Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 6 Guests are viewing this topic.

MHN


dr4qul4

Puteți trimite cate scrisori vreți, răspunsul va fi "se așteaptă MP".
Fara el, nu are nimeni curaj sa pornească ceva.
Poate am avea mai multe șanse daca am întreba când au de gând sa înceapă anumite segmente, care sunt incluse in ambele variante ale MP-ului.
De exemplu tronsonul de la Sibiu pana la nodul de unde A o va lua spre bv sau spre pitești.
Sau Tg Frumos-Iasi.
Sau orice altceva care nu se poate schimba indiferent de varianta finala a MP, fie ele si centuri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

panda_no 5

#1862
Totusi.......

Scrisoarea ar putea atrage atentia tuturor, nu celor activi pe forumurile de specialitate pt ca ei oricum stiu, ca ce se incearca prin MP ( schimbarea coridoarelor) ar putea sa ne aduca in situatia in care sa nu beneficiem din viitorul exercitiu financiar nici macar cat am absorbit din cel prezent.

Cine isi asuma din MT aceasta responsabilitate pentru un foarte posibil esec?Cu nume si prenume si cu demisiile celor implicati in cazul unui esec.

Probabil ca MT va da un raspuns evaziv sau deloc.
Insa o scrisoare bine distribuita in media poate ca i-ar pune in miscare.
Poate.
Altfel s-ar putea ca in 2017-2018 sa ne uitam unii la altii.
Cineva spunea undeva ca polonezii deja lucreaza pe actualul exercitiu financiar?
In timp ce cei responsabili la noi orbecaie ca bezmeticii?

nicolaem

http://www.zf.ro/zf-24/bulgaria-o-tara-de-doua-ori-mai-mica-decat-romania-ne-va-intrece-anul-acesta-la-numarul-de-kilometri-de-autostrada-13750839

ca sa evitam acuzele de la articolul de data trecuta, bazat pe aceleasi date interpretez un pic acest titlu. hai sa zicem ca vom fi la egalitate.

oare nu e trist ca o tara cu PIB mult mai mic, si cu mai putini bani de la UE reuseste sa faca cel putin la fel de mult/putin cat reusim noi?

Bun vom primi raspuns la scrisoare ca se asteapta masterplanul. dar chiar nu se stie nimic acum? ok sa zicem ca inca e in discutie VO vs VP. dar restul? nu exista si ALTE AUTOSTRAZI pt care pot demara studii, licitatii in regim de urgenta? eu nu accept sa stam ca si tara 2 ani de zile sa ne uitam pe pereti pana se ia o decizie cu acel masterplan. totusi nu am picat intamplator in aceasta tara acu 2 zile. cred ca fiecare dintre noi cam stie pe unde ar trebui autostrazi. Sa nu uitam ca si A10 cat si Turda-TgMures s-au licitat in regim de urgenta nu in baza unui plan strategic, ci pur si simplu erau singurele autostrazi cu SF facute din timp.
oare cei responsabili din minister ce fac lunile astea?
mai este A0, Pitesti Craiova, A7, A6.

dr4qul4

Turda-TgM s-a licitat in regim de urgenta si s-a îngropat după. Aici ar tb sa întrebam de ce durează atât.

La asta ma refeream si eu, sa întrebam punctual ce se are de gând.
BV-Buc-Sb-Bc amana serios VO si DN2 si TgM-Pascani.
Dar restul rămân in picioare, chiar nu au planuri pt ele?
Ploiesti-Buzau, Craiova-Pitesti, DXCB (întrebat clar daca se va respecta standardul). A3, Iasi-Bacau, centura Bacau (daca se va face full nu half).
Plus centurile care ne dor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

cred ca pur si simplu nu ii mai intereseaza , ...se gandesc ori ca n-o mai duc mult , ori le cam vajaie DNA-ul pe la urechi...si atunci ar trebuii , IERI , sa-si demisia.....toti.....sa nu ne mai iroseasca timpul si banii inutil...mai bine o criza generata de caderea unui guvern , decat un guvern impotent.......aceasta gasca mafiota...se pare ca n-au invatat nimic din alegerile din 16 noi.... oricum , poate ne ajuta alte institutii ale statului sa scapam de ei , pe cale naturala....multi dintre ei au nevoie de racoare....de multi ani de racoare , pt a-si limpezii gandurile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

teocharis

Quote from: dr4qul4 on January 10, 2015, 04:38:10 PM
Puteți trimite cate scrisori vreți, răspunsul va fi "se așteaptă MP".


repet, nu se astepta niciun MP, MP-ul a fost prezentat deja in Nov 2014.

Prietenul & ciracii fac demersuri pe langa Comisia/Consiliul EU ptr  inter-schimbarea coridoarelor Core si Comprehensive; nu va asteptati la un raspuns +/- in mai putin de 1-2 ani, este nevoia de semnatura a 28!!! ministrii de transport din UE ptr orice modificare in harta TEN-T

frunzaverde

Quote from: teocharis on January 11, 2015, 09:52:53 AM
repet, nu se astepta niciun MP, MP-ul a fost prezentat deja in Nov 2014.

Inseamna ca nu ai inteles cum functioneaza procesul de politica publica. Ce s-a prezentat atunci a fost sugestia de masterplan pentru dezbatere publica. In urma dezbaterii publice initiale, care a fost extrem de negativa pe toate segmentele (rutier, feroviar si aerian cel putin) masterplanul a fost trimis la revizuire. Nu stiu daca revizuirea se face de AECOM sau de MT, pentru ca nimeni nu e suficient de transparent incat sa clarifice proiectul. Dar ce ai vazut acolor nu este master-planul; varianta finala nu exista, o vom vedea cand o exista.

Mai mult, nu tot master-planul a fost supus dezbaterii publice. Luni, adica maine 12 JAN se dezbate raportul de mediu (e posibil sa avem reactii din partea ONG-urilor de mediu legate de mixul modal propus prin MP, de exemplu). Dupa asta, inclusiv raportul de mediu va trebui supus revizuirii.

Quote from: teocharis on January 11, 2015, 09:52:53 AM
Prietenul & ciracii fac demersuri pe langa Comisia/Consiliul EU ptr  inter-schimbarea coridoarelor Core si Comprehensive; nu va asteptati la un raspuns +/- in mai putin de 1-2 ani, este nevoia de semnatura a 28!!! ministrii de transport din UE ptr orice modificare in harta TEN-T

In momentul asta nu stiu sa existe nici un fel de lobby al Romaniei pe langa CE legat de schimbarea coridoarelor TEN-T. Li s-a spus clar ca orice incercare de a face asta nu va trece, sa nici nu incerce; nici nu cred ca a existat vreo intentie serioasa.

Si dupa chestia aia + scandalul din noiembrie, "prietenul" a dat-o la intors cu Pitesti - Sibiu; foarte putine cuvinte se spun despre CoBra - intelegerea mea e ca toate planurile de finantare pentru CoBra implicau o doza de finantare serioasa din partea statului roman inca din prima zi, cu gandul ca CE va aproba excluderea cheltuielilor din calculul deficitului, prin diverse artificii.

Dupa ce CE a zis "nu se poate", toata lumea a inceput sa dea din colt in colt -  desteptii de la CNADNR nu aveau un plan B, iar planul A, pe care ei mizau, nu cred sa fi avut sanse de reusita la CE mai mari de 25%. Nu inteleg de ce nu anunta esecul (probabil capul lui Neaga cade imediat, si ii e frica) - dar vor trebui sa o faca oricum - "acordul"/"scrisoarea" are in general un termen de prescriptie, de obicei un an; daca nu gasesc o solutie pana in martie, probabil atunci vor anunta esecul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Earthchild


igorashu

Eu zic că în maxim o lună avem un nou guvern și implicit ministru la MT, iar lucrurile vor intra în normal.

NGC

#1870
Quote from: NGC20 on December 06, 2014, 09:18:30 AM
Ni se pregateste ceva in PPP din 2015 !!!

Deocamdata nu sunt prea multe detalii, dar puteti studia caietul de sarcini referitor la publicitate din aceasta arhiva.



Sa stricam surpriza celor de la MT!  :lol:

Va fi probabil vorba de proiectul din portul Constanta, desi initial trebuia sa fie Autostrada de Centura Sud a Bucurestiului, dupa cum scrie in acest document? ???



cosmin74

 Drumul expres Tg. Mureș - Iași - Ungheni costă cât o autostradă

Proiectul Romaniei pentru Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 - 2020, programul sub care se vor derula marile proiecte de infrastructura pe fonduri europene in urmatorii opt ani, a intrat in dezbatere publica, iar Ministerul Fondurilor Europene organizeaza si o conferinta pe aceasta tema in saptamana ce urmeaza.
(P) Ce faci azi? Iesi in oras?

Proiectul de POIM a fost transmis si Comisiei Europene in octombrie anul trecut si vine impreuna cu o lista de proiecte de autostrazi si drumuri expres cu termene de implementare in viitorul foarte apropiat, unele incepand chiar cu 2015, si care vor fi realizate din fondurile europene din perioada 2014 - 2020. Problema e ca cele 21 de proiecte de autostrazi si drumuri expres din lista ajung la o valoare estimata de peste 22 miliarde de euro, in timp ce alocarea financiara pe intreg sectorul rutier abia ajunge la 3,3 miliarde de euro.

Proiectele de Drumuri Expres, trecute in POIM pe Axa Prioritara 2 - finantabile, conform documentului MFE, prin FEDR:

*Costurile estimate provin din MPGT

Drum expres Pascani-Iasi-Ungheni
Termen de implementare: Q3 2016 - Q3 2019
Drum expres Targu Mures-Pascani
Termen de implementare: Q4 2021 - Q4 2025
Costul estimat in MPGT pentru intreg Drumul expres Tg. Mures - Pascani - Iasi - Ungheni:  4,1 mld euro

Drum expres Bacau-Focsani-Braila-Galati-Giurgiulesti
Termen de implementare: Q4 2017 - Q3 2024
Costul estimat in MPGT: 1,024 mld. euro

Drum expres Bacau-Piatra Neamt
Termen de implementare: Q4 2021 - Q4 2023
Costul estimat in MPGT: 335 mil. euro

Drum expres Bacău-Suceava
Termen de implementare: Q3 2016 - Q3 2019
Costul estimat in MPGT: 645 mil. euro

Drum expres Brasov-Pitesti
Termen de implementare: Q4 2021 - Q4 2023
Costul estimat in MPGT: 1,84 mld. euro

Drum expres Bucuresti-Alexandria-Craiova
Termen de implementare: Q4 2018 - Q4 2021
Costul estimat in MPGT: 952 mil. euro

Drum expres Buzau-Focsani
Termen de implementare: Q2 2016 - Q3 2019
Costul estimat in MPGT: 282 mil. euro

Drum expres Constanta-Tulcea-Braila (inclusiv podul de la Braila)
Termen de implementare: Q1 2017 - Q1 2021
Costul estimat in MPGT: 1,37 mld. euro

Drum expres Gaesti-Ploiesti-Buzau-Braila
Termen de implementare: Q1 2019 - Q1 2023
Costul estimat in MPGT: 1,28 mld. euro

Drum expres Lugoj-Craiova
Termen de implementare: Q4 2019 - Q4 2023
Costul estimat in MPGT: 1,81 mld. euro

Drum expres Suceava-Botosani
Termen de implementare: Q4 2021 - Q4 2023
Costul estimat in MPGT: 345 mil. euro

Drum expres Suceava-Siret
Termen de implementare: Q2 2018 - Q2 2020
Costul estimat in MPGT: 186 mil. euro

Drum expres Turda-Halmeu
Termen de implementare: Q4 2019 - Q1 2023
Costul estimat in MPGT: 975 mil. euro

Total cost estimat = 15,144 miliarde euro.

Asadar, daca este sa adunam costurile estimate sau cunoscute pentru proiectele de drumuri expres enumerate mai sus am ajunge la o valoare totala de circa 15,144 miliarde de euro.

Reamintim ca totalul fondurilor pentru sectorul rutier pe Axa Prioritara 2 este de aproape 1,3 miliarde de euro, inclusiv componenta de cofinantare nationala.
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/fara-numar-drumul-expres-tg-mures-iasi-ungheni-costa-cat-o-autostrada--84883.html

elion

Ioan Rus  pe Digi 24 declara că autostrada  Sibiu-Piteşti se va construi în regim de autostradă de la bun început (a renunţat la drum expres  sau la autostrada fazată).

marisRO


nicolaem

#1874
Victor Ponta vrea "acord politic" pentru autostrazi: Altfel nu are rost sa ne apucam de treaba

Deci stati linistiti , pt cei care credeau ca astia chiar lucreaza la ceva. M-am lamurit.

Nu se face autostrada Dragnea se face drum expres Dragnea. Mare progres.

Referitor la prioritati :
"In 2015 vor fi incepute lucrari la mai multe proiecte de autostrazi ce insumeaza 725 k, la care se adauga 1809 km de drum expres. Valoarea totala a celor 725 km este estimata la 10, 58 mld de euro."

deci ce sa ne plangem, anu asta incep lucrarile sau SF pt 725km.
si eu care credeam ca anu asta nu se liciteaza nimic.


VO:
Am renunţat la ideea de a face autostradă fazată, după discutiile ce le-am avut la Piteşti cu Dacia. După ce am făcut mai multe analize am constatat că avem bani să facem Sibiu-Piteşti direct autostradă, a declarat ministrul Ioan Rus.

A cata oara schimba planul? cum poate acelasi guv in 2 ani de zile pe acelasi drum sa treaca de al autostrada , la drum expres, apoi la drum expres construit in 2 etape , apoi la autostrada fazata apoi din nou la autostrada "directa". 2 ani, acelasi guvern, 4 planuri, 0 rezultate.