Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

sigur? discursul...pare, nu stiu cum sa zic, ciudat.
UMB doar a licitat...inca nu a facut tronsonul ala. Acel tronson e chiar usor dpdv poduri. In afara de 3-4 puncte cand se intersecteaza cu alte cai de comunicatii...nu are nici un alt pod. Iar in acele poduri, cu un pic de grija poate sa rezolve intersectia cu doar o deschidere peste acel DN, CF, DJ sau ce or mai fi pe acolo.

Acea licitatie, daca ai urmarit subiectul a fost asa...o chestie la plesneala care din gluma in gluma si din aproape in aproape UMB s-a ambitionat sa o faca.

Daca ai observat a licitat 40,00% din buget. Ce-ti spune asta? Chiar a calculat cu cat se poate face real acea autostrada?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

singura varianta realista este Bucuresti- Pitesti-Sibiu.
de ce? pentru ca este mai scurt cu 50km si pentru ca deja exista peste 100 km de autostrada. Asadar raman doar 116 km de construit, in timp ce pe Brasov sunt vreo 270 de km de construit.

daca Pitesti-sibiu va mai costa in jur de 2,5 mld euro, Sibiu-Brasov, cu cei 140 km!!! 2 dealuri mari si Oltul de trecut de cateva ori se va apropia de 1 mld euro.

O autostrada Sibiu-Brasov va deveni fezabila doar daca se va continua spre moldova, asa, doar sa te duca spre Bucuresti cu ocol, si pe drumuri cu taxa, nu are cum sa fie facuta.

si inca ceva, daca totusi se va face, atunci A3 Brasov-Campia Turzii nu se mai face niciodata, pentru ca imi vine greu de crezut ca de la Brasov la Cluj vom avea 2 autostrazi!

Sa asteptam sa inceapa lucrarile la Brasov-Comarnic, si vom primi mai multe informatii despre prioritatile viitoare. Momentan este normal sa se puna sub semnul intrebarii Pitesti-Sibiu, pentru ca asta vor sa auda cei care ar trebui sa finanteze concesiunile.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

exact asta vroiam sa zic si eu. Sa tragem aer in piept si sa ne calmam.

Aceasta autotrada e ca metroul la Otopeni. Se tot vorbeste, se tot promite, cate unul are curaj si spune ca e o utopie, alti demonstreaza ca sunt solutii mai ieftine, altii vor sa avem ce nu au alte orase si capitale mult mai dezvoltate, dar in final concluzia e ca nu se face si nu se va face nimic inca multi ani.

Fraza lui Narcis Neaga finala treebuie retinuta: Momentan cautam bani pentru SF. :). Deci....ce e val ca valul trece, pietrele raman si alte vorbe de duh dinastea.

mai sunt si alte dedesubturi cu aceasta autostrada dar nu pot sa le spun aici in direct pe post.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

phb2

Sibiu Pitesti vs Sibiu Brasov

Débat intéressant, à suivre ...
Mon avis,
- si Sibiu Pitesti financé à 85% par UE, => à construire      - si Sibiu Brasov financé à 85 % par UE, => à construire

Quote from: alecu26 on October 03, 2013, 05:08:47 PM
mai sunt si alte dedesubturi cu aceasta autostrada dar nu pot sa le spun aici in direct pe post.
Mais si, mais si, faites, faites  :) :) :) :)

dr4qul4

o harta destul de interesanta, care arata clar ca vom primi bani pentru Pitesti-Sibiu si Lugoj-Calafat...in ordinea asta
http://tentea.ec.europa.eu/download/maps/overview/progress_report_2011_ongoing_projects.pdf

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cricric

Quote from: dr4qul4 on October 03, 2013, 05:01:17 PM


daca Pitesti-sibiu va mai costa in jur de 2,5 mld euro, Sibiu-Brasov, cu cei 140 km!!! 2 dealuri mari si Oltul de trecut de cateva ori se va apropia de 1 mld euro.



poate ne luminezi si pe noi pe unde se trece Oltul de cateva ori

dr4qul4

momentan nu exista un sf ci doar "se cauta finantare pt sf".
exista insa un sf pentru un drum expres sibiu-fagaras (jumatate din distanta) care prevede 1 pod peste olt, numeroase pasaje si viaducte si care este estimat la peste 600 mil euro!

iar o autostrada ar putea necesita modificarea traseului. in loc sa traverseze nenumarate drumuri judetene si paraie, este posibil sa prefere 2 poduri peste olt si un traseu pe dreapta oltului unde sunt mai putine sate.

Asadar cifra de 1 mld de euro pentru Brasov-Sibiu pare mai aproape de adevar decat cele 300 mil.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

phb2

Quote from: georgec on October 03, 2013, 04:02:30 PM
Costul de 2,5 mil euro/ km l-am calculat luand in considerare pretul oferit de UMB pe sectorul Deva-Ilia si care e in opinia mea mai dificil decat Fagaras-Talmaciu.
In continuare vine un sector din A3 si anume Fagaras-Brasov.

Comme dr4qul4 et cricric,  je suis également un peu sceptique sur votre estimation de coût ; dans l'étude de faisabilité réalisée par le CNADNR, le coût de la réalisation, en DRUM EXPRES ( donc pas en autoroute ) de  la liaison Sibiu Fagaras est estimé à 614.000.000 € pour 72.57 km, soit 8.460.000 € / km         
Si on ajoute le coût Fagaras Brasov, +/- 55,50 km, à un prix / km identique, on arrive à un prix total de 614.000.000 + 469.000.000 = +/- 1.083.000.000 €         
A supposer même que UMB prenne le risque d'offrir un prix en variante autoroute = 45 % de l'estimation en variante Drum Expres, le total devient 1.083.000.000 x 45 % = 487.000.000 € ( au lieu de 300.000.000 € ), soit +/- 3.805.000 / km.       
Bien entendu, le prix, quel qu'il soit, n'est que un aspect du match Pitesti / Brasov. D'autres éléments interviennent, tels que les intérêts de Bacau, Sighişoara, du 3ème P dans PPP Comarnic Brasov.         

cricric

#623
Quote from: dr4qul4 on October 03, 2013, 07:31:33 PM
exista insa un sf pentru un drum expres sibiu-fagaras (jumatate din distanta) care prevede 1 pod peste olt, numeroase pasaje si viaducte si care este estimat la peste 600 mil euro!

Nu vreau sa mai ma bag in discutia cu VP si VO, dar:

-vorbeai de mai multe poduri peste Olt- e doar unul
-depresiunea Fagarasului e plata-haide sa comparam cu preturile si relieful loturilor licitate  pe CIV


Goldmund

Are dreptate @Ionut, ne-am saturat de aceleasi discutii despre 'A1 versus A3'(respectiv Valea Oltului sau Valea Prahovei, plus sosea expres Brasov-Sibiu)
Daca ne intoarcem la prima pagina, vedem clar care sunt etapele urmatoare care vor fi atacate de constructor 'apres' constructia A1 complet. Acolo vedem hartile cu autostrazile importante pentru Romania cat si pentru UE. Daca cineva propune ceva peste acea harta RETEA TEN-T(chiar daca harta respectiva nu mai este chiar actuala: v. si segmentul sudic care acum ajunge la sud de Pitesti si nu mai ocoleste prin...Alexandria!), respectiv A3 intre Ploiesti si Brasov(de altfel foarte necesara si  de importanta strategica pentru tara)) si Cluj-Oradea(la fel de importanta pentru capitala Transilvaniei si regiune), ar trebui sa spuna totodata si de unde finantare.

Dupa cum bine au scris si alti colegi, oamenii politici vehiculeaza tot felul de bazaconii, de fapt vorbesc de autostrazi fezabile si necesare tarii, dar de realizat doar la nivelul anilor 2100, ceea ce putem deduce ca o fac doar pentru a nu aborda teme actuale, stringente.

Actual ar fi azi sa terminam cat mai curand A1 intre Nadlac si Constanta, intreaga autostrada(cu ocolirea Bucurestiului!), cu spatii de serviciu europene, cu multe noduri rutiere, etc..

Am inteles cat de necesar este segmentul Comarnic-Brasov(cu ambuteiajele actuale, Romania nu pierde doar timp ci si investitii, bani!), care ar urma sa fie gata pana in anul 2016 - dati-mi voie sa nu cred acest termen, vazand cum amana responsabilii(politicienii) proiecte cofinantate de UE.

Nu ar fi rau sa vedem aici care ar fi prioritatile actuale din punctul vostru de vedere, cu argumentele de riguare: cofinantare posibila din partea UE, trafic, accidente, economie si comert, turism, de importanta nationala si UE(plus Republica Moldova), etc..

dr4qul4

@cricric, un singur pod peste olt   in sf ul pt drum expres dar un traseu care foarte multe alte pasaje.
In ceea ce priveste costul nu poti compara maximul pt sb -pitesti cu minimum pt bv -sb.
Chiar crezi ca bv -sb e de 10 ori mai ieftina, pe aceeasi distanta ca pitesti -sibiu, care si ea are traseul chiar mai plat pe jumatate din distanta si asemantor pe inca un sfert.

Tu spui ca umb a sublicitat, eu spun ca a3 buc -moara vlasiei a foat facut cu 8,2 pe km, valoare care duce tot la 1 miliard pt bv -sb, adica ceeaa ce s -a estimat pt drum expres.

Dupa rationaaentul tai, pitesti -sibiu ar tb sa coste tot 1 miliard, sau de fapt vreo 600 mil ca sa fim sub standardu]l de cost, asa cum ai fost si tu.

Oricum, aceasta autostrada are tot atatea sanse ca si tg mures -iasi

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

georgec

Sa admitem ca am gresit si ca am pus minim la bv-sibiu si maxim la sibiu-pitesti, sa spunem ca bv-sibiu ar costa cu 50 % mai mult adica 450 milioane euro si sa presupunem ca sibiu-pitesti ar costa doar 2 miliarde de euro( mai putin e f improbabil considerand relieful, am trecut acum 2 sapt pe valea Oltului si am fost inca odata uimit de frumusetea si dificultatea drumului actual) totusi si in aceste conditii tot economic vorbind pentru moment optiunea pe brasov ramane mai eficienta in conditiile in care presupun ca pana la sfarsitul anului se va semna ppp pentru Comarnic-brasov.

ciprebbe

#627
Quotesa spunem ca bv-sibiu ar costa cu 50 % mai mult adica 450 milioane euro
adica 450 mil de la bugetul de stat

Quotesi sa presupunem ca sibiu-pitesti ar costa doar 2 miliarde de euro

adica 300 mil de la bug de stat (15% buget 85% UE)

Si inca un mic aspect, pe VO nu va fi taxa de pe VP, si se va putea circula pe autostrada cap coada.


Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

tonică

o sa ne macine 'paginile' discutia asta nesfarsita.
@georgec, la ce a scris ciprebe adaug ca vorbim in continuare aiurea. nu comparam sibiu-pitesti cu sibiu-brasov. Daca vrei sa copari atunci compara cum trebuie, sibiu-pitesti cu sibiu-brasov-comarnic-ploiesti. Si abia atunci fa socotelile, vezi cat e de la buget, ce va insemna pentru fiecare dintre noi acel ppp, adica de cate ori il vei plati tu trecand pe acel tronson, daca il vei plati, daca vei mai avea astfel chef sa dai si statului bani pt el dar si privatului, cum vei motiva de fiece data cand te va intreba cineva de ce pisici nu ai facut autostrada cu finantare europeana tu stat amarat si sarac care urli prin toata presa ca n-ai nici o leţcaie pentru infrastructura.
Mai mult, vezi cate autostrazi se fac acum din buget. Cate? Dupa ce afli ca doar 6 km din care doar pe primii 2 s-a lucrat dar nu mai sunt fonduri cred ca iti va cam trece cheful sa faci sibiu-brasov ori comarnic-ploiesti tot dintr-aceleasi fonduri.

georgec

Ok, haide sa abandonam comparatia pentru ca trebuie sa fim constructivi, sa discutam doar de sibiu-pitesti, nu ar fi o solutie sa se imparta distanta in 4 sectoare si sa se scoata la licitatie macar unul?, cred ca fiecare kilometru in plus de autostrada e benefic pentru economie.