News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


cristi5

#11761
Portugalia va preda la gradinita mersul pe jos, pardon, pe bicicleta. O idee buna, asa cum se preda inotul, de ce nu? Problema e ce fac copiii care stiu deja. La inot mai pot exersa, la bicicleta poate le da un contratimp sa o catarare.

http://m.ziare.com/scoala/mersul-pe-bicicleta-va-fi-materie-obligatorie-pentru-prescolarii-din-portugalia-1560287-font1

Apropo, copilul pe care il mai am la gradinita (anul asta va absolvi), a invatat recent ce e ala numerar, bancomat... La parinti nu prea mai vad copiii asa ceva.

vancouver

Asta cu banii care ii dam noi inainte e alta prostie lansata in spatiu. In primul rand ca decontarile se fac trimestrial, deci volumul de finantat in avans este egal cu ceea ce se face in max 6 luni (3 luni de lucru + termen de plata UE catre RO = 3 luni).

DAR:
1. Nici statul nu plateste imediat, si daca plateste la final de trimestru, recuperarea are loc in max. 3-3,5 luni.
2. Se intra intr-un circuit. Din recuperarea pe trimestrul anterior se pot plati lucrarile pe cel curent, fara a fi nevoie de o finantare noua. DECI NUMAI PRIMA SI PRIMA DATA statul trebuie sa aibe banii in avans. Apoi, doar daca volumul de lucrari si de plati creste, mai trebuie sa puna ceea ce este in plus de la un trimestru la altul.
3. NICIODATA nu s-au luat cu adevarat bani de la stat, in sensul din buget. De fiecare data s-au facut imprumuturi in trezorerie, care nu are legatura cu BUGETUL. Deci executia bugetara nu este niciodata afectata. Asa ca oricum toata discutia este bullshit.

Singurul lucru pe care trebuie sa-l aibe statul este partea sa de contributie, de vreo 25-35% (adica 15% partea statului la chelt eligibile si 100% cheltuielile neeligibile, gen exproprieri, care fac 10-20% din total proiecte). In ultimii 4-5 ani nu au mai fost probleme si statul a avut intotdeauna acesti bani, de fapt de cand s-a incetat cu lucratul fara autorizatie de constructie la presiuni politice, pentru ca in lipsa AC nu se puteau face nici platile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Si ca atare, hai sa vorbim despre problema adevarata: lipsa de capacitate administrativa.
Adica bani sunt, vointa se poate crea (ca no, o pune la un moment dar presiune CE daca societatea romaneasca nu prea reuseste), resurse se pot aduce (muncitori, utilaje, etc...), insa capacitate administrativa in cadru CNAIR & MT pur si simplu NU EXISTA!

Si prin urmare, eu va mai intreb inca odata: de ce nu punem presiune ca pe urmatorul exercitiu financiar beneficiarii fondurilor de infrastructura mare sa NU MAI FIE actorii centrali (CNAIR / CFR / AFR/MRDAP - vezi achiztiile de mijloace de transport in comun in orase si orasele) ci actori regionali sau locali?

Hai sa avem DRDP-ui care concureaza pentru finantare pe proiecte pregatite regional. Hai sa avem ADI-uri metropolitane pregatite sa finanteze si sa gestioneze companii de tranport public metropolitan (intr-un mix feroviar & auto). Hai sa cream competente acolo unde este nevoie de ele si sa stergem de pe fata pamantului rolul celor din Dinicu Golescu 38 (sau cat naiba e adresa aia infama)!

vancouver

#11764
Ma indoiesc tare mult, ca inlocuirea unor funtionari de stat cu alti functionari de stat va da niste rezultate asa de spectaculoase. Exista chiar un risc rezonabil sa o dam in bara rau de tot, cel putin in faza initiala (primii 10-15 ani adica) pana noii functionari isi intra cat de cat in mana.

Nu e ca atunci cand schimbi mecanicul, ca esti nemultumit la un service auto si te duci la altul. Acel altul in cazul nostru nu exista. E ca si cum ai fi nemultumit de un mecanic si atunci te duci la un padurar sa-ti repare masina si vrei sa "creezi competente" la acel padurar in domeniul reparatiilor auto.

Numai daca te gandesti ca "Hai sa avem ADI-uri metropolitane" inseamna ca niste politicieni trebuie sa aibe initiativa asta, de creere a ADI-urilor. Ca altfel de "hai" nu exista. Cata incredere ai ca acesti politicieni vor reusi sa "creeze competenta", in loc sa-si creeze avantaje?


Si iarasi avem noi idei originale, in loc sa facem totul 100% dupa un model de succes, adica ASFINAG-ul din Austria, care, mai mult, a oferit servicii de consultanta si instruire si CNAIR-ului din Ungaria si cred cu rezultate destul de tari. Numai daca ne gandim ca A6 parcurge teritorii vaste ale tarii si implica mai multe astfel de ADI-uri, care in unele puncte trebuie sa se coreleze, si deja ma apuca ameteala.

Eu ma gandesc INVERS. Coridoarele europene majore nu sa fie date la unitati regionale, ci sa se ocupe chiar DIRECT UNIUNEA EUROPEANA. Sa se creeze o noua unitate a UE, pe proiecte f. mari si care sa aibe si in intretinere autostrazile de pe coridoarele principale, iar modul de administrare sa fie unitar, inclusiv eventualele taxe. Adica sa extindem ASFINAG-ul la nivelul intregii UE.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin2pas

Așa ceva ar fi perfect, dar nu cred că ar fi posibil fără Statele Unite ale Europei, o idee care circula în urmă cu câțiva ani, dar nu se mai aude nimic de ea.

frunzaverde

#11766
Quote from: pasadia on May 11, 2019, 09:54:26 AM
Si prin urmare, eu va mai intreb inca odata: de ce nu punem presiune ca pe urmatorul exercitiu financiar beneficiarii fondurilor de infrastructura mare sa NU MAI FIE actorii centrali ci actori regionali sau locali?

NU, SUB NICI O FORMA.

Din urmatoarele trei motive.

1. O retea, un manager strategic. Daca nu, fiecare regiune isi va dezvolta "sub-reteaua" dupa interese locale sau regionale, rezultand in conectivitate proasta, foarte proasta sau inexistenta intre regiuni si supra-investitie in interiorul regiunii, conflicte intre regiuni etc. etc.. Avem si proverb neaos romanesc - ala cu "copilul cu trei moase...".

Si avem si experientele groaznice cu solutiile astea in tari ne-corupte, cu capacitate administrativa grozava, si cu fonduri mari de investitii. Canada, Norvegia, Suedia au avut asa ceva la un moment-dat sau altul. Canada inca are - rezultatul e ca nu au o retea nationala de drumuri rapide, si traficul intre Columbia Britanica si Ontario de marfa merge... prin SUA!

In Suedia am avut experienta asta din 1947 pana in 1992, cu drumuri organizate local si cu 27 de districte decizand individual ce investitii se fac si unde. Rezultatul? Bucatele de autostrada langa orasele de 80-100.000 locuitori, uneori in 3-4 directii, terminandu-se dupa 10 km (dupa primele suburbii). Iar reteaua nationala? Drumuri cu o banda pe sens, tip DN, care legau orase cu un milion de oameni cu cozi de nedescris. A luat din 1992 pana azi sa reparam greseala, si inca nu e gata...

2. Nu exista concurenta reala intre administratori de drum impartiti teritorial. Ca nu au cum - DRDP Brasov nu e in competitie cu DRDP Cluj in nici un fel - ofera servicii diferite (drumuri) unui cu totul alt segment de utilizatori. Nu exista nici un fel de beneficii in concurenta asta - DRDP Brasov nu risca nimic daca nu face nimic, si nu castiga nimic daca e cel mai activ. Incercarea de a inventa concurenta acolo unde nu exista (in monopoluri naturale) a fost si este un esec garantat...

3. Ce te face sa crezi ca exista competenta in DRDP-uri? DRDP-ul este baza ierarhiei CNAIR, adica locul de unde, teoretic cel putin, cei competenti urca spre centra. Dar mai ales locul unde oamenii sunt pregatiti sa faca mic management, nimic strategic. Adica asfaltari marunte, tras de dare de vopsea pe sosea, curatenie, plombari... Si nici pe astea nu sunt in stare sa le faca cu foarte mici exceptii - a se vedea starea infecta a spatiilor de odihna in TOATA Romania, marcajele sterse, indicatoarele ruginite si neinlocuite cu deceniile (inca avem indicatoare din anii '80 pe retea, decolorate si ruginite) etc... De altfel, cand au fost lasati sa faca decizii strategice, a iesit... Transalpina si scandalul rezultat - o sosea inutila, facuta in mod mafiot si abandonata de un constructor falimentar.

Sub absolut nici o forma nu voi sustine singura politica mai falimentara decat cea de-acum - regionalizarea retelei in mana politicienilor locali si regionali din Romania!.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Adaug la ceea ce spune frunzaverde, ca exista alt domeniu in Romania cu ceva asemantor: spitalele au fiecare management financiar separat si putere de a face contracte (vestita descentralizare). Este o CATASTROFA. Fiecare director sau manager de spital are in mana fonduri si incheie contracte, CEA MAI MARE PARTE CU DAT DE SPAGA sub diverse forme. Preturile sunt supraevaluate, de exemplu imprimante de 1000 de euro sau calculatoare de 5000... Si numai cei mai nemernici chiar au fost prinsi. Problema este ca fiind sute de spitale in toata tara nu poti (ca procuratura, DNA, etc) sa stai sa-i urmaresti pe toti, nici curtea de conturi nu poate sesiza orice problema, volumul de controlat e prea mare. Situatia din spitale STIM ca nu e mai buna ca urmare a acestei descentralizari, ba pe ici pe colo e chiar dezastru. La achizitii centralizate s-ar licitat cantitati muuult mai mari, deci cu discounturi mult mai bune, iar urmarirea corectitudinii achizitiilor ar fi mult mai simpla.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

gruiarew

Cred că Pasadia vrea să zica altceva. De exemplu se ia oraşul X. Care este foarte aglomerat de trafic. Ar putea să se facă o centură în regim DJ. Din ce ştiu toate centurile de acum sunt la nivel de DN.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

Nu neaparat - la Oradea centura a fost facuta de primarie - si asta la un standard mult peste cel practicat in general de CNAIR (2+2, cu separator median si acces partial controlat). La Brasov centura a fost inceputa de CJ si apoi preluata de CNADNR si finalizata. La Buzias centura a fost facuta de CJ. Si tot asa.

In plus, centurile oricum nu se pot face din Axa 1.1 - infrastructura TEN-T Core, decat daca sunt parte a unei autostrazi prioritizate (ca la Sibiu sau Constanta). Deci oricum vorbim si de alte fonduri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Nu știu detaliile astea, mulțumesc de lămuriri. Dar știu că la Timișoara nu s-a făcut nimic pentru că trebuia ceva aprobări de la CNAIR., CNADNR sau cum le zicea pe vremea aia.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bgd77

O mica corectie, la Brasov centura a fost inceputa de Primarie, nu de CJ.

(vezi de ex. articolul acesta)

cristi5

#11772
"Ce-am mai vazut din mers in Brasov", filmare de pe captatorul troleului 8


cristi5

#11773
Strabag la baza crizei guvernamentale din Austria

Quote
Intr-un filmuleţ numit ,,Afacerea Ibiza" şi înregistrat cu camera ascunsă cu câteva luni înainte de alegerile din 2017 din Austria, Heinz-Christian Strache, în vârstă de 49 de ani, apare promiţând contracte publice unei presupuse nepoate a unui oligarh rus. Însoţit de un locotenent de-al său, Johann Gudenus, vorbitor de limba rusă, el acceptă un sprijin financiar pentru partidul său în schimbul preluării tuturor contractelor publice ale Strabag

https://adevarul.ro/international/europa/demisie-varful-guvernului-austriac-vicencancelarul-strache-renunta-functie-urma-unui-scandal-coruptie-1_5cdff031445219c57ec6b3ce/index.html

kitsune

#11774
Rest in Peace Niki Lauda.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence