Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

                                """".....unde oprirea este interzisa fiindc linie continuă și probabil viraj """"" Dacă privești cu atenție, prima mașină/turismul oprește cu cca 1m după terminarea liniei continue; motive de oprire, chiar intempestive/fortuite/etc, pot fi invocate multe..... Și aici redau cele sesizte de @pașadia..: ""Probabil în viziunea lui Titi Aur dacă un șofer are în față o căruță, o vaca sau un om beat întins pe jos nu are voie să oprească decât dacă înainte se asigura că cel din spate poate opri în timp.""    O repet, motive de oprire pot fi multe.... Și drumul nu este-n curbă, pentru că aici se termină linia continuă și urmează un aliniament/drum drept/rectiliniu.
    Însă cel din spate cu turismul negru (mă rog, de culoare-nchisă) probabil era pe telefon/pe mesaje/pe oriunde, numai cu ochii-n drum nu era și s-a trezit în situația extremă, în care să ia o hotărâre mai puțin proastă, dintre cele mai proaste, dar a luat-o pe cea mai proastă, dintre proaste.... Și atenție , microbuzul, când apare-n cadrul camerei, deja rulează pe acostament/linia continuă din dreapta carosabilului.... La momentul impactului microbuzul este pe marginea șanțului antitanc (la naiba cu cei ce gândesc astfel se șanțuri/rigole, cu cei ce la aprobă și apoi cu constructorii)....
     În acest caz concret, dacă șantul antitanc era unul tip canal colector cu grile acoperitoare, microbuzul avea o șanșă să ruleze pe aceste grile de trecere a apei, pentru a câștiga spațiu pe dreapta extremă, nu să se "scufunde/să cadă" și să mai și dea în capul de podeț....

elphax

fordul a oprit chiar DUPA linia continua
passatul venea tare si ... soferul de passat trebuia sa stea acasa pt ca era in carantina ! deci a luat amenzi de nu poate duce

rota

,,Șoferul a fost sancționat contravențional cu 6 puncte amendă și 870 de lei pentru neîncadrarea corespunzătoare în sensul giratoriu în vederea efectuării virajului la stânga"
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

adiarc

^ asa cum am mai spus-o de nenumarate ori,politisti ar trebuii sa fie non stop in trafic in masini civile....fara sa mai stea vreunul cu radarul ( exista nenumarate solutii tehnice in acest sens )....si sa sanctioneze la greu micile dar f importantele contraventii...uneori chiar infractiuni...doar asa ne civilizam
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Liviu M

Pana la urma, exista vreun document oficial care reglementeaza circulatia in sensul giratoriu in Romania? Ca mie Gogul nu-mi gaseste nimic.
Ca parca a mai fost o discutie pe forum acum ceva timp (cu kitsune ?) si ajunsesem la concluzia ca in sensul giratoriu nu exista viraj la stanga.
Caz in care sanctiunea anterioara e cel putin dubios argumentata. Ca sa nu mai zic ca (in virtutea aceleiasi concluzii) deja vinovat incepe sa para dom' politist.  :lol:

florin74

Cand vrei sa virezi la stanga, o  faci de pe banda dn stanga... Nu te duci pe banda din dreapta sa faci stanga.

tom_sawyer

CIRCULATIA in sensul GIRATORIU - conform unui polițist rutier:


cristi5

#6022
Asa deci esti pe B2 pt stanga. Dar dupa aia tot trebuie sa tai B1 ca sa iesi. Daca e politia acolo da amenda sau ba?

La noi in unele giratii se face inclusiv Dreapta de pe B2. Scrie mare ca B1 e exclusiv dreapta, dar sunt multi care nu respecta asa ca ma asigur...



https://goo.gl/maps/CzwNVaNpuz57R6rF9

Pentru mine regula e foarte simpla: cine e in giratie are prioritate. Asta inseamna *si* ca B2 are prioritate fata de B1, si B3 fata de B2 etc. Asa ca B2 poate sa taie oricand B1, dar fireste cu bun simt, asigurare, etc. 

Daca vine unul hotarat pe B1 si nu vrea nicicum sa ma lase, mai fac o tura ca doar n-o sa tusesc. Dar daca B1 ar avea prioritate, cei de pe B2 ar fi condamnati sa se invarta in giratie forever.

N-am avut niciodata problema agresivului de pe B1, mai degraba am semnalizat eu prea tarziu. Am mai dat o tura in deplina siguranta.

Oricum pt mine giratiile trebuie sa duca la mai putina prezenta a politiei, nu mai multa.

Powered by API/PUM imgur uploader

Liviu M

@florin74: ai citit (tot) ce-am scris.
Cum ziceam, din ce-am mai dezbatut noi pe aici (pe forum*)), in sensul giratoriu nu exista viraj la stanga (la nemti, de exemplu, e greseala sa semnalizezi stanga in sensul giratoriu, deci nu exista viraj stanga).
*) Pareri avem cu totii, forumisti sau politisti. Cat timp nu exista un document oficial care sa reglementeze clar cum se circula in giratorii, nu raman decat pareri. Valabil si pentru filmul lui tom_sayer.
La nemti, de exemplu, in cazul de mai sus vinovat era clar politistul, care nu s-a asigurat la "taiatul" benzii 1 cand a vrut sa iasa.




tom_sawyer

#6024
@Liviu M: cum să nu existe un document oficial? E codul rutier, din care citeză si polițistul în videoul de mai sus. De ce să tot răstalmăcim orice?

Quote from: cristi5 on March 06, 2021, 03:36:48 PM
Asa deci esti pe B2 pt stanga. Dar dupa aia tot trebuie sa tai B1 ca sa iesi. Daca e politia acolo da amenda sau ba?
@crist5: și în România e aceeași regulă: cine e în girație are prioritate. Deci cine vrea să intre pe B1 trebuie să te lase să ieși, tu fiind deja în sensul giratoriu.
Vezi la min. 4:10 mai sus.

Liviu M

#6025
@tom_sayer: nu eu rastalmacesc ceva, ci domnul politist din cu canalul youtube care face atatea "flotari" sa-i iasa cum ii convine...
Primul lui exemplu, cu masina rosie deja in giratoriu pe banda 3, dupa parerea lui masina albastra n-ar fi trebuit sa intre in intersectie pana nu trece cea rosie. Si asta chiar daca masina rosie (venind de la vest pe banda 3) ar fi putut merge pana la nord, iar cea albastra (intrand de la sud pe banda 1sau 2) ar fi putut iesi la est, fara ca masinile sa aibe ocazia sa se intalneasca. Nu zic, teoretic asa o fi, practic poti sa nu mai pleci de acasa, ca in giratoriul ala oricum nu mai intrii.
Rastalmacirea e in urmatoarle explicatii cu marcajele existente (linia intrerupta dintre benzi) din sensul giratoriu care nu mai sunt bune da' nici altele bune nu facem ca sunt prea multe...
Dupa parerea mea, n-are dreptate si de fapt circulatia in sensul giratoriu e mult mai simpla:
- ai cedeaza trecere la intrare, ii lasi pe cei pe care intrand i-ai deranja. Cedeaza trecerea, ce mai.
- odata ajuns in sens mergi ca pe orice alta strada cu mai multe benzi pe sens *). Esti pe banda 2 si vrei sa iesi, te asiguri ca banda 1 e libera si iesi. Esti pe banda 1 si vrei pe banda 2, te asiguri (de data asta semnalizezi stanga) si te muti.
*) De fapt cred ca asta-i singura precizare care trebuie facuta - cum trebuie considerate dungile (existente, nu alea imaginare) din giratoriu, ca acolo are lumea probleme.
De-aia zic, decat sa fie lasati politistii sa se plimbe prin tot codrul rutier ca sa-si justifice deciziile, sa puna doua-trei reguli clare despre sensul giratoriu.

PS Sa-mi ziceti daca vreti sa va spun pe unde si cand am drumuri, sa ma puteti evita.  :p

LE Bineinteles ca ca sofer "constiincios" incerci sa folosesti sensul giratoriu cat mai "judicios", da' de multe ori in sensul giratoriul exista o "ruta principala", pe care o urmeaza majoritatea masinilor. E aberant sa pretinzi ca toate masinile care merg pe ruta asta sa se inghesuie pe o banda, lasand alte benzi complet libere. Asta in conditiile in care intrarea + sensul giratoriu + iesirea au acelasi numar de banzi (>1), normal.

florin74

#6026
Sensul giratoriu e la o intersectie de strazi... Eu vorbesc cand vrei sa virezi la stanga (pe strada din stanga), nu te bagi pe banda din dreapta (B1) sa virezi stanga peste banda 2... La fel, virajul la dreapta se face de pe banda cea mai din dreapta... nu de pe cea de langa axul drumului. Doar in cazurile in care e presemnalizat altfel. (stiu un caz in Cluj Napoca, unde poti sa faci stanga de pe banda din dreapta -, dar e presemnalizata si sunt marcaje pe drum Giratoriul Islazului cu Campului, de pe Campului poti face stanga spre varianta Manastur Zorilor de pe banda din dreapta - totate directiile-, iar banda din stanga este presemnalizata doar stanga ). In rest, marcajele sunt in general banda din dreapta inainte si/sau la dreapta, banda din stanga (B2) inainte si/sau la stanga.
Se asigura o fluenta sporita a traficului,,, ca altfel se gasesc 3-4 care fac ei stanga de pe banda 1 si se blocheaza complet si banda 2...

(2) La intersecțiile fără marcaje de delimitare a benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puțin 50 m înainte de intersecție, următoarele poziții:
a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcția de mers spre dreapta;
b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcția de mers spre stânga. Când circulația se desfășoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenționează să vireze la stânga sunt obligați să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;
c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.

Cam asta e ideea.

rradu20

Politistul este intr-o eroare totala ... sa fi facut asa ceva la Brasov...:)

In giratoriu trebuie sa cedezi trecerea cand schimbi banda, cum era si cazul lui.
Politia Romana a clarificat deja aspectul asta, se pare ca nu pentru toti angajatii.

Liviu M

@florin74 sorry, am crezut ca postul cu virajul la stanga era raspuns la postul meu anterior.
Pe de alta parte, nu prea vad sensul unui sens giratoriu cu mai multe benzi daca nu poti folosi mai multe benzi sa intri/iesi.

cristi5

#6029
Mi se pare aberant sa nu poti face stanga pe B1. Oamenii mai gresesc la incadrare, *tocmai* ca giratia te ajuta sa repari eroarea asta, mult mai bine decat o intesectie cruce de exemplu. Clar ca *recomandarea* trebuie sa fie sa faci stanga pe B2. Dar sa pedepsesti omul ca e pe B1 e ciudat. De-aia avem sistem rutier flexibil (giratia) cu reguli putine si siguranta rutiera mult mai buna.

Dar si daca faci stanga pe B1, dai prioritate la B2. De acord insa ca si B2 se asigura, nu se baga ca berbecul.

Hai sa zicem altfel: daca albul venea din dreapta si mergea inainte, era ok sa fie pe B1? Era mai mica amenda? (uriasa apropo, in conditile in care nu s-a intamplat nimic, n-a fost nimeni pus in pericol, etc)

Mi se pare ciudat sa conteze legal "de unde vii" nu "unde te afli si incontro vrei sa o iei". Asta ar insemna ca un sofer din giratie trebuie sa tina contabilitatea de unde vin toti ceilalti.