Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vlper

Da... Că cei de la CFR au tot meritul...
Quote from: voicul on July 25, 2018, 07:02:22 PM
Deci se pot face tuneluri chiar si in RO!
Cum transferam niste personal de la CFR la CNAIR?

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


TibiV

Clipul filmat din locomotiva arata clar faptul ca din tunelul mic se iese intr-o curba foarte stransa, iar dupa pod este alta curba la fel de stransa (unde a oprit locomotiva la semafor)

Adica frunzaverde a avut perfecta dreptate:
Quote from: frunzaverde on July 25, 2018, 01:08:09 AM
Si fara cretinatati gen tunelul numarul 1 de la Sighisoara, construit in curba (pe sute de milioane de lei), cu viteza maxima 65 km/h din constructie pe prima jumatate si 80 km/h pe a doua (pentru ca era asa utila inlocuirea unei gatuiri de 50 cu una de 65), dar cu proiect tehnic copiat (inclusiv costuri pe metru) de la un tunel italienesc de 250 km/h.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Eu la reabilitarea asta nu inteleg defel proiectul tehnic pentru supratraversarile DJ-urilor, dar sunt tare curios care e costul suplimentar indus de aceste oribile solutii:


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


frunzaverde

Quote from: voicul on July 25, 2018, 07:02:22 PM
Deci se pot face tuneluri chiar si in RO!

Da, tunele in curba prin care se poate circula cu 65 km/h... La costuri de sute de milioane de euro. Superb de inutil.

Quote from: TibiV on July 25, 2018, 08:22:33 PM
Clipul filmat din locomotiva arata clar faptul ca din tunelul mic se iese intr-o curba foarte stransa, iar dupa pod este alta curba la fel de stransa (unde a oprit locomotiva la semafor)

Viteza maxima in sicana aia va fi de 65 km/h. Permanent.. Prin proiect. Corectabila doar prin demolarea si reconstructia tunelului pe alt amplasament. Am cautat un smiley face cu bani si cu flacara, n-are forumul lui Ionut, pacat.

Quote from: voicul on July 25, 2018, 07:02:22 PM
Cum transferam niste personal de la CFR la CNAIR?

Vrei sa ajungi ca in maximum 5 ani sa nu mai ai pe unde circula ca CFRNAIR a decis sa demoleze intreg A1 si tot A2 si sa-l reconstruiasca cu 10 cm mai lat (cam ce au decis la CIV feroviar)? Astfel incat nu mai au bani nici macar sa plombeze un DN sau sa astupe o groapa? Eu nu vreau asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

teoneo

Astazi (25.07.2018) am fost la inaugurarea unui fir de cale ferata noua pe magistrala 300. Aceasta dare in exploatare va permite executarea si celuilalt fir care (nu se putea trece la executie atat timp cat vechiul traseu, cel sinuos, era in exploatare).
Am sa pun pozele fara pre multe explicatii.
Pot aminti doar ca aceasta lucrare, la a carei inaugurare de etapa am participat, face parte din proiectul denumit asa:
"Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, parte componenta a coridorului IV Pan European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h - Tronsonul Sighisoara - Coșlariu - Lot 1: Sighișoara - Ațel - Interval Sighișuara - Daneș"

În cadrul acestui obiectiv de pe intervalul mai sus amintit sunt de subliniat 3 structuri mari:
- Podul Arc de la km299+720 având o lungime de 125m (unic în România);
- Tunelul Sighișoara - lungime 401m (natural=325m + artificial=76m)
- Tunelul Daneș - lungime 969m (natural=747m + artificial=222m)

Explicatiile insotite de grafice:



Incepem cu podul ARC:




si o imagine la cateva ore bune de la inaugurare:


















LE. Corectat. M300. Multumiri TibiV.

teoneo







si un calup de poze preluate, cu permisiunea sefului de la FCC, dl Dan B:






Trecem catre al doilea obiectiv: Tunelul Sighișoara (401m). Capătul estic. Vazut de pe podul arc.

Din discuțiile purtate cu reprezentantul constructorului FCC, cu profesorul Iftimie Teodor (de la Facultatea de Cai Ferate Drumuri si Poduri) și cu consultantul lucrării rezultă faptul că nu s-a mai construit și dat în folosință tunele mari pentru infrastructură în România de mai bine de 30 ani ! E un eveniment pentru România, din fericire sau nefericire... Ar trebui să fie o regulă, nu o excepție!









Carul cu ultimele verificari:



TibiV

Foarte bune pozele, mulţumim !
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Filmare facuta cu amabilitate de sotia mea din coada unui IR pe directia Sighisoara-Danes.


teoneo

În asteptarea primului tren pe noul traseu dinspre Daneș, prin tunelul cu acelasi nume, apoi prin tunelul Sighișoara (din care așteptam să apară) și Podul Arc:









Luat poziție:


Și iată "bestia" că iasă din tunel:









TibiV

Quote from: cristi5 on July 26, 2018, 12:33:50 AM
Filmare facuta cu amabilitate de sotia mea din coada unui IR pe directia Sighisoara-Danes.

Sărut'mâna doamnei!...
(Din păcate în lista de "emoticoane" nu avem flori... Asta este situaţia, la capitolul vegetal de regulă nu ne trebuie decât urzici....)

O filmare muuult peste ceea ce ne-a dat CFR.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

teoneo


teoneo

& Foto de grup:





+ marcarea izbânzii (la mai multe, vă rog):







Încă mai sunt... dar le postez mai... încolo...

cristi5

Quote from: frunzaverde on July 25, 2018, 10:55:05 PM
Da, tunele in curba prin care se poate circula cu 65 km/h... La costuri de sute de milioane de euro. Superb de inutil.

Asa cum se vede aici
https://imgur.com/dIpCc0s

scopul podului si primului tunel este de a pune in valoare restul variantei, care cel putin din pdv al razelor de curbura permite viteze mari (chiar daca pe video nu pare asa). Deci din acest punct de vedere tunelul in curba e util.

In Sighisoara nu se putea oricum mai mult de 50-60 fara sa se demoleze un mic cartier, asa ca faptul ca se merge cu 60 la intrare in gara (chiar daca in tunel) nu mi se pare asa dezastruos.

Hai totusi sa dam niste credit proiectantilor. Nu e usor sa balansezi toate constrangerile.

De analiza cost-beneficiu nu are rost sa vorbim, ca e o problema inerenta reconstructiei totale, deci o problema de strategie, nu afecteaza doar aceasta varianta de viteza.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on July 26, 2018, 01:19:05 AM
scopul podului si primului tunel este de a pune in valoare restul variantei, care cel putin din pdv al razelor de curbura permite viteze mari (chiar daca pe video nu pare asa). Deci din acest punct de vedere tunelul in curba e util.

Care si restul variantei e de o utilitate indoielnica - pentru ca nu este o varianta de viteza (s-ar numi asa doar daca la ambele capete s-ar iesi/intra cu viteza maxima). Este doar un traseu de intrare/iesire din gara Sighisoara un picut imbunatatit fata de ce era inainte acolo. Practic, un tren cu 7-8 vagoane va merge pe "varianta" cu 160 maximum 3 km inspre Coslariu si cel mult 1.5 km inspre Sighisoara. Apoi incetinire spre 65 si mers "mars" cu 65 pana in Sighisoara... Totul la costuri uriase. Asa, dincolo de cele trei curbe (cu 50-60) de pe traseul vechi se putea accelera la 120-140, posibil chiar 160 pe 1-1.5 km.

Quote from: cristi5 on July 26, 2018, 01:19:05 AM
In Sighisoara nu se putea oricum mai mult de 50-60 fara sa se demoleze un mic cartier, asa ca faptul ca se merge cu 60 la intrare in gara (chiar daca in tunel) nu mi se pare asa dezastruos.

De acord; dar atunci nu incerci cu costuri uriase sa faci o struto-camila cu 2 tuneluri super-scumpe in zona aia. Lasi approach-ul ala asa cum este, ca nu poti scoate mare lucru de-acolo, si bagi banii (extrem de limitati) in alta parte.

Quote from: cristi5 on July 26, 2018, 01:19:05 AM
Hai totusi sa dam niste credit proiectantilor. Nu e usor sa balansezi toate constrangerile.

Zero credit pentru cine a facut asa ceva. Mai ales ca proiectul a fost atat de prost (planse traduse cu Google Translate) incat podul a trebuit practic reproiectat...

Quote from: cristi5 on July 26, 2018, 01:19:05 AM
De analiza cost-beneficiu nu are rost sa vorbim, ca e o problema inerenta reconstructiei totale, deci o problema de strategie, nu afecteaza doar aceasta varianta de viteza.

Nu e neaparat problema reconstructiei totale aici. E problema variantelor alese pentru traseu nou. Problema asta apare si daca se alege RK + upgrade punctual (variante, solutii de crestere capacitate etc.) ca in Cehia si Polonia si Slovacia. Problema e ca chestia asta, dincolo de bucuria voastra (partial meritata) e ilogica din toate punctele de vedere.

Mie cand vad tunelul ala in curba stransa de zici ca-i la metrou, imi vine sa plang de banii azvarliti degeaba
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

zuma80

Nu inteleg aceasta discreditare a acestei lucrari.
Pe "goagal" earth se vede ca nu are curbe stranse iar traseul este mult mai scurt, ce se rezulta in timp si o mentenanta mai putina (ieftina).
Alte aspecte importante sunt de mediu, cele doua tuneleri se pot numi ecotuneluri, se elimina cateva treceri la nivel de cale ferata (nesemnalizate) vizibile pe varianta veche (periculoase dupa cum se tot vede la stiri)!
Sunt putin frustrat de aceasta critica, doar ce m-am intors din concediu unde am mers pe anumite zone, de pe alte meleaguri, din tunel in tunel, costurile sunt mai mari dar lasi cumva si natura sa traiasca doar nu am facut noi acest pamant, parca el ne-a facut pe noi!
Pentru A6!