Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Despre trenurile internationale si conexiunile cu alte tari.

Ionut

CFR Introduce de la început de iunie trenurile sezoniere către Salonic și Istanbul. Călătoria până la Salonic durează 18-20 de ore

CFR Călători informează că în perioada iunie – octombrie 2018, pasagerii vor avea legături directe de la Bucureşti  către  Salonic și   Istanbul (tur/retur). Călătoria durează între 18 și 22 de ore și un drum costă între 45 și 62 de euro, dus. De la București la Sofia trenul face zece ore. Trenurile circulă săptămânal. Un mare dezavantaj este că drumul cu trenul durează cu cel puțin 7 ore mai mult decât cu autocarul.

Detalii pe Hotnews

Ionut

Trenurile directe între Suceava și Cernăuți ar putea circula de la început de 2019

De la 1 ianuarie 2019 ar putea să înceapă circulația trenurilor între Suceava și orașul Cernăuți din Ucraina, scrie presa din țara vecină. Între cele două orașe sunt 92 km, iar între cele două țări nu există legături feroviare, cu excepția unui vagon care este atașat săptămânal la trenul spre Kiev. Informația a fost relatată de publicațiile unian.info și ukrinform.net, iar pe plan local de Agerpres. Înțelegerea prevede că vor fi două trenuri pe zi în fiecare sens.

Între Suceava și Cernăuți sunt 92 km. De la Suceava sunt 41 km până la Vicșani, ultima localitate de frontieră din țară. Apoi sunt 11 km până la prima localitate din Ucraina, Vadu Siret, iar de acolo sunt alți 40 km până la Cernăuți (Chernovtsy). Călătoria ar trebui să dureze patru ore. Cele două orașe sunt legate de un tren pe săptămână între iunie și septembrie în anii când circulă trenul sezonier Minsk - Varna.

Trenurile Suceava-Cernăuți ar fi trebuit incluse încă din acest an în mersul Trenurilor și s-au purtat discuții și în vara lui 2017.

Hotnews

Neufunk

4 ore pentru 92 de kilometri. E o treaba. Si se asteapta sa aiba clienti?

Phenol

Problema e cu diferenta in ecartament. Mai bine ar pune un tren cu legatura la granita (de preferat la peron comun). Te duci pe ecartament european pana la granita, unde schimbi in trenul cu ecartament rusesc pana la Cernauti. Insa dupa mers, si asa ar fi undeva 2.5-3 h.

dan tm

Asa si scrie ca o sa fie transbordati calatorii.

Intrebarea este: o sa fie calatori?

Neufunk

Avand in vedere ca se fac 4 ore pentru 92 de kilometri, ma indoiesc. Poate doar sa fie mai rapid decat vama ucraineana pe rutier (e de cosmar acolo) dar chiar si asa, sunt 4 ore.

Stau si ma gandesc ce oportunitati de business au nasii de pe trenul ala  O:-).

TibiV

Si se pot intreaba unii (citand un ministru al EDUCATIEI !...) "la ce PLM facem linie CF spre Cernauti ?!..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#8
Quote from: dan tm on May 22, 2018, 09:21:36 PM
Asa si scrie ca o sa fie transbordati calatorii.
Intrebarea este: o sa fie calatori?

Pai cu transbordare deja exista optiuni. Sunt chiar doua optiuni:

IR 380 : (Bucuresti N. 6:15) - Suceava N. 13:40 - Vadu Siretului 15:41
R 1384: Suceava N. 10:50 - Vadu Siretului 13:05

La Vadu Siretului poti prinde 'Дизель'-ul local (automotorul UZ). Spre Cernauti este unul la 13:40 care ajunge la 15:20 si unul la 17:43 care ajunge la 19:10. Stiind vama ucrainiana, nu stiu daca se poate conexiune mai stransa cu transbordare.

La intoarcere este 'Дизель'-ul care pleaca din Cernauti la 09:25 si ajunge la 11:08 la Vadul Siret. La Vadul Siretului treci vama ucrainiana, si prinzi 381-ul spre Bucuresti, care pleaca la 13:40, cu sosire Suceava N. la 15:36. Trenul continua direct pana la Bucuresti Nord. 1385-ul nu are legatura buna dinspre Cernauti, dar are dinspre Storojinet.

Pe partea ucrainiana biletul e 3 lei pana la Cernauti. In pretul asta primesti confortul "banci de lemn". Si 40 km/h.

Da, ia o eternitate. Dar asta pentru ca trebuie sa treci prin doua vami, care iau o gramada de timp. Vama ucrainiana ia minimum 1h; vama romaneasca e programata si ea la 50 de minute. Deci din alea 4 ore, 2 le petreci cu "actele la control".

Calatori nu sunt foarte multi. Microbuzele merg mult mai repede, si nu se sta in vama la fel de mult. Doar cand sunt controale pe rutier, atunci am inteles ca e plin trenul.

P.S. Pentru cine nu stie, cu toate ca numele e romanesc, Vadul Siretului este prima localitate din Ucraina, si locul unde linia de 1435 se termina; vama romaneasca (si ultima localitate romaneasca) e la Vicsani Frontiera.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

​ANALIZA Călătoria cu trenul între București și Budapesta durează mai mult ca acum 80 de ani - Despre izolarea feroviară și de ce este un calvar să mergi cu trenul către străinătate

Timp de peste un secol trenul a fost cel mai la îndemână mijloc de călătorie pe distanțe lungi, fiindcă existau puține alternative. Acum 80 de ani trenul făcea 15 ore între București și Budapesta, în prezent se face cu o oră în plus. Mai mult, către Chișinău drumul este extrem de lung, către Bulgaria sunt opțiuni limitate, iar spre Serbia și Ucraina nu sunt trenuri directe. Doar cu Ungaria există multe legaturi. În condițiile în care tot mai multă lume merge cu mașina în afara țării, iar biletele de avion devin tot mai accesibile, drumul cu trenul în străinătate este doar pentru cei foarte răbdători. De ce s-a ajuns aici, cât costă călătoriile cu trenul și cât durează puteți citi pe larg mai jos.

Informația pe scurt;

- În anii 30', dar și în timpul comunismului, România avea trenuri internaționale către destinații îndepărtate precum Paris, Ostende sau Berlin.
- Acum 80 de ani călătoria cu trenul între București și Budapesta dura mai puțin ca acum. Și spre orașe precum Varșovia, Cracovia, Chișinău și Lvov se ajungea mai repede decât în prezent.
-VItezele mici de pe coridorul IV (Sighișoara - Deva - Arad - Curtici) fac ca un drum cu trenul de la București să dureze 16 ore până la Budapesta, 19 ore până la Viena și 23 de ore până la Praga.
- Dacă la noi sunt tronsoane numeroase cu viteze medii de 40-50 km/h, în Ungaria vitezele medii sunt de 75-90 km/h, iar în Austria, de peste 100-120 km/h.
- Budapesta este destinația externă cu cele mai multe trenuri, 10 pe zi, iar un tren ajunge până la Viena. CFR și-a redus în ultimii ani prezența în traficul internațional din cauza problemelor financiare, dar și din cauza companiilor feroviare din țările vecine.
- Ofertele tot mai bune au făcut ca avionul să fie o soluție excelentă pe multe destinații. Chiar și în cazurile în care trenul este mai ieftin, avionul câștigă fără îndoială la capitolul durată.
- Cu Bulgaria legăturile sunt puține, pe podul de la Calafat trece un tren pe zi pe sens, iar între Medgidia și Kardam nu mai circulă trenuri de câțiva ani.
- Spre Serbia nu mai sunt trenuri directe, iar către Ucraina s-ar putea introduce din 2019.

Analiza-fluviu cu poze si video pe Hotnews

etravel


frunzaverde

#11
^
Disparitia trenurilor internationale de lung si foarte lung parcurs e un lucru care s-a intamplat in toata Europa si nu numai. Drumuri care se puteau face direct acum 20 de ani, de exemplu Stockholm - Berlin sau Paris - Viena, uneori cu 2-3 trenuri/zi necesita astazi 2-3 schimbari.

Pe de-o parte, lovitura de gratie a venit din aviatie : ieftinirea masiva a biletelor de avion, liberalizarea pietelor aviatice la nivel european, eficientizarea huburilor, aparitia ULCC-urilor. Pe de alta parte, retelele nationale (sau in cel mai bun caz regionale) de HSR-uri au "ucis" trenurile lungi de noapte. Retelele incompatibile pe distante lungi si intre retele au facut imposibila operarea trans-nationala (si modelul de business HSR oricum nu mege pentru densitati mici, de noapte, limitand distantele la cam 1000 km); iar trenurile lente de noapte au pierdut clientii locali.

Practic reteaua internationala e o fractiune fata de cea de acum 20 de ani, si nimic fata de reteaua interbelica, atunci cand existau organizatii trans-europene care furnizau trenuri si vagoane multiplelor companii operatoare (Pullman, Mitropa),  existau retele complet integrate care acopereau continentul (si se intindeau adanc in Orientul Mijlociu prin combinatii tren-vapor, astfel incat puteai calatori pe un bilet de la Londra la Teheran sau Beirut). Dezvoltarea aviatiei comerciale standardizate in anii '50 si a jeturilor in anii '60 a omorit complet dimensiunea asta a caii ferate.

Si China si Rusia, alte tari mari cu cai ferate dezvoltate pe trasee ultra-lungi se confrunta cu aceiasi disparitie a rutelor conventionale de lung parcurs, incetinire a parcursurilor pentru a servi localitati mai mici, disparitii ale serviciilor de lux etc. etc..
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Autorităţile din Covasna, Harghita şi Mureş cer autorităţilor ungare suplimentarea numărului de vagoane la trenurile internaţionale Braşov - Budapesta

Potrivit unui comunicat de presă remis luni, hotărârea Căilor Ferate Maghiare SRL (MÁV) de a restrânge numărul vagoanelor din trenurilor intercity Corona şi Harghita "afectează în mod negativ persoanele care aleg transportul feroviar", prin urmare reprezentanţii administraţiilor teritoriale din Covasna, Harghita şi Mureş au demarat o campanie de strângere de semnături în vederea revizuirii acestei decizii.

hotnews.ro

TibiV

1. Trenuri Intercity nu mai avem de multa vreme. Si nu din cauza ungurilor, ci integral din cauza CF Romane....
2. Dar ungurii ar putea sa isi faca un "recensamant autonom" sa vada cati mai sunt prin Harghita, Covasna si mai ales Mures.

Plangerea "emigreaza romanii" nu este o descriere foarte exacta....
Corect este "emigreaza cetatenii romani". Iar cei de nationalitate maghiara au un "debuseu" foarte apropiat, unde pot emigra fara sa aiba "bariere lingvistive", asa cum ar avea daca ar "emigra" la... Bucuresti!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Pentru MAV sunt Inter-City. Harghita e IC367, Corona e IC407. Singurul care nu e IC e Dacia, care e clasificat ca gyorsvonat (echivalentul accelerat/rapid).

Nici MAV nu o duce prea bine cu parcul, si nici cu finantele. Rutele internationale o duc cel mai prost, si sunt in curs de taiere "la sange" atat a serviciilor cat si a numarului de vagoane. Si nu doar spre Romania - EN Metropol e acum limitat la Praga (nu mai ajunge la Berlin), trenurile de Varna/Burgas si Bar nu mai exista etc. etc.. Mai ales vagoanele de dormit le sunt paguboase.

Vezi aici o discutie : http://www.railjournal.com/index.php/main-line/mav-start-to-cut-international-services.html
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!