Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Depasirea vitezei nu reprezinta principala cauza a accidentelor. Manevrele sunt cele care duc la accidente.
Daca depasesti cu 40-50 km\h viteza legala, atunci ajungi sa faci si manevre riscante.
Pe drumurile aglomerate depasirea vitezei cu mai mult de 50% duce sigur la accident. 100 km in localitate devine mult mai periculos decat 180 pe autostrada, in conditii de trafic relaxat.

Dar mult mai periculoase sunt manevrele "surpriza". Chiar si la viteza legala, cati pot evita un accident cand altcineva iti iese in fata la cateva zeci de metri? Sau cand cinvea, fara semnal, face stanga exact in fata ta?

Din pacate avem multe permise luate la " pitesti" si multi teribilisti care cred ca pot stapani o tractiune pe spate cu peste 150 CP (eventual SH si cu probleme la directie\franare).

De asta consider ca trebuie sa prioritizam constructia de centuri ocolitoare si a celorlalte segmente loturi care elimina segmentele dificile.

Cel mai bun ex e DN1. Cate accidente sunt intre ploiesti si comarnic, unde viteza este imensa (chiar si peste 50% in plus fata de limite)  si traficul chiar mai aglomerat, si cate accidente avem pe VP sau pe DN2.

Din pacate, chiar si dupa ce vom depasi 1000 km de A, sau chiar 1500, vor exista destui soferi care nu au auzit de regulile de condus pe A. Aici API ar tb sa se implice. Educarea soferului. Fiecare tb sa constientizeze ca, atunci cand el o ia pe banda de urgenta, sau stationeaza pe ea (cand se blocheaza traficul) el de fapt intarzie ambulanta\pompierii\smurdul . chiar si cateva secunde pot face diferenta intre viata si moarte.
Mai apoi....pe A se folosesc oglinzile la fel de des ca si in oras. Semnalizam de 4 ori mai devreme (cel putin) fata de oras. Mergem pe banda 1 daca e libera si mai ales...NU Fortam schimbarea de banda.

Mersul cu spatele este interzis chiar si pe 2 metri. Pana si oprirea este interzisa si chiar mai mult...viteza sub 50 de km\h.

Dar cand avem teribilisti sau doar prosti ( orice teribilist e un prost pana la urma) care conduc pe contrasens si se mai si filmeaza........ce ar mai fi de spus?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

get

Quote from: iuli on August 14, 2015, 10:44:26 PM
Super!!!

Urmatoarea investitie va fi o noua camera. Cine va ma asista juridic? :P

Păi deja cred că este destul de clar: noile coduri, există precedent în jurisprudență, filmări să fie. Întrebarea de acum încolo este cine te va asista juridic dacă tu ești împricinatul din filmare ?   :D
Problema practică rămâne găsirea unei camere suficient de comod de operat, fiabile, cu imagine bună în condiții de iluminare variate, care să meargă tot timpul - altfel micile detalii din meandrele concretului vor face ca exact când ai nevoie n-o să ai înregistrarea.

Ionut

^ Ce n-am inteles eu este daca aceasta actiune/atitudine a Politiei se intampla doar in Arad sau este ceva la nivel national. Ca daca filmez eu in Bucuresti nu cred ca Politia Arad poate sa ma ajute. Daca s-ar aplica treaba asta, cred ca siguranta circulatiei, cel putin in Bucuresti, va face un salt fantastic in 2-3 ani dupa ce vor aparea cateva mii de soferi cu camere permanent functionale in oras.

Poate chiar putem sa facem noi in API o actiune in acest sens? Sa cerem expres lucrul asta? Ce ziceti? E destul de greu sa schimbam legi (chiar si doar in jurisprudenta), insa nu e imposibil.

nedcatalin

http://www.evz.ro/accident-grav-pe-e-85-circulate-blocata-la-iesirea-din-urziceni.html

QuoteAccident ÎNFIORĂTOR pe E85, la ieşirea din Urziceni. Unul din şoferi a fost DECAPITAT| GALERIE FOTO + VIDEO

Cati oameni mai trebuie sa moara nevinovati pana cand cineva se va sesiza sa transforme acest drum mizerabil in 2+1 cu parapete despartitor? Cat de tampiti suntem??? Cat de ignoranti?



MNU

Sau sa NU se mai circule pe acostament. Ca sa devina o NECESITATE constructia A7. Nu ca acum n-ar fi... dar victimele nu induioseaza autoritatile.

dr4qul4

Si eu sunt adeptul 2+1 pe DN2...dar ascultand un coleg de forum, care merge cu 4,45 m latime, stau si ma gandesc: ce alta varianta ar mai avea gabaritele depasite? DN2 este singura legatura Bucuresti-Moldova-Ucraina. Si e al naiba de lung si de aglomerat. Iti poti imagina ce cozi ar s-ar forma in spatele unui asemenea transport, iar altii, mai lati, nu prea ar mai avea loc sa treaca.
Nu acostamentul e de vina pentru accidente ci lungimea drumului si traficul extrem de aglomerat. Fara acostament lat am fi avut un mare dop, depasiri mult mai riscante, si mai multe masini iesite in decor.

@horatiu cosma, iti raspund aici: DX pe DN2 e o solutie. Ar rezolva din probleme. Dar DX intre Ploiesti si Buzau e o solutie proasta. Traficul actual este mult peste TgMures-Oradea. Are acum trafic de A. De fapt cam are pana la Roman, dar pana la Buzau e criminal.
Iar in MPGT avem DX gaesti-Targoviste-Ploiesti-Buzau-Braila. Cam ce trafic am avea pe Ploiesti-Buzau? Ar fi principala legatura Buc-Moldova si Oltenia-Moldova. Si ocoleste si Capitala.
Sa-ti faci o idee, nici pe DN1B, ploiesti-mizil-Buzau traficul nu e relaxat. Din contra. El singur cere DX.
Asa ca ne cam zgarcim la tarate. Macar pana la Buzau tb A.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Ionuț a zis să ne mutăm...
Quote from: Sargon1806 on August 15, 2015, 04:08:43 PM
am ajuns la concluzia ca nu e bine sa-i enervez pe cei din spate. Si am mai ajuns si la concluzia ca nu se poate face educatie rutiera intr-un curs intensiv de 10-20 de secunde,
Absolut corect.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Crede-ma, fac educatie rutiera de cand ma urc la volan si pana ma dau jos. Cui nu-i place, sa nu-mi iasa in cale.

E incredibil cat de bune reflexe are cineva care incalca voit regulamentul, atunci cand cel care circula corect nu se da la o parte.

igorashu

Quote from: Ionut on August 15, 2015, 07:55:27 AM
^ Ce n-am inteles eu este daca aceasta actiune/atitudine a Politiei se intampla doar in Arad sau este ceva la nivel national. Ca daca filmez eu in Bucuresti nu cred ca Politia Arad poate sa ma ajute. Daca s-ar aplica treaba asta, cred ca siguranta circulatiei, cel putin in Bucuresti, va face un salt fantastic in 2-3 ani dupa ce vor aparea cateva mii de soferi cu camere permanent functionale in oras.

Poate chiar putem sa facem noi in API o actiune in acest sens? Sa cerem expres lucrul asta? Ce ziceti? E destul de greu sa schimbam legi (chiar si doar in jurisprudenta), insa nu e imposibil.
Din moment ce există cadrul legal și precedent juridic (în baza cărora acționează Poliția Arad) singurul lucru care lipsește e o sesizare către Poliția București.
N-au alt Cod Rutier la Arad :)
Eu aș avea mulți clienți la semaforul ăsta, unde bizonii și bizonițele ocolesc coloana prin dreapta și fac stânga de pe benzile către dreapta.
Bașca tot Nicolae Caramfil unde sunt blocate 2 benzi din 3.

adi

Quote from: cutter on August 11, 2015, 05:32:11 PM
Am primit răspuns de la CNADNR la sesizarea cu parapeții și trambulinele. Zic ei că le vor rezolva rapid :) S-o vedem și pe asta.



Eu am trecut prin nodul A4 cu DN3 in 2 august si tot acolo era denivelarea, si fix la fel de pronuntata ca in iulie si ca in iunie....

A  mai trecut cineva mai de curand ? a fost remediata?

icristian

Da, am trecut eu pe 16 august, nu mai este nici o trambulina acolo. Au reparat-o.

Ionut

^ Continuati sa ne relatati problemele de siguranta circulatiei, vad ca demersurile API (bazate pe contributiile voastre) au efect. Nu zic ca sunt doar datorita noua, insa intra pe fir si presa, se face tam-tam si CNADNR se misca intr-un final.

adiarc

sper ca CNADNR sa nu mai investeasca sume colosale in sisteme de supraveghere NEFUNCTIONALE.....sau sa le puna in functiune odata......

nu de alta , dar , parca sunt tot mai multi , astfel de bizonii....acest Hyundai Accent cu nr de AB , dadea cu spatele pe una din bretelele de acces pe centura SB , in zona Mohu....pe ploaie si vizibilitate redusa



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MRS

...Alti 2 morti azi pe DN2, la iesire din Afumati...

http://www.mediafax.ro/social/ilfov-doi-morti-si-cinci-raniti-grav-intre-care-doi-copii-intr-un-accident-produs-la-afumati-14677746


Re accidentul de sambata dimineata.. nu ati vrea sa vedeti poze de acolo.. sotia e inca tulburata de ce a vazut.. accidentul a fost cu aprox  5 minute inainte sa ajungem noi


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

dr4qul4

DN2, intre Bucuresti si Buzau si intre Roman si Iasi este extrem de periculos.

Si cand te gandesti ca prima portiune poate fi rezolvata cu 50-60 de km de autostrada de campie... sau mai bine zis cu 300-350 mil euro.

Imi pare rau ca am avut dreptate, cand insistam (cateodata sarind calul) pentru A7 in loc de A8.

Nu cred ca 2+1 cu parapete mai poate avea vreun efect pe DN2.....din contra, santierul va creste iritarea soferilor iar muncitorii vor fi mereu in real pericol. Nu poti pune new jersey pe 300 de km. Mai ales aici unde iarna vom avea nameti de peste 1 metru. Ar trebui un proiect complex, care ar dura 1-2-3 ani.


Mai bine nu anulau licitatia pt A7. Acum am fi avut SF-ul in lucru.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024