Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 23 Guests are viewing this topic.

delacroix

Quote from: lautaxi on March 17, 2013, 10:05:33 PM
Mersi de poze cipribebe ,chiar ca e greu traseul cred ca e  asemanator cu Lugoj- Deva.
Asemanator precum un VW fata de un Audi. Pe Lugoj-Deva ai panta maxima 3% pe Gilau-Nadaselu 4-4,5%.
Partea mai "grea" este spre Gilau, versantul sudic.
Pt. cei care se ingrijoreaza de UMB: in cel mai rau caz iasa pe zero, daca se tin de treaba.

ciprebbe

#1306
Quote
Partea mai "grea" este spre Gilau, versantul sudic.

Corect.

Sincer eu nu ma asteptam sa fie asa diferente de nivel pe acolo.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

davyl

Superbe poze, ciprebbe... Multumim! Nu va fi usor pe acolo cu trecerea autostrazii...

delacroix

Quote from: ciprebbe on March 18, 2013, 11:10:19 AM

Sincer eu nu ma asteptam sa fie asa diferente de nivel pe acolo.
Si o "privire" din avion


ciprebbe

#1309
^^^ excelenta imagine
De la sol  se vede dif de nivel( trebuie sa se ajunga cu autostrada exact la inaltimea de unde e facuta poza)In departare se vad casele din Gilau.

E un test adevarat, dupa mine, lucrarea aici pt UMB.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

acel tronson este atat de greu incat s-a cerut in mod special, prezenta unui specialist in Poduri, la firmele care au licitat.

Proportia de podui, in totatlul celor 8 km este uimitoare (parca vreo 3-4). Este de departe mult mai greu ca Deva-Lugoj.

Problema e ca la betoane/poduri nu prea ai de unde face economii. Sa ingroape mai mult profilul longitudinal al autostrazii risca sa dea de niste instabilitati ale versantilor gen...Aciliu. (Bechtel a construit acesti versanti cu pante foarte generoase si stabile, cu cat faceu mai multa excavatie cu atat castigau mai mult....important era sa nu faca consolidari).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

#1311
Ma uit la dealurile alea si nu inteleg de ce se feresc proiectantii romani de tuneluri ca dracu de tamaie. E chiar asa scump fata de viaducte imense si deblee cat un bloc de 10 etaje?! Plus ca iarna nu trebuie sa le deszapezesti.
:spam:

davyl

Eu cred ca mai toti inginerii romani specialisti in tuneluri au plecat deja din tara. Nu e cazul meu, dar stiu foarte multi ingineri plecati.

Ne trebuie ingineri "importati" de la belgieni si italieni (care sunt specialisti in tuneluri) si nu numai de la ei... Mai sunt si in alte tari...

Belgienii fac treceri cu vaporul peste autostrada si noi nu putem nici macar un amarat de tunel...

nenea_hartia


delacroix

Quote from: Ionut on March 18, 2013, 04:14:25 PM
...E chiar asa scump fata de viaducte imense si deblee cat un bloc de 10 etaje?!
Da ! 20- 50x km de autostrada standard fata de viaducte 5-10x. Si nu castigi decat vreo 2-3 km in cazul de fata. Plus ca trebuie ventilat, ventilatia costa de 100 ori mai mult ca deszapezirea.

ciprebbe

^^^ exact, aici nu cred ca trebuie tunel insa sincer as fi vrut sa vad ce faceau americanii pe tronsonul Mihaiesti-Suplacu  unde aveau in plan un tunel.
@delacroix am studiat ceva harti topo pe tronsonul ce ai zis ca e mai dificil decat Lugoj - Deva(Mihaiesti-Suplacu) si e ceva...insa nu e pe mai mult de 20% din tronson. In rest pare mai usor sau la fel ca Gilau-Nadasel.
Daca l-ar concesiona de la Nadasel la Bors nu cred ca va costa mai mult decat s-a dat Bechtel-ului in cei 9 ani (1.2 mld euro) sau si asta e o previziune optimista?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

davyl

#1316
Cred ca raspunsul la intrebarile tale ciprebbe (cel putin si partial) s-ar putea gasi in articolul de mai jos, care mie mi-a placut foarte mult. Mi se pare bine documentat. Voi ce parere aveti?

"Şantierele Autostrăzii Transilvania sunt pustii. Americanii de la Bechtel spun că nu pot munci neplătiţi şi, în consecinţă, nota de plată a guvernului de la Bucureşti creşte direct proporţional cu lungimea ,,pauzei de masă".

Românii nu au, nici pe departe, banii pe care americanii ar trebui să-i primească, date fiind clauzele unui contract care i-a scos din minţi, dar i-a băgat în foame pe partenerii lor români, cu toate modificările şi renegocierile ulterioare."


Sursa: http://www.gandul.info/reportaj/americanii-de-la-bechtel-au-plecat-cu-painea-si-cutitul-cu-ce-au-ramas-romanii-reportaj-gandul-10673800

P.S. Deci campul de sonde de care ne vorbea anterior  si ne punea foto nenea_hartia trebuia traversat printr-un viaduct (sper sa nu incurc borcanele, pardon locurile!).

ciprebbe

Deci confirmarea ca e pustiu.
Ms de info davyl

Acu ca si platitor la aceasta teapa (52 km deschisi + 50% din 64KM pe Bors Suplacu, sa zicem aprox 85 km finalizati cu un cost de 1.2 mld euro(adica peste 14 mil euro/km)) imi pun intrebarea: Pleaca Bechtel si lasa lucrurile cum le vedem azi, un viitor constructor al acestei autostrazi poate sa foloseasca imensitatile de grinzi pe care Bechtel le-a produs in proportie de 100% pt toate lucrarile si supratraversarile de pe intreg traseul? Sau o luam in freza si cu astea? Exista zone unde nu sunt finalizati pilonii, dar avem grinzile pt lucrare, exista posibilitatea sa finalizeze altcineva acest tip de piloni pt a putea folosi grinzile(sa foloseasca stilul lor)?
De ce ma agit pt grinzi?
Simplu , sunt foarte scumpe si cred ca sunt cateva sute de bucati produse in acest moment. Teapa si aici?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#1318
Ce frumusete de gazon rasare aici, multumim Bechtel

2 porti , o galeata de var si putem juca un fotbal
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

lucianxx9o

#1319
^^Din poza se vede calitatea lucrarilor, zona curata.
Daca se discuta la masa serios cu ei, in ziua de azi 300 km autostrada erau sigur finalizati.
Atasez cateva poze marimea naturala: