[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

subway,

stiu ca tu esti doar un "subcontractor" al deciziilor politice luate de altii...

Si le vei repsecta, penrru ca doar astfel iti poti pastra "pravalia" si iti poti plati oamenii...

Dar te intreb la modul foarte serios: daca ai putea sa "ordonezi" prioritatile care ar fi alea ?...

Avem 3 proiecte majore... Care crezi ca ar trebui sa fie "No.1" ?...

1. M6
2. M4 GdN-Progresu
3. M5 Eroilor-(cel putin) Iancului

Daca este greu sa raspunzi, nu este nici o suparare....

Dar pana la urma despre asta este vorba.
Despre prioritizarea proiectelor.
Si despre care proiect aduce maximum de beneficii orasului (locuitorilor sai).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


subway

M5 dar pentru bunul mers al lucrurilor trebuie mers mereu pe doua linii...cum dealtfel s-a mers mereu de la bun inceput si pana in ziua de azi...
M4 sud este esential pentru rezolvarea M2 si a circulatiei pe axa N-S dar e abia in stadiu incipient SPF/SF
M6 e 'copt' si poate fi pornit imediat ce primeste ok de la Bruxelles
M5 centru asteapta licitatia de proiectare...
Asa ca in final rezulta clasamentul M6-M5centru-M4sud
Iar treaba asta n-are nicio legatura cu 'pravalia' ci doar cu logica dezvoltarii durabile a urbei
Pe termen mediu ar urma M5est si M4sud plus rehabilitarea M2
Iar pe termen lung M7+Inelara+ceva sparcuri de 'prelungiri' prin suburbii
120km de retea, asta e tzelul...
Alles clar?
:p
Cine nu pricepe aceste lucruri elementare traieste in spatiul virtual nu in cel real...pentru ca s-a nascut direct in 4x4 HD 4G...tweet...
:-[
P.S.
N-am fost si nici nu voi fi vreo data doar un subcontractor, am fost, sunt si voi fi doar un inginer specialist, meserias si ganditor...baga bine la cap chestia asta!!!
Iar odata cu varsta in ce ma priveste aceste 'bad habits' se accentueaza nu se atenueaza!
:lol:
P.P.S.
Daca ai sa privesti 'istoric' ai sa constati ca toti politrucii au fost foarte reticenti sa construiasca metrou in centrul orasului, adica tocmai acolo unde e mai necesar si mai eficient dar si mai greu si mai complicat...
In consecinta, raspunsul 'tactic' la aceasta schema 'strategic-politicianista' a fost pornirea dinspre extremitati pentru a forta un asalt asupra centrului...lucru ce se confirma si in ziua de azi...
O:-)

stangabriel

Cea mai buna intrebare si cel mai bun raspuns. Va multumesc domnilor pentru discutie. Maine ar trebui reluate de presa aceste conversatii.

Lumea, asta seara, la "plimbare" cu metroul apare....

Ionut

Metrorex nu a cheltuit în 2016 banii pentru investiţii, iar execuţia bugetară actuală este slabă

,,Conducerea metroului nu a cheltuit, anul trecut, banii pe care i-a avut pentru investiţii şi reparaţii. Vorbim de bani pentru întreţinerea curentă, periodică, care trebuie făcută şi conducerea metroului nu a dat bani pentru reparaţii. Execuţia bugetară pe acest an este la fel de slabă. De asemenea, la sfârşitul anului, nu vor fi cheltuiţi eficient toţi banii pentru reparaţii", a declarat ministrul Transporturilor.

Stroe a anunţat că incidentul care a avut loc vineri la metrou, în urma căruia şi-a depus demisia Marin Aldea, fostul director general al Metrorex, a fost cauzat de nerespectarea procedurilor de către personalul metroului.

,,Ceea ce s-a întâmplat zilele trecute la Metrorex putea să aibă consecinţe deosebit de grave. Concluzia anchetei a fost că incidentul a fost generat de nerespectarea procedurii de către personalul metroului. De aceea, măsura pe care am luat-o a fost dură pentru a da un semnal. Nu au fost destituiţi directorul general şi directorul de exploatare pentru a face loc clientelei politice a nu ştiu cărui partid", a spus Stroe.

Ministrul a adăugat că postul de director general va fi ocupat doar de către o persoană cu experienţă în domeniul feroviar.

,,Azi dimineaţă am purtat o discuţie cu sindicatele de la Metrorex. În contractul colectiv de muncă de la Metrorex, inclusiv directorul general nu poate să fie decât o persoană care a lucrat minim 12 ani în sistemul feroviar, din care şase, minim, la Metrorex. Deci, personalul care îi va înlocui va fi din cadrul Metrorex", a adăugat Stroe.

ZF

Multe vorbe. Vom vedea ce va fi. Notati ce zice.

GDPR

^Declaratia asta nu e decat un preambul la taierea banilor de investitii de la Metrorex, la fel cum au facut si la CFR si cum o sa faca si la CNAIR. Pe site-ul MT o sa apara cat de curand  proiectele de HG de aprobare a BVC-urilor rectificate.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

Quote from: strainu on October 28, 2017, 03:24:20 PM
Am observat că a dispărut raportul pe 2014 de pe site-ul Metrorex. Dacă nu mă înșel, ăsta era cel făcut zob de curtea de conturi, nu? Are cineva idee de ce a fost scos ăla și când apare cel pe 2016?

Am făcut o cerere pe legea 544, întrebând ce s-a întâmplat cu raportul pe 2014 și unde e cel pe 2016. Iată răspunsul:

Quote
Ca urmare a solicitării dumneavoastră înregistrată cu numărul ..., vă comunicăm că ultimul raport de activitate publicat este cel aferent anului 2015 și este disponibil pe site-ul www.metrorex.ro

Elaborarea raportului de activitate pentru anul 2016 a început după aprobarea situațiilor financiare ale anului 2016, respectiv sfârșitul lunii mai 2017, întrucât raportul conține și date  economico – financiare. La această dată, raportul de activitate pentru anul 2016 se află în curs de editare și tipărire la firma desemnată câștigătoare în urma organizării procedurii de achiziție și urmează să fie publicat pe site-ul Metrorex după recepția acestuia.

La solicitarea dumneavoastră vă transmitem ataşat o formă comprimată a raportului de activitate pentru anul 2014. Resursele hardware existente nu permit încarcărea programelor aferente site-ului cu informatii suplimentare, cu excepţia celor stabilite de legislaţia în vigoare.

Cu alte cuvinte, salvați-vă datele, că s-ar putea să mai dispară ce nu ne convine (pentru rapoartele 2011-2013 e spațiu  :wtf:)
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Licitaţii trucate la Metrorex: Un fost director şi un om de afaceri, condamnaţi cu suspendare

Fostul director în cadrul Metrorex Valeriu Picu şi afaceristul Ovidiu Băncescu au fost condamnaţi definitiv la închisoare cu suspendare de către Curtea de Apel Bucureşti în dosarul privind trucarea licitaţiei de achiziţie a trenurilor pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Fostul şef din cadrul Metrorex şi omul de afaceri au primit câte un an şi şase luni de închisoare cu suspendare.

Valeriu Picu a fost acuzat de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii. Ovidiu Băncescu, angajat al unei societăţi comerciale participante la licitaţie, a fost judecat pentru instigare la folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.

Potrivit rechizitoriului, în 26 iunie 2014, Metrorex a lansat procedura de achiziţie publică, pentru atribuirea acordului- cadru "Achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei- Pantelimon", având ca obiect cumpărarea de cel mult 51 trenuri noi de metrou (a câte şase vagoane). Procurorii anticorupţie arată şi că valoarea estimata a contractului s-a stabilit la suma de 1.556.259.680 de lei, sursa de finanţare urmând a se asigura din credit extern garantat de stat (B.E.I.) şi de la bugetul de stat. Acordul- cadru urma a se perfecta cu un singur operator economic, pentru o durată de 84 luni.

În acest context, în perioada octombrie 2014- martie, Ovidiu Băncescu, reprezentant al uneia dintre societăţile participante la licitaţie, l-ar fi determinat pe Valeriu Picu , membru al comisiei de licitaţie, să furnizeze, în mod continuu, informaţii cu caracter confidenţial vizând desfăşurarea licitaţiei, reprezentanţilor uneia dintre societăţile participante la licitaţie.

ZF

Ionut

Metrorex se pregătește pentru un nou contract de mentenanță a trenurilor și caută consultant.
Contractul actual se ridică la 240 milioane euro


Metrorex caută un consultant care să asiste compania la în angajarea unui furnizor de servicii de mentenanță a materialului rulant, începând cu 1 ianuarie 2020. În prezent, activitățile de mentenanță a ramelor de metrou sunt asigurate de grupul francez Alstom, prin Alstrom Transport, conform unui contract de aproximativ 240 milioane de euro încheiat pe 15 ani în 2003, pentru intervalul 2004 - 2019. În prima parte a anului 2011, pentru a reduce costurile de mentenanță, Metrorex a inițiat discuții cu Alstom pentru renegocierea contractului.

Pe de altă parte, Metrorex pregătește o licitație pentru un contract de mentenanță a materialului rulant, care a fost estimat la 693,3 milioane de lei, fără TVA, pe o perioadă de 10 ani.

Profit.ro

subway

Dl Picu, fost angajat Mrex nu a fost niciodata director pe acolo, doar un mic gainar ce cu iresponsabilitate crasa a compromis o licitatie...si a blocat o investitie majora de interes national...
In China l-ar fi impuscat aia pe stadion...
:(

Ionut

O statistica interesanta, de ieri din prezentarea oficiala Metrorex de la SCS Transport.


GDPR

#192
Quote from: Ionut on November 08, 2017, 08:25:52 AM
Metrorex nu a cheltuit în 2016 banii pentru investiţii, iar execuţia bugetară actuală este slabă
...
Multe vorbe. Vom vedea ce va fi. Notati ce zice.

Quote from: adrian rosca on November 08, 2017, 05:28:48 PM
^Declaratia asta nu e decat un preambul la taierea banilor de investitii de la Metrorex, la fel cum au facut si la CFR si cum o sa faca si la CNAIR. Pe site-ul MT o sa apara cat de curand  proiectele de HG de aprobare a BVC-urilor rectificate.

Vad ca vajnicul dom' ministru nu se joaca si transpune vorbele in fapte. Ad-literam:

- cheltuieli cu investitiile conform BVC aprobat prin HG 340/2017: 1,492,073 mii lei, din care 1,462,797 mii lei alocatii de la buget;
- cheltuieli cu investitiile conform Proiectului de HG privind rectificarea BVC Metrorex pe 2017: 1,007,759 mii lei, din care 978,483 mii lei alocatii de la buget.

O mica scadere de 33.1%. In trend, cum s-ar zice.  >:(

alex8

Stai linistit ca nu s-a finalizat execuția bugetară. Vorbim prin aprilie ... cât a fost scăderea.

alex8

Quote
Metrorex, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din Bucureşti, estimează venituri totale de 1,37 miliarde lei în acest an, cu 92% mai mari faţă de anul trecut, la un profit zero, arată proiectul de buget de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2017, publicat în dezbatere de acţionarul majoritar, Ministerul Transporturilor.



http://www.economica.net/mobile/metrorex-estimeaza-venituri-duble-in-2017-fata-de-anul-trecut-de-1-37-miliarde-lei_146951.html