Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 25 Guests are viewing this topic.

adiarc

daca as fii autoritate locala,dupa finalizarea autostrazii as investii in parcari park&ride situate la marginea statiunilor,fara sa urateasca,probabil subterane,bine conectate cu transportul in comun si chiar interzicerea traficului rutier in multe zone cu exceptia locatarilor si a ag economici.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Nu va elimina aglomeratia pentru cei care merg in zona Bran?
Dar Duminica pentru toti cei care pleaca spre Bucuresti? 
Poate la dus catre Sinaia si Busteni castigul va fi mai mic, dar la intoarcere va fi vizibila diferenta.
Si Predealul va avea de castigat pentru ca se elimina dopul de la Paraul Rece.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

E o parere ca nu va elibera. Sau mai degraba o impresie. Eu spre Ardeal cand am mers pe acolo tot timpul am mers via Predeal si pe serpentinele alea. Si injuram de mama focului ca trebuie sa stau dupa toti localinicii. Daca vrei sa ajung pe partie in Predeal si Sinaia te va ajuta. Sau in Poiana Brasov. Si toti astia de mai sus...nu vor fi in mijlocul Comarnicului. Deci se va circula lejer si in Comarnic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Asa cred si eu. Ca vor mai fi ambuteiaje la noduri e altceva, dar timpul total se va reduce. Una e sa stai intr-un blocaj de 5 km si alta e sa stai intr-unul de 30.

Cand s-a prelungit pana in Petricani, toti spuneau ca se va bloca in acea intersectie in Tei. Nu doar ca nu s-a blocat, dar chiar si cu santier pe fabrica de glucoza, este cea mai buna descarcare de autostrada din Bucuresti.
Se merge bine si pe A2, dar una e sa ai 7 km pana in primul semafor si alta e sa ai doar 2.4.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

#26734
La conexiunea drumului de legatura A3 -> Tg Mures (zona Metro):
* Se lucreaza la relocarea unei tevi de gaz. Dupa dimensiune, pare a fi conducta ce alimenteaza orasul. Miscare slabuta, doar un escavator si vreo 3 muncitori.
* Lucrarile la liniile electrice nu s-au finalizat, fiind mutat doar un stalp din cei doi planificati. Se intentioneaza finalizarea in week-end.
* La terasament nu se lucreaza. Probabil vor incepe dupa terminarea lucrarilor mentionate mai sus.

Fara poze, sorry.
Deșteaptă-te române!

TibiV

Quote from: Attreyu on February 10, 2021, 03:25:36 PM
Toți spun că această autostradă va elimina aglomerația din stațiunile de pe Valea Prahovei.

Eu cred că nu va elimina nimic, pentru că 90% tocmai în stațiuni vor să ajungă, nu să le ocolească, restul de 10% fiind traficul de tranzit.

Practic, aproape nimeni nu merge pe ruta aia ca să ajungă în Brașov.

Deci oamenii tot pe DN1 vor circula, iar aglomerația va fi tot aia.

Da, vor fi strapungeri catre statiuni, dar cu strapungeri sau fara, turistii de weekend tot in statiuni ajung, tot pe stradutele alea pline de masini parcate, tot pe trecerile de pietoni la nivel, tot fara parcari suficiente.

Nu mai stai in coloana la intrarea in Comarnic, stai in coloana chiar in Comarnic, pana ajungi la cazare, la parcare, la mancare ...

Doamne, ce logica "de fier"...
1. Da, turistii vor sa ajunga in statiuni, nu sa treaca prin toate statiunile...
Pai daca vreau sa ajung in Busteni, de ce sa trec prin Sinaia pe DN1?...
Sau daca vreau in Predeal, de ce sa trec prin Sinaia SI Busteni pe DN1?...
Daca sunt turist "de fite" si vreau in Poiana Brasov, de ce sa trec print toate statiunile de pe Valea Prahovei?....

2. Ai vreo dovada ca doar 10% este traficul de tranzit Muntenia-Transilvania? Mai gandeste-te...

3. Este ca si cum ai spune ca DX4 Centura Techirgiol NU este necesara, ca turistii oricum vor sa ajunga in statiuni, deci vor circula in continuare pe DN39.
Adica turistii sunt masochisti, si cei care vor sa ajunga la Costinesti, Neptun, Mangalia etc. vor simti nevoia de a trece musai prin Agigea, ambele Eforii, Tuzla si 23 August...

Probabil nu ai mai circulat in ultimii 8-10 ani pe vechiul "drum de mare" (DN3 - DN3A - DN22C). Acum este liber
Imagineaza-ti ca in luna mai se inchide A2 complet. Toate localitatile alea de pe traseu vor deveni in week-end o mare parcare, cum este DN1 pe Valea Prahovei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rt25

Quote from: Attreyu on February 10, 2021, 03:25:36 PM

Eu cred că nu va elimina nimic, pentru că 90% tocmai în stațiuni vor să ajungă, nu să le ocolească, restul de 10% fiind traficul de tranzit.


Iti recomand sa citesti acest topic, incepand de aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2675.msg325341#msg325341 toate din 2021.
Sunt 22 de pagini in care iti vei dea seama ca DN1 este la limita capacitatii fara picior de turist...

Fiind brasovean, m-am saturat de DN1A si de mers spre si dinspre Brasov doar la ore obscure ca sa evit ambuteiajul, ca apoi cineva sa scoata din burta ca de fapt nu e nevoie de autostrada.

De ce e aglomerat miercurea atunci ? Sau de ce e coloana de tiruri martea la ora 23.30 pe DN1? si astia sunt tot turisti ?


Calin88

Pe cei care cred ca traficul de tranzit sau de marfa e neglijabil, ii invit sa dea o tura pe centura Brasov in timpul saptamanii pe la 21:00-22:00. Sa vada zecile sau chiar, uneori, sutele de camioane care asteapta ora 23:00 sa poata circula pe DN1. Si astia sunt doar cei care nu merg ziua pe DN1A.
Mai mult, turistul care merge la Predeal nu trebuie sa treaca prin Busteni sau Sinaia, va merge pe autostrada pana la nodul potrivit. Daca o sa fie ambuteiaje in anumite statiuni, vor fi neglijabile fata de cozile kilometrice de acum. Aglomeratia se formeaza de cele mai multe ori la Busteni. Probabil nici 10% din traficul care formeaza cozile respective nu are O/D in Busteni, ci e doar trafic de tranzit...

Attreyu

#26738
Incerc sa o iau logic, plecand de la formarea punctelor rosii, care nu sunt undeva pe drum, intre statiuni, ci in interiorul lor.

Masini care fac stanga pe stradute din principala, masini care se opresc sau incetinesc pentru a parca, masini care se opresc pentru a lasa pe altii sa iasa din parcari, masini care se opresc pentru a ceda trecerea pietonilor angajati in traversari, etc.

Daca am dreptate, inseamna ca sursele traficului intens nu au de-a face cu traficul de pana in statiuni, ci cu cel din interiorul lor.

Prin urmare e irelevant ca inainte de Comarnic ai autostrada sau national (care e deja cu 2 benzi pe sens), din moment ce tot in Comarnic te infunzi, pentru ca acolo iti e destinatia. Sau in Sinaia. Sau in Predeal.

Vezi intrarea in Bucuresti dimineata si duminica seara, de pe A1. Daca in loc de A1 ar fi fost un DN cu 2 benzi pe sens, ar fi fost fix la fel (de naspa), pentru ca nu drumul de pe care vii e problema, ci coordonatele de trafic ale destinatiei.

Daca autostrada viitoare ar avea 6 benzi pe sens, toate 6 ar fi la fel de blocate la intrare in statiuni. Da, coada n-ar mai fi pe 5 km, ar fi pe 500 de metri, dar e o chestiune de fizica elementara ca nu poti forta dopul cu un debit mai mare/gura mai larga.

Da, sunt localitati distincte, deci traficul infernal de azi s-ar imparti avand o autostrada, dar acelasi lucru l-ar face si variantele ocolitoare, fara autostrada, plus niste giratorii si pasarele suspendate.

Si atunci, autostrada ramane dedicata traficului de tranzit, ala care nu o fi de 10%, sa fie de 30% daca spuneti voi, si tot overkill ar fi.

Practic ar fi un fel de Bucuresti-Ploiesti care nu e niciodata aglomerata, chiar aproape pustie, inclusiv in weekendurile faimoase, din moment ce sunt tot aia care au venit dinspre Bucuresti si au ca destinatie Brasovul.

Autostrada asta a fost atat de des ceruta si pomenita incat s-a ajuns sa aiba un scop prin simpla ei mentionare, si sunt foarte curios sa aflu care sunt valorile realiste de trafic deduse in urma SF-urilor.

pasadia

Ai descoperit cu aceasta ocazie faptul ca nu există nicaieri in Romania trafic de autostrada. Sau ma rog, exista pe iesirile din marile orase, 10 km intr-o directie sau alta.

Romania nu are mobilitatea, densitatea sau tranzitul international comparabil cu alte tari ce au multi kilometri de autostrada. Si asta repet de mult timp pe aici. Dar autostrada nu e o solutie indicata doar de nivelul traficului ci este o solutie necesara si pentru a creste siguranta rutiera (si partial viteza). Nu poti sa folosesti un drum standard, 1_+1 si sa il faci sigur. Trebuie sa faci o separare de sensuri, trebuie intersectii denivelate, trebuie accese controlate si putine. Si astfel ajungi la solutii de genul half-profile sau autostrada.

Bun, si atunci ramane observatia ta cum ca nu exista trafic de autostrada pe ruta asta si ca nu are sens sa o construiesti in intregime. Cu care as fi de acord daca o aplici pentru TOATE CELELALTE proiecte din Romania. Caci altfel esti doar un alt om ce aplica logica Baiazid pentru a vorbi de rău un SINGUR proiect din Romania.

voicul

Hai sa zic si eu rapid:
1. Uiti ca mult trafic greu este pe Cheia, deci niste camionagii ar fi fericiti sa treca mai "drept" prin munte.
2. La Nistoresti cat crezi ca o sa setea in coloana dupa deschiderea A3 full?
3. Ce blocaje crezi ca o sa fie in marea statiune Comarnic la iesirea de pe A. Deci daca vrei "posibile blocaje" pe A, doar pe directia B - BV, prima va fi la Sinaia, care e si oras, si unde multi deja se opresc.

csebi24

Incerca 10 oameni aici sa-ti explice de ce e buna autostrada si tu vi sa ne spui ca nu e buna. Hai ca mai incerc si eu.

Sunt din Cluj si am trecut doar o data de cateva ori pe acolo, dar tot ce aud la TV este aglomeratie de la Bucuresti la munte. Daca toti merg in statiuni, da in statiuni o sa fie aglomerat, dar nu o sa stai in coloana de la nu stiu cate zeci de km. Tu zici ca asta se rezolva prin centuri, pai daca tot fac centuri pentru fiecare statiune, care oricum sunt la distante mici, nu mai bine faci o centura buna ( autostrada ) care le evita pe toate. Inafara costului, nu are niciun dezavantaj, doar avantaje.

Sa nu mai vorbim de siguranta in trafic, zici ca B - Ploiesti e libera mere si da cand am fost a fost libera, da nu mai bine circul pe un drum liber, de unde nu-mi vine nimic din fata decat sa circul pe un DN si sa fiu atent la toti dobitocii care depasesc? Nici n-are rost sa vorbim, cand vad o persoana care insista sa nu se faca o autostrada acolo unde se poate face ma si iau de cap.


Pro :

- drum mai liber, degajat
- siguranta
- rapiditate
- elibarearea statiunilor de traficu de tranzit

Contra :
- costuri

Cam asta e in mare. Am facut cu bold siguranta, pentru ca ar trebui sa fie criteriu definitior in 2021 cand faci un drum si esti in UE.

Attreyu

#26742

Din partea mea sa se faca zece autostrazi care sa lege capitala de Brasov, nu sunt factor decident, doar un simplu individ care isi exprima o opinie, probabil gresita, chiar daca nu pricep exact de ce e gresita.

Vezi ca am editat usor postarea, am mentionat intrarea A1 in Militari, e aceeasi logica. Daca unicul scop al evitarii ambuteiajelor ar fi constructia de autostrazi in locul nationalelor cu 2 benzi, atunci scopul ala a fost ratat magistral, si da, chestia asta s-ar putea aplica tuturor celorlalte proiecte.

Eu vad logica autostrazilor exclusiv prin siguranta sporita si prin viteza mare/timpii scazuti de parcurs.

Nu le vad NICIO logica pentru a evita ambuteiajele din localitati obscure, unde exista alte soiuri de solutii constructive.

Deci daca logica autostrazii Bucuresti Brasov este ca traficul de tranzit si transportatorii sa ajunga mai repede din B in BV si invers, perfect, in conditiile justificarii costurilor si intensitatii traficului.

Daca nu, si logica este cea a ministrului Drula, aka. "facem autostrada ca sa nu mai stea Gigi in weekenduri in coloana", imi pare rau, dar mi se pare o ineptie crasa si o dovada de populism feroce.

Attreyu

Inca o observatie, am locuit aproape 8 ani in Spania, si prin natura jobului si locatiei am avut posibilitatea sa aflu mai multe despre reteaua lor de autostrazi, printre cele mai dense din lume, dar mai ales si despre logica dupa care au fost construite.

Un exemplu, Madridul, o zona metropolitana de 7 milioane de oameni, si pe locul 2 in EU ca marime a zonei interioare, dupa Berlin.

Pana prin anii 70 aveau aceleasi probleme ca noi si ca oricine. Au construit de atunci 6 autostrazi radiale, catre toate punctele importante ale tarii.

A rezolvat asta problema traficului ? Nici vorba.

Ce a rezolvat problema traficului ? 6 inele de centura in regim de autostrada, cu cate 6 benzi pe sens fiecare.

Cu toate autostrazile alea smechere, cand te apropiai la 5 km de Madrid, indiferent de directie sau moment al zilei, te infundai in ditamai ambuteiajul.

De cand au perimetralele alea concentrice, se circula impecabil.

La fel si cu statiunile alea amarate - nu autostrada va rezolva problema de trafic, ci niste centuri, parkinguri interioare, transport in comun, devieri, pasarele.

Faci si autostrada pentru traficul extern, de tranzit, etc, dar la niste costuri exorbitante si dupa umila mea parere, nejustificate in conditiile existentei un DN decent, cu separator de sens, aproape ca un drum expres pe o distanta considerabila de la Bucuresti pana dupa Ploiesti si chiar pana la Breaza.

Cred ca am devenit obsedati de autostrazi.

csebi24

Pai da autostrazile astea nu se opresc niciun in statiuni, deci punctul tau cu Madridul nu e valid. Nu merge autostrada de la Bucuresti direct in Sinaia in centru. O ocoleste, ca si un inel al Madridului. DN e decent, dar dar cam atata.

Inca o chestie sunt sigur ca traficul de tranzit va creste dupa ce e gata autostrada, pentru ca acuma multi prefera sa caute variante ocolitoare din cauza timpului pierdut, dar o data ce acesta nu va fi si traficul va creste.

Oricum degeaba compari Madridu care are populatie cat jumatate de Romanie.

Repet pentru mine A asta are cam 0 relevanta, ca oricum sunt din Ardeal si nu ma duc la Sinaia prin ploiesti, dar consider oricand ca un A bate orice ca siguranta si pentru mine asta e suficient, daca se adauga si la o zona cu trafic intens in anumite perioade. Repet in 2021 in UE nu bani ar trebui sa fie marea problema ci siguranta.