Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

voicul

100% de acrod cu tine pentru Straco, dar mai sus s-a vorbit de Pizza si Aktor.
Nu stiu sa fie nici una in faliment sau pe aproape de asa ceva.

vladioan_bv

Si nici nu au licitat la 45% din valoare

cristi5

Quote from: voicul on March 01, 2021, 06:11:06 PM
100% de acrod cu tine pentru Straco, dar mai sus s-a vorbit de Pizza si Aktor.

Pai asta zic, nu era vorba de ele, ci de firme in insolventa.

Alta idee e ca daca o firma intra in jnsolventa in timpul derularii contractului poate sa vina cea de pe locul 2 de la licitatie. Complica la design&build banuiesc, trebuie lucrat cu proiectul altuia etc

hefaistos

Faliment - situatie financiara imposibil de redresat, definitiva.
Insolventa - situatie financiara dificila (imposibilitate de plati datorii curente) prezumat redresabila.

Din acest punct de vedere contractele cu o firma in insolventa nu pot fi reziliate doar pe acest motiv. Este ca si cum bolnavii de gripa care fac febra peste 40 de grade ar fi eutanasiati preventiv. Cu falimentul e alta poveste.

Acum, daca vorbim de o firma care intra in FALIMENT dupa semnarea contractului si inceperea lucrarilor, nu vad care firma de pe locul 2 la licitatie ar prelua contracul cu activitati partial facute si partial platite si cum s-ar putea face trecerea de la preturile si cantitatile primului contractor la cel de-al doilea. Solutia simpla si corecta, chiar daca e de durata, presupune evaluarea lucrarilor ramase neterminate si licitarea lor de la 0. Ceea ce s-a facut in mod curent pe loturile A3.

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

realfanady

@voicul m-am documentat cu problemele referitoare cu partenerul serios, si se pare ca ai dreptate. Trebuie sa recunosc, ca discutiile despre A10 urmaresc cam sporadic si poate nu eram chiar la curent.

voicul


interesantul

Quote from: hefaistos on March 01, 2021, 07:39:17 PM
Faliment - situatie financiara imposibil de redresat, definitiva.
Insolventa - situatie financiara dificila (imposibilitate de plati datorii curente) prezumat redresabila.

Și mai este concordatul, pregatire de intrare in insolventa sau faliment, in care debitorul face un plan cu creditorii pentru esalonarea datoriilor si plata partiala a unora. -(BlueAir). Daca nu iese concordatul, se intra direct in faliment/lichidare
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

florin74

#26887
Hai sa fim seriosi....
Rata de iesire din insolventa este de 5-6%, iar in sectorul constructiilor este si mai mica... Activitatea inregistreaza o scadere semnificativa, se misca tot mai greu si falimentul scrie pe el dupa 3 ani. Stiu ca teoretic suna frumos, sa le acordam incredere, etc... Asta pentru statul roman inseamna timp si resurse pierdute... Iar pentru actionarii firmelor in insolventa o portita de iesire.. Coincidenta dracului, toate firmele astea in insolventa au actionari bogati.. Paradoxul romanesc... Firme sarace, actionari bogati
Toti si-au mutat dinainte activitatea pe alte firme "pui", si pe astea le lasa sa moare incet dar sigur.

In momentul in care tu, pe parcursul derularii procedurii de achizitie ai intrat in insolventa, out.
Pe parcursul derularii contractului, daca ai intrat in insolventa, e clar ca nu mai ai capacitatea financiara de a sustine proiectul. (de exemplu, acces la resurse financiare sa asiguri cash -flow pe 3 luni). Deci clauza in contract, in 30 de zile de la intrarea in insolventa daca nu imi aduci o garantie bancara ca poti sa sustii cash-flowul pe 3 luni, se reziliaza automat contractul. End of story. In rest, povesti de adormit copii.



marinul

Filmare din masina cu diverse zone de pe lotul 2, structuri intre Biharia si DN1P. Nu mi-am propus initial sa pun ce filmeaza dashcam-ul, dar daca tot a filmat am zis sa le urc




Cetatean

La momentul cand s-a adjudecat contractul, cred ca acum  vreo 6 ani, Straco inca mai avea ceva capacitate si putere. A se citi utilaje, statie de asflat, betoane, scapate de leasing, deci costuri mai mici. Problema mare au fost toate contractele cu probleme si nu au putut incepe niciunde calumea. Din ce stiu au avut Dn7A, DN73 si bucata asta de autostrada cu probleme.

mariusj

Astazi dimineata in drum spre Sebes am vazut 3 basculante de la UMB, se indreptau catre lotul de pe A3.

alecu26

@dojjalex....straco nu mai are putere demult. Cam dupa alegerile din 2012.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bodeavictor13

Salut! Conform datelor SEAP, in data de 5 martie este termenul limita de depunere a ofertelor pe tronsonul Suplacu-Chiribis, iar in data de 19 martie se poate da lista evaluarii candidaturilor pe tronsonul Poarta Salajului - Nusfalau.


marinul

Ce se aude de Suplacu-Chiribis, Selina a depus oferta si aici? Cred ca au cele mai mari sanse sa ia lotul care nu cred ca pare prea interesant pentru alti constructori