News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Am întrebat în martie despre ramele Alstom.



Iată ce ne-a răspuns ARF.





Anexa.


Din păcate schița ramei este trimisă de ARF la o calitate foarte proastă, nu se înțelege mai nimic.

Xenos

Poate mai bine întrebați la Alstom.... :lol:

Ionut

Ce să întrebăm la Alstom? Dacă era o afirmație serioasă. Problema acolo e că Alstom nu intră sub incidența Legii 544.

Xenos

Nu vazusem adresele emise catre si de catre ARF (nu se incarcasera, eram la birou) si ma refeream pe bune si nu la misto la configuratia/aspectul ramelor.
Banuiesc ca Alstom ar putea furniza poze sau macar niste schite mai de Doamne ajuta.
Evident ca ei nu intra sub incidenta L 544 dar la ce ii ajuta secretomania, cand trenul va circula oricum in mai putin de 8-9 luni?

shift2rail

Directorul ARF a fusharit (fudged) toate raspunsurile.

Un singur exemplu: " ramele vor fi alocate [operatorilor] printr-o procedura competitiva de atribuire"

Ce inseamna asta, concret?

1. Licitatie 'inchisa' sealed-bid?
2. Licitatie deschisa, open-bid?
  2.1 Englezeasca (ascending bids)
  2.2 Olandeza (descending bids)?

First or second-price auction?

3. Niciuna din variantele de mai sus? Ce anume?

Trebuie revenit la raspunsul ARF pentru precizari explicite despre cum vor fi alocate ramele Alstom.

oc7avian


frunzaverde

#771
Este mult mai rău decât îmi imaginam acum că avem măsurile în planșă. Sunt cutii de sardine unde stai la propriu ca în Wizzair.

La clasa a 2-a avem o distanta de 750 mm spațiu personal (distanta între un punct de pe un scaun și punctul echivalent de pe scaunul din față).

În aviație asta se  numește seat pitch și se măsoară în inch. Trenurile asta cu  750 mm (29.5 in) sunt mai inghesuite decât scaunele standard de avion low cost (Ryanair sau Norwegian au 30 in)). Doar wizz în Europa are un pic mai rău (29 pe majoritatea, 28 pe Neo). Este inacceptabil, iar sa stai în asa ceva 7-10 ore imposibil (pe distantele astea standardul în aviație e 31-32 (800mm).

Iar în aviație, ca spațiul asta sa nu fie prea mizerabil, la <= 30 inch s-a generalizat scaunul ultraslim tip Recaro care nu e acceptat feroviar.

Standardul feroviar în Europa e în jur de 950 mm, care se respectă și în România - vagoanele Astra au în general 950-980 mm la scaune în dispunere liniara (avion).

Astea sunt trenuri de navetiști pure, nimic mai mult, bătaia de joc a ARF + Alstom! Scaune in inghesuiala maxima, burduf de intercomunicatie neprotejat (fara usi si paravane), sunt comparabile ca format cu formatul incredibil de inconfortabil din Coradia Nordic folosite pe suburbanele (de 20-30 minute) ale Stockholmului. Care sunt atat de rele incat si pe 45 minute trebuie bagate alte trenuri pentru ca nu ajunge comfortul...

Si ce ne ducea de nas prin media Stanciu-Alstom ca "nu sunt gata profilele de confort" - la 29 inch alt profil de scaun decat "navetist" sau "ultra-slim" nu incape, in conditiile in care majoritatea scaunelor de tren sunt gandite pentru 900-1000 mm...

Nu mai zic de WC-uri, unul la 100 calatori la clasa a II-a, cat la Desiro, si dublu fata de tipicul european si recomandarile UIC (adica un WC la 45-50 pasageri). La fel, mai rau ca pe Wizzair, unde avem, in cel mai rau caz, o toaleta la 76 pasageri (chestie care a cauzat valva in industrie). Rezultat => pe la Ploiesti o sa se infunde...

Sloganul ar trebui sa fie : ia trenul de  Cluj. E mai rău ca în Ryanair!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TVlad

#772
Cind au introdus Desiro cu mare tam tam prin 2004, am calatorit prima data cu unul catre Predeal. Era altceva fata de vagoanele vremii, putin mai curat si mai modern, mirajul modernitatii facindu-ma sa ignor senzatia de disconfort data de scaunul tare. Cu timpul insa mi-am dat seama ca am fost pacaliti. O plimbare Bucuresti - Tulcea cu o astfel de rama mi-a pus capac.

In cazul de fata: ramele acestea au configuratia batuta in cuie de producator? Eu banuiesc ca se pot adapta conform cerintelor clientului, ca in aviatie, cu un anume numar de scaune si cu distanta corespunzatoare, cu spatii suplimentare de bagaje, biciclete, wc, bar si ce o mai fi.

dan tm

o sa fie interesant sa mergi cu astea Timisoara Nord-Bucuresti Nord... la iarna. DAr cum sa nu aiba mai bulte buzi.
Hahaha a mai fost Desiro Iasi-Bucuresti Nord care a trebui sa opreasca in cimp ca se pisau oamenii pe ei, sau mai degraba ...in tren.

Dupa ce ajunge o rama de la Timisoara Nord la Bucuresti Nord va ramine in revizie pina seara la intoarcere sau(dupa salubrizare) va circula pe Brasov sau chiar Sighisoara?
idem cea sosita in Timisoara Nord, va circula pe Arad, Radna? O:-)

Xenos

Poate chestiile astea nu sunt bătute în cuie, ar fi oribil să rămână așa!

frunzaverde

@Xenos si @TVlad : Sunt batute in cuie.

- ARF a cerut un numar de minimum 350 de scaune, si o configuratie interioara de navetisti, fara sa puna confortul scaunelor sau spatiul personal al scaunelor ca cerinta.
- Alstom a optimizat oferta venind cu o platforma de navetisti dedicata umpulta pana la refuz cu scaune, cu numarul minim de module necesar.

Acum ce mai pot face? Daca reduc numarul de scaune, ARF iese din criteriile de licitatie, si vine DNA peste ei. Iar Alstom sa creasca numarul de segmente iar nu pot face - Alstom ar iesi in pierdere-monstru.


Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dantonelu

Deci mult așteptatele rame vor fi foarte incomode pe distanțe lungi, ceea ce va justifica, contrar așteptărilor, migrarea călătorilor pe avion/mașină.
Bravo ARF sunteți ,,competenți" (incluzând aici și consultanța care le-a facut caietul de sarcini)!

:badday:  :lolz:

TVlad

Iata dovada ca, precum in sistemul de invatamint romanesc, si in domeniul transportului omul - elevul sau calatorul - este doar un detaliu suparator.

AndreiB

Eu am zis de atatea ori. Vagoane noi, locmotive BoBo. Orice altceva era garantat ca iese prost.

Sageata Albastra mark 2.

Vlad94

Sa se aduca locomotivele si automotoarele si sa desfiinteze ARF-ul.