Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

igorashu

Tare mi-e că ai dreptate deși A7 e mai importantă decât VP. Știm cu toții pentru ce sunt banii ăia și nu-s nici măcar pentru VP.
Mor de ciudă când mă gândesc că avem bani și am putea rezolva în maxim 3 ani principalele autostrăzi.

dragos76

Da, corect. 2+1 pare soluția ce mai fezabilă, pe termen scurt. Și nici măcar nu ar implica costuri prea mari.

__dir

Sustin 2+1, A7, dar nu o sa faca nimic daca nu exista presiune (gen miting organizat).

pasadia

Si sa mai aduag ceva: 2+1 se poate realiza cu bariera intre cele 2 sensuri fara a bloca transporturile speciale. Caci sensurile nu trebuie separate neaparat cu New Jersey-uri masive, mari si inestetice, ci pot fi separate cu multe alte variante, fie folosite si la noi precum:

- borduri simple (fericirea lui Videanu si a celorlalti furnizori)

- aceste borduri si mai inalte, dar care permit transporturi speciale (evident, daca nu ar fi montati acei stalpii de iluminat, si nu ar fi cazul pe DN2)

- aceste simple bete (chiar, care e denumirea lor comerciala?)

Sau solutii care inca nu sunt folosite la noi, precum aceste garduri folosite in Suedia.

Nu cred in solutia cu sensuri separate DOAR prin linie dubla continua. Dar totodata inteleg nevoia de a permite transporturi speciale (si totodata nevoia de a tine costurile la un nivel cat mai scazut) si ca atare consider ca oricare dintre aceste 4 variante de mai sus permite si obtinerea unei sigurante sporite dar nici nu incurca transporturile speciale.

Totodata nu inteleg logica de a face 2+1 alternativ doar in afara localitatilor. Trebuie facut si in localitati, avand totodata insule la trecerile de pietoni si spatii speciale pentru virajul la stanga (care nu s-ar face decat peste O SINGURA BANDA!).

horatiu.cosma

S-a mai trimis aceasta intrebare spre CNADNR, si ei au spus ca 1+2 sau/si separator median nu se poate, fiindca drumul e 1+1. Pentru ei, nu ar trebui sa se mearga pe acostament. Trebuie schimbata putin tactica si in special evidentiat numarul enorm de victime, exemple similare de afara(Suedia), faptul ca in aceste cazuri numarul de accidente a scazut simtitor, traficul a devenit mult mai fluent.

dr4qul4

@pasadia,

Cand m-am gandit doar la linie continua dubla, m-am gandit si ca DN2+28 are 400 km. Practic, pentru a pune parapete, drumul ar trebui sa intre in reabilitare.
Marcajele ar putea fi trasate imediat.
In plus, acum vine iarna si acest drum trebuie deszapezit. In legatura cu stalpisorii...am vazut cat de rezistenti sunt; e plin Bucurestiul de bucati din ei...

In localitati, se circula cu 60-80 km/h, viteza la care te poti incadra fara probleme pe acostament. E ok si varianta cu benzi speciale pt virajul la stanga si cu insule  pentru trecerile de pietoni... dar la fel... ai nevoie de zeci de astfel de insule, care ajung sa coste foarte mult.

Nu cred ca trebuie sa cerem o solutie mult prea scumpa pentru ca se va intampla unul din urmatoarele 2 lucruri:
- ne vor spune ca oricum se face DX7 si nu are rost sa investeasca in el
sau
- vor reasfalta tot drumul, vor pune parapeti, vor face insule de calmare, vor mai lati la 2+2 in unele locuri, si vor spune ca asta e DX7 si ca nu mai e nevoie de altceva. Dar mai grav, e ca pana se va face acest lucru, accidentele vor continua.

Asadar, ideea mea a fost: cea mai ieftina si mai rapida solutie dublata de accelerarea primului lot din DX7.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: pasadia on August 19, 2015, 01:22:36 PM
aceste garduri folosite in Suedia.

Un pic mai sus de locul indicat de tine am gasit unul din punctele de alternare - aici.
Extrem de simpla si eleganta solutia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Se poate face gradat. Prima data sa puna niste stalpisori pe Bucuresti-Buzau, sau orice zona. 2-3 saptamani sa se urmareasca comportamentul traficului pe acest sector. Daca se imbunatateste, implementam peste tot. Cat pot sa coste stalpisorii de plastic asezati pe 70-80 de km, ceva marcaje pe carosabil, plus indicatoare de ingustare/latire?


TibiV

Quote from: horatiu.cosma on August 19, 2015, 02:15:22 PM
Se poate face gradat. Prima data sa puna niste stalpisori

Numai stalpisori nu cred ca este OK. Din cate imi amintesc aia sunt deformabili, se poate trecd usor peste ei, fie voit fie nevoit...
Cred ca solutia suedeza cu cabluri este cea mai buna, si probabil nu cu foarte mult mai scumpa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on August 19, 2015, 02:17:36 PM
Alt exemplu elegant de facut stanga, pe acelasi drum.
Ala este un adevart nod rutier !...  :)
Este si punct de facut stanga (practic este punct de intoarcere) si in acelasi timp punct de alternare 2+1 -> 1+2
"M-am plimbat" si eu cativa kilometri pe E4 suedez si... jos palaria !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


danutzu_1069

@pasadia
Discutam de cresterea sigurantei!!
Cele prezentate de tine, cum realizeaza treaba asta???
Cea mai grava treaba este partrunderea ACCIDENTALA pe contrasens, nu cea voita, in cazul unei depasiri.
Si cand spun asta am in vedere recentul accident din zona Ramnicu Sarat. Daca inconstientul ala care a oprit/redus viteza pe banda 2, cel din Matiz nu ar fi avut optiunea/reflexul sa traga stanga de volan si sa intre pe contrasens.
Singura optiune: separatoare Jersey, parapeti sau varianta suedeza cu cabluri (dar si aici e discutabil)
Daca vreti doar ... sifonare de bani... merge si cu borduri.

Think again.

ovideatza

#1003
Pentru siguranta trebuie separator solid. Altfel 99% dintre accidente (frontale) se vor produce in continuare. Ele nu au loc din vointa soferului, ci mai mult cand se adoarme/ derapeaza/ evita altceva si se ajunge pe contrasens.

Daca exista o statistica pe circumstante de genul acesta (si nu pe "viteza", "neadaptare viteza") cred ca ar ajuta foarte mult orice demers viitor.

Pentru ca trebuie sa fim realisti. Si sa vedem ce si cine circula pe acolo.

Linia continua din punctul meu de vedere este inutila si nu va rezolva nimic in afara de o crestere a numarului de amenzi.

Eu sunt unul dintre cei teoretic impotriva 2+1 pe DN2. Nu am cunoscut pana acum situatia expusa pe forum legata de Suedia si alternanta la 2-3km. Mi-as dori sa conduc pe un asemenea drum sa pot compara, DN2 il cunosc de foarte multa vreme.

Desi e "Soseaua mortii", pe oricine din estul tarii daca intrebi care e cel mai ok drum iti va spune ca DN2. Pentru ca are loc unde sa depaseasca si unde sa se dea la o parte. Trebuie sa priviti acest lucru astfel:  in MOLDOVA nu exista alt drum mai ok din pacate! Asta e problema majora.

Si astfel comparam 1+1 cu 1,5+1,5. Daca iei drumuri foarte aglomerate in ambele variante normal ca ti se pare 1,5+1,5 mai ok.

Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar fi daca s-ar merge doar pe cele 2 benzi reale si nu si pe acostament. Probabil ca dupa 400km te dai jos de la volan si cazi alaturi de masina, in conditiile actuale de trafic.

Asa ca inainte de a sustine principii morale si a fi moralisti si educatori ar trebui sa vedem drama celor din zona care circula poate zilnic/ saptamanal sau lunar pe acest drum. Si daca mi-ar spune mie cineva, eu care nu fac nici macar lunar Iasi-Bucuresti, ca data viitoare cand am drum toata lumea ar merge in stil 1+1 as lua-o pe campii.


Mai devreme a fost enuntata o idee foarte buna: sector de proba.

In opinia mea acesta ar trebui sa fie pasul firesc. Eu unul, desi in principiu impotriva 2+1 pe DN2, as dori totusi sa incerc asa ceva, pentru ca sper sa fie mai bine. As spune ca ar trebui incercat astfel:
- pe un segment mai lung cu trafic mai redus, ca "socul" sa fie mai usor de asimilat
- pe un segment mai scurt max 10-15 km,  dar mai aglomerat. Aici ar trebui ca fiecare sa observe diferenta rapid, daca e mai bine ori ba. Din pacate pana la Urziceni ar trebui reabilitat pe bucati mari, tocmai unde e foarte aglomerat, asa ca abia dupa Urziceni devine viabila incercare. Alt sector interesant ar fi in apropiere de Iasi, as zice de la intrare in Letcani spre Tg Frumos
- neaparat separatoare beton
- sectiuni 2-3 km alternativ.
- rezolvare problema viraj stanga, neaparat.

Dupa 3 luni cred ca se poate trage o concluzie.

Un risc major care trebuie luat de la inceput in considerare si gasite masuri de contracarare:  DN2 modernizar/ extins/ etc oricum ar fi el nu insemna ca nu mai trebuie DX7/A7!

pasadia

Quote from: danutzu_1069 on August 19, 2015, 07:08:49 PM
@pasadia
Si cand spun asta am in vedere recentul accident din zona Ramnicu Sarat. Daca inconstientul ala care a oprit/redus viteza pe banda 2, cel din Matiz nu ar fi avut optiunea/reflexul sa traga stanga de volan si sa intre pe contrasens.

Orice solutie ar fi existat (in afara de linie dubla continua, dar inclusiv borduri) acela oprit pe banda 2 nu ar fi avut motiv sa se opreasca. Din simplu motiv ca nu avea cum sa faca virajul la stanga.
In plus oricine cred ca iti poate spune ca reflexul de a trage de volan stanga e gresit. Accidentul e cu atat mai grav cu cat impactul e frontal. Soferul de pe MATIZ din acel accident trebuia sa NU traga de volan ci sa intre in fundul celui oprit. Avea mai multe sanse de surpavietuire.

Repet inca odata, in caz ca nu mi-ai inteles punctul de vedere exprimat: 2+1 alternativ, fara linie dubla continua si fara New Jersey ci cu una dintre cele 4 optiuni prezentate (borduri mici, borduri inalte, betisoare, gard de sarma). Personal sunt pentru borduri, dar te asigur ca nu lucrez pentru Videanu.  ;)