Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

@Sorinus
@dobrogean
Sigur stie @motorzbh mai mult dar scriu eu in limbaj de ne-ceferist

Exista si posibilitatea sa fie zero angajati in statie, si 1-2 dispeceri intr-un centru mare.

Inteleg ca la noi se aplica pe Ilia-Lugoj, cu doi IDM in statia Faget si fara IDM in statiile de pe parcurs.

Daca bine inteleg, centrele de la Arad, Simeria si Brasov sunt concepute sa permita (nu neaparat sa impuna) acest sistem.

De asemenea una din probleme cu a nu avea oameni pe traseu e ca in caz ca apare o problema, la CFR trebuie dat un ordin scris. Acela poate fi inlocuit cu o telegrama GSM/R care are confirmare de primire, dar nu cred ca actualele instructii permit asta.

motorzbh

In momentul de fata nu exista conducerea de la distanta nicăieri in România. Singurele locuri unde s-a încercat asa ceva au fost la stațiile de pe centura București care au IDM in Gara de Nord dar au IDM și în stație. Deci nu s-a făcut nici o economie de personal. La Ilia Lugoj nu merge ca nu avem GSM-R si nici sistemul radio de la București.
Instrucția noastră prevede ca manipularea instalației sa se facă de un IDM si nu specifica unde sa se afle în referința cu instalația. Importanta este ca stația de comanda sa aibă posibilitatea de a face toate comenzile inclusiv cele speciale. In principiu singura problema este cea a unui macaz fără control pentru care instrucția prevede asigurarea cu clești de către IDm . Deci pentru asta ai nevoie de un IDm/ sef de gara cu mașina sa se ducă sa le asigure.
In rest poți sa faci conducerea centralizata daca ai CEL si posibilitatea sa tranmiti un ordin de circulatie prin radio gsm.
Instalatiiile de la Arad, Simeria si Brașov au ambele instalații Comanda Centralizata a Traficului CCT ( adică o duplicare a instalației SHMI din stație) si IMTF instalația de management a traficului care poate prelua atribuția unui operator RC si sa conducă circulația pe o secție de circulație automat din calculator sau manual de către operator. Diferența dintre instalații este ca IMTF-ul nu poate face comenzi speciale, adică nu poți manevra un macaz cu secțiunea ocupata pentru ca IMTF-ul este SIL 0 deci nu este sigura precum CCT care este SIL 4 deci sigura.

dan tm

Totusi pe Ilia-Lugoj sint statii in care nu este IDM.

Am fost eu prin Holdea intîmplator si nu era nimeni.Am trecut si cu trenul si nu am remarcat personal in Holdea, Manastur etc.
Un prieten mecanic, mi-a zis ca in caz de nevoie de ordin trebuie sa vina un IDM cu masina.

motorzbh

Da, exact cum am spus si eu. Ai in continuare de un IDM sa vina să-ți dea ordinul de circulație. Daca am avea un sistem sigur sa-l dam prin radio n-ai avea nevoie de idm cu mașina să-ți dea ordinul de circulație sau tăblița de recunoaștere.

cristi5

Deci pe coridor s-ar putea teoretic da ordinele prin GSM-R? Un terminal GSM-R e destul de ieftin, nu e o cerere exagerata sa se doteze operatorii cu asa ceva.

AndreiB

Nu e mai eficient sa centralizeze totul? In UK centre de semnalizare controleaza sute de km de linii, fara IDM in statii. Sunt doar cateva centre integrate in toata tara, desi reteaua este enorm mai complexa decat in Romania: https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_operating_centre

Valix2RO

Salutare si scuze pentru orice fel de deranj...
Se deschide cumva firul 2 de la Sighisoara pana la Coslariu acum in noiembrie? Sunt ceva trenuri anulate pe ruta aceasta + ca in noul mers al trenurilor, figureaza doua trenuri regio care ar trebui sa ajunga in Hm. din sensuri opuse la o diferente de 2-3 minute.
R 3512 Teius-Sighisoara
Câmpu Libertății: sosire 7:18, pleacare 7:19.
Mănărade: sosire 7:23, pleacare 7:24.
R 3085 Sighisoara - Cluj-Napoca
Mănărade: sosre 7:17, pleacare 7:18.
Câmpu Libertății: sosire 7:22, pleacare 7:23.
De mentionat ca de la Blaj pâna la Valea Lungă trenurile nu au unde să facă cruce.

Plus de asta, mai sunt și trenurile dimineții de pe ruta Valea Lungă - Bălăușeri/Târnăveni ale celor de la Regio Călători.

Întrebam doar de curiozitate. Se poate ca judecata mea să fie una eronata. Dacă mă poate lămurii vreun pasionat mărinimos de aici.
Mulțumesc pentru atenție și toate cele bune!  :)

motorzbh

Un Cab Radio Gsm-r  este desul de scump nu ca un OBU dar este câteva mii de euro. Nu este un simplu telefon, are difuzor, receptor, e conectat la DSD. Dar da s-ar putea face pe coridor asta.
Poti sa faci OCC in toată tara fara sa pui ETCS peste tot. Dar trebuie sa pui centralizări electronice independente sau de linie ( practic pe liniile secundare cu circulația scăzută nu ai nevoie de calculator in fiecare stație, practic cum s-a făcut la Ilia Lugoj.) si peste ele IMTF-uri cel puțin. O sa coste ceva totuși.
Sistemul actual cu centralizări cu relee sau mecanice nu poate fi comandat de la distanta.

Andi

@Valix2RO, si trenurile 1735 cu 1734 se vor intalni intre Copsa si Micasasa.

INFO: In perioada 22-29.11.2021 se vor efectua lucrari de demontare a semnalelor vechi in statiile Danes, Dumbraveni, Medias si intervalele dintre aceste statii precum si punerea in functiune a noilor semnale pe liniile 1-II statia Danes, fir 2 Danes-Dumbraveni, III-4 statia Dumbraveni, fir 1 Dumbraveni-Medias si 1-IV statia Medias.

dan tm

Quote from: motorzbh on November 20, 2021, 09:07:19 PM
Da, exact cum am spus si eu. Ai in continuare de un IDM sa vina să-ți dea ordinul de circulație. Daca am avea un sistem sigur sa-l dam prin radio n-ai avea nevoie de idm cu mașina să-ți dea ordinul de circulație sau tăblița de recunoaștere.

MAi exista oare tablita de recunoastere sau s-a scos din instructii?

de fapt centralizarea de pe Ilia -Lugoj si Siculeni-Ghimes cred ca e un pas inainte la CFR insa instructiile nu s-au adaptat corescpunzator tehnologiei.

motorzbh

Nu știu sa se fi scos. Nu prea se mai folosește de când avem cabluri noi prin instalații. Chiar daca nu-ți merge instalația chemarea funcționează mereu.

cristi5

Quote from: Valix2RO on November 20, 2021, 10:37:06 PM
Salutare si scuze pentru orice fel de deranj...
Se deschide cumva firul 2 de la Sighisoara pana la Coslariu acum in noiembrie? Sunt ceva trenuri anulate pe ruta aceasta + ca in noul mers al trenurilor, figureaza doua trenuri regio care ar trebui sa ajunga in Hm. din sensuri opuse la o diferente de 2-3 minute.

Avem promisiuni ca se deschide pe 2 fire pana la sfarsitul anului. N-am zis pe forum pt ca promisiuni am mai avut :)

Cred ca Danes-Craciunel.

Valix2RO

Va multumesc mult tuturor! Apreciez mult. Nu de alta, dar saptamana asta (in nu stiu care din zile), sunt anulate pe distanta Sighisoara - Coslariu toate trenurile IR + IR 346/347 care e deviat prin ramura sudica a coridorului IV si ma gandeam ca e din cauza lucrarilor de semnalizare/punere in functiune.
Era nevoie de deschiderea pe ambele fire. Erau probleme mari de intarziere, mai ales in zona trenurilor Regio. Trenul Regio 3085 nu are dimineata in care sa nu intarzie 10-15 minute. Daca prinzi o intarziere sub 5 minute, e interventie divina, si totul (cred eu) din cauza intercalarii cu trenurile de marfa.

Sa speram ca toate merg spre bine. Oricum, intarzierea proiectului e destul de mare... Tipic romanesc.

ioandorin

Tablița de recunoaștere e scoasă din 004! Acum se aduce trenul in stație cu ordin de circulație în cazul in care nu funcționează semnalul de chemare în stațiile CED atât pe secțiile cu BLA cât și pe cele fără.Merge IDM pââânăă la semnalul de intrare după tren sau cu mașina personală,se urcă in cabină cu mecanicul și vine meroaș până în stație! Îl lasă pe IDM ,iar trenul pleacă mai departe în baza indicatiei permisive a semnalului de ieșire! La fel si pe secțiile fără BLA! Acolo îl trimite pe acar sau revizorul de ace.

dan tm

Sau vine trenul in gara si îi da acolo ordinul. Era o chestie de-asta intr-un raport Agifer.

Am prins însa după inceperea lucrarilor pe M 200 o situatie in care IDM a venit pina la semnalul de intrare cu ordinul, a urcat in cabina si a revenit in gara.

Tablita de recunoastere nu era in semnalizare? in 004?