Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

zone_rider

Nu se vorbește în articolul respectiv despre Ploiești - Brașov, adică 100 km? Costul nu este doar pt Comarnic Brașov.

shift2rail

^s-a mai dezbatut Pl-Bv e comparabil ca distanta&dificultate cu Pt-Sb. Care insa costa la jumatate, aprox 4 mld eur.

Allez chercher l'erreur.

mirceaeliade

QuoteÎn luna iulie 2022, jurnaliștii emisiunii Culisele Statului Paralel atrăgeau atenția asupra faptului că CNAIR, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a organizat anul trecut o licitație pentru decontaminarea pământului cu mercur ridicat de pe amplasamentul autostrăzii Transilvania. Acesta a fost dus în depozitul din comuna Moldovenești, județul Cluj, iar cei care au câștigat licitația, grupul ECOMASTER si OIL DEPOL nu au prezentat o autorizație de mediu valabilă pentru contractul încredințat.

"Pentru depozitarea solului contaminat în depozitul de deșeuri periculoase de la Fața Dealului, comuna Moldovenești proprietarul depozitului percepe o chirie de 3,5 euro/tonă/lună, suma ce trebuie achitată pentru depozitarea întregii cantități de material excavat este de 230.212 euro/lună.", potrivit CNAIR
https://www.realitatea.net/stiri/actual/dezvaluiri-incendiare-la-culisele-statului-paralel-episodul-2-despre-furaciunea-de-la-autostrada-brasovclujbors_635ece14d9d561566e45f872

stangabriel

https://www.zcj.ro/economie/romsilva-explica-de-ce-nu-a-eliberat-terenul-pe-un-lot-al-a3-constructorul-a-solicitat-amanarea-exploatarii-pana-la-finalizarea-investigatiilor-geotehnice-geologice--239756.html

Iată ce spune Romsilva:

"În urma acuzațiilor lansate în spațiul public privind un presupus blocaj provocat de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva în construirea unui sector al Autostrăzii A3, facem următoarele precizări:

Pentru realizarea obiectivului "Autostrada Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Bacău", a fost emisă H.G. nr. 141/2022 privind aprobarea scoaterii definitive din fondul forestier a unui teren forestier de 95,46 hectare.

În baza Ordinului nr. 1339/23.05.2022 al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Direcția Silvică Sălaj, prin Ocolul Silvic Almaș, a organizat lucrările de inventariere, marcare  și exploatare a masei lemnoase pe suprafața care face obiectul scoaterii definitive din fondul forestier, pentru realizarea obiectivului de investiții.

Masa lemnoasă a fost exploatată în regim de urgență, fiind constituite 13 partizi pentru suprafața de 18,73 hectare, fond forestier proprietatea publică a statului. Până la această dată, a fost exploatată masa lemnoasă pentru 12 dintre acestea, mai puțin cea din U.P. VI Sâmniai, parcelele 3A și 3D, deoarece, prin adresa 1908/01.08.2022, constructorul a solicitat amânarea procesului de exploatare până la finalizarea investigațiilor geotehnice, geologice și a corelării rezultatelor cu soluția prevăzută în proiectul tehnic de execuție al autostrăzii în zona km 13+100 – 14+100.

În data de 30 septembrie 2022, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a comunicat Direcției Silvice Sălaj, că investigațiile geotehnice și geologice au fost finalizate și, prin urmare, procesul poate fi reluat.

Având în vedere că la 30 septembrie 2022 a expirat contractul de vânzare a masei lemnoase pentru U.P. VI Sâmniai, parcelele 3A și 3D, a fost necesară reluarea procedurilor de licitație a masei lemnoase, licitația fiind organizată de către Direcția Silvică Sălaj în data de 16 noiembrie 2022.

Precizăm că, pentru realizarea obiectivului de investiții în cauză, Direcția Silvică Sălaj a luat toate măsurile necesare pentru eliberarea terenului destinat realizării investiției "Autostrada Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Bacău", iar acuzațiile lansate în spațiul public sunt nefondate", a transmis Regia Națională a Pădurilor - Romsilva.

horatiu.cosma

#31189
Deci de la momentul ianuarie 2022 (momentul HG 141/2022 de scoatere din fond forestier a suprafețelor impadurite) până în august 2022 (cand le-a cerut UMB sa ia o pauză) nu au fost in stare sa elibereze amplasamentul, însă ei au lucrat in regim de urgență și acuzațiile din spațiul public sunt nefondate  :lol: .

Dincolo de asta, ceva miroase foarte urât. În iulie 2022 s-a aprobat PTE-ul (inclusiv studiul geotehnic) și s-a dat ordinul de începere pentru lucrări pe Zimbor - Poarta Sălajului. De ce ar cere UMB celor de la Romsilva o lună mai târziu să facă o pauză de la tăierea copacilor fiindcă trebuie să termine studiul geo (care cică a fost terminat cu minim o lună mai devreme)?

Scriam undeva că UMB are o plajă foarte largă de atacare a șantierelor între "intrăm imediat de la semnare fără birocrație rezolvată ca să nu stăm cu sute de utilaje și muncitori pe bară" și "intrăm când își face statul român treaba și eliberează birocratic șantierul". Se pare că au și ei mijloace să extindă această plajă în sus dacă e nevoie, să mai câștige artificial câteva luni la extensia de termen contractual.

mdragos

Acuma joaca si ei sa le iasa bine. Dar barem lucreaza, nu ca altii. Oricum partenerul serios mai analizeaza  mult solutia cu viaduct peste cimitir?
Cred ca au trecut 6 luni.  :D (intrebarea era retorica, nu cred ca stie cineva)

GIV

eu cred ca solutia  in zona cimitirului o sa fie gata in preajma alegerilor

archaeus

^^
au trecut un an si 2 luni de la alunecare ... septembrie 2021

stangabriel

https://www.economica.net/autostrada-transilvania-guvernul-ar-putea-majora-valoarea-investitiei-la-licitatia-pentru-sectiunea-tunelului-meses_624440.html

,,Suntem în faza în care au fost desemnate cele șase companii. A fost contestată această precalificare a celor șase companii. Urmează să avem o decizie a CNSC. Dar mai există acolo o problemă de piață. Chiar dacă CNSC va da dreptate CNAIR, această licitație a fost lansată cu indicatori tehnico – economici dinainte de creșterea prețurilor, deci s-ar putea ca acei indicatori să nu mai fie actuali. Și atunci, așa cum s-a întâmplat la alte licitații, acești indicatori vor trebui reaprobați printr-o Hotărâre de Guvern, pentru că este o chestiune obiectivă, prețurile au crescut peste tot în lume", a spus șeful Transporturilor.

Acesta a adăugat că este așteptată decizia CNSC pe faza de precalificare, după care va fi luată decizia privind reaprobarea acelor indicatori tehnico – economici. ,,Semnalele noastre sunt că în acest moment sunt prea jos față de realitatea pieței", a mai spus Grindeanu.

Pe 30 mai 2022, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) – km 66+500.

NGC

Sa ii zica cineva lui Grinda ca decizia CNSC dupa care el inca asteapta e disponibila deja de vreo o saptamana. Am si o veste proasta pentru el, dar inca nu o sa o fac publica pentru ca inca se mai poate face ceva. Daca vestea o sa devina foarte proasta, o sa scriu. Este oricum lipsa de fair-play sau dublu standard.

raulbogdan23

#31195
Mici update-uri de pe A3 Nadaselu - Zimbor - 05.11.2022

- la Nadaselu au terminat riglele/banchetele riglele (nu stiu termenul corect, iar pe net am gasit ambele variante, va rog sa ma corectati) la mai multi piloni pile
- la Sardu la supratraversarea DC 143 mai aveau de ridicat 2 deschideri x 2 sensuri (16 grinzi) + 1 lipsa (eu am prins ridicarea a 2 grinzi in jur de ora 11:00 si la Zimbor ora 12:30 erau la incarcat grinzi noi) - vine si filmare zona Sardu si ridicare grinda (15-20 de minute o ridicare)
- dupa ce termina de ridicat grinzi la Sardu presupun ca se vor muta la supratraversarea drumului ce duce la terenul de golf Transilvania de la iesire din Sanpaul - sunt terminate ma multe rigle/banchete rigle si altele in diverse stadii (par cele mai avansate pe traseu pana aici)
- in spatele comunei Mihaiesti si in apropiere de Zimbor se lucra la structura rutiera
- pana Poarta Salajului se lucra in diverse puncte, multe camioane si microbuze

LE: Multumesc @Ionut pentru clarificari

Ionut

^ Rigle e termenul folosit. Nu piloni, ci pile. Riglele pilelor. Mulțumim de update!

ijwtsh

#31197
In completarea lui @raulbogdan23, vin cu 2 poze facute azi, in jurul orei 16:00.

Una este de la Șardu, iar cealalta cu o grinda care a ajuns cu bine la locul din prima poza.

In rest, muncitori prezenti in mai multe puncte de pe santier, multi oameni la viaductul de la Nadaselu, se mai lucra la rigole, se turna beton. Mai multa activitate decat m-as fi asteptat intr-o sambata dupa masa.








Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Începe să devină interesantă cursa dintre echipele de grinzi și cele de elevații, până prin iunie o să tot fie o joacă de-a șoarecele și pisica. Pariez pe cei de la grinzi  :D .

Raducu Popa

Nadaselu - Poarta Salajului