Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

P3trut

#4830
@tom_sawyer Pai sunt cut&cover dar tot gemene sunt. Au aceeasi sectiune transversala, ca in documentatia pe care ai selectat-o in postarea din link-ul tau.

Acum, daca la A8 SF-ul propune solutia asta pentru tuneluri forate, nu stiu ce sa zic. Ei o propun pentru tuneluri scurte, ceea ce ma face sa cred ca tot cut&cover sunt si alea.

Hercule



Ce e chestia aceea rotunda?
Deșteaptă-te române!

piXel

Pare a fi un bazin colector pentru ape pluviale.

a.l.x

Este breteaua de urcare spre Târgu Mureș.E diferență prea mare în altitudine între autostradă și DN15B .Se vede mai clar pe hartă.

tom_sawyer

#4834
@P3trut Poate n-am fost eu suficient de clar. SF-ul propune tuneluri cu bolți gemene realizate cu săpătură în galerie, nu cut-and-cover (la care evident că n-ai nevoie de umbrelă de țevi).
Sunt 5 faze de execuție descrise acolo, clar nu e cut-and-cover.
La bulgari n-ai umbrelă de țevi, nici ancore, chiar dacă arată la fel în secțiune.

Or eu n-am găsit exemple de astfel de tuneluri rutiere, doar ceva prin China la care nu găsesc poze și GoogleMaps e inaccesibil. Din câte înțeleg, soluția e mai mult folosită pe feroviar.
Cam toate tunelurile din Europa ce nu sunt cut-and-cover sunt cu tuburile suficient de depărtate unul de altul, chiar și cele scurte.


LE. Faze execuție conform SF:




Chinezii propun o metodă diferită față de Faza 1 de mai sus.
https://www.researchgate.net/publication/380002794_Damage_and_reliability_analysis_of_double-arch_tunnel_without_a_middle_pilot_tunnel_under_blast_load








Planșe din SF-ul Acciona, tunel 59. Umbrela de țevi se folosește pe distanța de 10 m la intrare/ieșire din tunel (secțiunea transversală tip I). În rest, bolta este susținută de ancore de fricțiune (secțiunea transversală tip II).








Powered by API/PUM imgur uploader