Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#30
Nope. Dar se pare că ai noștri suflă în iaurt (povestea e plecată de la un blog controversat din US). Cam același tip de circulară am primit când cu Fukushima (atunci s-a dovedit adevărat). De data asta nu sunt dovezi. Dar ni se recomandă totuși să ocolim zona.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#31
Mai aproape de casă:

O navă cu 14.000 de oi s-a răsturnat, duminică, în Portul Midia. Unul dintre marinari a căzut peste bord în timpul răsturnării, transmite Mediafax.
Nava sub pavilion Palau este încărcată cu aproximativ 14.000 de oi și avea 22 de persoane la bord.
Unul dintre marinari a căzut peste bord în timpul răsturnării, dar a fost salvat și în prezent i se acordă îngrijiri medicale. În acest moment, marinarul este în șoc hipotermic și a fost transportat la spital.
Restul echipajului a fost adus în siguranță la mal. Autoritățile au ajuns în scurt timp la fața locului și încearcă să remedieze situația.

Sursa

În știre e și un film, dar nu am cum să îl văd sau să copiez linkul

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Cum naiba, ca nu a fost furtuna in portul Midia?!?!...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

E în port? Dacă da, e o manevră greșită de balastare, combinată cu aranjarea proastă a "mărfii", poate ceva vânt (suprafața velică e mare la tipul ăsta de nave.
Nu pot vedea filmul, că poate aș putea răspunde întrebărilor
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Da, este in port, si apa nu este mai agitata decat pe lacul Herastrau...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Atunci e clar, a fost sabordată de marina rusă drept represalii pentru vaporul lor scufundat de oi acum ceva ani  :lol: :lol: :lol:

Serios acuma, e pe o parte sau doar înclinat?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

E culcata pe partea dreapta, cum a fost cindva feribotul ala in Marea Minecii, care plecase din Zeebrugge.

kitsune

#37
Au. Belea. O să aibă de tras să o pună iar pe linia de plutire. Am înțeles că oile au murit. 14000 de oi. O să fie ceva de curățat, că dacă nu le scot în câteva zile și vine căldura, e groasă. Plus eventualele scurgeri de ulei și combustibil... Să vedem cât de repede se mișcă autoritățile și cât de eficient.
Unul din ziare zicea ceva de un banc de nisip, eu nu prea cred asta, portul Midia e dragat la 9 m, vaporul ăsta are 7,5 m pescaj. Și când dai de banc de nisip nu te răstorni, doar te oprești (să nu mai spun că un eventual banc de nisip e responsabilitatea portului).
Nu cred varianta asta, mai degrabă o manevră aiurea cu balastul, înțeleg că nava era la plecare, probabil că balastau să iasă în marea liberă cu o stabilitate crescută. Tot așa poate fi vorba de o manevră greșită pe [sistemul de] anti-heeling, uitat pornit după ce au terminat încărcarea.
Nava e un fost car-carrier construit la japonezi in 1980, convertit în livestock carrier în 2017
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Ce este o manevră anti-heeling?
Nu cunosc termenul... :-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#39
Nu e o manevră. E o instalație de corectare în timp real a asietei navei (am corectat în postul de mai sus, nu se înțelegea bine). Propriu-zis, două tancuri de balast aflate pe borduri cu o pompă reversibilă între ele. Duce balastul dintr-un bord în altul pentru a compensa înclinarea navei datorată încărcării. La port-containere e folosit intens, probabil că și nava asta are, fiind fost car-carrier. Problema este că sistemul are o anumită inerție și nu îl poți folosi decât la mal. Dacă ai plecat pe mare cu el pornit, poate amplifica înclinarea navei. Teoretic are sisteme de siguranță și dă alarma la vreo 2 grade, se oprește pe la 3. Însă nu pot garanta că merge bine pe o navă cu sirieni. Au mai fost cazuri de capsize cu nave de-ale lor in portul Constanța.
Cum am spus, poate fi o manevră greșită de balastare, sau vânt lateral sau stabilitatea calculată prost înainte de plecare, un centru de greutate prea sus. Astea se vor stabili la anchetă. Dar prioritatea acum este prevenirea poluării cu hidrocarburi și oi (moarte). 14600 bucăți. Ce spune prefectul cu ridicarea e vax albina, nu ranfluezi o navă de mărimea asta trăgând cu remorcherul de ea. Nici macarale așa mari nu avem. Aici e un Costa Concordia la scară redusă, dar efortul de repunere pe linia de plutire va fi mare.
Din ce am văzut pe hartă, e în interiorul portului, nu afară (scriu unii de șenal navigabil), deci nu valul a dat-o peste cap. Nu am acces la o hartă a portului să văd dacă e dragat tot la 9 m sau doar la dane și pe drumul spre ieșire.
Am deschis până la urmă o poză, se vede docul de la Midia și o navă pe doc, nu e așa departe oierul, nu prea cred să fie bancuri de nisip acolo, s-ar împotmoli astea care intră pe doc


LE: de la Digi24 citire:
Quote
ACTUALIZARE 15.30. Două oi din cele 14.000 aflate pe nava scufundată în Portul Midia au fost salvate până acum. Autoritățile au început operațiunea de salvare a oilor vii cu două nave ale Gărzii de Coastă, în cooperare cu o ambarcațiune tip bombard aparținând ISU Dobrogea. Până acum, autoritățile au anunțat că au salvat două oi, informează Mediafax.
În aceste momente, vasul este jumătate sub apă, însă scufundarea sa a fost oprită.
Cu bold e sublinierea mea: logic că a fost oprită scufundarea, de către fundul apei, că are doar 9 m acolo, în timp de vaporul are 13.5 m :bash:

Din același articol:
Quote
''La faţa locului sunt mobilizate aproximativ şapte nave şi şalupe şi alte patru bărci rapide tip RIB, de la ARSVOM, Garda de Coastă şi ISU, dar nu am primit până acum un plan de acţiune, asumat de către o autoritate, astfel că fiecare entitate acţionează în funcţie de aria de responsabilitate specifică, din câte am observat. În mod sigur vom continua operaţiunile, la bordul navei şi mâine dimineaţă, pe lumină'', a declarat, pentru  Agerpres , Robert Robescu.

Deci:
- fără un plan de acțiune (terminalul ăla e de prin anii '90 acolo,.chiar nu s-a gândit nimeni că vor fi accidente??)
- lucrăm doar pe lumină (cum ar fi fost dacă erau oameni în apă seara, tot așa lăsați lucrul și veneați dimineața pe lumină??).

Să mai zic? Mie îmi miroase a incompetență și lipsă de asumare a răspunderii. Fiecare pe pătrățica lui, doamne fere' să aibă vreunul inițiativă mai departe de plăpumioara lui. Și e vorba de ISU, Garda de Coastă și ARSVOM, nu de Gigi de la sculărie și gardienii publici specializați în mașini parcate aiurea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Nu te mira. Operaţiunea de salvare se desfăşoară cu 2 bărci de pescuit categoria C cu indulgenţă şi un RIB micuţ (şi el, mai degrabă D). Bine că l-au recuperat pe sirian înainte de hipotermie, păcat de sufletul oilor.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Din Ziua de Constanța

Quote
Deasemenea, operațiunea de la navă a reînceput. Se încearcă înlăturarea mărfii existente pe puntea superioară, pentru a putea reduce din greutatea navei, iar apoi vor încerca să readucă nava pe chilă dreaptă pentru a o putea remorca în Dană .

N-am mai pus tot articolul că nu are rost. Dar citatul de mai sus chiar îmi dă de gândit. Sunt extrem de curios cum o să iasă operațiunea asta și ce marfă înlătură ei (probabil boccelele alea ce se văd în poze??). Eu sunt de părere că ar cam trebui să umble la balast, să înlăture toată "marfa" (care acum e într-un bord), dar în primul rând să verifice documentele de încărcare și să vadă cum pisici au plecat ăia din port cu o condiție instabilă. Că vaporul e ca un Hopa-mitică dacă e bine încărcat și balastat, nu se dă așa pe o parte. Să zicem că era pe șenal și că a lovit cu tribordul marginea și a făcut gaură, e plauzibil, dar eu îl văd răsturnat între geamanduri, pare a fi chiar pe mijloc.

@ghrt: oile alea mergeau la shaorma direct, la măcelărit "halal". Soarta asta a fost mai puțin crudă, crede-mă.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#42

Foto de pe Adevărul

Imaginea asta e antologică. Nava e canarisită încă de la începutul manevrei. Cu așa înclinare NU SE CONTINUĂ manevra. Punct.
Bine înțeles, răspunderea este a comandantului, oricine altcineva e doar "adviser", decizia e a lui. Dar, există precedente când autoritățile au fost trase la răspundere pentru că au permis manevre riscante pe "barba" comandantului. Și în cazul ăsta ar cam trebui să cadă multe capete din posturile alea călduțe. Începând cu cei 10-15 șpăgari care vin la nave să facă inspecția inițială pe whisky și țigări și terminând cu cine a dat Port Clearance (cargoplanul e in lista de documente cerute, pe lângă multe altele). Cine vrea informații mai multe poate consulta Guide to Port Entry, sunt toate porturile noastre acolo, inclusiv "gratuitățile" cerute de cei ce vin la navă.
Ce mi se pare puțin ciudat e echipajul de 22 de persoane. Câți din ăștia sunt echipaj de siguranță și câți pe partea de animale? Că mă gândesc că la 14600 animale nu poți sta cu 2 ciobani (oricât de automatizat ar fi, tot trebuie măcar trecut zilnic pe la toate să verifici starea de sănătate, considerând că hrănirea și curățenie se fac mecanizat). Și echipaj de navigat îți trebuie minim 15 (nu știu cât prevede Safe Manning Certificate, dar totuși, nu au cum mai puțin de trei carturi complete de navigație, un nostrom și vreo 4-5 oameni la mașină, plus un bucătar și un strungar). Ar putea să facă puntea 6 cu 6, dar în cazul ăsta ar fi zombie în câteva zile, mai ales după încărcare.
Sunt iarăși curios când a fost ultima inspecție MLC, văd că nava are Registru ClassNK, nu vreo bombă gen Russian Register
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

elphax

daca mai era Daea ministru macar salvau oile alea saracele

kitsune


^nope

Quote
În iulie 2019, Vytenis Andriukaitis, comisarul european pentru sănătate și siguranță alimentară, a cerut Romaniei să oprească transportul a 70.000 de oi către o serie de state din Golful Persic, deoarece nu erau asigurate condiţii bune pentru transportul animalelor. Ministrul Daea nu a oprit transportul, încălcând cerinţa comisarului european.

Digi24
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence