Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 27 Guests are viewing this topic.

NGC

Sa pastram comunicatul pentru cazul in care "dispare". ;)

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/autoriza%C8%9Bia-de-construc%C8%9Bie-pentru-sectorul-de



Quote
Autorizația de Construcție pentru sectorul de autostradă Târgu Mureș- Ungheni a fost prelungită încă din 11 aprilie 2019 !

20 Aug 2019
Interes general

Valabilitatea Autorizației de Construcție a fost prelungită de Ministerul Transporturilor până pe data de 27 aprilie 2020, în conformitate cu prevederilie legii și vizează executarea lucrărilor pe Lotul 1 Târgu Mureș- Ungheni (km 0+000 – km 4+500).

Precizăm că în acest moment se așteaptă decizia motivată a instanței pentru a putea fi declanșată procedura de semnare a contractului între CNAIR S.A. și firma declarată câștigătoare în urma acțiunilor în justiție.

Facem din nou apel la Asociația Pro Infrastructura să se documenteze temeinic înainte să lanseze public informații pe teme care țin de dezvoltarea infrastructurii din România.

Considerăm că modul superficial în care această Asociație abordează teme de interes public, creează confuzie și discreditează eforturile reale ale altor Asociații din domeniu, care cu bună credință doresc să sprijine dezvoltarea infrastructurii românești.

zuma80

@NGC, abuzuri prin interpretarea legii 50 se fac intr-o maniera incredibila, in cazul de fata au luat pargraful anterior:
"
(5) Autoritatea emitenta a autorizatiei de construire stabileste o perioada de valabilitate de cel mult 24 de luni de la data emiterii, interval in care solicitantul are dreptul sa inceapa lucrarile. Valabilitatea autorizatiei se extinde de la data consemnata in instiintarea prevazuta la alin. (8) pe toata durata de executie a lucrarilor prevazute prin autorizatie, in conformitate cu proiectul tehnic."

Apoi pargraful ulterior:
, "(7) Prin exceptie de la prevederile alin. (6) , in cazul justificat in care lucrarile de constructii nu pot fi incepute ori nu pot fi executate integral la termenul stabilit, investitorul poate solicita autoritatii emitente prelungirea valabilitatii autorizatiei cu cel putin 15 zile inaintea expirarii acesteia. Prelungirea valabilitatii autorizatiei se poate acorda o singura data si pentru o perioada nu mai mare de 12 luni."
Pentru A6!

NGC

Articolul 7 alin. (5) de care zici prevedea pana spre sfarsitul lui Decembrie 2017 tot o perioada de 12 luni de valabilitate.

Dar, chiar daca ar fi reusit sa o "strecoare" mai mult sau mai putin legal, important e ca "Prelungirea valabilității autorizației se poate acorda o singură dată și pentru o perioadă nu mai mare de 12 luni.".

12 luni, din care 4 au trecut deja, iar noi nu avem inca o decizie definitiva (CAB) in cazul in care decizia TB va fi contestata, plus reevaluarile decise momentan, care pot declansa o noua runda de CNSC / TB + CAB.
Sau eventual anularea licitatiei si relicitare cu semnare de contract in cele 8 luni ramase. :lol:

alecu26

#21438
Interesant ca totusi, in textul autorizatiei de construire, este scris ca se poate face prelungire, daca nu se incep lucrarile in 24 de luni, si cererea de prelungire trebuie depusa cu 15 zile inainte de expirarea celor 24 de luni.

Deci cam ce a facut CNAIR. e totusi legal si corect si proactiv.

PS: Ca sa nu-mi sara lumea in cap ca laud CNAIR, sa nu uitam ca pe acest lot am mai avut o atribuire si vreo 1...2 ani de chinuri cu un alt constructor care nu prea a vrut sa inceapa lucrul. Deci ne apropiem de vreo 5...6 ani de chinuri cu acest lot.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

kitsune

Cine e nenea care pozează ca la clasa I în bancă (mă rog, lipsesc creionul și abecedarul)? Fără să vrea, cred, reușește să dea cu stângul în dreptul ȘI să facă reclamă API în același text. API, asociația aia rea, spre deosebire de alelalte, care e bune și nu critică incompetenți
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia


alexV

"Prin avizul CTE-CNAIR nr. 4817 din 13.02.2019 a fost avizat Studiul de Fezabilitate al Tunelului Meseş."

Cu SF-ul avizat, ce naiba asteapta juma de an deja sa lanseze licitatia?

cristi5

Si unde e studiul? Hai CNAIR cu transparenta, sa-l vedem si noi! Oricum o sa-l vedem peste 5 ani cand reusiti in sfarsit sa-l scoateti la licitatie, ce rost are sa-l tineti la secret?

alecu26

alex, glumesti. Pentru niste amarate de galerii la Holdea ne chinuim de cativa ani buni...crezi ca Meses are vreo sansa mai mare?

E totusi un tunel de aproape 3 km (sau cat o mai fi). O asemenea constructie, avand atat de putin know how in tara...ar trebuii ceva proceduri speciale. Plus ca fiind un obiectiv distinct, se pot obtine economii semnificative contractand direct un constructor specializat...si nu un antreprenor general.

PS: banii la Tecnic sunt platiti? Ca, cred ca de acolo deriva si lipsa urmatorilor pasi in vederea "urcarii pe SEAP"
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cristi N

Pe tronsonul Bucuresti - Ploiesti se blocheaza cu parapete metalic toate iesirile de urgenta motivul fiind accidentul mortal de la Gruiu.

alexV

Mda, vrem studiul de fezabilitate al tunelului Meses :)

Ce legatura are asta cu Holdea. Acolo au gresit grav birocratic. Aici si-au luat timp, cativa ani pt birocratie, studiu de fezabilitate. Acum e momentul implementarii.

Intrebari pt CNAIR:
1. Cum veti continua implementarea SF-ului Tunelului Meses: licitatie publica sau altfel?
2. Au trecut 6 luni de cand SF-ul e aprobat. Ce blocaje sunt?
3. Cand lansati proiectul?
4. Share studiul de fezabilitate.

razvan96

Cel mai probabil le-a respins ANAP documentatia :)

Ionut

API pe Facebook

Ieri, cei din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-au "urecheat" într-un comunicat de presă (captură atașată) în care afirmă că ar fi prelungit autorizația de construire aferentă ciotului de 4,5 km dintre Ungheni și Târgu Mureș, parte din Autostrada A3.

Ne bucurăm să auzim că este încă valabilă (dar lucrările trebuie începute până în 26.04.2020). Le cerem celor din CNAIR să respecte legea și să publice toate autorizațiile de construire, INCLUSIV când sunt prelungite pentru că am studiat lista disponibilă pe site-ul MT și autorizația în cauză este trecută doar în forma originală (din aprilie 2017), nu și în cea actualizată (dacă într-adevăr există)!

Transparență? Am fost nevoiți să dăm în judecată CNAIR pentru a informa corect cetățenii: am câștigat toate cele 6 procese în justiție (5 definitiv) exact pe speța refuzului de a ne pune la dispoziție documente de interes public.

Problema de fond este alta: pe acest tronson licitația a fost pornită acum aproape 3 (!!!) ani, în 21.10.2016, iar saga continuă! Și vorbim de o re-licitare, după ce primul contract licitat în 2014 și semnat în 2015 a fost reziliat în 2016 de către constructor fiindcă CNAIR nu a fost în stare să-i dea ordinul de începere! La 6 ani de la rezilierea contractului Bechtel, au fost inaugurați doar 24 de km pe Autostrada Transilvania, din totalul de 430 km dintre Brașov și Borș!

Mai grav este că multe licitații sunt derulate DEZASTRUOS. Exemple: două loturi din A3 Suplacu de Barcău-Biharia (pornite în 23.08.2017) sau Secțiunea 5 din A1 Sibiu-Pitești (din 11.07.2017), toate nefinalizate. Tronsoanele 3 și 4 din Drumul Expres Craiova-Pitești au fost lansate în 08.07.2017 și anulate în martie 2019, doar ultimul fiind re-lansat.

Exemplele pot continua. De fapt, pe forum aveți o listă cu sute de licitații monitorizate de noi din 2010 și până azi: http://bit.ly/31UizKw. De exemplu, găsiți acolo 65 de licitații ANULATE. De obicei este nevoie de minim un an de zile pentru atribuirea contractelor, multe proceduri depășind doi ani de zile!

NGC

@razvan96: ANAP nu respinge documentatii virtuale / imaginare. ;)

Am eu o alta intrebare pentru voi. Oare fara AM se poate urca in SICAP? ;)

NGC

@alecu26: Referitor la plata serviciilor pentru elaborarea SF pentru tunel Meses, stii vorba aia cu "pasarea malai viseaza"? ;)