News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Autostrăzi (A) / Re: Autostrăzi în România: dis...
Last post by GAC - Today at 04:16:07 PM
pentru calafat - dts, situatia va ramane asa intrucat sunt alte proiecte mai importante de finantat. nu putem sa bagam sute de milioane ca soferii de TIR sa faca cu 20 min mai putin pe DTS-calafat. ar fi respectivii soferi mai castigati daca am intra in schengen terestru si daca am avea Lugoj-DTS la nivel de DEx.
#2
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by GAC - Today at 04:04:48 PM
desi problema este frustranta, este de asteptat atunci cand SF este facut pe genunchi cu copy paste, ca la loturile din baragan. eu cred ca va exista presiune politica ca AM sa fie actualizat repede. din moment ce UMB a facut deja achizitiile de utilaje, nu cred ca au ales sa modifice solutiile tehnice ca sa traga de timp, stiind ca lotul este cu deadline 2026.
pana la urma modificarile propuse nu modifica in mod material zona cu tunel, iar podul suplimentar de 200 m inseamna inca un culoar de traversare pentru animalele salbatice, deci noul proiect trebuie sa fie chiar mai bun decat vechiul.
#3
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A7 Ploiești-Mil...
Last post by GAC - Today at 03:55:04 PM
chiar daca nu impartasesc gargara politica, cele 6 loturi A7 (2 la ploiesti si 4 bz-fc) sunt perfect fezabile, ce-i drept, in extremis cu viaductele mari la nivel HP. Eu cred ca UMB poate concentra toate eforturile pe loturile cheie daca va fi nevoie.
#4
Linii / Re: Calea ferata 902 Bucuresti...
Last post by misiekwas - Today at 03:45:20 PM
^^^Nu exista conexiunea rapida și TP mai eficient pentru ca pana acum Gară Progresu n-avea trafic, deci nici n-avea pasageri. Întrebare care se pune este - pentru ce va folosi lumea linia asta? Dacă va fi navetă la munca pana București (ceea ce mi se pare mie), atunci terminus mai potrivit este aia la Progresu. Dacă țintă va fi aeroportul-legătură mai departe cu tren, atunci GdN. Poți sa amesteci regio pana la progresu și Re pana la GdN (fără Progresu atunci) și sincer, nu știu de ce nu s-a făcut. Dar sa duci pe toți pana la GdN mi se pare prostie.
Și @shift2rail, București Vest nu-i "locația necunoscuta" pe viitor, ci o stație care chiar exista și acum și nu-i noua. Adevărat, este în poziția în care ai garantat ca n-o sa aibă pasageri (acces numai din centura), dar asta nu schimba cu nimic existenta ei.
#5
[B] STB / Re: [B] Mentenanța, modernizar...
Last post by voicul - Today at 02:35:33 PM
Cred ca pentru linia de contact (sau si pentru iluminat?).
Ce e ciudat: dupa Lacul Tei sunt si stalpi pentru iluminat, dar Stefan - Lacul Tei ... nu am vazut.





#6
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A8 Târgu Mureș-...
Last post by AdrianB1 - Today at 02:13:33 PM
Pe la 3 km mai spre nord treceau prin sate sau suburbii.

La noi asa ceva s-ar face cut&cover. La ei din ratiuni de mediu nu s-a aprobat. Pe A8 depinde de adancimea tunelurilor, alea mai adanci o sa fie NATM, cele aproape de suprafata probabil cut&cover, nu cred ca o sa fie aceleasi restrictii decat daca se apuca organizatiile de mediu sa faca scandal in mod deosebil. La Plzen era chiar langa un oras mare, la noi prin Carpatii meridionali nu e cazul.
#7
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by mdragos - Today at 02:12:21 PM
50 m intre tuneluri ? Ceva de geologie? Se complica atunci si cu tunelul de fuga in caz de incendiu...
#8
Cand am citit in ce conditii geologice a fost facut tunelul asta, nu am incetat sa ma intreb daca nu puteau ocoli cu totul traseul pentru a lucra in conditii mai acatarii (3km mai la nord)...
Teoretic pe A8 ar trebui sa fie conditii geo mai tolerabile si sa se poata sapa cu metode mai simple sau chiar prin ceea ce face PORR acum pe A1.
#9
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A8 Târgu Mureș-...
Last post by AdrianB1 - Today at 02:04:03 PM
Tunelul ala e complicat din cauza geologiei; au facut prima data un tunel mic central pentru investigatii geo, folosind NATM, si apoi au facut tunelul dublu. E facut asa de nevoie, nu din cauza utilajelor si complexitatea e mai putin importanta, e foarte scurt, are 385m in medie. Au mai fost si constrangeri legate de suprafata mare a profilului tunelelor si a aprobarilor de mediu.
#10
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A8 Târgu Mureș-...
Last post by P3trut - Today at 01:42:41 PM
@tom_sawyer foarte interesant. Sincer, pentru mine pare mai mult de munca. Presupun ca utilajele folosite au o complexitate mai redusa?