Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Quote from: motorzbh on March 25, 2021, 12:06:11 AM

Barierele automate se pot pune doar daca ai centralizare electronica sau electrodinamica. Exista proiecte de bariere hibride dar noi nu avem certificare AFER pentru ele. In general se pune doar crucea lui Sf Andrei si cu asta basta.


pot sa te contrazic, Regiotrans a instalat semibariere la Gataia si undeva la Sarmasel pe linia Ludus-Bistrita Nord( am undeva pozele). De asemenea dupa ce a predat la CFR linia Radna, undeva  la Giarmata CFR a repus in uz bariera cu acar deoarece cea automata era a Regiotrans.
Barierele sint pornite de tren dupa principiul numaratoareleor de osii sau cam asa ceva. In biroul de miscare in Sarmasel am vazut si un sistem de pornire din birou cumva ,,prin satelit" spuneau ei.

Cum discutiile erau  asa ca de la calator la angajat nu stiu exact. O sa caut sa vad daca am reusit sa pozez  butoanele intr-un moment.

motorzbh

Din declaratia lui Stanciu CEO Alstom:
"4. Sutele de neconformități despre care se face vorbire în postare sunt imaginare. Cer în mod public să fie postate, cu titlu de exemplu, neconformitățile nr. 13, 26, 39, 52 și chiar 369, toate având aici cifra 13 ca element comun."
Ma ajuta cineva sa publicam din nou cele 126 de neconformități de la Arad?
Restul explicațiilor sunt rizibile. Licitatiilea Arad Simeria s-au lansat mult dupa data de terminare a proiectului Arad.
"7. Blocajul recent din stația Arad, de altfel singurul de până acum, a fost cauzat de o neconcordanță detectată automat la subsistemele stației Arad. Datorită faptului că acest tip de instalații sunt concepute conform celor mai înalte norme de siguranță CENELEC, subsistemele de siguranță au intrat în autoprotecție, eliminând astfel orice risc de producere a unui eveniment nedorit, veste bună, pentru că denotă grad sporit de siguranță, nu invers!. Din nefericire, consecința imediată a fost scăderea gradului de disponibilitate în stația Arad pentru circa 16 ore. Chiar și așa, în autoprotecție, personalul de operare al stației a avut la dispoziție sistemul de management al traficului livrat de Alstom (ICONIS), care a furnizat normal și continuu informații exacte, în mod instantaneu, despre toate intrările și ieșirile efectuate în stația Arad, chiar și în acest mod de lucru degradat."
In realitate nu se știe ce s-a intamplat. Tot ce stim este ca IMTF-ul a fost deconectat de la Centralizarea electronica si aceasta a repornit. Iconis era doar de poza pentru ca de fapt nu se putea face comenzi, fapt care a generat mii de minute de întârziere.  Sistemul este conceput si realizat integral de Alstom deci daca ei nu știu dupa o luna ce s-a intamplat ... asta denota profesionalismul lor.

motorzbh

@dan tm Nu ma contrazici, CFR Infra nu are asa ceva. Pe o linie privata poți sa pui orice. Se numește Satlock sau ceva asemănător. Problema e ca noi avem o instrucție aprobata prin HG si bariera hibrida nu apare acolo. Probabil într-o zi o sa introducem și noi asa ceva. Si ETCS-ul nu se folosește azi pentru ca nu avem instrucție si AFER la el. Asa e cu birocrația.

dan tm

As se intelege din ce ai scris ca nu se pot pune daca nu ai centralizare, nu era clar pe ce fel de linie. Totusi instructiile nu se aplica la fel in domeniul feroviar?

Ma gindesc ca nu se pot pune pe liniile in discutie (adica faimosul CORIDOR) in rest probabil doar sindicatele impiedica CFR Infra sa puna bariera si sa scoata la pensie acarii.

(off topic , cica CFR are in proiect sa puna bariere la toate trecerile)


motorzbh

@dan tm . Poti sa pui bariere unde vrei. Problema e cum le controlezi si cum le alimentezi. Astea de la noi sunt alimentate din statie si comandate prin ocuparea unui circuit de cale funcție de viteza maxima a trenurilor si cele care sunt aproape de stație când se pune semnalul pe liber. De asemenea exista un semnal protecție , daca bariera este defecta sa poți opri trenul si sa nu dai peste cineva care nu știe ca bariera nu funcționează. Foarte simplu de făcut când ai centralizare electronica sau electrodinamica dar când nu ai trebuie sa pui un om sa o închidă manual. In mod normal ar trebui sa fie in zone foarte puțin circulate de trenuri dar în realitate mai sunt cazuri chiar si pe liniile principale. Liniile au instrucții funcție de proprietar și utilizator. E la fel cum in Austria este alta semnalizare si pe liniile particulare sunt alte reguli. Asta e o chestie pe care AFER-ul o regulează nu noi asa ca nu stiu foarte multe.
@ District EA Mersi bro!

ionut.damian

In sprijinul afirmatiilor lui @motorzbh, repostez raspunsul primit de la CFR, care arata ca lucrarile civile au fost deja receptionate pe majoritatea tronsoanelor Sighisoara-Simeria. Asadar, Alstom avea front de lucru (nu cum argumenteaza in mesajul de mai sus directorul Alstom Transport).

"- subsecțiunea Simeria – Vințu de Jos – lucrări recepționate în octombrie 2020, aflate în perioada de garanție de 2 ani
- subsecțiunea Vințu de Jos - Coșlariu – progres fizic 98,43%, lucrări finalizate în curs de pregătire recepția la terminare
Lotul Coșlariu – Micăsasa – lucrări terminate și recepționate în octombrie 2019, aflate în perioada de garanție de 2 ani
Lotul Micăsasa – Ațel – lucrări terminate și recepționate în iulie 2020, aflate în perioada de garanție de 2 ani
Lotul Ațel – Sighișoara – lucrări terminate și recepționate în noiembrie 2019, aflate în perioada de garanție de 2 ani."

vancouver

Ceea ce aflam in paginile anterioare este in esenta lipsa de comunicare. Si multa multa indolenta (cauza lipsei de comunicare). Daca actorii s-ar pune la masa s-ar rezolva repede problemele sau marea majoritate sau macar s-ar accelera. Asa cum si pe rutier implicarea unor oameni de sus a facut de exemplu posibil sa se deschida nodul Chetani ca sa nu ramane lotul Astaldi un muzeu (desi aparent era imposibil), asa si aici sunt convins ca implicarea ar ajuta f. mult.

Este hilar faptul ca nu se poate merge pe ambele fire pe Sighisoara - Simeria, din cascadorii rasului. Da, exista explicatii. Clar. Si faptul ca Dorel o mai da cu bata-n balta are de fiecare data o explicatie: nu a fost atent sau altcineva l-a perturbat.

Mi-ar placea sa vad asa ceva:
Pentru a se da drumul pe doua fire mai trebuie:
1)
2)
3)

Si: cine se ocupa de 1, cine de 2 etc, cu termen. Si ce se poate face pentru a accelera procedura.

De explicatii si nefacut nimic sunt satul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

motorzbh

OK.
1) Trebuie data in funcție rețeaua de fibra optica si MPLS. Asta presupune teste  si furnizarea managementului ruterelor către CFR. In clipa de fata se face prima serie de training pentru MPLS cu personalul CFR. CFR trebuie sa aprobe planul si Alstom sa furnizeze certificarea AFER. Termen never ever. La Arad nu avem certificare AFER  asa ca... se merge pe burta.
2)Testarea CE-urilor pentru a vedea ca nu au aceleași probleme ca cele de la Arad, ca daca le punem in funcție și se blochează 16 ore nu am făcut nimic. Termen never ever. Nu știm de ce s-a blocat CE Arad.
3) Stabilirea unui plan de testare a integrării CE+ERTMS+IMTF. La pilot sistemele au stat in teste 3 ani pana au fost puse în funcție simultan. Odată ce le punem in funcție testarea ERTMS IMTF se va face sub circulație cu întârzierile de rigoare. Termen când se termina Aradul adica never ever.
4) Daca nu sunt neconformități sau probleme ( ha, ha, ha as vrea sa o vad si pe asta) se poate face planul de dare in funcție.
Faza e ca de fapt toate astea trebuiau făcute de ani de zile pentru ca lucrările civile nu impacteaza testarea in laborator sau la macheta a instalațiilor. Dar deoarece Alstom are probleme grave la Arad acestea vor apare si aici.

florin74

Batuta




Aktor-Arcada (probabil)

Ovii Stîngaciu

Multumim pentru poze și informatii pentru calea ferata Simeria-Sighisoara parte a coridorului IV pan-european! 
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

Podul inteleg ca este de pe lotul Aktor-Arcada, ca vedeti ca nu este lansat ci pus cu macaraua.

cristi5

@motorzbh si cine mai stie

Deci Alstom a semnat receptia cu neconformitati de la Arad numai in momentul in care le-a ajuns cutitul la os si erau pe cale sa piarda contractul pe Brasov-Sighisoara?

Si inteleg ca CFR le-a dat o referinta pentru Brasov-Sighisoara, ca initial fusesera descalificati! CFR a dat referinta ca Alstom are experienta in domeniu, ca sa se califice :) Experienta proasta, dar are :) :)

Despre declaratia ca Alstom nu se poate atinge de Sighisoara-Simeria pana nu e gata toata-toata receptia, ce sa vezi, un calator ne spune ca muncitori Alstom lucreaza la Medias. Hmm.

vancouver

Quote from: motorzbh on March 26, 2021, 07:57:05 AM
2)Testarea CE-urilor pentru a vedea ca nu au aceleași probleme ca cele de la Arad, ca daca le punem in funcție și se blochează 16 ore nu am făcut nimic. Termen never ever. Nu știm de ce s-a blocat CE Arad.

Aici explicatia celui de la Alstom a fost pertinenta, asa ca nu sunt de acord cu punctul asta. E gen nod in papura.

Ca sa inteleaga toata lumea, sistemul pus in functiune la Arad are niste protectii. In anumite situatii, daca apare ceva neprevazut sau care "da cu radical" sistemul da o alarma si refuza sa functioneze. Acest lucru este PLANIFICAT ASTFEL. Atunci trebuie sa intervina mana umana si sa preia comanda.

Este exact ca la centrala nucleara de la Cernavoda. Daca apare o situatie in care un senzor detecteaza ceva in neregula (de ex. o temperatura prea mare), se declanseaza o procedura de urgenta prin care centrala este oprita controlat. Acest lucru s-a intamplat de mai multe ori in istoria centralei, se intampla la orice centrala nucleara din lume si se va mai intampla. Si da, atunci pentru 1-2 zile (sau saptamani, ca dureaza sa fie repornita o centrala nucleara) nu o sa avem productie de curent electric. Asta nu insemna ca trebuie sa nu mai folosim niciodata centrala.

Deci da, daca punem in functiune instalatia si se blocheaza* 16 ore, atunci inseamna ca o putem folosi in siguranta 8760 de ore pe an, iar in 16 din astea 8760 o sa trebuiasca sa intervenim manual in gestionarea situatiei, se va circula mai incet, doar pe un fir, etc...

Un sistem cu multiple chei de control si care da alarma la cea mai mica inadvertenta este un sistem bun! Asta demonstreaza ca functioneaza, ca va avertiza in caz de pericol, si nu invers, ca nu functioneaza.

*PS. Trebuie adaugat ca instalatia nu s-a blocat, in sensul ca nu a functionat deloc. Inginerul de la Alstom care a scris pe facebook a explicat clar, ca tot ce a tinut de partea de monitorizare a functionat in continuare ireprosabil, adica cei din centrala nu au ramas cu blue screen sau pe intuneric. Si nu nici nu a trebuit sa sune pe mecanic sa afle unde e trenul sau sa-l intrebe pe acar in ce pozitie e macazul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

motorzbh

@cristi5 Nu cu recepția este in felul următor:
A fost făcută o recepția parțială cu semnalizare telecomunicații, CARE NU A AVUT NICI O NECONFORMITATE, deoarece Alstom si CFR semnaseră un protocol secret care nu avea nici o tangenta cu contractul , care este în documentul postat. In baza acestui raport făcut special sa apară Alstom bine le-a fost data referința care i-a salvat de la descalificare.
Stanciu poate sa spuna orice vrea. Exista un contract si in contract un grafic de execuție. SimSig este întârziat deja 3 ani.
@vancouver
Ma scuzi man dar nu stii ce s-a întâmplat acolo. De fapt nimeni nu știe. Stanciu este directorul general al Alstom România si cunoște mai putina semnalizare decât cei care postează pe aici. Nu exista nici o protecție a sistemelor. Pur si simplu Unix-ul din unitatea de referință s-a blocat pentru ca o aplicație a încercat o accesare ilegala a memoriei. De ce s-a întâmplat asta nu știm. Ca sa deblocam instalația am deconectat IMTF-ul. Deci acest deranjament se poate întâmpla oricând din nou daca conectam IMTF-ul la loc..
Faptul ca am vazut trenurile pe luminoschema ma lasă rece daca nu pot sa fac comenzi si trenurile sunt primite cu ordin de circulație sau tăblița de recunoaștere sau alte chestii. E ca si cum ai spune ca un telefon merge chiar daca nu poți sa vorbești la el , dar vezi cine te suna. Au fost mii de minute întârziere. Si macazurile nu aveau control ca erau manevrate cu manivela. Am dat zeci de milioane de euro ca sa manevram macazul cu manivela. Pai era mai simplu sa luam ghiulele.
Repet : deranjamentul nu a fost remediat.