Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

marcelbanu

#10200



Aici se vede săgeata liniei de 400kV Mintia - Arad că este prea mare și normele de siguranță nu se pot respecta. Sigur se va găsi o soluție tehnică, probabil prin supraînălțarea stîlpilor de înaltă tensiune...









Și aici se vede săgeata liniei de 400kV Mintia - Arad că este prea mare și normele de siguranță nu se pot respecta.
Sigur se va găsi o soluție tehnică, probabil prin supraînălțarea stîlpilor de înaltă tensiune așa cum s-a făcut pentru A1 la Brănișca, așa cum, sper să se vadă în depărtare, stîlpul roșu-alb ce a fost modificat în același scop.


















































Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

#10201






























Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

TibiV

Mulțumesc!

Îmi era dor de niște poza "inteligente"...
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee


rocklee

cateva imagini cu un zid ...din situl arheologic ....facute din mers ....

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)





Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

Ce ma bucur sa vad infanteria in actiune! Felicitari, domnilor!


cristi5

Da, la Salciva transbordeaza Grindeanu calatorii si marfa cu masina personala. O sa mearga cu 160 pe DJ707A. Sunt doar 4km de tuneluri si polata, ii parcurge rapid.

Tot Grindeanu zicea in aprilie de Aktor:

QuoteDe pe vremea lui Bode, chiar Cuc (Răzvan Cuc) în al doilea mandat ne amenință cu TBM -urile pe care le aduc și nu vin.

Fireste ca TBM (cu care s-a pozat azi) era in santier de multe luni la ora aia.

Un habarnist vesel.

frunzaverde

#10208
Cat timp TBM-urile nu sunt asamblate complet (si nu sunt, unul e asamblat la 90-95%, altul era acum o luna la 15-25%), nu pot fi pornite, nu au consumabile, si nu pot functiona ele nu exista - oricat nu-l sufar pe Grindeanu, are dreptate la faza asta.

Sunt doar colectii de piese pe care antreprenorul general nu poate sau nu doreste sau nu stie sau nu are resurse (umane, materiale si logistice) sa le faca sa mearga. Din ce se-aude in zvonistica, toate la un loc.

Este absolut rezonabila atitudinea ca atat timp cat nu e complet asamblat si probat, utilajul nu exista, e doar unealta de PR cu piese.

Mai ales ca Railworks a facut atat PR TBM-urilor astora, de multiple ori dand termene ferme, care au rezultat in... abur - vaporware total - atat cand a venit vorba de livrari cat si de PIF.

Cine sa-i mai creada, in conditiile in care ei au zis ca forarea incepe in prima parte a lui 2022, vara 2022, septembrie 2022, primavara 2023, 15 iunie 2023, pana la sfarsitul anului 2023.

Plus ca in momentul asta, proiectul e in mari probleme - finantarea e in dubiu odata cu inchiderea bugetului pe exercitiul financiar 2013-2020 la mijlocul lui 2024 (cu posibilitatea unei plati finale la sfarsitul lui 2024),  si scrisoarea de "fazare" a CFR cu care se laudau ca "e ca si rezolvata" in primavara a ajuns... subiect de bancuri seci birocratice.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rocklee

imagini cu situl arheologic de langa turnurile de racire ale termocentralei MINTIA ....unul din motivele care tine in loc acest      tronson cf .... :(  >:(

















Powered by API/PUM imgur uploader


rocklee

r











































































restul imaginilor nu lle mai pun ...merge rau internetul si ...multe dintre ele le puteti vedea in  posturile lui MARCEL BANU .... :)  :D 

Powered by API/PUM imgur uploader

Sorinus

Remarc iar numarul mare de stalpi de iluminat pt o halta, usor de distrus. O solutie mai inalta ar fi fost mai greu de vandalizat si erau necesari mai putini stalpi.

cristi5

@frunzaverde ministrul vorbea de "aduc si nu vin". Nu de ce nu e lansat TBM. De ce nu le platesc si nu le aduc. Gen, "tara noastra bananiera nu merita niste TBM"? Sau "parlitii astia de Aktor ne arata ca vor sa faca proiectul cumparand niste TBM?".  Le platisera deja, le adusesera, dar el habar n-avea.

Da, Aktor sunt prost manageriati si cu probleme financiare. Dar si statul/guvernul/ministerul are un rol important in lansarea TBM!

Este/a fost  nevoie de importuri, omologari, tras apa, tras curent, toate cu hartiile, avizele si autorizatiile lor, pe care tot statul le emite. Plus binecunoscutele actualizari de preturi, inca nerezolvate etc. Cand iti bate la usa sfarsitul finantarii, accelerezi toate astea, indiferent cat ii urasti pe Aktor, nu iei atitudinea proletara "nu ma intereseaza, sa se descurce privatu". Ca nu e ca si cum pornim lunar un proiect cu TBM.

Asta zic, cum anume sprijina/urmareste statul cel mai mare proiect din portofoliul sau daca la sfarsit de aprilie ministrul nu stia ca TBM e in teren?? Sau daca ministrului ii ia doi ani pana sa vorbeasca (ieri) public de proiect mai in detaliu?

frunzaverde

#10214
Stai ca nu inteleg - ce zici aici este ca Aktor sta dupa stat ca sa dea drumul la TBM. Din cate observ si din cate am auzit din alte surse e complet neadevarat.

Situatia pe care o stiu e asta:

1. In momentul asta, nici unul din TBM-uri nu este asamblat complet incat sa poata incepe saparea.  Din patru kituri de TBM, unul a fost partial livrat saptamana trecuta (numarul 3 - s-a laudat firma care a transportat capul de taiere cu transportul agabaritic) si unul nu e livrat deloc (numarul 4). La trei ani de la atribuirea contractului. In ce fel e vina statului pentru asta?

2. Calendarul lor oficial de livrari TBM-uri a fost asta (anul era 2023, data tabelului era sfarsitul lui aprilie 2023) - pus la dispozitie de Aktor unui jurnalist care le facea un fel de advertorial pe o chestie numita Mediaflux:



Deci, atunci, din 4 kituri de asamblare TBM-uri contractate ca partea a proiectului numai unul fusese livrat.

Zvonistica "de santier" este ca consortiul nu a avut disponibilitati financiare pentru a plati avansurile la Herrenknecht. Nu am confirmare, si nu voi avea vreodata, dar eu alta explicatie nu am - daca Herrenknecht era de vina pentru intarzere, ar fi stiut toata Romania, ca nu avea Aktor nici un motiv sa ascunda.

Altfel, daca delay-ul a fost din cauza comenzii intarziate si/sau platite cu intarziere, e absolut absurd sa ai un calendar in care ti se livreaza primul din cele patru utilaje principale fara de care nu te poti apuca de portiunea cea mai complexa a lucrarii in luna a 24-a a unui contract nominal de 48 de luni, ultimul in luna a 34-a! Si sa ceri reactualizari pentru asta? Scuze, dar intarzierea asta nu e vina statului, riscul e al vostru baieti, rulmentul pentru TBM e exclusiv in raspunderea consortiului, si nu se poate schimba!

Daca erau comandate si platite in luna dupa semnarea contractului (asa cum Aktor et. al. s-a angajat) - octombrie 2020, nu ar fi fost livrate in martie - iunie - august - septembrie 2023... Si statul sa plateasca pentru actualizari de preturi la lenea si incapacitatea manageriala a consortiului sa asigure rulmentul la contract? Pai UE nu va accepta asta niciodata - am interactionat cu auditori UE, aia sunt oameni care-ti fac cheltuieli ineligibile pentru ca nu ai completat un formular de prezenta la serviciu in Excel corect la intervale de 10 minute. Cum ar putea accepta sa escaladeze preturi pentru TBM-uri comandate de consortiu cu intarziere fata de graficul contractual?

De utilitati conexe - se vede substatia electrica in poza, TBM-ul se vede in piese (pare a fi tot din aprilie poza, e din acelasi advertorial):



Si chiar daca nu aveau substatia, cu ce ar fi afectat TBM-ul care era acum cateva luni in bucati? Nu mai zic ca in Spania s-au facut lucrari din astea la generator (10-15 MW), deci solutii erau daca nu se gasea curent, daca exista dorinta de lucru, o solutie de genul asta s-ar fi putut aranja si suplimenta mult mai usor (claim)...

Ce ar fi trebuit sa faca statul? Sa plateasca in plus pentru lipsa de disponibilitati financiare Aktor? Si cum ar fi facut asta - vorbim de fonduri UE - cum ar fi suplimentat contractul (pe care s-au batut cele doua consortii in justitie ani la rand) intr-un mod acceptabil de UE?

Cat de importuri? Romania este o tara UE, leul e valuta convertibila, si TBM-urile sunt vandute de o firma germana. E ca si cum le-ai lua de la Ploiesti, statul nu are cu ce sa te ajute. Mai era faza cu "importuri din Ucraina" - dar nimeni n-a zis efectiv... ce s-ar fi importat din Ucraina.

Omologari? Ce omologari poti avea cat timp singurul TBM adus sta imprastiat intr-un kit intins pe jos la jumatatea scriptica a contractului? Si restul nu sunt nici macar fabricate? Desi nu mi-e clar ca ai ce omologari sa faci la... un echipament de santier.

Acum nu stiu care e solutia -- dar din tot ce vad, oricati bani ai pompa in proiectul asta, fara o schimbare de management si filosofie la proiectul asta, e imposibil sa fie dus la capat. Sa zicem ca le pornesc pana la urma, ce-o sa se intample in ziua in care vor descoperi variatii in geologie fata de asumptii? Ca e clar ca vor fi, la toate proiectele vor fi... stop and wait pentru ca claimul sa le fie rezolvat?

Si da, Romania este in momentul asta intre ciocan si nicovala. Si aici e vina statului roman.
- A venit cu un mega-proiect extrem de scump, cu riscuri uriase, fara sa se gandeasca la fazari si la capacitatea de finantare pe termen lung.
- Are o legislatie atat de proasta incat firme extrem de slabe (una din firmele consortiului e insolventa!) pot participa si castiga licitatii de mega-proiecte, mai ales cand arata ca legislatia este mult prea slaba.

PS: In Suedia asa ceva nu ar fi vreodata acceptabil - cand Vianini si CMC Ravenna au incercat manevre din astea sud-europene la centura Stockholm (tot la un tunel) li s-a reziliat aproape instant - 6 luni a durat tot (si acolo era si ceva cu legislatia muncii incalcate)... Da, a intarziat proiectul cu 3 ani, dar asta a fost.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!