Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Mai degraba va functiona la fel ca cel din austria. Calculeaza viteza medie intre 2 puncte.

Asa ceva are sens pe o autostrada montana sau aglomerata. 
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TEO73H11

#1486
Cred ca sistemul se aseamana sau e identic cu cel folosit deja in Italia,se numeste Tutor si se calculeaza viteza medie intre doua puncte,de obicei 15 -20 km.Pratic primul radar te ia in evidenta si la urmatorul iti calculeaza viteza medie dupa timpul parcurs .Acest sistem este usor de,implementat in autostrada, ceva mai dificil pe DN unde sunt viteze de parcurs diferite

TibiV

Quote from: TEO73H11 on January 09, 2016, 10:37:44 PM
ceva mai dificil pe DN unde sunt viteze de parcurs diferite

Dacă îţi iese o viteză medie de 120km/h este clar că ai depăşit vieza legală cu cel puţin 20 (vorbim de un drum european).
Mai ales dacă de exemplu ai avut localitate pe traseu, unde se presupune că ai încetinit la 70, înseamnă că în alte zone ai călcat-o la 150.
Sau dacă ai mers constant, tot aia este, înseamnă că ai trecut prin localitate ca vântul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Singura varianta ar fi sa le monteze la fiecare intrare/iesire in/din localitate.

Dar si asa, avem curbe pe traseu, limitari de viteza.... iar accelerarile si decelerarile iti strica media (nu poti sari de la 70 la 100 in 5 secunde).


Pe de alta parte, deoarece vorbim de DN1 s-ar putea sa prinda cativa bizoni.  Sa nu uitam, ca, dupa ce Huidu a omorat 3 oameni, fracsu l-a dus cu 200 de km/h pe acolo (ziaristii ii urmareau dar nu s-au putut tine de ei decat pana pe la 160).

Si sunt multi altii care trec pe langa tine de parca ai sta pe loc (desi si tu mergi cu 30+ peste limita legala)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2016, 01:52:37 AM
Singura varianta ar fi sa le monteze la fiecare intrare/iesire in/din localitate.

Ba deloc...
Pe un tronson de N km (să zicem 25) se poate face calculul exact.
X km prin două localități cu 70km/h, pe Y km cu 100 km/h, X+Y=N, durata parcursului respectând vitezele legale este de 18 minute (adică o medie de 83,3 km/h).
Tu ai făcut traseul în 13 minute (adică o medie de 115 km/h) .
Este clar că undeva (în sau în afara localității) ai încălcat limita legală...

Până la urmă vitezomanii ar putea prefera varianta, pentru că este o medie, nu ţine cont de de limita de 30 pe un sector de drum...

Adică dacă tu ai mers constant cu 115, nu pot să stabilească că în localitate ai depăşit  cu 45 (în ideea că limita acolo este de 70) iar ca atare nu îţi vor sălta permisul, pentru că pe medie nu pot demonstra că ai depășit undeva viteza legală cu mai mult de 30 km/h.

Bine, în cazul ipotetic de mai sus, dacă în loc de 18 minute parcurgi distanţa în 6 minute, cad toate calculele şi cade şi permisul.... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si cum avizezi metrologic asa ceva astfel incat sa reziste contestatiei?

Vine politia cu hartia si arata: segment 1: 2153 m - v 70km/h, segment 2 - 197 m - v 50 km/h, segment 3...-segment 15 ?

Posibil este, dar FOARTE greu. Mai ales cand ne gandim ca la noi au cazut pana si amenzile date de camerele fixe care masurau la punct fix depasirea vitezei
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dhm

Cu actuala legislatie un astfel de sistem bazat pe calculul vitezei medii nu poate fi aplicat (TUTOR este cel mai cunoscut, dar sunt multe altele).
Sistemul in esenta este bazat pe o camera video cu recunoasterea OCR (optical caracter recognition) a numarului de inmatriculare (LPR, ANPR) -similar sistemului rovigneta plus un "mecanism" cinemometru de stabilire a vitezei autovehicului in cauza (in prezent omologata este o telecamera care stabileste timpul de parcurs intre doua bucle din asfalt intrare-iesire, V=d/t, distanta fixa timpul calculat= viteza).
Similar se calculeaza timpul intre astfel de doua puncte simultane Vmedie=D/t. Problema este sa fii sigur ca momentul de timp pe care il calculezi este cel real motiv pentru care telecamerele (sistemele) sunt prevazute si cu GPS atat din motive de timp cat si pentru localizarea punctelor intre care se face detectia/calculul.
Chiar daca se omologheaza o astfel de telecamera (omologata de altfel, BRML omologare parca 2013 sau 2014 Tattile RED&SPEED deja existenta in sistemele ITS de pa A1 si A2), trebuie certificat sistemul de calcul care da in final PV acoperit de foto si datele criptate ale celor doua tranzite (intrare-iesire).
Din ratiuni tehnice si chiar juridice este mai simplu si mai sigur sa fie instalat pe un sens-sector de autostrada pe care nu exista intrari-iesiri din autostrada, si sa ai cate o camera pe fiecare banda de circulatie, desi o camera acopera uzual doua benzi de circulatie daca este bine pozitionata (a se vedea portalele dedicate sistemului TUTOR luat ca exemplu in ITALIA).
In anumite legislatii europene este obligatorie si anuntarea acestui sistem in momentul in care functioneaza.
Cealalta functie a unui astfel de sistem este anuntarea timpilor medii de parcurs spre/intre puncte de interes.

Ca sa sintetizez in afara problemelor de legislatie, exista problema proprietatii; sa nu uitam ca actualele sisteme ITS pe autostrazi dotate cu astfel de camere care pot detecta foarte usor viteza instantanee si cacula viteza medie (tip tutor) a unui autovehicul au fost instalate de CNADNR iar beneficiarul ar trebui sa fie Politia Rutiera care ar mai trebui sa fie si "proprietarul certificarii metrologice a sistemului instalat" (aspecte tehnice si legislative intre cel care a investit si cel care va folosi pe care nu le cunosc).
Scuze pentru lungimea postului dar sper sa fie lamuritor.

JohannDB

    Citat al lui dhm...Ca sa sintetizez in afara problemelor de legislatie, exista problema proprietatii;....


    Citind cele de mai sus, ma duce gandul la situatia din 2007/2008 cand tara a fost impanzita de-o firma din Cluj cu o puzderie de camere fixe, care camere au adus bani frumosi firmei.
    Camerele erau instalate pe sosele pe raza teritoriala a unor unitati administrative si care aveau o parte (insignifiant de mica, desi nu administrau sectorul de DN) din amenzile "produse".
    Asa se face ca oamenii primeau amenzi din locuri chiar jenante pentru conditiile de trafic (dar asta nu-i numai la noi) si totul a tinut pana cand a izbucnit un mare scandal, dupa care in Aprilie 2009 aceste camere au fost declarate ilegale..... De atunci acestea ruginesc pe marginea soselelor. Cu toate promisiunile ulterioare de prin 2010, 2011 de "reactivare" a acestor camere, nu s-a rezolvat nimic pana azi, deoarece "camerele" sunt proprietate privata a firmei clujene (cautati pe net problema camerelor si gasiti date despre asta).
    Astfel o eventuala preluare ar putea avea aspectul unei nationalizari.
    Singurele camere "legale" sunt cele de pe DN 1 incepand cu iesirea din Sinaia, de la ''Mefin" si pana la Balotesti, care ca sistem de functionare au ca ''detector'' doua bucle inductive inserate in asfalt, la o distanta de cativa metrii una de alta si au si avizare BMRL.
    Ce era de mentionat cu aceste camere declarate "ilegale", era ca erau detectate si de un amarat de detector "Cobra". Cu aceasta afacere multi au contribuit la buzunare private, fara ca un leu sa se regaseasca in realitatea traficului zilnic de la noi.....
    Am putea spune ca este un "deja vu"....

laurashgeo

Limita e gresita, parerea mea, insa ce tin eu minte despre Radare este ca nu au atestare sa masoare viteza pe ninsoare sau ploaie torentiala. Asa ca este o limitare teoretica si sper ca fiecare sa fie suficient de responsabil pentru siguranta sa si a celorlalti participanti la trafic

dhm

Corecta afirmatia laurashgeo, dar doar pentru sistemele radar care folosesc masurarea vitezei prin unda de tip doppler-laser aflate in dotarea masinutelor scumpe datorita inscriptiilor POLITIA, sper sa nu gresesc principiile fizicii afectate de conditiile meteo, prevazute de fapt intr-o reglementare brml parca @NML 021-05 "Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (cinemometre),
omologarea existenta astazi care nu are treaba cu conditiile meteo atat timp cat poate citi sau 'agentul constatator poate certifica in foto' numarul de inmatriculare de care eu stiu este:
AM 025/13, camera video lpr, detectarea vitezei prin bucle in asfalt, http://www.brml.ro/content/lista-aprobarilor-de-model an 2013.
In particular este o camera (sistem) similara celei de la Tutor. Sistem pentru ca este practic un PC care calculeaza viteza atasat unei camere lpr.
Evident limitarile acestui sistem sunt clare atata timp cat se cunosc pozitionarile acestora, fiind practic 'fixe'; utilitatea maxima ar fi intradevar intr-un sistem calcul Viteza medie, cum spuneam vid legislativ.
Ca sa revenim la siguranta circulatiei au fost detectii in intervalul 170-200 km/h chiar si pe carosabil umed (apropo de limitarea la 80km/h), ca sa nu mai vorbim de 270 km/h pe uscat, e drept ca nu sunt multe Ferrari in RO. Bizoni e multi, si nu am gresit.

JohannDB

A1 KM 304, la iesirea de pe podul de peste apa Secasului, pe sectorul si sensul Cunta-Sebes, parapetii laterali sunt tot in situatia din vara;  data trecerii prin zona 05.01.2016... Au mai fost puse panouri/balize suplimntare de semnalizare din doi in doi metrii, pentru acoperire.

w22

80 km/h - Limita de viteza pe autostrada pe ploaie este o mare tampenie! Deci pe un drum european am voie cu 90 (sau 100 daca sunt 2 benzi), dar pe autostrada doar cu 80?

Austria, Elvetia, Franta si Germania au limitari de viteze pe timp de ploaie, dar doar in zonele unde poate sufla vantul sau se strange apa.

La noi se aduna doar prostii.

Asta nu inseamna ca oricine are dreptul sa-i puna pe ceilalti participanti la trafic in pericol! Extremele sunt periculoase in toate situatiile.
Haideti sa ne respectam reciproc si vom avea o viata mai usoara.

ticker

Salut w22,

Permite-mi sa iti atrag atentia ca dupa 80km/h e un risc foarte ridicat de acvaplanare. Poate il stii dar alegi sa il ignori pe baza pe autostrada nu se strange apa... se strange si pe autostrada in anumite zone.

Ma indoiesc ca un sofer va stii zonele periculoase unde sa incetineasca si chiar daca s-ar pune semne doar acolo multi le-ar ignora, din acelasi principiu mentionat de tine... "cum sa pui dom'le limitare la 80 km/h pe autostrada cand pe DN nu ai".

Asta inseamna accidente, raniti, morti. Scopul autostrazii e in primul rand circulatia in maxima siguranta. A tuturor.

horatiu.cosma

^
Exact. Facand aceeasi comparatie cu E-urile sau DN-urile, dar in sens invers, ar trebui reglementate anumite limitari si pe aceste sectoare de drum. Nu se poate ca pe un drum cu intersectii la nivel, curbe deosebit de periculoase semnalizate la intrarea in curba si nu inainte, drumuri pe care sansa de a intalni biciclisti, carute, pietoni, animale(toate aceste categorii fara vesta reflectorizanta sau orice sursa de lumina care sa le semnalizeze prezenta din timp) este foarte mare, sa avem aceeasi limitare de viteza pe timp de vara, cu cer senin si pe timp de iarna, noaptea, cu polei, ceata, gheata, ninsoare si orice alte pericole pentru circulatie la care va puteti gandi. Treaba aia din legislatie care spune "adaptati viteza la conditiile meteo" e bullshit, nu ajunge la urechile bizonilor. Si astia gonesc si depasesc coloane de masini pe orice tip de vreme, fiindca nu poate sa ii faca nimic politistul atata timp cat circula sub 100. Orice proces verbal ar fi contestat si castigat imediat. Plus ca pe vreme urata chiar si depasirea liniei continue poate fi contestata, pe motiv de vizibilitate slaba a acesteia(sare,zapada sau whatever pe carosabil care o fac aproape invizibila). Si nu am treaba ca bizonii mor, dar am treaba ca iau cu ei nevinovati... Asa ca acea limitare de 80 o fi o tampenie pentru unii, dar e spre binele nostru.

yetiman

N-am ce face, dar trebuie sa intervin. Vad ca sunt mai multi care se leaga de cifra de 80 km/ora, ca si cum asta ar fi pragul de risc pentru acvaplanare. De unde pana unde 80? De ce nu 50 sau 150? Sau 72 sau 114?

In realitate, pragul este diferit, in functie de mai multe conditii (vezi si citatul de mai jos). Singurul lucru adevarat este ca riscul creste o data cu viteza. Dar nu numai.

Si, asa cum au zis mai multi: Daca limita e pe toata lungimea, n-o va respecta nimeni. Daca e doar punctuala, in zone cu risc mai mare, e mult mai mare probabilitatea de a fi respectata. Tine de modul de gandire al omului. Daca e doar in zone de pericol, te gandesti ca nu e pusa doar de dragul de a fi pusa acolo. Dau exemplul Germaniei, unde exista, in continuare, autostrazi fara limitare de viteza. Dar in zonele periculoase, exista limitare, si se respecta, exact din motivele descrise mai sus.


QuoteAcvaplanarea este fenomenul prin care anvelopa pierde contactul cu carosabilul si ruleaza doar pe suprafata apei.

Fenomenul descris mai sus apare atunci cand apa dintre pneu si suprafata de rulare nu poate fi inlaturata.
Elementele care pot creste aparitia acvaplanarii

1. Profilul si uzura anvelopei – Profilul pneului este foarte important atunci cand vine vorba de eliminarea apei din zona de contact. De asemenea, cu cat adancimea de profil a anvelopei este mai mare cu atat se poate elimina o cantintate mai mare de apa, iar riscul aparitiei acvaplanarii scade.

2. Viteza de deplasare a autovehiculului – Cu cat viteza de deplasare este mai mare sansele ca fenomenul de acvaplanare sa apara cresc semnificativ.

3. Presiunea din pneuri – Presiunea scazuta din anvelope va duce la cresterea riscului aparitiei fenomenului de acvaplanare.

4. Catitatea mare de apa de pe suprafata carosabila – O cantitate mare de apa pe suprafata carosabila va duce la cresterea sanselor de aparitie a fenomenului de acvaplanare. Astfel, o viteza de deplasare mare, un pneu uzat si cu o presiune scazuta si o cantitate mare de apa pe carosabil fac sa apara fenomenul de acvaplanare.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu