News:

API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!
Video dronă 25.05 DEx4 Tureni.

Main Menu

Recent posts

#1
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by TVlad - Today at 11:25:08 PM
Giratoriile de pe D.N. 1 sint solutia saracului, acolo trebuie facute pasaje. Nu se pot denivela toate intersectiile din tara, evident, dar pe un drum cu trafic gen D.N. 1 nu au ce cauta giratoriile.

" Roundabouts are generally not appropriate if traffic volumes are extremely high"

Alta mizerie din aceeasi categorie e si pe centura de vest a Bucurestiului. De cind au construit citeva giratorii, se formeaza mereu ambuteiaje. Sigur, au inlesnit inscrierea in trafic a celor de pe drumurile laterale dar cu pretul a sute de mii de litri de combustibil ars aiurea, cu noxele aferente, cu intirzieri, nervi si frustrare. Macar daca ar fi facut o banda de evitare acolo unde se poate. Proiectate de cretini.


#2
[Nord-Vest] Din mers / Re: [CJ] Infrastructura medica...
Last post by alexV - Today at 11:14:12 PM
Cele rosii sunt primele ambulante ajunse la spital  O:-)
#3
Naval / Re: Canalul Dunare-Bucuresti
Last post by TibiV - Today at 11:08:53 PM
@kitsune ,

portul Glina era prvazaut ca port exclusiv turistic.
Adica sa vina turistii nemti/austrieci pe Dunare pana la Oltenita, apoi sa urce pe Arges pana la Budesti, de unde sa o ia in sus pe Dambovita pana la Glina, unde sa debarce si sa urce in autocare ce urmau sa ii duca la a doua cea mai mare cladire din lume  (aka Casa Poporului, rebranduita intre timp Palatul Parlamentului).

In urma cu mai bine de 15 ani am facut o excursie de o zi de la fostul-viitor Port 1 Decembrie pana la Budesti. Fara Oltenita.
"Ghidul" meu a fost dl.ing. Avadanei, seful proiectului - Dumnezeu sa-l odihneasca...
Numele lui apare pe pe pagina a doua a unui document postat de @RaduG in urma cu 2 ani si jumatate. El a postat atunci toate cele 53 de pagini, semnate la final tot de Avadanei. Si poate ar trebui sa ne uitam pe documentatia asta ca sa vedem "cu ce se mananca". Evident, este foarte in favoarea canalului, a fost proiectul lui "de suflet".
Quote from: RaduG on October 10, 2021, 10:15:51 AMDin această documentație, am extras ,,Sinteza Generală, Volumul I, Memoriu Tehnic", care începe cu istoricul și se termină cu fezabilitatea. Chiar dacă nu se va executa canalul, documentația merită să rămână.
53 de pagini, enjoy:


Deci "Portul Glina" nu avea nimic de-a face cu traficul comercial, doar cu cel turistic.
Oricum era un port mic si pricajit, se vede aici:
Quote from: TibiV on September 12, 2022, 12:51:56 PMO noua filmare de la DASH CAMERA RO: Pasajul Popești-Leordeni - DNCB - Râul Dâmbovița - Retur 10.09.2022
... la 07.50 se vede fostul viitor port turistic de pe Dambovita navigabila...

#4
Rutier / Siguranța circulației rutiere ...
Last post by cristi5 - Today at 10:50:07 PM
@gruiarew evident ca denivelarea e mai sigura,
desi se pot proiecta aneratii si la denivelari, gen bretele fara separare de sens, le avem la aproape fiecare nod de autostrada.

Dar sunt bani (si spatiu) sa deniveleze toate intersectiile? La traficul DN1 evident se justifica denivelarea.

N-a comparat nimeni giratiile cu intersectii denivelate, ci cu intersectii in X sau T.

Despre expresia "gogoloaie de calmare": rolul giratiei nu e de calmare de dragul calmarii ci pt ca e o intersectie. La viteza (energie cinetica) practicata acolo pe DN1, o intersectie T/X este pericol de accident mortal.

Despre "unde-am mai vazut pe drumuri principale". Vei gasi giratii destule pe drumuri principale in Suedia. De ex de aici spre nord-vest pe drumul 70, drum 2+1 de 100 km/h (ceea ce e mult, ca autostrazile au 110)

https://maps.app.goo.gl/nkw7vykDMQfknmav8?g_st=ic

Dar suedezii fac si curbe spaniole, ca au loc, si elimina asa curba la stanga. Si denivelari.

Exemplu de curba spaniola care evita curba la stanga pe ambele sensuri, tot pe 70.

https://maps.app.goo.gl/uGcbSZXind2qcvPu7?g_st=ic

——

PS: giratia DJ720/DN1 pare a avea rolul de loc de intoarcere pentru cateva drumuri care nu au acces la sensul opus al DN1. Au eliminat curba la stanga pe alea folosind NJul din mijloc.

Au lasat in schimb curbe la stanga peste 4 benzi la DJ215, DJ100F etc etc. Macar au banda de refugiu, tot e ceva.
#5
[Vest] Proiecte / Re: [TM] Discutii, lucrari si ...
Last post by Cuneo - Today at 10:47:26 PM

sursa:frameD Future PRODUCTIONS
#6
[Vest] Proiecte / Re: [TM] DJ691 Dumbravita-Giar...
Last post by Cuneo - Today at 10:40:11 PM

sursa: frameD Future PRODUCTIONS
#7
[B-IF] Proiecte / Re: [B] Discuții, lucrări şi p...
Last post by mirceaeliade - Today at 10:25:16 PM
Nu stiu daca e prima data cand se vorbeste despre proiectele astea:
QuoteIntr-un video postat, Firea a spus ce proiecte sunt in plan in Sectorul 5 al Capitalei.
"In programul de guvernare locala 2024-2028, avem cateva proiecte clare:
– Supralargire Soseaua Magurele, zona aflata in administrarea PMB, la patru benzi de circulatie, fata de doua cat are in prezent. (PMB + Primaria Sectorului 5)
– Supralargire Soseaua Alexandriei la sase benzi de circulatie si stingerea conflictului cu linia tramvaiul 32, care traverseaza intersectia. (PMB + Primaria Sectorului 5)
– Construire alternativa de trafic la Soseaua Antiaeriana, prin crearea unui bulevard cu patru benzi de circulatie intre Str. Brasov si Soseaua Alexandriei (PMB + Primaria Sectorului 5)"www.
#8
Energie / Re: Hidrogen
Last post by mirceaeliade - Today at 10:21:32 PM
QuoteAutoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a anuntat ca a anulat procedura de achizitie pentru 12 rame electrice pe baza de hidrogen, pentru ca nu s-a inscris nimeni la licitatie.www
Desi e cam cea mai viabila piata pentru consum de H2, locomotivele H2 vor mai intarzia mult si bine.
#9
[B-IF] Proiecte / Re: [B] Discuții, lucrări şi p...
Last post by bUzZ1- - Today at 10:21:02 PM
si mai bine nu le mai facem, nu? cu timpul lumea se va civiliza, nu poti renunta la un ideal doar pt ca momentan toti merg cu masina oriunde.
#10
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by abcxyz - Today at 10:19:56 PM
Eu aș vedea ansamblul Carpenului - Mălinului doar ca arteră principală în acea zonă, nu pe post de centură (care se găsește oricum paralel, la mică distanță). Referitor la acesta, mai exact la Mălinului, parcă să zic că am văzut într-o AC sau într-un CU, nu mai știu exact (căutasem la un moment dat informații despre giratoriul de la Termo/Penitenciar respectiv despre noul/viitorul magazin Lidl de acolo), ceva planuri pentru o continuare din capătul Mălinului până în Bariera Vâlcii (o distanță mică). Sper să nu confund doar cu acces către Lidl (și) dinspre Mălinului.