Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

vancouver

Da inteleg ce spui si este buna ideea. In acest caz cred ca trebuie facut asa: licitate STUDIILE + PROIECTUL + EXPROPRIERILE pentru toate autostrazile pe care suntem siguri ca vrem sa le facem si care ajung in zone peri-urbane. Iar executia pe masura ce vor fi bani, in unele cazuri si peste 10-15 ani. Dar avem coridorul expropiat, inclusiv pentru noduri si pasaje si eliminam riscul ocuparii terenurilor.

Partea proasta: presa si carcotasii vor sari ca iar se fac studii si proiecte si nimic concret, ca se cheltuie bani multi pentru exproprieri pe terenuri pe care vom construi peste multi ani, etc... Deci trebuie o fundamentare judicioasa si o dezbatere publica prealabila.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Nu stiu cum este acum, dar cred ca LEGEA ar trebui sa prevada EXPLICIT ca daca un SF (chiar si un PSF!) da traseul unei autostrazi/sosele/cai ferate/linii de metrou atunci nimeni, nici un primar "dezinteresat", sa nu mai poata da autorizatie de construtie pe terenul respectiv, indiferent daca lucrarea se face la anul sau peste 15 ani...
Iar daca da, atunci si autorizatia, si constructia, sa fie declarate ilegale iar constructiile respective - demolabile de drept...

Asta ca mi-am amintit de strapungerea Ciurel-A1, unde noul primar general al Municipiului Bucuresti vrea sa ingusteze viitoarea sosea pentru ca "bietii oameni si-au construit intre timp case acolo"...  >:(
Si se pare ca au construit cu acte in regula, AC si tot tacamul... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://dialogcivic.gov.ro/2016/10/informare-de-presa-4/

Poate pregatiti niste intrebari pentru domnul ministru...

Quote
Informare de presă

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe în direct la  De vorbă cu Ministrul tău luni, 3 octombrie 2016, la ora 16:00, răspunzând întrebărilor tuturor celor interesați de stadiul  proiectelor în curs ale Ministerului. Vă invităm la o discuție deschisă despre: stadiul lucrărilor la autostrăzi și la metrou.
Așteptăm întrebările pe pagina de internet/facebook a MCPDC începând din acest moment. Întrebările dvs. pot veni online, și în timpul discuţiei cu domnul Ministru Sorin Bușe.
De Vorbă cu Ministrul tău - inițiativă a Ministerului pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC) care sprijină dialogul între între miniștrii și cetățeni, indiferent unde se află aceștia la momentul discuției.

Sesiunea online "De vorbă cu Ministrul tău" este disponibilă aici: http://dialogcivic.gov.ro/2016/10/sorin-buse-ministrul-transporturilor-in-dialog-cu-cetatenii/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Skynick

Proiectul de Lege privind aprobarea Strategiei de dezvoltare teritoriala a Romaniei: In urmatoarele doua decenii vor fi construite doua autostrazi complete, care sa traverseze tara nord-sud si est-vest

QuotePe termen lung, Guvernul are in vedere realizarea a 2 autostrazi complete, care sa traverseze tara nord-sud si est-vest, realizarea a 2 autostrazi la exteriorul Carpatilor, realizarea unui pod nou peste Tisa (la Sighetu Marmatiei), realizarea a cel putin unei autostrazi de legatura intre Moldova si Transilvania, realizarea a cel putin o trecere de cale ferata de viteza sporita peste Carpatii Orientali, realizarea a minimum 5 platforme intermodale de transport, asigurarea navigabilitatii pe Dunare pe tot parcursul anului, realizarea a minimum 5 sisteme de infrastructura de transport intre orasele cu potential de pol transfrontalier, modernizarea retelei de transport feroviar, modernizarea retelei de transport rutier, transformarea Bucurestiului intr-un pol competitiv la nivel european, proiecte de investitii pentru cresterea stocului de locuinte sociale la nivel de unitate administrativa, reabilitarea a 10 centre istorice si realizarea de lucrari de impadurire.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21334624-proiectul-lege-privind-aprobarea-strategiei-dezvoltare-teritoriala-romaniei-urmatoarele-doua-decenii-vor-construite-doua-autostrazi-complete-care-traverseze-tara-nord-sud-est-vest.htm

pasadia

Si apropo de autostrazi de care nu e nevoie si de planuri prost facute - mai intreb inca odata: sunt singurul de aici care considera ca acel drum expres dintre Pitesti si Brasov nu ar trebui realizat? Costul si impactul asupra mediului fiind mult prea mare pentru putinele beneficii pe care le-ar aduce?

Si oare ce argumente ar trebui sa folosesc ca sa va deschid ochii. Sa va spun ca singurele masuri normale ar fi urmatoarele:
- reabilitarea DN73, DN73D
- pasaje peste CF
- cateva dublari pe portiunile in urcare (acolo unde e posibil)
- interzicerea traficului greu intre Campulung si Rasnov dupa eventuala realizare a CoBra + Poiesti - Targoviste - A1.

dr4qul4

Probabil nu prezinta interes din cauza orizontului de timp in care ar trebui facut.
O sa fie destul de scump un DX pe acolo. Si probabil si inutil daca se face Ploiesti-Gaesti inainte
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Oameni buni, tocmai mi-a picat o fisa. Sper sa fi calculat eu gresit, desi sunt slabe sanse. M-am apucat sa calculez cati km de autostrada avem contractati (contracte semnate si aflate in faze diverse) si m-am speriat cand mi-am dat seama ca avem doar 15,5 km in licitatie. Nu vorbesc de studii, vorbesc de lucrari!

Bai, e corect? Avem acum DOAR 15,5 KM DE AUTOSTRADA in licitatie (pentru lucrari)? Si aia vai mama lor - evaluarea ofertelor la A3 Centura Rasnov-Cristian, 6,3 km (restanta din 15 septembrie) si Targu Mures-Ungheni, 9,2 km (in acest moment documentatia este inca la ANAP).

Da, este minunat ca avem 285,33 km contractati (n-am calculat inca exact pe cati din astia se lucreaza efectiv). E o cifra decenta, cred. Insa nu avem licitatii de lucrari noi! Avem licitatii de studii, dar lucrari?!?!

cristi5

Plus ca Homor vrea sa treaca de la FIDIC galben la rosu. Nu zic ca e bine sau rau dar asta inseamna ca inainte de "lucrari" vom mai astepta pana e gata complet proiectarea (oare aia se liciteaza separat sau impreuna cu SF?). Deci proiecte noi in teren mai prin 2018 incolo. Era sa zic ca ne "mutam" pe CF dar nici acolo vad ca nu reusesc sa le atribuie (614-Simeria).

pasadia

^^^

Restanta din toamna anului trecut (parca in jur de 20 octombrie fusese deschiderea ofertelor), nu din 15 septembrie. ;)

vancouver

E bine ca v-ati trezit si voi acum! Eu va spuneam inca din 2013, cand guv. Ponta anulase pe banda rulanta toate studiile de fezabilitate existente atunci, ca se va ajunge in situatia asta.

La final de 2015 iar am insistat cu proiecte "save the money", adica hai sa dam drumul la ceva, orice, numai sa nu pierdem banii pe 2013-2020. Iar nu prea am fost luat in seama... E perfect.

E bine ca te miri acum Ionut ca nu sunt decat 15km licitati pentru constructie. Si nici nu are cum sa mai apara cine stie ce, pana nu finalizam studiile de fezabilitate pe A1 PiSi si pe A7. Deci "la anu' si la multi ani"....

SI URMAREA CEA MAI TRAGICA: NU VOM AVEA CUM SA MAI ABSORBIM TOTI BANII 2013-2020.

PS. Ionut, continua sa-mi stergi postarile de pe diverse alte threaduri atunci cand aduc in discutie aceasta problema grava (ca de, nu e la subiect cu nu vom absorbi banii, e .... alt subiect). Si la urma, 2 ani mai tarziu, vino tu cu marea noutate ca nu avem nimic in licitatie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

@pasadia

15 septembrie 2016 era un termen promis de Homor pentru anuntarea unui castigator!

dr4qul4

De asta ma temeam si eu.  Pe langa asta, avem si foarte putine SF-uri in licitatie. Practic cred ca avem doar PiSi intr-un stadiu cat de cat avansat.

Sper ca in primavara sa avem o surpriza placuta si sa vedem licitatia pt capetele PiSi. In rest slabe sanse.

De fapt ar mai fi si A12. Posibil sa aiba un SF acolo din moment ce vor sa faca in regie proprie centura Bals. Dar centura Slatina, chiar daca ar avea un SF, va avea nevoie de modificari si avize. Podul ala peste Olt (de fapt peste lac de acumulare) nu va fi usor de proiectat.

Chiar, in afara de cei 15,5 km in licitatie, pe ce am mai putea demara licitatii in urmatoarele 3-6 luni?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

@ Ionut: asta nu inseamna ca n-ar fi putut da un rezultat inca de anul trecut (asa cum au facut de altfel pe celelalt lot, centura Comarnic, unde au anulat licitatia). Sau prin primavara. Dar eu am spus de mult, se doreste anularea licitatie. Probabil in comisie sunt baieti de-ai lui Neaga care vor pune piedici oricarei alte solutii decat PPP pe zona CoBra.

@ dr4qul4: mno, simptomatic: Sibiu - Fagaras. Aveau SF de DX (exact la fel ca in cazul Sebes - Turda). Pe aceeasi similaritate putea forta lucrurile spre licitare cu modificare in A dar au preferat sa faca un alt SF. Si la cateva luni dupa semnarea lui l-au suspendat pe un an de zile (cam printer ultimele masuri de la vechea guvernare).

Evident ca nici guvernarea curenta nu s-a interesat de aceste proiecte caci pentru ei sunt proiecte rele, care papa bani din obiectivul strategic. Asa ca optiunile voastre imi par simple:

- fie asteptati cuminiti pana se fac SF-urile pe Pitesti - Sibiu si Targu Mures - Ditrau (ca tot l-au de-suspendat de curand) - apropos, pentru Targu Neamt- Iasi - Ungheni care era situatia?
- fie comentati impotriva actualului govern si a optiunii ca orice altceva in afara de Pisi, A8 si A7 NU conteaza.   

marinul

cred ca vor urma loturile dintre Mihaiesti si Suplacu de Barcau care au SF-ul finalizat. Exceptand tunelul Meses