Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Sunat la 112?
Ceva nr de inmatriculare, sa il facem cunoscut?

JohannDB

"""azi dimineata intre Timisoara si Lugoj"""
     DIN NOUuuuuu !!   Trebuie să se facă ceva URGENT cu intrările pe autostrăzile noastre (nu este mult de lucru, că nu avem multe).....
     Cel puțin instalarea RAPIDĂ pe bretelele care vin din stânga (dinspre autostradă) a unor PANOURI similare cu cele din AUSTRIA unde să scrie mare și pentru tot "prostul" GREȘIT sau NU PE AICI sau mai știu eu ce, care să sară în ochi zi-noapte că nu aia-i intrarea pe autostradă......
     Pe cei ce "greșesc" astfel, nu-i duce mintea deloc, cum că BANDA DE URGENȚĂ la autostradă aste pe DREAPTA mașinii ??
     Și dacă vezi o mașină, două, trei deja prea mult, că vine contra ta, când tu abia ai intrat pe autostradă, nu crezi că nu este în regulă cum ai intrat ??
     Cel din imagine pare că a realizat gafa făcută (stă/merge? pe banda de urgență) și soluția de salvare în extremis pentru el ar fi o întoarcere rapidă și "spălarea putinei", în sensul corect de mers, la momentul la care " din contra lui" (din fața lui) pe cât vede de departe să nu-i vină nimic..........

Ionut

Saptamana sigurantei rutiere, ziua 4.




API pe Facebook - tot despre centura

Centura de siguranță. O invenție care a împlinit 60 de ani, dar care încă este ignorată de mulți români. Deși purtarea centurii este obligatorie pentru TOȚI ocupanții unui vehicul, oamenii nu fac asta deoarece îi incomodează, fiindcă doar "fraierii" se "chinuie" cu ea, plus că se crede că dacă mergi prin oraș și ești atent nu ai nevoie de ea...

Adevărul este crud: legile fizicii nu pot fi păcălite. În cazul unui impact frontal la 50 km/h, o persoană de 70 kg va fi proiectată înainte cu o forță de 2,6 tone. Centura este singura care te poate opri să zbori prin parbriz.

Un pasager care nu are centura pusă pe locurile din spate va deveni un pericol pentru ceilalți. Este ușor să ne imaginăm ce înseamnă o lovitură de 2,6 tone primită de cei din față. În ciuda pericolului evident, doar 7% dintre români poartă centura pe bancheta din spate.

Din Buletinul Siguranței Rutiere 2017, aflăm că doar 60% dintre respondenți își pun centura foarte des sau întotdeauna când se deplasează în localități, 66% în afara orașelor și 71% pe autostradă. Tabelul atașat ne spune cât de mult riscăm, și asta la nivel declarativ! Realitatea, probabil, este (mult) mai sumbră.

Statistica este clară: JUMĂTATE din vieți puteau fi salvate dacă era folosită centura. Tu alegi.


Ionut

Clipul 3.

API pe Facebook

22.05.2018: 9 morți în timp ce șoferul unui microbuz transmitea Live pe Facebook.
20.07.2018: Live-ul pe Facebook omoară din nou, de data aceasta doi tineri de 18, respectiv 14 ani.
12.10.2018: un șofer omoară un copil de 9 ani în timpul unui Live pe Facebook.

Live-ul și texting-ul la volan UCID!


tom_sawyer

Cum a pierdut România 3 miliarde de euro într-un an

Trei miliarde de euro. Atât pierde statul român în fiecare an din cauza accidentelor rutiere. Este suma la care au ajuns specialiştii europeni, după ce au calculat cheltuielile medicale, dar şi taxele şi impozitele pe care statul le pierde, în cazul în care un român moare pe şosea. România a promis că va respecta un pact european pentru scăderea numărului de morţi în accidente, însă în momentul de faţă suntem foarte departe de acel obiectiv.

digi24.ro

Ionut


tom_sawyer

#4056
Situaţia de pe şosele, GRAVĂ şi în 2018: Peste 1.600 de persoane au murit în accidente rutiere în România, în primele 11 luni ale anului

În primele 11 luni ale anului 2018, peste 1.600 de persoane au murit în accidente rutiere în toată ţara. Cele mai multe accidente s-au petrecut în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, informează IGPR. La nivelul Capitalei, 50 de persoane au murit în evenimente rutiere.

În primele 11 luni ale anului 2018, la nivel naţional, s-au produs 7.771 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.685 persoane, rănirea gravă a 7.365 de persoane şi rănirea uşoară a altor 3.131, se arată într-un răspuns al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) pentru MEDIAFAX.

Principala cauză care a dat naştere evenimentelor rutiere a fost indisciplina pietonală, din acest motiv producându-se 1.428 de accidente soldate cu 391 de persoane decedate şi alte 1.050 rănite grav.

Pe locul doi s-a situat neacordarea priorităţii de trecere pietonilor şi vehiculelorf, fiind înregistrate 1.368 de accidente, soldate cu decesul a 194 de persoane şi rănirea gravă a 1.310 persoane.

Cea de-a treia cauză generatoare de accidente a fost viteza excesivă, fiind înregistrate 1.327 de accidente, soldate cu decesul a 357 de persoane şi rănirea gravă a 1.408 persoane, informează IGPR.

La nivelul municipiului Bucureşti, "în primele 11 luni ale anului 2018, au fost înregistrate 506 accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 50 de persoane, rănirea gravă a 465 persoane şi rănirea uşoară a 108 persoane", se arată într-un răspuns al Direcţiei Generale de Poliţie Rutieră la solicitarea MEDIAFAX.

mediafax.ro

thinker

Citind in postul lui tom_sawyer cauzele accidentelor:

- indisciplina pietonală, din acest motiv producându-se 1.428 de accidente soldate cu 391 de persoane decedate şi alte 1.050 rănite grav.

- neacordarea priorităţii de trecere pietonilor şi vehiculelor, fiind înregistrate 1.368 de accidente, soldate cu decesul a 194 de persoane şi rănirea gravă a 1.310 persoane

Aceste prime doua cauze generatoare de accidente pot fi sintetizate intr-o singura cauza - neasigurarea atat a pietonilor cat si a conducatorilor auto...indisciplina pietonala e majoritar tot neasigurare corespunzatoare la traversare in majoritatea cazurilor iar neacordarea prioritatii de trecere apare mai des pe fondul neasigurarii corespuzatoare si mai rar pe fondul necunoasterii sau nerespectarii voluntare a regulilor de circulatie.

Si atunci se confirma cumva opinia mea ca majoritatea accidentelor ar putea fi evitate printr-o asigurare mai temeinica a tuturor participantilor la trafic, si cu atat mai mult a pietonilor fiindca din pacate sunt si cei mai expusi si datorita vitezei de deplasare au si cel mai mare timp disponibil de decizie si reactie...

Bineinteles ca pentru aceasta opinie, si insistenta mea de a constientiza importanta asigurarii la traversare de catre pietoni am fost etichetat si au fost si alti colegi cu o opinie asemanatoare cu a mea.

Acum ca e oficial ca indisciplina pietonilor e prima cauza generatoare de accidente, e cumva o confirmare morala nedorita de mine... poate se mai in oglinda cei care arunca cu jigniri si isi revizuiesc atitudinea 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

pasadia

Da, confirm, acelasi epitet ramane valabil. Dar nu cred ca are rost sa discutam acum despre asta.

dr4qul4

Eu din aceasta statistica inteleg ca avem prea multe drumuri care trec prin localitati.
Soferii se grabesc sa ajunga la destinatie, iar localnicii se trezesc cu o bariera in mijlocul satului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

#4060
Pietonii sunt indisciplinați pentru că nu merg 2 km pe jos până la prima trecere de pietoni din sat, unde oricum nu oprește nimeni, că la 80-100 km/h la aspirație în spatele TIR-ului mai greu să observi pietonii. Șoferii, în schimb, doamne ferește să zici ceva de rău, doar ei se grăbesc, toți sunt neuro-chirurgi pe care îi așteaptă pacienții pe masa de operație eventual le naște și soția concomitent, deci 100 km/h în localitate e ok.

Da, drumurile trebuie scoase din localități și ar trebui să fie chiar o prioritate asta! Dar asta nu înseamnă că până atunci e musai să ne omorâm între noi pentru 10-15 minute economie.

Liviu M

Quote from: nirolf on December 28, 2018, 01:33:50 PM
până la prima trecere de pietoni din sat,
Pai n-au "pasarele"?  ???

Serios acum, dac-ar fi dupa mine, inventatorului pasarelelor astora ar trebui sa i se mute toaleta la capatul unei astfel de pasarele.
S-o treaca de cate ori "il trece", sa vada si el ce "inventie" misto i-a iesit.

cristi5

#4062
^^ si eu cred ca daca s-ar face o statistica pe tari a numarului de km drum de tranzit prin localitate, s-ar gasi o corelatie buna cu nr de victime/locuitor si ar explica de ce Romania e la coada.

E mult mai usor si pt politie, CNAIR, autoritati judetene/locale si soferi sa acuze pietonii de indisciplina (sau pe altii) decat sa ia masuri. Unele masuri sunt proiecte pe termen lung, variante ocolitoare.

Dar si evaluarea masurilor luate deja lasa de dorit. Toti injura gardul din mijlocul drumului, insula de calmare, pasarela, si fara o evaluare obiectiva a efectelor, vor continua sa injure.

ghrt

Ca de obicei morţii sunt de vină!
Problema pietonilor se poate rezolva cu garduri şi treceri (eventual semaforizate). Nu este necesară educaţia. Dar e absurd să pui un gard împărţind satul în două. De unde ajungem la faptul că drumul naţional încă trece prin mijlocul localităţii.
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

Quote from: cristi5 on December 28, 2018, 02:27:33 PM
Toti injura pasarela...
Cristi, ai folosit vreodata o astfel de pasarela?
Nu pasarela in sine e problema, ci modul in care a fost "proiectata" - o adunatura de trepte, inghesuite pe cat mai putin spatiu. Daca ai de traversat cu un cariucior de bebe, sa zicem, ai pus-o. Dupa ce am folosit una o data, le-am evitat de cate ori am putut.
Si in conditiile in care te "descurajeaza" sa le folosesti, pasarelele astea-s in multe cazuri bani aruncati.