Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 45 Guests are viewing this topic.

carutasul

După părerea mea Curtea de Conturi este o instituţie comunistă, după chipul şi asemănarea şefului ei, ultimul PM comunist al României. Inteleg că pentru meritele avute în trecut NV a fost "parcat" acolo dar cred că ar trebui ca cineva să discute serios cu ei, pentru că, in euforia ( justificată) a rezultatelor DNA din ultima vreme, activitatea lor poate dăuna interesele oamenilor care chiar fac treabă. Dacă curtea de conturi ar veni la mine in control si mi-ar analiza bugetul familiei, cred că as iesi cu sume imputabile mai mari decat veniturile pe care le avem :)  Acuzatiile lor sunt de obicei usor demontabile in justitie, si nu e vina justitiei, dar probabil nimeni nu vrea să se complice şi să fie târât prin tribunale aiurea...

drrond7

@cutter

Bun, daca s-a identificat eroarea, sau ma rog, disfunctionalitatea, sa intelegem ca se fac demersuri ptr. corectarea ei, urgentă? Incepe PiSi si ma gandesc ca acolo lucrurile vor si mai complicate, mai ales ca absolut toti "ochii" vor sta pe factorii decizionali. Dupa mine, corectia ar trebui sa standardizeze si sa optimizeze totul, astfel incat sa nu mai existe "pareri personale" sau frica de organele de control, iar caracterul "urgent" ar trebui dat de alegerile din toamna, unde se pot schimba multe. Si ar fi pacat de ce s-a schimbat pana acum. Sigur ca exista si scenariul optimist, in care din toamna se va continua status quo-ul prezent, insa "experienta" ma contrazice...
Carpe Diem!

nicolaem

eu tot nu inteleg CU CE A GRESIT UMB?
ca le e frica unora de CC nu e suficent. Pt UMB acesta reziliere cred ca ar fi faliment direct. (Umbrarescu incearca acum sa isi vanda si banca, si oricum erau zvonuri de retragere)
Daca pe parcursul lucrarilor, UMB a deviat de la contract, unde erau consultantii beneficiarului sa atraga atentia din timp despre probleme si sa fie regandita lucrarea la momentul potrivit. Totusi exista un interes comun de a avea autostrada aia finalizata!
Parca am fi in filme cu mafioti, cand supraveghem pe X doar pt a astepta sa faca o greseala, iar cand o constatam "il omoram"
Ce atitudine e asta?

horatiu.cosma

^^
Intrebarea care se pune aici e: a respectat UMB proiectul tehnic propus dupa faza de proiectare? Daca nu, atunci intr-adevar e greseala lor. Daca da, atunci sunt curati. De ce zic asta? Fiindca CNADNR le-a aprobat proiectul tehnic si le-a platit 140 de milioane de lei, adica peste 50% din valoarea contractului. Aceste plati ar trebui sa aiba "ok-ul" consultantului. Ultima plata e din 05.10.2015 si a fost emisa de UMB in 14.08.2015. Pai la data aia deja aveau balast stabilizat pe partea cu Gilau-ul si lucrau puternic la terasament spre Nadasel. Daca consultantul a zis ok, CNADNR la fel, atunci unde e problema? La data respectiva deja aveam linia rosie a autostrazii. Daca totul a fost in regula si s-au facut platile, atunci de ce se trezeste acum CNADNR ca ceva nu e in regula si vrea sa taie din contract? Intre 14.08.2015 si azi, luandu-ma dupa ce am vazut in teren, nu prea vad ce ar fi putut optimiza UMB. Daca CNADNR reziliaza contractul sau accepta reziliera propusa de UMB, ma astept la o explicatie foarte buna din partea lor.

horatiu.cosma

A preluat informatia si HotNews, multumim Victor.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20817254-exclusiv-contractul-autostrazii-a3-gilau-nadaselu-langa-cluj-napoca-pericol-iminent-reziliere-compania-autostrazi-nu-vrea-plateasca-lucrarile-facute-constructor.htm

Tot mai clar ca problema e la CNADNR si nu la constructor. Si atunci cum de a primit Impregillo 99% din bani pe OS 3, avand in vedere ca ei erau la 92% sau ceva de genul procent fizic executat? Eu nu cred ca la ei nu a aparut nicio diferenta intre oferta tehnica si proiectul rezultat dupa proiectare...

vancouver

Asta cu DNA sau Curtea de Conturi in rol de bau-bau este doar un paravan. Realitatea este cu totul alta: SPAGA. Acesti oameni din CNADNR s-au obisnuit din unele vremuri cu spaga. Acum nu mai merge ca in alte vremuri si sunt pur si simplu innebuniti, cautand orice fel de chichite ca sa puna bete in roate firmelor, doar doar o mai iesi ceva. Placa cu DNA-ul le vine manusa, dar este de un tupeu fantastic, fiind exact invers: DNA-ul le-a stricat afacerea cu spaga si acum se manifesta nervos si cauta nod in papura, cu sacrificarea interselor ROMANIEI, in favoarea INTERESULUI PROPRIU. Ceea ce fac ei acolo este undeva la nivel de inalta tradare, pentru ca pun in pericol dezvoltarea României.

Cunosc situatia si de la alti patroni de firme din domeniu, care au spus: Da, am dat spaga, dar de acum NU MAI DAU. Ca atare evident ca au primit ciomage in cap si li s-a intors roata: de unde erau abonati la contracte cu statul, acum, desi firmele lor sunt poate intre timp cu adevarat specializate, sunt respinsi pe motive puerile. Astfel, nu numai ca lucrarile de infrastructura nu mai avanseaza, dar se ajunge si la distrugerea firmelor românesti, crescute pana la un punct asa cum stim, dar vorba lui Bill Gates: nu ma intrebati cum am facut primul milion de dolari.

Ajung si eu la vorba lui adiarc: RAS CNADNR DE PE FATA PAMANTULUI. DESFIINTAREA IMEDIATA A ACESTEI INSTITUTII.

UMB suntem 100% de partea ta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

SILVIUFG

100 % de acord cu Vancouver. Am mai auzit asta acu nu stiu cat timp cu primari care nu mai semneaza nimic de frica DNA-ului. Astea sunt motive.... Daca se va rezilia contractul cu UMB pe Gilau-Nadaselu ar fi bomboana de pe coliva. Coliva ce are la baza o gramada de marlanii de-a lungul timpului. Bechtel si Impregilo imi vin acum repede in minte dar mai sunt destule. Asta e subminarea economiei nationale. Ar trebui bombardati cu imagini de pe acest sector. Cat de frumos s-a lucrat (nu cred ca doar estetic). Dar e clar. Acum cauta motive pentru nedeschiderea lotului. Pentru ca nu vom avea blestematul ala de viaduct. Sa nu ne ascundem dupa deget. Acum daca s-ar porni pentru viaduct licitatie nu s-ar construi pana la finalul anului. Stim cu totii ce inseamna tot drumul de la lansarea licitatiei pana la taierea panglicii, in Romania. Pana la Dumnezeu te mananca sfintii!!!  :(

horatiu.cosma

Oare ar fi o idee sa incropim un articol dragut, cu poze, in care sa evidentiem ca sistemul e irational, indreptat impotriva infrastructurii si a constructorilor, ca UMB a dovedit seriozitate si a lasat autostrazi si drumuri care sunt impecabile si in momentul de fata, ca in timp ce domnul Ciolos, Costescu si Homor vorbesc de o schimbare de mentalitate si de sistem care sa imbunatateasca modul de implementare a proiectelor, o reziliere cu UMB ar dovedi exact contrariul?

Daca ziceti ca da, eu as fi dispus sa il scriu saptamana asta candva, sa il discutam si completam daca e cazul si sa il trimitem la hotnews, contributors si oricine e interesat sa il preia.

AFC

^^ O idee foarte buna pe care eu o sustin. Incredibil ce se intampla. :bash:
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

carutasul

Quote from: caf on February 23, 2016, 01:52:05 PM
^^ O idee foarte buna pe care eu o sustin. Incredibil ce se intampla. :bash:

Sustin. Dar ne-ar trebui "docomente" pentru ca deocamdata nu stim sigur daca asta e problema (sau stim?) Trebuie cat mai multe documente, eventual si despre TS ( ca sa nu para ca e vorba de  Umbrarescu personal)

Io

O idee foarte buna, Horatiu. Sa sustinem ce e de sustinut si aici chiar avem ce!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

adiarc

#8591
@vancouver
+1
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

#8592
Quote from: TibiV on February 22, 2016, 08:33:12 PM
Costescu nu a suflat o vorba in seara asta despre posibilitatea rezilierii cu UMB...

http://www.agerpres.ro/economie/2016/02/22/costescu-daca-se-vor-respecta-procedurile-autostrada-transilvania-ar-putea-fi-gata-pana-in-2020-20-13-52

Quote
Costescu: Dacă se vor respecta procedurile, Autostrada Transilvania ar putea fi gata până în 2020
[...]
La tronsonul 3A2, Nădăşelu - Mihăileşti (16 km), unde, conform şefului de la Transporturi exista proiectare plus execuţie, în acest moment există o situaţie identificată în procedura de atribuire.
"Numărul 1, cel care a câştigat licitaţia, s-a retras, numărul 2 este în acest moment verificat la cererea CNADNR la Consiliul Concurenţei pentru că există o suspiciune de acţionariat comun şi practic acest lucru trebuie să ne fie confirmat de Consiliul Concurenţei înainte de a valida procedura", a spus ministrul.

Nu a suflat nici o vorba nici de ce s-a retras numarul 1 si nici despre cine este numarul 2 pentru 3A2. Oare de ce? ;)
Sa fie oare vorba despre asocierea ASTALDI SPA - MAX BOEGL ROMANIA SRL in problema de actionariat comun (dar nu intre ei in cadrul asocierii)?

horatiu.cosma

Quote from: NGC20 on June 02, 2015, 01:46:38 PM
Ofertele pentru "Proiectarea si Constructia Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 - km 25+500"

   687.513.425,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 371.902.432,61 RON fara TVA    Asocierea TIRRENA SCAVI SPA - SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D'ACQUA SPA
2. 378.629.807,14 RON fara TVA    Asocierea SERENISSIMA COSTRUZIONI SPA - PST GROUP JSC - LUCA WAY SRL
3. 421.310.040,71 RON fara TVA    SALINI IMPREGILO SPA
4. 446.127.400,01 RON fara TVA    Asocierea IMPRESA COSTRUZIONI GIUSEPPE MALTAURO SPA - VIAPONTE ROM SRL
5. 463.301.216,47 RON fara TVA    Asocierea ASTALDI SPA - MAX BOEGL ROMANIA SRL
6. 484.892.303,31 RON fara TVA    STRABAG
7. 498.098.372,82 RON fara TVA    Asocierea SC STRACO GRUP SRL - AZVI SA - SC SPECIALIST CONSULTING SRL
8. 599.164.631,42 RON fara TVA    Asocierea ITINERA SPA - COLLINI LAVORI SPA - VIA DESIGN SRL

Deci daca locul 4(castigatorul licitatiei) s-a retras, se poate deja stabili castigator Astaldi-Max Boegl fara alte discutii si contestatii? Evident, in cazul in care nu sunt probleme de actionariat comun.

cristi5

Horatiu, spor la scris! Citesc cu placere drafts... Titlul e important pt atras cititori.

Cat despre documentare, datoria noastra cred ca e sa atragem atentia opiniei publice ca ceva nu e in regula si eventual sa indicam care credem noi ca e cauza si sa sugeram solutii. Nu cred ca trebuie sa dovedim problema cu dovezi irefutabile. Avem inside information de prima calitate, e clar ca nu inventam lucruri.

Din cate inteleg, problema e cu birocratii care stau si nu fac nimic sub pretextul DNA. Ce le pasa lor din capitala ce autostrada e la Cluj. Timpul trece, leafa merge... Solutii sunt multe... Daca ar fi platiti pe km de autostrada, poate ar incepe brusc sa gaseasca solutii ca sa nu mai vina DNA si curtea lui nea Vacaroiu. Sau poate trebuie schimbata legislatia pt FIDIC galben, etc.

Treaba aia cu seful CNADNR care mergea zilele trecute pe santierele patriei mi-a ridicat parul de pe spate, ca am ramas cu sechele din celalalt regim... Mi se pare foarte multa fatada si inauntru sunt aceleasi metehne. Plus ca probabil vechiul guvern a lasat oamenii si bombe cu ceas, cum se pare ca s-a intamplat la ANAF.