Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 33 Guests are viewing this topic.

oneLess

#31110
On The Road AK a publicat pe YT
Autostrada Transilvania A3 - UMB a ridicat toate grinzile la viaducturile de la Mihaiesti ( Cluj )
Filmare 22.10.2022


Făbricuță de predale au una într-o parcare de scurtă durată pe T4 DEx12!
Foreze nu au acolo pe Tronsonul 4 :(

raulbogdan23

#31111
Update de duminica 23.10.2022 pe A3 Nadaselu - Mihaiesti

- au terminat de ridicat toate grinzile la supratraversarea DN1F de la intrarea in Mihaiesti (directia spre Zalau)
- avem primele grinzi ridicate la Sardu (LE: la supratraversarea DC143, drumul principal de acces spre sat)
- a plouat foarte mult in zona Mihaiesti sau solul are o compozitie ciudata acolo dar peste tot era noroi. (la Nadaselu, Sardu nu era noroi mai deloc)
- fiind duminica a fost zi de repaus pentru UMB

Mai spre seara sau maine vine si filmarea!

raulbogdan23

Obiectiv: Autostrada A3 Nãdãșelu - Mihãiești
Constructor: UMB
Data Filmare: 23.10.2022


Enjoy!

archaeus

#31113
Se face anul de cand se co!este cnair sa aprobe solutiile tehnice la cimitir si Topa Mica?
1 an si 2 luni de la alunecare ....

Feri

QuotePrimar Sinaia: Ministerul Transporturilor nu îşi face treaba. Totul e blocat
Principale oraşe de pe traseul viitoare autostrăzi s-au unit în Asociaţia ,,Valea Prahovei în acţiune" pentru a comunica unitar cu oficialii de la centru. Primarul oraşului Sinaia spune că autostrada nu ar trebuie să afecteze staţiunile montane.
,,De-a lungul oraşelor Buşteni şi Sinaia, unde autostrada este aproape de oraş, trebuie să treacă prin tunel. Avem o mare problemă: proiectantul care a câştigat licitaţia nu face nimic. După ce ne-a arătat mai multe soluţii, proiectul e blocat, nu se face nimic. Proiectul e total blocat, sper ca ministrul Grindeanu să intervină. De un an nu s-a făcut nimic. Contractul nu e respectat", susţine primarul din Sinaia, Vlad Oprea (PNL).
Compania Naţională de Drumuri a încheiat, anul trecut, un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic cu firma Consitrans. Firma a prezentat o soluţie tehnică pentru realizarea autostrăzii, dar ea a fost respinsă de Sorin Grindeanu, potrivit declaraţiei făcute pentru Europa Liberă. Ministrul a precizat că firma se înscrie în termenii contractuali.
,,I-am rugat pe colegii mei din Minister să încerce să aibă discuţii cu firma respectivă, fiindcă am văzut tot felul de poziţii cum că se ajunge la o autostradă care are costul de aproape opt miliarde de euro. O sută şi ceva de kilometri de autostradă, să ajungi la opt miliarde de euro pe soluţiile tehnice mi se pare extrem de mult şi nu pot să accept aşa ceva", a spus ministrul în interviul acordat Europei Libere în luna septembrie.
Potrivit acestuia, România nu îşi permite să construiască o autostradă la un asemenea cost. Grindeanu a acuzat voalat autorităţile locale că susţin ideea tunelului, care este extrem de costisitoare.
,,Habar nu am ce ce proiect a primit ministrul Grindeanu. Nu ne-a spus care e soluţia finală. Se pare că cineva nu doreşte autostrada", a fost replica primarului din Sinaia.
Edilul a catalogat drept ,,o mare prostie" ideea lansată de ministrul Transporturilor privind apariţia unor porţiuni de drum expres de la Comarnic la Braşov.
,,Nicăieri în lume nu există o combinaţie de drum expres cu autostradă, mai ales pe zona asta. E total aberant. Oricum toate sunt numai vorbe. Ministerul are pâinea şi cuţitul în mână, proiectantul nu a respectat termenele. Mi se pare o prostie să faci ceva mixt, nu are legătură cu realitatea. A spus-o cineva care habar nu are de mobilitatea urbană. Sugrumi autostrada pe un drum expres?", a fost poziţia lui Oprea.
El îl acuză pe ministrul Grindeanu de lipsă de dialog.
,,Cred că Ministerul Transporturilor nu îşi face treaba, nu urmăreşte contractul. Austria, Italia, Elveţia, Germania au astfel de autostrăzi, noi de ce nu putem?", se întreabă edilul din Sinaia.
Primarul e sceptic că va exista o autostradă construită în următorul deceniu între Comarnic şi Braşov.

Primar Buşteni: Nu ştim traseul autostrăzii
Laurenţiu Mircea Corbu este primarul oraşului Buşteni, aflat pe traseul viitoarei autostrăzi. Spune că a existat o întâlnire la Consiliul Judeţean în vara acestui an, unde s-a prezentat un proiect pentru Comarnic – Braşov.
,,Nu este nimic bătut în cuie, nu este nimic palpabil. La ora actuală nu ştiu traseul autostrăzii. A fost o variantă tunel şi alta prin pădure, pe sus", a afirmat primarul din Buşteni pentru Europa Liberă.
Edilul are mai mare încredere în proiectul legat de centurile ocolitoare, decât în cel al autostrăzii. Ar urma să apară patru centuri ocolitoare: la Comarnic, Azuga, Buşteni şi Râşnov.
,,Cred că putem vorbi despre ocolitoare, nu despre autostradă. Ea depinde de voinţa domnilor de la Bucureşti. Încearcă de 30 de ani", a precizat edilul Corbu.
Nici primarul din Comarnic nu are multă încredere în construirea autostrăzii. Sorin Popa (PSD) spune că nu este ,,nimic concret".
,,Ni s-a spus că se va construi prin tunel, în jur de 14 km. După aceea nu ne-au mai convocat", a spus primarul, care nu era informat că ministrul Grindeanu a respins deja varianta avansată în vară.

Primarul din Comarnic: Şi bucureştenii sunt nervoşi, dar şi ai mei sunt nervoşi
Şi edilul din Comarnic crede că varianta centurilor ocolitoare are şanse mai mari de reuşită.
,,Ocolitoarele nu înlocuiesc autostrada, dar vor debloca o parte din circulaţie. Şi locuitorii din Comarnic au probleme din cauza traficului, nu pot traversa dintr-un cartier în altul, şi ai mei sunt furioşi, şi bucureştenii sunt", a susţinut primarul Popa.
Nu înţelege de ce autostrada nu s-a construit până în prezent. Ultimele discuţii cu Ministerul au avut loc în urmă cu doi ani.

Preşedintele CJ Prahova: Soluţia bună, rapidă şi de compromis sunt centurile ocolitoare. Autostrada nu apare până în 2030
Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Iulian Dumitrescu (PNL), spune că până se va realiza autostrada, vor fi utile centurile ocolitoare de la Comarnic, Azuga şi Buşteni.
,,Lucrăm cu CNAIR şi ministerul Transporturilor la ele. Studiile de fezabilitate sunt terminate, se lucrează pentru finanţarea pentru fonduri europene. Cred că până la finalul anului se rezolvă finanţarea. Urmează proiectul tehnic, plus execuţie. Durata de execuţie ar trebui să fie de cel mult doi ani. E un orizont de timp mai rezonabil decât cel pentru autostradă", a declarat Dumitrescu pentru Europa Liberă.
Soluţia ocolitoarele e considerată de şeful CJ Prahova ,,bună, rapidă şi de compromis". Acestea vor avea o singură ,,bandă lărgită" pe sens. Costul final al investiţiei ar fi de aproximativ 300 de milioane de de euro.
,,Într-un exerciţiu financiar european ai 3-4 miliarde de euro. Nu poţi finanţa o singură autostradă cu 8 miliarde de euro. Realist vorbind, în deceniul 2020 – 2030 nu există nicio şansă pentru autostrada Bucureşti – Braşov, în deceniul 2030 – 2040 sunt şanse. Vedem ce va fi", a adăugat Iulian Dumitrescu.
Contractul privind viitoarea autostradă Comarnic Braşov prevede realizarea studiului de fezabilitate în 30 de luni, începând din martie 2021, şi încă 12 luni pentru proiectul de lucrări şi execuţie. Până acum nu s-a stabilit în mod oficial traseul viitoarei autostrăzi, la 18 luni de la semnarea contractului.
Autostrada Ploieşti – Braşov ar urma să aibă 105 kilometrii
https://www.bzb.ro/stire/autostrada-brasov-comarnic-uitati-de-ea-sa-ne-apucam-de-solutia-ieftina-a180016

GIV

^ nu ar trebui mediatizate puternic aceste declaratii?

marinul

Nusfalau-Suplacu de Barcau, lotul filmat complet in 21.10.22


De Consitrans se plange lumea ca nu face nimic de un an de zile si e bine mersi iar Nurol isi ia certificat negativ ca nu e in grafic  :lol:

shift2rail

^^oare cum a ajuns @grindeanu la scorul de 8 mld eur, daca Sb-Pt costa putin peste 3 mld...

Sau e o confuzie cu costul ppp/concesiunii care avoasineaza intr-adevar 8.5-9 mld eur ptr design/build/operate and finance?

GIV

pai cu tunel nou la ploiesti.....

mirceaeliade

Eh nici primarii aia din VP nu sunt seriosi. Sunt acelasi deam ca ala de la Focsani care a cerut cocoasa in loc de o autostrada normala.  Nu vor prins statiune dar nici drum expres nu vor, si acum se vaita ca nu sunt bagati in seama cand ei insisi baga betze in roate de ani la drumul asta.  Prefera sa stea in mocirla care e traficuld e pe VP in loc sa gaseasca solutii ne-astronomice.

naivu

Din pacate la valea Prahovei nu exista solutii rapide si ieftine. Singura solutie este tot A3. Mai mult, ma ingrijoreaza ca incercarile lor de ocolitoare, daca intra in executie, vor complica si mai mult proiectul A3. A se vedea proiectul pasajului de langa Predeal folosit ca scuza de Consitrans sa mai adauge vreo 2km de tunel la A3. As prefera un SF unitar care sa integreze tot ce mai e de construit pe VP. Din pacate pt asta ar trebui niste oameni competenti aatat pt caietul de sarcini cat si pt elaborarea SF si nu avem nici de unii nici de altii!

survola

Dar tunel pe sub actualul DN nu ar fi mers? Prin Busteni, de exemplu.

dumbravaandrei

Quote from: mirceaeliade on October 24, 2022, 09:15:33 PMNu vor prins statiune dar nici drum expres nu vor, si acum se vaita ca nu sunt bagati in seama cand ei insisi baga betze in roate de ani la drumul asta.
Mi se pare putin trasa de par afirmatia asta. Am intereactionat destul de mult, de-a lungul anilor cu toti primarii de pe Valea Prahovei, nu am auzit pe nimeni sa aiba ceva impotriva autostrazii, chiar dimpotriva.

mirceaeliade

#31123
E cu mult mai ieftin un viaduct decat un tunel. Cu MULT mai ieftin. Numai metropole bogate isi permit tuneleri ca sa pastreze comfortul, si aproape de fiecare data ajung la limita falimentului. Vezi Big Dig in Boston.  Vezi numai cat ia sa se construiasca o linie de metrou noua si am impresia ca e cu cativa metri mai ingusta o galerie de metrou decat una de autostrada. Si trebuie 2 la o autostrada. Ne chinuim sa facem metrou la Bucuresti si Cluj si acum mai ca cerem metrou pe VP. Pe valea Oltului sunt tuneliei de cativa km pt ca acolo e muntele natural in fatza autostrazii. Nu muntele primarul Busteniului care prefera sa dea AC la hoteluri decat la rute de acces
@dumbravaandrei ma refer la faptul ca nu vor viaducte si cer tuneluri scumpe si vor 15 intrari dedicate la fiecare statiune si vor si autostrada cu limita minima de 130 nu un DEx cu zone de vreo 80 km/h

Romanii trebuie sa invetze expresia englezeasca "not in my backyard" NIMBY

horatiu.cosma

@mirceaeliade, logica elementară spune că un deal înalt sau un munte se poate traversa cu tunel. Viaductele sunt pentru trecerea peste o vale, adică peste un obstacol care e sub nivelul drumului construit. Acel traseu de la începutul anilor 2000 prin mijlocul stațiunilor care într-adevăr nu avea tuneluri nu mai e de actualitate, așa că singura variantă rămasă e cea cu tuneluri la Comarnic, Bușteni, Sinaia sau Predeal care se fac în orice țară civilizată fiindcă trebuie făcute, nu fiindcă vrea un primar. Problema nu e aici, ci la alte soluții aberante propuse artificial de proiectant și tolerate de un an de zile de politicul decizional, gen tunel de 14km în câmp la Câmpina.