Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 47 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Girația provizorie e prevăzută în documentația de la Suplacu-Chiribiș, că a fost gata mai rapid documentația aia și s-au gândit că acel lot va fi gata înaintea Nușfalău-Suplacu. Cu puțină muncă în CNAIR s-ar putea adăuga 100 de metri de autostradă și girația, fiindcă exproprierile există și nu trebuie nu știu ce extra birocrație.

Ionut

Interzis minorilor! :lol: 4K, pe TV! Una dintre cele mai frumoase filmări ale noastre. Toate la superlativ - lumina, relieful, culorile, dar și pilotul și mai ales constructorul. Visăm la 2023, dar e așa multă muncă de făcut... și multe puncte cu probleme.


GIV

2023? :lol:  :lol:  @Ionut, de cand ai devenit asa de optimist (inclusiv cu deschiderea de pe A0 intre DN5 si DN6)?

Quote from: horatiu.cosma on May 28, 2022, 09:05:58 PMZimbor-Poarta și Nușfalău-Suplacu vor fi muzee.

toate 3 vor fi muzee:
nusfalau suplacu - muzeu fara giratoriu de la marca
zimbor poarta salajului - muzeu fara drumul de legatura de 1km
nadaselu zimbor - muzeu fara modificare traseu, fara adoptarea solutiei de tip cut&cover si fara finalizarea descarcarii arheologice de la zimbor  :weird:

Ionut

Poate citezi și restul din ce a zis Horațiu. Sigur, dacă CNAIR nu face nimic, da, vor fi muzee. Dacă plecăm de la premiza că CNAIR nu va face nimic, atunci închidem API și ne ducem la culcare.

survola

Și cu acele păduri falnice de pe traseu mai trebuie făcut ceva. Cândva.

archaeus

Multumim, superba filmarea iar santierul este farmacie.

marinul

#30366
Mobilizarea de sambata dimineata pe Nusfalau- Suplacu de Barcau. Sunt mai multe noutati, au aparut primele grinzi, o noua groapa de imprumut, doar la podul peste Barcau nicio schimbare, se asteapta ca debitul raului sa fie la nivelul minim iar asta va avea loc in iulie-august.


paullie

#30367
Quote from: Ionut on May 28, 2022, 11:16:04 PMVisăm la 2023,.......
Am o intrebare filozofica.

Nu exista nici o modalitate legala ca cei cu SF si/sau PT facute de-an boulea sa fie trasi la raspundere?

cristi5

Quote from: Ionut on May 28, 2022, 11:16:04 PMși multe puncte cu probleme.

La ce minute din video sunt problemele, sa ne uitam mai atent?

Eu stiu de Nadasel nord si Zimbor vest dar cred c-ar fi interesant de recapitulat detaliile pe acest video de referinta (nu ca celelalte n-ar fi bune!)

Ionut

Pfff. Lista cu probleme e lungă. Cele mai mari:

- schimbare soluție Nădășelu (1:15-1:40) de la debleu în viaduct, mai la vale prin cimitir
- deal îmbibat cu apă, încă nu cred că le e clar cum rezolvă (8:10-8:35), se văd adevărate piscine
- schimbare soluție zona Topa Mică (9:10-9:30) din debleu în tunel cut&cover
- rezolvarea arheologiei la nodul Zimbor/zona Sutor (19:15-19:25)
- mega-debleul Zimbor/Sutor (19:30-19:45)
- păduri (vor fi tăiate dar să vedem cum stă terenul)
- multe alunecări mai mici, se văd pe filmare, dar efectiv îmi e greu să stau să le identific pe toate (adunate intră mănâncă din rezervele de implementare care și așa sunt la limită - de fapt cred că s-a ajuns la limită/dincolo de ea - și în ritmul ăsta vor începe să roadă tot profitul constructorului care nu are buzunare infinite)
- dacă vorbim și de Zimbor-Poarta, problema descărcării la Poarta (final filmare), a zis Horațiu mai sus care ar fi soluțiile

Poate @horatiu.cosma să mai adauge câteva majore.

bacovia

Mno, turcii lucreaza intr-un ritm moderat si constant. Not bad.

Ionut

API pe Facebook

#AutostradaTransilvania: superbă, dar cu un munte de probleme. Vineri am făcut una dintre cele mai frumoase filmări ale noastre din toate timpurile, în 4K, pe toți cei 42,3 kilometri ai sectorului Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului: ... Hărți interactive: https://bit.ly/3Jh35Xm și https://bit.ly/352FYAu.

Constructorul este mobilizat excepțional, progresul fiind vizibil la fiecare 7-10 zile. Se lucrează efectiv pe toate planurile, zi-lumină, de la piloți forați la terasamente, de la săpături la elevații.

Din păcate, poezia se oprește aici, entuziasmul fiind tăiat de lista de blocaje majore. Avem două schimbări de soluții tehnice la Nădășelu (min 1:15-1:40, viaduct în aval prin cimitir) și zona Topa Mică (min 9:10-9:30, tunel cut&cover) pe care CNAIR trebuie să le aprobe.

În nodul Zimbor, situl arheologic Sutor încă nu este descărcat. Fără acest pas vom deschide... un nou muzeu de autostradă! Apropo, tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului va fi... tot muzeu dacă nu se găsește o soluție birocratică pentru executarea unei conexiuni la Poarta Sălajului ori Românași.

Lista continuă: un deal îmbibat cu apă care dă bătăi de cap constructorului de luni de zile (min 8:10-8:35, zona Mihăiești), mega-debleul de la Zimbor (19:30-19:45) unde soluția antică aleasă de proiectanți, fiind constrânși de contractul semnat pe baza unui studiu de fezabilitate de doi lei, este săpătură pe vreo 14 berme și 4 ziduri de sprijin. Să sperăm că ține.

Mai avem. Alunecări mai puțin grave cu duiumul, le-am pierdut șirul. Păduri care trebuie tăiate unde vom afla cum va sta terenul când se va intra cu excavatoarele sub ele. Și, pur și simplu, volumul enorm de muncă.

Concluzia? Visăm cu ochii deschiși la inaugurare la sfârșitul lui 2023, DOAR DACĂ statul va rezolva urgent blocajele majore și birocrația, DACĂ dealurile vor colabora și se vor stabiliza într-un final și DACĂ antreprenorul își va menține tonusul excelent de până acum când toate problemele amintite îi vor eroda profitul și lichiditățile.

cristi5

Merci @Ionut pt lista de probleme.

Vad ca si la autostrazi, percepute ca avand potential electoral, continua sa intarzie scoaterea din fondul forestier. Inca sunt coame de deal nedefrisate pe lotul cel mai avansat...

Dar pana acum nu mi-am dat seama ca asta intarzie si solutia tehnica, ca nu ai cum sa stii daca va "sta" dealul pana nu-l defrisezi si sapi in el. In conditiile astea, eu cred ca a vorbi despre 2023 e mai mult un artificiu retoric, ca sa punem presiune pe CNAIR.

dr4qul4

la cate probleme sunt, singura solutie pe care o vad este sa scoata din contract (si sa liciteze separat) tunelul de la Topa Mica.
Posibil doar asa sa se poata incadra in rezervele de implementare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GAC

Este total fantezist sa discutam de deschideri in 2023 cand inca nu avem aprobari pe noile solutii tehnice ce sunt necesare (Nadaselu si Topa). Din pacate suntem in situatia in care decizia birocratului ia mai mult decat executia propriu-zisa (atunci cand avem de-a face cu un constructor ca UMB).
In ceea ce priveste rezervele bugetare, consider ca fac parte din categoria "cifre bugetare" estimate fara o baza rezonabila. Prin urmare, respectivele cifre pot fi schimbate oricand, daca este vointa politica si ar face bine sa fie.
Presupunand ca nu vom avea rezerve suplimentare, atunci ar fi bine ca respectivele rezerve existente sa fie directionate catre viaductul peste cimitir si cut&cover la Topa, ca macar sa avem 30 Km functionali. Cel mai probabil vom avea o mare problema la Zimbor unde ideea cu 14 berme ar putea fi de succes doar daca sta dealul, dar am vazut ca pe acolo prin zona, nu prea stau dealurile, deci in extremis am putea vedea acea sectiune relicitata separat ca sectiune de tunel forat (nu cred ca are sens sa ne gandim la cut & cover).
In alta ordine de idei, A3 va fi o calatorie cu peripetii... noroc ca nu avem valori mari de trafic ca pe A1.
Intre timp, UMB are oportunitatea sa se ocupe de alte proiecte, unde calitatea SF-ului are impact mai mic asupra cursului lucrarilor, gen A7.
Care este estimarea realista pentru desemnarea castigatorului pe lotul cu tunelul Meses?