Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

Ovii Stîngaciu

#8295
Vizită pe șantierul Brașov-Sighișoara
Bună dimineața! Am onoarea să vă prezint  pozele cu stadiul lucrărilor de pe calea ferată Brașov-Sighișoara , care au fost realizate ieri 5.08.2021 din trenul IR 1745! Am si câteva de la Sighișoara și de la întoarcere. La întoarcere am făcut și rearview din IR 1538
Stadiul lucrărilor (aceleași numere) :
- 2,2% loturile 1 (Brașov-Apața) și 3 (Cața-Sighișoara) Aktor , Arcada , Alstom , EC98
- 1,1% lotul 2 ( Apața - Cața ) Aktor , Arcada , Alstom / ultima actualizare 25.06.2021
La fiecare poza voi explica tot ce se întâmplă/ se va întâmpla
Voi lăsa cateva poze pentru început




























Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Ovii Stîngaciu

Voi pune link-ul cu Reportajul de pe pagina de Facebook a coridorului. Iar pe forum voi pune câteva poze interesante. Mă limitează API image uploader :/
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=155654116679043&id=107653294812459
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

SUHOI


Ovii Stîngaciu

Lotul 1 Brașov - Apața / Highlights .
LOT 1
Se lucrează la m200.








se sapă la cota proiectată








a crescut iarba aici...








Varianta Feldioara 1
s-au început săpăturile pentru podețele casetate și poduri


înca una , dar acolo e o țeavă. Sper să nu fie de gaz.





aici va fi un podeț nou la km pr. 193+926 m înainte de halta Rotbav


decopertări varianta Apața


unde sa decopertat vor fi 5 linii noi (stația Apața va fi mutată cu 1 km spre Feldioara)





început varianta 3 Măieruș. în majoritatea locurilor unde se modernizeaza vedem panouri albastre cu alb :)). am numarat vreo 50 de panouri pe toata sectia Brașov - Sighisoara.



Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Ovii Stîngaciu

Lotul 2 Apața - Cața / Highlights
LOT 2








în zona asta vor fi 4 linii (2 vor duce spre Augustin și 2 spre tunelul Ormeniș)


zici ca e autostrada :)














grinzile casetate pt viaduct








Racos


zona de lucru














viitoarea stație Cața






Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Ovii Stîngaciu

Lot 3 Cața - Sighișoara / Highlights
LOT 3


stația Cața








alt podeț. Varianta de optimizare Cața


cam asa arată. lânga cf se realizează relocarea unui drum.








aici va fi noul drum





varianta de la Palos. aici va fi noua haltă Palos




















în zona asta vor fi 2 viaducte. Viaductele se afla pe varianta între Beia și Archita.




















după tunelul Mureni urmează un pod nou. se lucrează la el





Foreza Benoto...forează la 40m adâncime cu rază de aprox 1m armături și apoi Beton pt pilonii de pod!





varianta de la Vânători


podeț





varianta se termina unde sunt case! vor fi demolări în zona asta


după cum se vede


cam la fel ca luna trecută


se realizează pilonii unui pod.





ARCADA


podul de pe celălalt fir a fost demolat














Sighișoara



Alstom a livrat stâlpii noi de catenară la Sighișoara












Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Ovii Stîngaciu

Ce parere aveți la cum se mișcă lucrurile pe tronsonul Brașov-Sighișoara? Pe care lot se misca mai bine lucrurile? Vi se pare normal ca într-un an sa fie 3,3% stadiul lucrărilor pe toate cele 3 loturi?
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

alinuttt

Nu știu cât de relevant e procentul pe care l-ai menționat. Se cunoaște că anvergura proiectului este una fără precedent în ultimii 30 de ani în România(în special tronsonul Cața-Apața). Apoi sunt zone în care încă nu s-a intrat în teren, de exemplu la varianta Măieruș se reproiectează încă. Deci cred că o imagine de ansamblu despre progresul lucrărilor ne vom putea face când va fi front de lucru în mai multe părți de pe Sighișoara-Brașov. Momentan lucrările par a avansa relativ bine pe Sighișoara-Cața, un lot cu o dificultate destul de mare spre deosebire de lotul Apața-Brașov unde în afară de varianta nouă de traseu de la Măieruș nu văd a fi o complexitate prea mare a lucrărilor. Cea mai mare provocare va fi pe Cața-Apața, unde avem cele două tuneluri având o lungime semnificativă și un viaduct în curbă cu lungime de aproximativ 1000 metri. Totuși, încă nici unul dintre cele 4 TBM uri nu au ajuns, deci nu putem să ne așteptăm la un progres prea mare pe acest lot momentan.

frunzaverde

Chestia e ca in curand tronsonul ramane... fara finantare. Mai e mai putin de un an jumate pana expira banii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Încă nu se știe soarta finanțării după 2023, dar asta nu înseamnă că pornim direct de la premisa că singura variantă posibilă pentru proiect e să rămână fără sursă de finanțare după 2023. Să vedem dacă va exista CEF2, apoi dacă acest proiect va putea fi fazat în ipoteticul CEF2.

GrmmrNzi

Mi se rupe inima, să fiu sincer, când văd atâta risipă. Ce avea calea asta ferată? Cu întreținere "normală" și refacție la termen era foarte bună.
Quote from: Ovii Stîngaciu on August 06, 2021, 02:24:54 PM


Ah, nu era 160 km/h, pardon, cele două minute pierdute din cauza curbei îndulcite în proiect fac o mare diferență.

Măcar șina asta este pusă altundeva, unde de ex. sunt șine germane din 1943?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Ba exact de la premisa asta trebuie sa pornim. A pune riscurile in fata, si a le manageria este esenta managementului. A merge cu "optimismul" inainte nu e ceva ce o autoritate (sau o companie) n-are voie sa faca... ​In momentul asta nu se cunoaste sursa de finantare pentru ce se va intampla in 16 luni (CEF 1 expira pe 31/12/2022). CEF 2, in momentul asta, se bazeaza foarte mult pe digitalizare. In total, fonduri pentru statele "coeziune" pe transporturi vor fi 11 miliarde, daca propunerea curenta trece. Vor focus pe infrastructura transnationala, cea verde, si cea de uz mix militar-civil.

@GrmmrNzi : +1. Da, macar sinele scoase sunt folosite la carpeli
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Conform legii nu se porneste nici un proiect fara sursa de finantare asigurata. In cazul de fata sursa este bugetul de stat. Cu decontare prin CEF. Daca CEF nu mai deconteaza, este obligatoriu ca statul roman sa dea in continuarea bani pentru lucrari. Ca atare firmele nu au nici un stres major. Si daca statul chiar nu olateste, atunci firmele pot rezilia si cere profit nerealizat, daune, etc.., deci iar le convine.

Asadar in teorie banii sunt asigurati 100%.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

razvan96

Firmele or fi asigurate, nu de ele ne facem probleme, ci de ce vom face noi, ca bucata respectivă e in mijlocul magistralei. Bugetul de stat si calea ferata sunt intr-o relatie foarte "bună" de 30 de ani, si cu Catu la butoane nu se prefigureaza vreo schimbare, mi-e ca va fi si mai rau. Pe bugetul de stat am pierdut 22 de ani sa reabilitam un tunel scurt, oare cat o sa ia sa construim de la zero 2 mult mai lungi?