Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring!

Unul dintre membrii forumului PeUndeMerg.ro a publicat săptămâna trecută scrisoarea transmisă de CNAIR constructorului lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva în iulie 2017 prin care a reziliat parțial acest contract, mai exact secțiunea E, cei 9 kilometri care conțin și vestitele "tuneluri pentru urși". Pe acest link găsiți documentul complet, explicații și dezbateri: https://bit.ly/2HIBfnH.

Detaliem mai jos aspectele esențiale pentru a demonstra de ce Ștefan Ioniță (Directorul General al CNAIR) a luat cea mai nocivă decizie posibilă, generând un risc major de emitere de pretenții financiare ale antreprenorului general (Salini-Impregilo) și condamnând șoferii să circule pentru MINIM 5 ani pe 15 km din drumul național paralel (DN68A) îngust, virajat, aglomerat, plin de gropi și extrem de periculos.

Articolul 1321 din Codul Civil invocat de CNAIR pentru rezilierea parțială se referă la încetarea ÎNTREGULUI contract, nu doar a unei părți din el, ca în cazul de față. Constructorul ar putea ataca acest document în instanță și există riscuri ridicate ca rezilierea să fie declarată ilegală, CNAIR urmând să plătească daune financiare semnificative (desigur, daune achitate de toți contribuabilii români).

Acordul de mediu revizuit în anul 2013 a impus pe secțiunea E (între Margina și Holdea) execuția de lucrări suplimentare față de contractul aflat deja în derulare: două tuneluri în locul unor săpături, prelungirea unui viaduct și includerea unui viaduct nou. CNAIR argumentează că acestea nu puteau fi incluse în contractul cu Salini-Impregilo, având o valoare monetară peste limitele legale acceptate.

Însă CNAIR nu prezintă în argumentele sale o analiză separată pentru modificările contractuale. Este evident că tunelurile adiționate au un cost semnificativ și trebuie scoase din contract și relicitate, însă pentru o parte din celelalte lucrări suplimentare opinăm că s-ar fi putut găsi o soluție legală de adiționare, astfel încât segmentul eliminat din contract să nu fie de 9 km, ci de mult mai puțin.

În mod inexplicabil, CNAIR consideră că scoaterea din contract a unei secțiuni mult mai mici, de 3,5 km, ar reprezenta o modificare substanțială și ar crea riscuri pentru pierderea fondurilor europene pentru această autostradă.

În primul rând, Comisia Europeană a demonstrat în exercițiul financiar 2017-2013 că are disponibilitatea de a finanța proiectele de infrastructură din România în ciuda diferitelor erori în derularea acestora, riscul pentru pierderea finanțării fiind astfel unul redus. În al doilea rând, ne întrebăm contrariați: dacă scoaterea din contract a 3,5 km este considerată de CNAIR riscantă, oare cum ar trebui să privim decizia companiei de a rezilia 9 km?!

Poate cel mai important lucru de reținut este că se renunță la proiectul tehnic întocmit pentru zona tunelurilor în detrimentul unui centru de întreținere. Acest proiect tehnic a fost realizat de Salini-Impregilo la solicitarea CNAIR, fără a fi însă plătit. Constructorul a propus oferirea proiectui tehnic în schimbul centrului de întreținere pe care nu ar mai fi trebuit să îl execute. Însă CNAIR a refuzat.

Dacă proiectul ar fi fost livrat, astăzi am fi putut avea un nou constructor pe secțiunea E. Dar, prin decizia luată, oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu pot scoate la licitație acest tronson și probabil va mai trece mult timp până să o poată face, în ciuda promisiunilor fanteziste.

#IncompetențaUcide #FărăResponsabilitate #AutostradaA1 #AutostradaLugojDeva

GDPR

Sa radem cu MT: "pentru tronsonul de autostrada Lugoj - Deva, Lot 4, estimam ca lucrarile vor fi finalizate in trimestrul II 2018"

http://www.cdep.ro/interpel/2018/r1237B.pdf

nrb

Aoleu, ce o fi și prin alte domenii de activitate, la fel de "precise" informațiile despre starea lucrurilor, ce să mai vorbim de strategii, implementare, monitorizare?!?!


delacroix

"... in curs de pregatire documentatia de atribuire pentru demararea procedurii de licitatie. " Panaramele astea vor sa construieasca autostrazi ?! Daca vi se pare prea tare cuvantul inlocuiti cu c..v. .

perfidus

Pentru ca stiu bine cu cine au de a face, asa raspund. Degeaba le-ar explica cu detalii ca de fapt graficul de lucrari al constructorului cuprinde si niste conditionalitati. Ca sunt probleme legale cu contractele si ca juristii CNAIR calca in strachini, fiind apoi luati peste picior de casele de avocatura ale antreprenorilor. Ar pricepe oare cineva din cladirea aceea, in afara de cutter?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Quest

Quote from: adrian rosca on April 17, 2018, 11:52:27 AM
Sa radem cu MT: "pentru tronsonul de autostrada Lugoj - Deva, Lot 4, estimam ca lucrarile vor fi finalizate in trimestrul II 2018"

http://www.cdep.ro/interpel/2018/r1237B.pdf

In mod normal, CNAIR trebuia sa aiba un minim respect in felul in care isi informeaza superiorii din MT, incit acestia din urma, in momentul in care formuleaza un raspuns oficial la o interpelare facuta de un parlamentar al Romaniei, sa existe garantia ca informatiile vehiculate catre Parlament sint credibile, realiste.

In fapt, Compania nu dovedeste acel respect minim necesar, asa incit MT si deci Parlamentul sint alimentate cu informatii aiuritoare, de genul "CNAIR urmareste finalizarea si punerea in functiune a loturilor 3 si 4 din A 1 Lugoj-Deva in cursul lui 2018", desi stim cu totii ca:

- pe lotul 3, contractul e aproape reziliat, iar in cel mai bun caz daca Compania se hotaraste sa termine lucrarea in regie proprie, n-are cum finaliza autostrada de la Ecoductul 2 pina la Holdea + nodul Holdea pina la sfirsitul anului
- pe lotul 4, UMB lucreaza sustinut, cu un angajament in oameni si utilaje care il fac o referinta in felul in care ar trebui construite autostrazile din Romania de acum incolo, dar indiferent de mobilizare, complexitatea lucrarilor de la "Dealul cu lilieci" fac imposibila terminarea intregului lot in 2018.

Daca exista vreo ingrijorare pe care mi-o fac, ea nu e legata de atmosfera din Companie, despre care Horatiu spunea plastic in urma unor discutii cu oameni importanti de acolo, ca e ca la o "dupămasă în grup la un spital de persoane cu probleme psihice", ci mult mai grav, faptul ca nou-nascutul CNIR va fi populat profesional cu oameni transferati din CNAIR, adica mentalitatile si comportamentele care se regasesc in CNAIR, se vor insinua si in CNIR, compromitind de la bun inceput ideea unei companii noi, a unui fresh-restart, eliberat de abordari si conduite care au dus la situatia deplorabila in care se afla la ora actuala CNAIR.
Common sense will get you far !

TibiV

Ministrul Transporturilor, nemulţumit de o parte a lucrărilor la Autostrada Lugoj – Deva. Ce spune Şova despre posibilitatea rezilierii contractului

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, împreună cu directorul CNAIR, Ştefan Ioniţă, vizitează, marţi, şantierele loturilor 3 şi 4 de pe Autostrada Lugoj – Deva, arătându-se nemulţumiţi de mobilizarea slabă de pe primul tronson, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unor surse din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, şi directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ştefan Ioniţă, vizitează, marţi, şantierele loturilor 3 şi 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva.

Pentru început, a fost vizitat şantierul lotului 3, oficialii arătându-se nemulţumiţi de mobilizarea slabă a antreprenorului pe acest tronson.

"Ministrul Transporturilor şi directorul CNAIR sunt în vizită pe loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva. Mobilizarea antreprenorului de pe lotul 3 este slabă din nou, se menţin anumite probleme evidenţiate şi în alte dăţi. Pe lotul 4 lucrurile continuă, merg într-un ritm susţinut", a confirmat, corespondentului MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu.

Întrebat dacă există posibilitatea să fie reziliat contractul cu antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, Alin Şerbănescu a precizat că "decizia se ia doar la nivel de minister".

La începutul lunii aprilie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a făcut un control inopinat pe lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva, reprezentanţii instituţiei anunţând că "s-a constatat o slabă mobilizare, insuficientă pentru realizarea proiectului în parametrii normali şi la timp. De asemenea, au fost evidenţiate şi o serie de probleme nerezolvate pentru care se aşteaptă soluţii viabile".

http://www.mediafax.ro/social/ministrul-transporturilor-nemultumit-de-o-parte-a-lucrarilor-la-autostrada-lugoj-deva-ce-spune-sova-despre-posibilitatea-rezilierii-contractului-17133456
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

delacroix

Quote from: perfidus on April 17, 2018, 02:15:20 PM
Pentru ca stiu bine cu cine au de a face, asa raspund. Degeaba le-ar explica cu detalii ca de fapt graficul de lucrari al constructorului cuprinde si niste conditionalitati. Ca sunt probleme legale cu contractele si ca juristii CNAIR calca in strachini, fiind apoi luati peste picior de casele de avocatura ale antreprenorilor. Ar pricepe oare cineva din cladirea aceea, in afara de cutter?
N-ai inteles nimic.

perfidus

Vreau sa inteleg. Dar imi este imposibil sa pot sa gandesc asa cum gandesc ei. Daca cineva ma intreaba care sunt probleme sau blocajele unui proiect ma apuc sa le explic. Nu caut sa dau vina pe altii. Dar ce stiu eu, nu am lucrat nici o zi la stat.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Va rog nu deviati. Discutați strict de problemele de pe A1.


GDPR

De pe pagina de FB a MT: "Lucrau doar 90 de muncitori și 70 de utilaje. Mare parte din echipă a fost retrasă imediat ce ministrul a părăsit șantierul." Exact ca la vizitele Tovarasului.

dumbravaandrei

eu altceva ma intreb... O fi mers Sova "decat" pe A? Cand a intrat cu masina in DN acolo ce explicatii i-a mai servit Ionita? Ca vad ca e expert in explicatii...

ladposta

o intrebare de necunoscator: cine e domnul in jacheta gri?