Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Andi

Astazi a fost inchidere de linie pe Campu Libertatii-Blaj intre orele 9 si 16. S-a deschis firul 2 modernizat iar trenul IR 12538 a circulat cu locomotiva diesel de la Teius la Copsa Mica. Sa speram ca vor lucra repede pe firul 1 astfel incat cel tarziu in toamna lui 2017 sa fie gata intreg lotul Coslariu-Micasasa, cu tot cu gari.
Acum mai sunt de rezolvat urmatoarele puncte:
- accesul in capul X la liniile 3-4-5 in statia Craciunel de pe firul 1
- finalizarea liniilor 1-2-3 din Blaj
- intreg firul 1 Campu Libertatii-Blaj
- accesul la liniile 1-2 de pe firul 1 in statia Valea Lunga cap X
- finalizarea PO Micasasa (momentan inca este halta de miscare si se efectueaza incrucisari)

De celelalte doua tronsoane pana la Sighisoara nu are rost sa vorbim, poate pana in 2018 vor fi si ele gata...

cristi5

^^^ dupa ce da 8 ore Curtici-Bucuresti, articolul / sursele din minister preconizeaza terminarea coridorului in 2021. Nu sunt specialist dar la cum se liciteaza si lucreaza pe Sighisoara-Simeria, cu doar cateva variante de viteza, eu chiar nu vad cum se vor licita si executa Sighisoara-Brasov (2 tuneluri nemaivazute la noi) si km 614-Simeria (7 poduri peste Mures + 1 tunel) in 5 ani.

alexV


mr.L

Quote from: cristi5 on November 01, 2016, 11:21:31 PM
eu chiar nu vad cum se vor licita si executa Sighisoara-Brasov (2 tuneluri nemaivazute la noi) si km 614-Simeria (7 poduri peste Mures + 1 tunel) in 5 ani.

Teoretic in cinci ani, pentru ca studiile sunt facute, iar finantarea europeana aia europeana asigurata. Practic insa depinde de finantarea bugetara, dupa aia inceperea lucrarii depinde de eventuale contestatii ale licitatiei de atribuire a lucrarii, de eliberarea avizelor,si chiar de un HG de exproprieri.

Deci aia au raspuns fara sa tina cont de toate astea, insa fara sa tina de cont si de faptul ca chiar daca au finantare europeana, ei n-au inca si banii de la stat in buzunar. Ca sistemul e simplu, intai da statul din buzunar, si dupa aia Uniunea deconteaza.

planiolro

La acest moment care este stadiul Simeria - km 614 si Brasov - Sighișoara ? Știu ca in urma cu aprox 2 luni se anunța cu surle si trâmbițe finanțarea de la UE pt Brasov - Sighișoara . După acest anunț nu am mai auzit absolut nimic despre vreun demers concret in vederea demarării efectivă a lucrărilor. Confomr postării lui Mr. L înclin sa cred ca pana in 2017 nu mișca nimic întrucât nu au fost bani prevăzuti in buget...


cristi5

614-Simeria se tot liciteaza de mai bine de un an...

Pe Sighisoara-Bv probabil documentatia de licitatie ne omoara. PT inteleg ca este (FIDIC rosu) chiar si AM. AC?

Apropo de termenul 2021, nu m-am gandit pana acum: pe langa proiectul neclar, poate faptul ca statul trebuie sa avanseze bani intarzie lucrarile?

TibiV

Quote from: cristi5 on November 01, 2016, 11:21:31 PM
eu chiar nu vad cum se vor licita si executa Sighisoara-Brasov (2 tuneluri nemaivazute la noi) si km 614-Simeria (7 poduri peste Mures + 1 tunel) in 5 ani.

Nu pot decat sa va dau un citat celebru din WWII (Hawai): "Forget it!"

Pe scurt: banii pentru toate "pomenile" parlamentare ne-ar fi pemis sa terminam PiSi, A8, A6 si toata modernizarea CF Constanta-Arad in 5 ani...
CF Brasov-Sighisoara se muta in 2030 in cel mai bun caz.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

Evident ca atunci cand doua proiecte mari de infrastructura se suprapun, efortul bugetar nu este de neglijat. Urmeaza sa intre in lucru liniile cu cel mai mare cost per kilometru construit, cu cele mai multe si mai grele tunele de arta, cu proportia cea mai mare de traseu nou reconfigurat, si asta este valabil atat in cazul KM.614-Simeria, cat si Brasov-Sighisoara. Chiar daca contractele vor fi facute pe 48 de luni, chiar daca vor fi in mod clar intarzieri la finalizare, efortul bugetar ramane acelasi.

Insa, pe langa toate acestea, mai este un lucru important pe care l-am scapat din vedere: actualele lucrari. Si care sunt in intarziere si ele,iar orice suprapunere in acest moment ar duce la intarzieri si mai mari in circulatia trenurilor, practic ar fi imposibil sa faci un mers de tren civilizat in conditiile in care ai concomitent atatia kilometri de cale ferata in lucru. Stiu, proportia de variante noi este mare, dar totusi...

Trebuie sa avem putintica rabdare si incredere, si peste 7-8 ani altfel va arata linia de la Constanta la Curtici, numai daca citim proiectul Brasov-Sighisoara nu ne vine a crede ca este posibil sa se construiasca asa ceva si in Romania, dintr-o linie cu destul de multe curbe si limitari de viteza, care traverseaza un relief dificil,cu un record de cca 1h30' in anii 80', sa vedem o linie mai scurta, mai dreapta, si pe care sa se circule intr-o proportie covarsitoare cu 160km/h. Practic, cu exceptia intrarilor si iesirilor din Sighisoara si Brasov, toata linia va fi apta de 160km/h, fara intreruperi!

Iar 30' -40'in minus pentru 100km este enorm, poate ca acum nu sesizam dar peste cativa ani vom face din Bucuresti la Sighisoara doar trei ore cu trenul, s.a.m.d.

cristi5

Pai sa inceapa cu tunelurile pe Sighisoara-Brasov si cu podurile (si calea noua pe malul stang al Muresului) pe km614-Simeria si nu vor incurca deloc traficul :) Mai putin un pod la Branisca care-l intersecteaza pe cel existent...

mr.L

^
Pot sa inceapa asa doar daca se contesta si se intarzie atribuirea celorlalte tronsoane. Pentru ca in mod normal lucrarile se liciteaza si se lucreaza concomitent.

Dar daca tocmai astea se contesta? Deci nimic nu poate fi sigur.

Intr-adevar, e o mare bucurie sa vezi cca 50% din liniile astea care urmeaza a intra in reconstructie pe variante noi, dar chiar si asa este inevitabila o crestere a timpilor de parcurs. Sper ca pe Sighisoara-Brasov sa nu depaseasca jumatate de ora, in prezent fiind de cca 2h30'.

cristi5

Apropo de variante noi, din ce vad in poze pe Sighisoara-Simeria mi se par cele mai intarziate. Terasament nou, cale inca nu. De tunel la Sighisoara si Turdas ce sa mai vorbim... Si eu ma foarte bucur de variantele noi dar sper sa apuc sa circul pe ele inainte de pensie... Dar drumurile mele fiind Bv-Tm/Arad si Bv-Cj, autostrada o va lua mult inainte.

Cum au reusit sa piarda o ora pe Sighisoara-Brasov din anii 80 pana acum??? Mai mare rusinea. Si probabil nu vor repara nimic, caci, nu-i asa, linia e planificata pt modernizare...

mr.L

Toate tronsoanele sunt intarziate, nimic nu se finalizeaza la termenul initial. Asta se reglementeaza intre statul roman si constructor, de multe ori statul intarzie avizele si chiar platile, iar constructorul nu prea are ce face.
Asta ar fi treaba cea mai simpla, insa nu excludem problemele ce pot aparea pe parcurs si care pot duce chiar la modificarea proiectului (remember problema Sarulesti pe m800?).

Deci intarzieri omenesti sau datorate naturii se admit, nici macar in Germania nu merge totul perfect!

La Sighisoara din cate am inteles un tunel e aproape gata, la Turdas se lucreaza in forta . Da, putem spune ca doi ani se va mai lucra acolo unde chiar trebuie multa atentie, insa sa nu exageram cu pensia  :)

Quote from: cristi5 on November 03, 2016, 09:23:05 AM

Cum au reusit sa piarda o ora pe Sighisoara-Brasov din anii 80 pana acum??? Mai mare rusinea. Si probabil nu vor repara nimic, caci, nu-i asa, linia e planificata pt modernizare...

Cu foarte multa lipsa de grija pentru cetateni, basca un sistem corupt care il ajuta pe nea Gica cu firma lui de dube sa creasca si sa prospere. Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat cu noi daca nu eram in UE. Adica cine ne-ar mai fi impins de la spate , desi din punctul asta de vedere nu sunt chiar multumit, ca puteau sa ne impinga de la spate sa facem si RK-uri la celelalte linii pentru a circula cu viteze apropiate de cea construita.

Bineinteles ca nu vor repara nimic pe coridor, asta ar fi in momentul asta o mare prostie avand in vedere ca exista proiect si finantare pentru linie, iar lucrarile sunt programate acum. Vor face un RK probabil pntru varianta veche prin Rupea, aia care ramane in afara coridorului, desi nici de asta nu sunt sigur.

rocklee

tunelul turmas citeva imagini din fuga ....am vorbit cu conducere constructorului si miau promis ca saptamina viitoare vor veni cu mine in tunel sa fac niste poze de jos ...pana atunci pun ce am ...












rocklee

structura de langa dn7







pereti mulati in pamant turnati .... :D