Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RobertH

@Xenos ai pe harta. Ce e cu verde inseamna cu AC dar fara lucrari.

Am schimbat putin si formatul la status . Acum e numele constructorului urmat de numele firmei care se va ocupa de semnalizare. Pe Caransebes-Arad se pare va fi doar Thales. 

chicago

Parcurs Timișoara Nord-Arad pre-modernizare PNRR. Variația vitezei și Vmax actuale
Tren R 2611. Duratā: 1h 35 min. Distanță 57km
Opriri: Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D, Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Șag Hm, Valea Viilor Hm, Aradu Nou, Arad.

Traseu TM-AR


Variaţia vitezei conform aplicației Geotracker

Powered by API/PUM imgur uploader

Am să revin și cu trenul direct fără opriri între cele două orașe.

frunzaverde

@chicago - nu e relevant, au redus incepand cu mersul curent VS pe Ronat - Aradu Nou la 70 km/h de la 100 km/h ca element premergator al santierului. Au gasit multiple defecte in linie la mijlocul lui 2021 si in loc sa schimbe cupoanele defecte, au redus viteza liniei pe toata distanta pentru ca "oricum trebuia limitata pentru santier".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


cristi5

Quote from: frunzaverde on November 28, 2022, 03:50:11 PM@shift2rail - sansele sunt fix 0.0% in forma actuala. Nu se poate tehnologic ce vrea CFR, o reconstructie totala, practic "brownfield", cu dublare, in 3.5 sezoane de lucrari... La limita ar fi posibil cu linia inchisa complet, si cu ambitiile reduse semnificativ (de exemplu fara demolari de poduri mari).

Poti vedea Simeria - Arad cat dureaza, si extrapola cu usurinta - lucrarea e similara ca complexitatea asteia fara zonele cu tuneluri. In plus, opozitia locala din zona Timisoara o sa faca totul inca si mai "clusterfuck". 100% banii se vor pierde.

Nici eu nu cred ca vor termina in 2026, dar nici nu cred ca PNRR se termina in 2026 (adica banui ca se vor trezi multe tari ca nu au terminat etc). Sunt multe sperietori cu PNRR (inclusiv marea Sperietoare 2026), noutati birocratice cu jaloanele, in teorie e f strict, in practica vom vedea. E bine oricum cu sperietori, ca e singurul mod sa-si miste dosul guvernul roman. Sper sa traim si sa vedem.

Pe Arad-Simeria majoritatea problemelor sunt pe traseu nou (afara de Micia, unde mai sunt 400m de rezolvat), si sunt in cea mai mare parte din vina CFR (afara de Salciva unde e Aktor, si chiar si acolo se lucreaza dupa actualizare preturi). E foarte posibil ca design&build sa ajute, fiind mai multa raspundere ma antreprenor.

In orice caz, greu de comparat/extrapolat:
- design&build pe traseu de campie aproape neschimbat (e drept, cu dublare, dar terenul noului fir parca e deja la CFR? Sau numai in Tm in oras?). Posibil tren de lucru?
- executie cu proiectare de detaliu proasta, multa reproiectare (greu de justificat pt CFR), pe traseu de defileu cu multe variante noi, exproprieri, mediu, fond forestier, arheologie

Timisoara: Am fost in intalnire cu primarul si arhitectul lui sef pe tema CF. Am (API) dat la vremea respectiva un comunicat cat am putut de diplomatic ca na, oamenii ne-au invitat la intalnire, dar sunt aproape sigur ca nu va fi nicio "opozitie", cel mult maraiala prin presa. Daca nu se schimba ceva radical, pana se trezesc ei, proiectul CF va fi gata pe un fir :)

Ce se poate intampla e sa apara probleme la pasajele rutiere (ca oricum numai rutierul ii intereseaza pe edilii timisoreni, nu tren, sau tren metropolitan, who cares) dar aia nu va afecta CF.

M-am uitat un pic la variantele de viteza, e una scurta, dar stanga-dreapta intre Sag si Vinga (ooo, cu intersectie a traseului actual, deci vorbim de de o inchidere de linie de cateva saptamani), o largire de curba la sud de Vinga (pod nou dublu peste "Apa mare") si una cu traversarea Begai (pod nou) la Topolovat. Vom vedea cum functioneaza variantele pe design&build.

frunzaverde

Romania este practic singura tara care a bagat un volum mare de mega-proiecte mari in RRF (PNRR) -- RRF nu a fost menit sa finanteze mega-proiecte de infrastructura si nu are uneltele necesare pentru asta.

Pana una-alta, saptamana viitoare expira termenul de implementare contractat prin CEF1 pentru Brasov - Sighisoara, cu lucrarile la 10%. Finantare garantata pentru ce se va intampla dupa noiembrie 2023 (cand se vor putea depune ultimele rambursari pentru decontare in decembrie 2023) nu exista - doar o speranta ca "hai ca poate ne-or faza" (desi conceptul de fazare pe CEF cere "faze explicite" si "deliverables" explicite auditabile). Mai mult, pe 2014-RO-TMC-0639-W nu exista nici un "livrabil" contractual, nici macar fortat nu au ce lista ca livrabil la data de 31 decembrie 2022 (data de incheiere contractuala), ceea ce la un audit (si vor fi audituri) inseamna "toti banii inapoi, baieti".

Tin minte cand a inceput Simeria - Arad, era optimism ca "sunt aproape numai variante noi, nu o sa se blocheze ca nu e sub trafic". A esuat si asta ca restul coridorelilor - o sa fie vreo 10 ani pentru 150 km. Acum e optimism ca e "design and build", desi CFR are zero experienta cu D&B, are zero experienta cu flexibilitatea ceruta sub D&B, si zero flexibilitate in general.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Nu e niciun optimism. Ba dimpotriva.

Am zis care-s diferentele. Dar CFR e acelasi... Plus ca sunt primele proiecte mari, cu multe statii, si trafic, pe d&b.

Xenos

La CFR SA trebuie lucrat la flexibilitate, viteză în cooperarea cu autoritățile și cu antreprenorii și la găsit soluții constructive. Trebuie altă mentalitate, pe scurt.

motorzbh

Nu prea merge "flexibilitate" pe bani publici. Pentru ca ajungem la DNA si Codruța. Exista un contract. Contractul prevede o lucrare. Pana acum se dădea vina pe proiectant ca proiectele erau vechi si proaste si trebuia schimbat proiectul. Acum e proiectul Antreprenorului. Deci atât vreme cat linia merge de la Arad la Timișoara si are 160 pe 90 % din lungime nu prea e problema CFR-ului sa schimbe variante si sa mute cetăți.  Acum însă se va vedea cat se poate de clar ce firme sunt în stare sa lucreze și ce firme nu. De ce proiectele merg in Germania si la noi nu? Pentru ca acolo nu-ti faci treaba nu mai vezi contract de la DB. Ori noi lucram cu unii care freacă menta de 12 ani pe un contract de 4 ani.

NGC


ioio_viola

Quote from: cristi5 on December 25, 2022, 11:15:32 PMCe se poate intampla e sa apara probleme la pasajele rutiere (ca oricum numai rutierul ii intereseaza pe edilii timisoreni, nu tren, sau tren metropolitan, who cares) dar aia nu va afecta CF.


Pai asta e problema orasului, pasajele sunt rau gandite si exista riscul ca orsaul sa fie si mai mult rupt in 2 parti decat e acum.

Problema trenului metropolitan ar trebui sa fie pusa de catre consiliul judetean si primariile dinprejurul Timisoarei, dar acolo e si mai mai lipsa de interes/viziunea decat la PMT.

Pacat ca "opozitia" proiectului e asa slaba. Eu speram sa intervina sa incerce sa schimbe solutia si sa urce trenurile pe estacada sau orice alta varianta mai prietenoasa pentru oras decat cea propusa acum.

Vlad94

@ioio, nimeni din Timișoara nu a dat doi bani pe dezvoltarea acelei căi ferate. Primăria, cu Robu în frunte visa linii subterane, Consiliul Județean nu a avut nimic constructiv de spus, iar locuitorii ziceau că să o dărâmăm că încurcă traficul. Putea PMT să facă un SF propriu pentru traseul din interiorul orașului, dar nu s-a sinchisit. Acum, când proiectul trebuie să înceapă construcția, pe forumratt se dezbat soluții cu estacade și lumea se plânge că pasajele sunt nepractice (nu mă înțelegeți, am un respect enorm pentru comunitatea forumratt). SF-ul liniei e disponibil de câțiva ani în online și absolut nimeni nu a venit cu soluții proactive. Trebuia să fie un feedback de la comunitate apoi la autorități, apoi la proiectanți, dar asta trebuia pe vremea când se făcea SF-ul. Acum e deja târziu, deci să ne bucurăm că totuși se va face odată ceva. Da, nu vom avea estacadă, vom rămâne cu 100 de linii de marfă în Timișoara Est în locul unui terminal de marfă în Remetea, cu pasaje nepractice și cu prea puține traversări, dar asta este. Pe viitor, poate comunitatea va fi mai implicată pentru că mai sunt proiecte feroviare în jurul Timișoarei (CF la aeroport, centura feroviară, linia spre Moravița). Trebuie să intervenim acolo, până nu se livrează niște proiecte care să dezavantajeze mai mult orașului. Cam atât am avut de zis.

motorzbh

De e straniu cum primăria a aprobat proiectul când la Arad ne-a tras-o cu Glogovatul. Acum ca s-a semnat contractul ar fi bine ca cine vine cu vreo modificare sa vina si cu banii necesari ca CFR-ul nu face nici o modificare pe banii ei. Nu repetam placatul cu marmura a gării de beton. Timișoara trebuie facuta pentru ca avem OCC-ul in acest proiect la care se leagă si celelalte tronsoane. Plus RBC-uri ... si fara ETCS nema 160 la ora. Adică iar corecție financiara.

cristi5

Quote from: shift2rail on January 05, 2023, 03:48:51 PMar fi util un tabel similar pe CIV Sud - Arad_Tm_DTS_Craiova_Calafat/Bucuresti, cu doua coloane, viteza actuala si viteza asteptata dupa modernizare, pe fiecare sub-tronson. but i can imagine its tedious work.

Nu e tedious dar ia cateva ore. Cine vrea sa faca, are aici datele necesare.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/arad-caransebes/
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/craiova-caransebes/

Vitezele dinainte de reconstructie se gasesc de exemplu in livretul 2018-2019

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1640.msg403864#msg403864

cristi5

@ioio_viola @Vlad94 @motorzbh gasiti aici pozitia API dupa ce am comunicat cu Primaria Timisoara. Imediat dupa aceea s-a semnat contractul.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=416.msg399239#msg399239

De acord cu @Vlad94 ca este mult prea tarziu sa se mai schimbe ceva. Dar fiind design & build, e ceva mai putin imposibil decat pe FIDIC rosu.