complexe.
- CNAIR poate suspenda unilateral contractul fără ca prestatorul să poată solicita sume suplimentare. Dacă suspendarea depășește 12 luni, CNAIR poate rezilia unilateral contractul fără ca prestatorul să poată solicita daune financiare; dacă nu sunt alocări de la bugetul de stat pentru proiect, CNAIR poate suspenda unilateral contractul și dacă dorește, chiar îl poate denunța unilateral (fără să îl mai suspende), iar Prestatorul nu are dreptul la daune financiare în afară de sumele aferente serviciilor deja executate în contract. Nu e de mirare că avem doar un ofertant în asemenea condiții.
- dacă CNAIR nu își îndeplinește obligațiile contractuale, prestatorul nu are dreptul să rezilieze contractul. CNAIR argumentează aiuritor că e un contract de interes public caracterizat de o inegalitate de poziții între cele 2 părți contractuale; chiar și în condițiile foarte restrictive în care prestatorul poate rezilia contractul (suspendare mai mult de 12 luni sau mai mult de 6 luni fără motiv, cu o notificare prealabilă a CNAIR cu 45 de zile înainte, notificare care nu există în cazul celălalt când reziliază CNAIR), prestatorul nu are dreptul la daune financiare.
- majoritatea situațiilor de modificare a contractului se fac prin ordin de modificare din partea CNAIR, nu prin act adițional (agreat de ambele părți).
- Rezumatul contractului și al răspunsurilor CNAIR stă în următorul răspuns: "Autoritatea Contractanta mentine neschimbate prevederile art. 34 din Contractul de Servicii intrucat Prestatorul nu poate sa denunte unilateral contractul si cu efect imediat deoarece Beneficiarul este cel care gestioneaza fondurile publice." Cu alte cuvinte, noi plătim, voi ciocu mic. În schimb la rezilierea unilaterală de către CNAIR sunt vreo 20 de sub-puncte.

Deci rezumativ, contractul e complet debalansat în favoarea CNAIR, au profitat de faptul că aici nu există o lege care să îi oblige să adopte anumite prevederi echilibrate cum e la construcție sau proiectare+construcție, așa că au luat toată "pâinea și cuțitul". Nu e de mirare că niciun prestator serios nu a ofertat. Cei serioși vor să facă treabă în parteneriat cu un client, nu să fie sclavi pe plantație la un client care îi plătește când vrea (grosul plăților la final), suspendă sau reziliază contractul când vrea, iar prevederile contractuale care să apere prestatorul sunt minimale sau nu există.

hefaistos

Sa speram ca nu e contract cu dedicatie.
Adica nu se baga nimeni pentru ca e o porcarie inafara de cine trebuie care stie ca trebuie sa produca doar maculatura.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

NGC

Prea tarziu. Probabil nu ai remarcat ca Horatiu a scris ca "nu e de mirare că niciun prestator serios nu a ofertat".

Si ti-a scapat si asta.

Quote from: horatiu.cosma on November 09, 2020, 04:56:26 PM
La SF+PT Ploiești-Brașov a licitat doar Consitrans  :((.

hefaistos

Nu mi-a scapat, speram sa nu ramana asa, inteleg ca totusi sunt unii care au emis obiectii deci poate ar fi interesati. Nu stiu daca termenul de inscriere a expirat.
Oricum inca din 2005 de la primul PPP, autostrada asta mi s-a parut blestemata, nu sper si nu ma agit. Probabil va fi o noua posibilitate de sifonare fonduri. Eu am sperante de la PiSI nu de la CoBra. Sau poate chiar va fi un document solid ce va constitui baza pentru executia lucrarii

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

StefanCelMare

In cel mai bun caz, acela in care s-ar băga un constructor serios, cred ca primul lucru pe care l-ar face daca ar castiga ar fi un studiu geo serios. Ar fi ca la loterie. Vezi ce ai tras la loz în plic. Multe firme serioase probabil vor ezita sa între la loterie. Doar poate cu sume aproape de maximul estimării... si doar dacă ar crede ca sunt șanse bune sa se încadreze in sumă. Rămâne de văzut, pe moment pare o licitație populista, făcută  pe fast forward pentru alegeri. Mediul privat va decide cât e de "far off". Poate poate avem noroc și se baga firme serioase.

razvan96

^^ Termenul de depunere a expirat de mult, altfel nu am fi stiut cine a ofertat. Raspunsurile la clarificari sintetizate de Horatiu sunt mai vechi un pic.

NGC

Quote from: alinuttt on November 13, 2020, 10:14:58 AM
De pe pagina de Facebook a ministrului Lucian Bode:
Quote
Am lansat licitația pentru proiectarea și execuția a încă 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, inclusiv a tunelului Meseș

[...]

Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 800.000.000 de euro (fără TVA)

Quote from: horatiu.cosma on November 13, 2020, 11:18:37 AM
Încă nu apare pe SICAP licitația.

Mai dureaza putin.

calino

Aici iar o sa fie interesant sa citim nelamuririle constructorilor si raspunsurile companiei!