Drum de 3,2 km între Floreşti şi Cluj-Napoca – e gata studiul, urmează negocieri între primari (http://www.buzznews.ro/2013/01/22/drum-de-32-km-intre-floresti-si-cluj-napoca-e-gata-studiul-urmeaza-negocieri-intre-primari/)
Introducerea RATUC în Florești depinde de realizarea
drumului rapidSi aflam lucruri interesante despre acest drum rapid.
Quote"Ar fi impropriu spus o centură de legătură, pentru că e vorba de un drum de exploatare agricolă, cu o lăţime de cinci metri, drum care va fi acoperit cu un strat de rulare special, pentru trafic mai greu şi intens, un fel de macadam fără a intra în detalii tehnice. Sperăm să terminăm drumul chiar în toamna acestui an. După realizarea drumului şi conectarea cu arterele din Cluj Napoca, putem discuta despre o investiţie din fonduri proprii pentru asfaltarea drumului. Este mult mai ieftin ca noi să asfaltăm drumul de macadam realizat din fonduri europene, decât să ne fi apucat să construim noi drumul de la zero, din resurse proprii", a spus primarul comunei Floreşti, Horia Şulea. Drumul de exploatare agricolă porneşte din Floreşti - zona barajului de pe Someş – Auqua Park Floreşti, strada Sportului şi ajunge până pe limita administrativ teritorială CLuj Napoca Floreşti, la capătul străzii Donath. "
http://www.ftr.ro/introducerea-ratuc-in-floresti-depinde-de-realizarea-drumului-rapid-67804.php
S-a publicat pe SEAP caietul de sarcini pentru proiectul tehnic al centurii Floresti - varianta sudica.
http://florestistiri.ro/?p=3248 - faceti abstractie de titlu, undeva la sfarsitul articolului primarul confirma aceasta veste.
Dupa 11 luni de la semnarea ordinului de incepere a lucrarii la centura Floresti Sud, se pare ca saptamana viitoare chiar incep lucrarile (fingers crossed).
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/se-deschide-santierul-centurii-de-sud-a-florestiului-daca-lucrarile-vor-intarzia-3-4-5-zile-mi-le-asum--157530.html
Si se pare ca traseul este putin diferit; breteaua de la Metro si iesirea in drumul Sf. Ioan este putin diferita fata de imaginea vehiculata acum un an si ceva: https://clujeuropean.com/2016/10/31/floresti-centura-sud/
PS: sunt niste discutii interesante pe postarea de acum 2 ore a unui fost consilier local din Cluj. Se pare ca pe partea de Cluj inca nu exista PUZ si nici AC, deci poate sa fie din nou praf in ochi, sau sa faca doar pana la Metro/Polus. (aici (https://www.facebook.com/bildea.ioan?fref=nf&pnref=story))
Revin eu cu amănunte legate de situația respectivă... Aștept doar să întrebe "sursa" mea. Nelu Bildea este un politician desăvârșit din toate punctele de vedere (mai ales negative) și nu își poate ataca colegul de partid - Horia Sulea, primarul Floreștiului. Apropo de populismul importat de la pesedisti, primarul a spus în direct la Realitatea FM că centura va fi gata în 6 luni...Oameni dintr-astia mint la fiecare respirație...Centura nu are AC nici pe partea de Florești, exproprierile inca nu sunt gata, și cel mai probabil descărcarea va fi pentru multa vreme in zona Polus/Metro. Deci frecție la un picior de lemn...
Intre timp au inceput sa pregateasca zona la Floresti - Centura Sud (impropriu denumita, dar in fine).
Pe breteaua de la Polus, de pe Valea Garbaului (aici (https://www.google.ro/maps/dir/46.7535337,23.5350068/46.7539736,23.5342221/@46.7539743,23.5347135,157m/data=!3m1!1e3)) par ca se pregatesc sa "indulceasca" acea curba si eventual sa largeasca drumul in acea zona (sper ca peste tot, nu doar acolo). Pe tarusii de pe margine scrie "trotuar", iar pe cei din mijloc (marginea actuala a drumului existent) scrie "ax" (sau median, nu mai tin minte).
Poza nealterata (in dreapta sus este Polus/Vivo) - dati zoom ca sa vedeti tarusii
(http://i.imgur.com/vKgYRnI.jpg)
Poza modificata, dupa cum am inteles eu ca o sa se schimbe:
(http://i.imgur.com/pcWkXy4.jpg)
Detaliu:
(http://i.imgur.com/2r1kuqk.jpg)
(http://i.imgur.com/W6Jo0Wy.jpg)
Floresti - Centura Sud
Hopa, ce avem noi aici?
Am o colega care locuieste in zona si zice ca se lucreaza in zona viitorului giratoriu de pe Valea Garbaului. O sa incerc in weekend sa fac niste poze in zona, deocamdata am primit doar aceasta poza:
(https://i.imgur.com/XGnNskw.jpg)
Si intre timp am gasit si articole recente pe aceasta tema:
https://cluj-am.ro/2017/11/03/au-inceput-lucrarile-la-centura-de-sud-a-florestiului/
http://citynews.ro/eveniment/foto-incep-lucrarile-la-centura-sud-floresti-drumul-care-leaga-comuna-de-cluj-napoca-va
Centura Floresti Sud
Am facut cateva poze de aici (https://www.google.ro/maps/@46.7478403,23.5348111,419m/data=!3m1!1e3):
Cu galben pozitiile si directia pozelor.
(https://i.imgur.com/c7Fq3Sm.png)
Zona giratoriului din spatele Polusului/Vivo:
Trebuie sa dati zoom, ca nu se prea vad tarusii si panglica ce delimiteaza zona de lucru
(https://i.imgur.com/Md5xGHc.jpg)
(https://i.imgur.com/9aEJ5Gu.jpg)
(https://i.imgur.com/DODDBLV.jpg)
(https://i.imgur.com/WTJSw7c.jpg)
Aici probabil ca ajunge drumul dinspre Floresti
(https://i.imgur.com/rFkinxR.jpg)
Centura Floresti Sud, 05.03.2018:
Poze facute in aceeasi zona ca cele de aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=142.msg176420;topicseen#msg176420)
Nota: pozele le am de la cunostinta, nu are informatii in plus. O sa trec eu in weekend sa vad daca se misca ceva serios in zona
Utilaje stationate:
(https://i.imgur.com/E6hzVF4.jpg)
Utilaj care lucra in zona de unde (din stanga) ar trebui sa ajunga portiunea ce vine dinspre Floresti (in fundal se vede spatele Polusului (Vivo))
(https://i.imgur.com/xUJvM7C.jpg)
In poza se vede capatul dinspre Str. Sfantu Ion al centurii de sud.
Ma intreb ce rampa va avea centura la intersectia cu drumul.
(https://i.imgur.com/f3QxeDUh.jpg) (https://i.imgur.com/f3QxeDU.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Cred ca e impropriu sa ii zicem centura, eventual drum de legatura.
Inca doua poze:
(https://i.imgur.com/xn4mGSzh.jpg) (https://i.imgur.com/xn4mGSz.jpg)
(https://i.imgur.com/XFy6zR2h.jpg) (https://i.imgur.com/XFy6zR2.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Ultima din ce parcare e facuta ? Ai pozitia ? Ms
Ultima poza pare fi facut din parcarea pentru angajati / zona de aprovizionare. Se poate merge pe culoarul unde sunt toaletele de langa food court, pe langa DHS. Cred ca acolo a fost facuta poza, ca se vad blocurile de pe deal.
Ultima e la intrarea din spatele Polusului, corespunzatoare portii 3.
https://www.openstreetmap.org/#map=19/46.74913/23.53347
Are cineva o sursa pt "centura" Floresti sud, sa o punem pe OSM? e lipsa...
Sau eventual cateva poze cu telefon cu GPS in punctele cheie, bagate in uploader. Nu conteaza calitatea pozelor, numai a receptiei GPS.
Multumesc!
Nu stiu daca ajuta la ceva, dar partial, pana la Metro acesta este traseul (https://www.google.ro/maps/dir/46.7394363,23.5089131/46.7520783,23.5250618/@46.7450604,23.5178317,2157m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d23.5193519!2d46.7444828!3s0x47490e303cac0b31:0xd5040fbe128a4d41!1m0!3e0).
Am mers azi vara cu motocicleta pe acolo, l-am si filmat dar am tot uitat sa il pun pe YT.
LE: se pare ca nu mai am filmarea :(
este pe google, publicatiile locale au scris articole la vremea respectiva.
(https://static.actualdecluj.ro//uploads/2017/09/poza-plan-proiect-centura-sud-floresti.jpg)
Mi-am amintit de asta: "puteti incepe" :lol: :lol: :lol:
(http://citynews.ro/ckfinder/userfiles/images/13254304_1009271215820952_8085612776261234054_n(1).jpg)
"Centura" Floresti, aratura de primavara
(https://i.imgur.com/rL6rthx.jpg)
(https://i.imgur.com/4NnuIj7.jpg)
(https://i.imgur.com/xdKOtjV.jpg)
Fiind florestean + un critic acerb al administratiei Sulea (primarul incompetent si agramat al Florestiului) + am urmarit de la inceput etapele birocratice ale acestui proiect, si vreau sa fac un rezumat pe baza informatiilor mele/interpelarilor catre autoritatile publice (CNAIR - pentru bretele, MAPN, USAMV - pentru exproprieri dificile sau proximitati ale unor obiective militare, CJCJ+Primaria CJ pentru cei app. 800m de pe raza UAT Cluj Napoca):
1. August 2014: Luca Way castiga licitatia "Servicii de proiectare faza PROIECT TEHNIC aferente realizării obiectivului de investiţie Drumul de legătură varianta sud" - drum de legatura de 4.3. km + 2 bretele de legatura (zona Metro + zona Polus). Din start dezamagirea e maxima: defapt nu avem de a face cu o centura ci cu un drum de ocolire care foloseste strazile adiacente Florestiului - literalmente printre case: "Traseul va începe pe strada Cetăţii 1 şi, prin spate pe la Metro şi Polus va face joncţiunea, complet pe sol, fără viaducte, cu municipiul Cluj Napoca, în zona adiacentă depoului de tramvaie din Mănăştur, drumul Sfântul Ioan, urmând să existe 7 puncte de legătură cu DN1" - citat din Horea Sulea la mometul semnarii contractului cu Luca Way - durata 6 luni, 129.997,75 lei + TVA. Oferte depuse: C PRO CONS XXI SRL 179.395 lei, SC LUCA WAY SRL 129.997,75 lei, SC MAXIDESIGN SRL 194.400 lei, Asociere SC CIVITAS PROIECTARE SRL – SC VIA PROCONS SRL 97.680 lei, SC NV CONSTRUCT SRL 208.041,80 lei, SC DRUMURI SI PODURI JUDETENE CLUJ SA 276.000 lei, Asociere SC EURODRUM COM SRL – SC DRUMEX SRL 285.000 lei.
2. Decembrie 2014 - Luka Way finalizeaza SF-ul pentru obiectivul "solicitat" doar ca miraculos...centura se scurteaza: "Drumul, care va porni din strada Tăuțiului și va face joncțiunea în Cluj Napoca cu Drumul Sfântul Ioan, va avea o lungime de 2,685 km (firul principal, la care se adaugă încă doi kilometri de bretele). Deci nu mai e din strada Cetatii, ci mai incolo de pe Tautiului - asta oricum nu e o problema deoarece strada Tautiului (de la intersectia cu Cetatii 1 pana la intersectia cu Strada Crizantemelor e proaspat asfaltat). Suma estimata: app. 7 milioane Euro.
3. In paralel cu executia SF+PT drumului de ocolire, se desfasoara licitatia pentru finantarea drumului de ocolire sud. Fonduri Europene? Nahhh. Credit bancar!
4. Februarie 2016 - castigator licitatie credit drum - CEC Bank: Servicii de acordare credit bancar revolving în valoare de maxim 47.672.339,40 lei, in vederea finanțării obiectivelor de investiții de interes local - dobanda 0.3% + ROBOR
5. 11 Martie 2016: SC DIFERIT SRL castiga licitatia pentru executia obiectivului cu pretul cel mai mic: 28.400.447,67 lei cu TVA inclus. Particpanti: KIAT, SYLC CON TRANS, TIRRENA SCAVI, PORR, NORD VEST Infrastructura si Servicii, NAPOCA SA, ARL Cluj, NORD Conforest. Pentru detalii asupra ofertelor: https://www.floresti24.ro/2016/04/28/exclusiv-sc-diferit-srl-a-castigat-licitatia-pentru-construirea-centurii-de-sud/
6. 17 Mai 2016 (cu mai putin de o luna pana la alegerile locale): Se da Ordinul de Incepere a Lucrarilor (nr. 15.173/17.05.2016) pentru "Obiectivul de investitii "Drum de legatura varianta sud, comuna Floresti, judetul Cluj). Link: https://www.floresti24.ro/2016/05/17/s-a-dat-ordinul-de-incepere-al-lucrarilor-la-centura-sud/. Bineinteles sa Ordinul e pur si simplu populist deoarece exproprierile nu erau nici macar demarate, nici macar cea pentru terenul vizat de organizarea de santier. Offtopic: Primarul castiga un nou mandat si pe baza minciunii ce reiese din acest Ordin. AM? AC? Vise umede si indepartate. Cu 2 zile inainte de alegeri apare un buldozer si o basculanta pe traseu si toata presa aservita urla "au inceput lucrarile"! Echipamentele dispar ca prin minune la o zi dupa anuntarea rezultatelor si nu mai apar pana in 2018!
7. 2017: Dupa multe interpelari (MAPN - citez din minte: terenul vizat pentru exproprieri nu poate fi obiectul procedurii de expropiere deoarece terenul statului nu se poate instraina numai dupa ce se da o HG, USAMV - nu am primit nici o instiintare de expropriere), SC DIFERIT reactioneaza si refuza sa inceapa lucrarile pentru un motiv absolut corect: Nu li s-a pus la dispozitie culuarul de expropriere! link catre document: https://www.ziardecluj.ro/centura-de-sud-florestiului-va-fi-gata-aprilie-2018-pozitia-oficiala-constructorului-diferita-de-cea-primariei
8. 15 septembrie 2017: Alin Tise da AC pentru zona dintre km 2+272 - 2+678.115 (da, pt cei 400 de m de pe raza UAT Cluj Napoca) + Primarul zice ca a autorizat bucata din Floresti de "aproximativ un an". Citatul complet si incredibil dpdv al logicii: ",,Autorizația pentru 99% din drum, cat e pe UAT Florești, e eliberata de azi-maine un an. Ordinul de incepere lucrari de ....ani !" Adica cum domnule ai dat Ordinul de Incepere din 2016, dar Ac-ul mai tarziu. Curat...murdar! Plus de-abia acum erau trimise la Cadastru listele cu exproprierile pentru obtinerea numarului cadastral unic pentru culuarul de expropriere. link: http://cluj24h.ro/consiliul-judetean-eliberat-autorizatia-de-construire-pentru-un-sector-al-centurii-de-sud-florestiului/. Aici e o chichita legislativa: eu cred ca au rupt proiectul in doua deoarece daca era ca si un tot, doar CJCJ trebuia sa emita AC (-uri) deoarece drumul trece prin doua UATuri (conform legii constructiilor). Nu inteleg nici pana azi care e problema...dar sigur exista una pentru ca procedura asta de autorizare e ciudata rau...
9. noiembrie 2017: DIFERIT incepe cu adevarat lucrarile incipiente: organizare de santier, pichetare, decopertare, etc. Motivul: "Firma Diferit a motivat până acum că nu s-a apucat de lucru, deși traseul drumului era predat în mare parte, pentru că nu fuseseră emise avizele pentru porțiunea de pe Valea Gârbăului. Compania susținea că numai de acolo se poate începe drumul și să meargă spre Florești, neputând fi abordat șantierul din sens invers, unde erau emise avizele".
10. In acest moment se lucreaza EXCLUSIV pe zona Vaii Garbaului iar zona strazii Crizantemelor e impracticabila unui autoturism fara tractiune integrala.
Inchei printr-un citat: "Executantul, Diferit SA, a atacat (da, momentan cu țărușare, delimitare, utilaje, muncitori, organizare de santier - urmează săpăturile, teasări, etc) zona Valea Garbaului, concret aria unde va fi girația Drum - Bretea spre DN1. Finalizare? Mi-ar plăcea ca pe 1 Decembrie 2018, la Centenarul Marii Unirii, să avem o șosea practicabilă"
Multumesc @ciprebbe pentru poze + restul celor ce se implica. As avea totusi o rugaminte: avand in vedere prestanta API atat in media locala si nationala, nu se poate sa aflam stadiul actual al lucrarilor deoarece mie primaria nu mai imi raspunde si nici ONGului din care fac parte. Nu de alta dar din cate stiu inca nu exista HG pentru exproprierea terenului MAPN si nici nu cred sa existe nr. cadastral unic pentru culuarul de expropriere.
Sper ca nu v-am plictisit...
Legat de Centura Floresti Sud, am gasit (din greseala) un document pentru exproprieri din data de 06.11.2017, insumand aproximativ 1.3 milioane lei:
Comunicatul: http://floresticluj.ro/stiri/COMUNICARE-1509973380
Documentul: http://floresticluj.ro/fisiere/stiri/201711061129.pdf
Floresti - Centura de Sud
In 8 Martie Ciprebbe posta "aratura de primavara" (aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=142.msg187992#msg187992)). Azi am trecut prin zona de conexiune cu drumul Sf.Ioan (pozele 1 si 3 ale lui Ciprebbe) si am facut cateva poze (harta aici (https://www.google.ro/maps/@46.7452061,23.5354896,3a,75y,327.67h,83.43t/data=!3m7!1e1!3m5!1sgk9Dxfg3NeI62kEK0sgQZw!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dgk9Dxfg3NeI62kEK0sgQZw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D81.60008%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656)):
(https://i.imgur.com/JyS3l0X.jpg)
(https://i.imgur.com/0xa017x.jpg)
Si detaliu diferenta de nivel, pe care eu o estimez la 5 metri:
(https://i.imgur.com/qhXdc4K.jpg)
O sa intre in drumul sf Ioan fara giratoriu? Sau nu e trafic acolo?
Este trafic, eu nu vad intersectia asta fara giratoriu.
Doar ca nu prea este loc, cred ca trebuie sa il faca cu "offset", cam in locatia de unde am facut poza. In spatele meu este o pista de biciclete si trotuar, ambele realizate anul trecut impreuna cu drumul Sf.Ioan. Sper ca nu le ingusteaza (prea tare).
Se poate muta prioritatea pe centura si pus mai departe drumul spre/dinspre Faget cu cedeaza trecerea (doar vine autostrada pe acolo, pardon centura :))) ). Desigur dupa douzeci douazeci pardon 2000 20.
La fel si cu Floresti Centura Sud. Inspre SF.Ioan nu s-a mai lucrat nimic, si nici in spate la Polus/Vivo. Oare au inaintat spre Floresti si se lucreaza in acea zona? Sau iarasi a fost doar o abureala si doar au decopertat ceva de ochii lumii?
Stiu un subcontractor care s-a retras de acolo si incepe de sapt viitoare la autostrada. Nu e chiar ok din ce se zvoneste situatia cu constructorul centurii :(.
:D La care din autostrazi?
^
NU am specificat tocmai ca sa nu fie identificat. Oricum aproape de casa :).
DIFERIT nu mai lucreaza pe centura Florestiului DELOC! Litigii grave cu Armata... adica nu e nimic mai grav decat am specificat eu intr-un mesaj anterior. Nu s-a dat nici o HG pentru terenul MAPN...
Primarul Florestiului pune azi doua poze cu ceva piloti forati in spatele Polusului:
"Pe aliniamentul viitorului Drum de Legatura Sud, zona de deasupra Vivo, lucrarile de forare piloni si cele privind terasamentul."
https://www.facebook.com/HoriaSulea/posts/1659981477416586
Centura Floresti Sud.
M-am impiedicat de un articol intitulat "Monitorizare Centură Sud Florești – Mai 2018". Este explicat cu text si poze cum ca NU SE LUCREAZA.
Articolul se termina cu: "În calitate de inginer constructor, cu peste 10 ani de experiență în domeniu, apreciez că lucrările sunt executate în proporție de aproximativ 5%, iar ultimul termen înaintat de domnul Horea Șulea, 1 Decembrie 2018, va fi aproape imposibil de respectat."
Text si poze aici: https://www.infloresti.eu/monitorizare-centura-sud-floresti-mai-2018/
PS: personal pot sa confirm ca pe breteaua Valea Garboului sunt niste cratere imense. Daca dai cu motorul/bicicleta in ele la doar 20-30 kmh te aduna cu matura si farasul. Nici cu masina nu ai sanse mai mari sa nu ramai pe acolo. Iar ce se vede din Sf.Ioan este dezolant.
Semnatarul este un consilier USR, si stim din experienta ca USR-istii astia sunt tare carcotasi.... ;)
Bravo lui !
:cheers:
Consilier USR sau nu, ideea e ca nu se lucreaza. Pentru mine e o chestie super dubioasa: DIFERIT este "firma de casa" a Clujului si de obicei lucreaza si pe "promisiuni". Ceea ce ma face sa ma intreb: Oare nu sunt chestiuni grave acolo? Una o stiu eu sigur: Primaria Floresti nu are numar cadastral pe tot culuarul de expropriere deoarece terenul UM din localitate nu este inca expropriat. Trebuie HG pe tema asta... Problema e alta: in 31 mai, la sedinta CL Floresti, sunt propuse 25(!!!) de proiecte de PUZ pentru ansambluri imobiliare. Pentru cineva care nu locuieste in zona Cluj/Floresti este greu de imaginat ce se intampla aici. Ansamblurile in constructie + cele care se vor aproba, vor paraliza definitiv traficul dinspre/inspre Cluj. Si asa cu MZA de 75000 (!) este cel mai congestionat punct din Romania! Si nimanui nu pare sa ii pese...
PS: Mai sus este laudat CJCJ pentru drumurile judetene. Calitativ sunt varza cele facute deja. Acostamentele nu sunt ridicate la inaltimea benzilor de circulatie si apar deja rupturi/sub-spalari/tasari, etc. Mai departe, centrul de management integrat al deseurilor e o pata neagra imensa. Va recomand o vizita la PataRat sa vedeti dimensiunile unui lac de levigat! Plus copiii de rromi care fac baie...E un dezastru ecologic si nimeni nu misca un deget!
^
Eu v-am zis din surse sigure :).
Quote from: rekul on June 05, 2018, 08:46:30 AM
S-a semnat contractul pentru executia ,,Pod Portelanului" cu SC DIFERIT SRL.
Nasol ... pentru primarul din Floresti.
Pana acum tot dadea vina pe constructor ca nu e serios ca deaia nu se lucreaza. Ce dracu face dupa ce termina astia podul, iar la el in "curte" tot nu lucreaza?
@Bogdan_Cluj
Tii minte ce spuneam aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=427.msg172182#msg172182 ? Era clar inca de atunci ca nu au cum sa avanseze cu proiectul spre Floresti. Pana nu va fi expropriata armata nu vedem "centura".
Da, da ... nu uit asa usor :)
Ce nu imi este mie clar ... de ce nu lucreaza pe portiunea unde pot lucra (spre Cluj). Acolo au inceput in zona Sf Ioan, si ar putea lucra acolo si breteaua de la Vivo (polus) care oricum mai nou e praf, plus pilotii forati din spatele de la Vivo (acolo deja au forat cativa dar am inteles ca s-au oprit). Isi luau si ei ceva bani pe o parte din lucrari. Asa, cumva, cel putin de ochii lumii poate si primarul sa zica: uite, au inceput, dar nu lucreaza ca nu vor (bineinteles fara sa zica de problemele cu exproprierile din partea dinspre Floresti).
Nici eu nu stiu de ce nu lucreaza pe partea dinspre Cluj. Probabil au ceva impediment birocratic si acolo pe care nu il stim si pe care nu sunt in stare sa il rezolve. Nu cred sa fie problema de bani sau de capacitate a constructorului.
Fix in spate la Vivo isi face de lucru o foreza.
Cea mai mare comună din România s-a apucat să facă şosea de centură. A fost imediat călcată de controale ale autorităţii centrale
Primarul celei mai mari comune din România întâmpină o mulţime de probleme, după ce în 2016 a început construirea unei centuri în localitate. Inspectoratul de Stat în Construcţii "a venit abuziv", a făcut o notă de constatare şi un Proces Verbal prin care în luna februarie le-a interzis să mai emită autorizaţie de construire. Edilul comunei clujene Floreşti spune povestea pentru ECONOMICA.NET.
http://www.economica.net/cea-mai-mare-comuna-din-romania-s-a-apucat-sa-faca-sosea-de-centura--a-fost-imediat-calcata-de-controale-ale-autoritatii-centrale_158100.html
Asta nu isi da seama ca se face de ras? ISC-ul vine abuziv in control? Apoi faza cu expropierile care nu sunt chiar necesare?
QuoteAcesta adaugă că proiectul nu s-a blocat din cauză că nu s-au făcut unele exproprieri.
"Odată emis ordinul de începere a lucrărilor, s-au emis autorizaţiile de construire pe trei segmente. Nicăieri în contractul de atribuire nu spune că trebuie să le punem la dispoziţie întreg aliniamentul", explică Horia Şulea.
Dar cu toate acestea pretul este fix pentru totdeauna:
Quotedoar că în contractul de încredinţare se specifică clar: preţul este fix până la terminarea lucrării"
^Situatia procesului pierdut cu ISC si disputa crunta ce va urma cu DIFERIT am prezentat-o pe thread-ul:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=783.210
Intre timp la Centura Floresti Sud a fost reziliat contractul de executie (cu firma Diferit). Primarul zice ca se va incerca scoaterea la licitatie din nou.
Sursa si poze cu starea curenta: https://www.facebook.com/HoriaSulea/posts/1880513255363406
Se mai aude ceva de proiectul asta?
"Unul dintre cele mai importante obiective pentru floreșteni este realizarea Centurii Ocolitoare de Sud, proiect care bate pasul pe loc de trei ani. Primarul comunei Florești, Horia Șulea, speră că într-un an de zile să fie finalizat proiectul. Cele mai mari probleme sunt cu exproprierile."
http://www.monitorulcj.ro/actualitate/70322-ce-se-mai-aude-de-centura-ocolitoare-de-sud-a-florestiului
Deci am avut constructor pe acest proiect. Constructorul a lucrat timid cateva luni, a decopertat, a realizat cativa piloti forati pt perete de sustinere, a sapat in deal. Au fost probleme, s-a reziliat "ca constructorul nu e serios".
Si acum vorbim ca sunt probleme de exproprieri? Pai cum mama masii vorbim acum de exproprieri si de SF? WTF?
Ah, si primarul "spera ca intr-un an se finalizeaza lucrarile". Pai daca nu avem constructor, cine le finalizeaza? Si acum se trezesc ca nu pot intabula terenurile? Pai pana acum ce mama naibii au facut? Si cum pot sa dea vina pe constructorul initial daca nici acum nu sunt rezolvate aceste probleme.
Pai e simplu. Lucrarile vor tot incepe din 4 in 4 ani, de alegeri.
Diferit chiar e firma serioasa. A facut treaba buna peste tot. Cat despre primarul din Floresti as zice multe da ma trezesc cu amenzi acasa.
Ca sa o dam putin in teoria conspiratiei: Acest proiect a fost sabotat de la inceput de catre 'cineva'. Acest 'cineva' se pare ca detine muuult teren fix in partea ailalta a comunei, adica in Nord.
Proaspat trimis.
(https://i.imgur.com/vfNTFav.jpg)
^Sunt curios daca ati primit numar de inregistrare...
Apoi, sunt curios daca o sa va ia la misto ca si pe noi (Asociatia Traiesc in Floresti) cu termenul de 10 zile.
Altfel, felicitari si multumesc pentru initiativa. Zilele urmatoare am sa incerc sa contribui si eu cu toate radpunsurile primite de noi, de-a lungul timpului, cu referire la acest proiect.
Am primit numar de inregistrare foarte rapid, la aproximativ 2 ore dupa ce am trimis solicitarea. Ceea ce la CNAIR cred ca s-a intamplat parca o singura data (sa primim nr de inregistrare inainte de raspuns).
^^
Vlad, cand ai postat ultima data mai "generos" pe subiect am luat informatiile si le-am o forma mai usor de citit aici: "Floresti: Centura Sud (II) – istoric 2014-2018"
Daca mai ai informatii noi, te rog adauga-le.
https://clujeuropean.com/2018/03/21/floresti-centura-sud-ii-istoric-2014-2018/
^^^ Am primit raspuns ieri.
(https://i.imgur.com/BnTpE2z.jpg)
^ Defapt e un intreg sir de minciuni:
1. "noua" solutia tehnica (de conservare a lucrarilor) este: https://voceaclujului.ro/carcotasii-lui-sulea-distrusi-pe-retele-de-socializare-pamantul-din-poligon-folosit-pentru-centura-sistem-american-roads/?fbclid=IwAR23kApur6_JZVqAfrQeQUev_oTfEpSkhSh-pXVVR5QSclKiLNfWP_o6-ks
A se lua cu pita deoarece pseudo-ziaristul respectiv nu este in stare sa scrie articole obiective cand e vorba de primarul Florestiului...
2. DIFERIT intr-adevar a cerut o suplimentare a contractului deoarece din 2016 pana in 2019, primaria Floresti nu a fost in stare sa ii puna la dispozitie amplasamentul. Primele ACuri (pe zone intr-adevar expropriate) au venit in 2018.
3. De fapt, nici acum NU SUNT GATA EXPROPRIERILE! La cadastru nu exista numar cadstral unic pentru culuarul de expropriere, ba mai mult exista cca. 1000 de mp cu situatie incerta: nu se cunosc proprietarii. De altfe, daca cititi cu atentie punctul 2, chiar si primaria recunoaste. Vor sa schimbe traseul pentru a evita acei 1000mp. Deci --> exproprieri suplimentare, noi ACuri, etc.
4. Procedura de achizitie publica NU poate fi reluata pentru simplul motiv ca DIFERIT a CASTIGAT in instanta anularea rezilierii contractului (DEFINITIV SI EXECUTORIU): http://portal.just.ro/33/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=3300000000067706&id_inst=33
Concluzia e ca centura sud e intr-un blocaj total si am impresia ca Primaria va fi buna de plata cat de curand. Dar, tinand cont ca e vorba de caracatita PNL, s-ar putea sa o de-a la pace la un moment dat.
^ Mi-ar placea ca acest personaj (Sulea) sa dispara de pe scena politica la urmatoarele alegeri.
Asa cum spuneam in postarea de mai sus o sa traim "The American Dream":
Horia Sulea: "Dragii mei dragi,
Așa cum spuneam, azi s-a intervenit în forță pe Răzoare, pe traseul drumului de Legăură Sud. (FOTO SUNT REALIZATE LA INCEPUTUL LUCRARILOR, voi reveni cu rezultatele mult asteptate) Lucrările vor continua pe întregul traseu. Este vorba de lucrări inedite de conservare a lucrărilor, care vor avea ca rezultat o suprafață de rulare similară cu cea a asfaltului. Așa cum nota și www.floresti24.ro, discutăm de o intervenție ecologică, în premieră națională, pe bază de enzime. Tehnic, avem scarificarea suprafeţei cu scarificator, crearea amestucului de apă cu enzima, în concentrație optimă, acoperirea suprafeței cu amestecul rezultat, omogenizarea
stratului cu stabilizatorul, nivelare şi executare a pantelor în profil transversal cu autogrederul, compactarea cu cilindru compactor până la
atingerea gradului de compactare optim, adică minim 93%.
Ulterior lucrărilor pe fiecare tronson, vor avea loc prelevări de eșantioane și
analize de laborator, pentru stabilirea atingerii gradului adecvat de compactare.
Apoi ne dorim a introduce și o linie CTP în zonă."
Intrebari : 1. (juridica): Cum poate avea acces pe amplasamentul predat constructorului daca s-a suspendat rezilierea unilaterala?
2. (tehnica): Poate da careva detalii mai "pamantesti" despre tehnologie? Am vazut ca e intens mediatizata pe american-roads.ro. E ceva asemanator cu Dorosolul folosit pentru imbunatatirea pamanturilor?
Acum multi ani, la vreo 2 ani de la deschiderea frabricii Nokia, un prieten care lucra acolo imi povestea cum un coleg i-a spus ca si-a luat un Chevrolet nou cu 8-9000 Euro. Omului nu ii vine sa creada, nu auzise de Chevrolet Spark in viata lui si ar fi vrut sa cumpere si el una pana a ajuns in parcare si si-a dat seama ca de fapt era un Matiz cu facelift :lol:. Cam asa cred ca e si cu tehnologia revolutionara a lui Sulea.
Din pacate Florestiul este condus doar de idioti, capabili doar de scandal si petreceri cu muzica populara. Ce bine era daca ar fi facut un parteneriat cu Primaria Cluj-Napoca pentru un studiu de fezabilitate pentru un drum cu 2 benzi pe sens cu intersectii denivelate, de la Bucium pana la giratoriul de la Luna. Proiectul sa fie executat in 2 etape, de la est la vest, granita celor 2 loturi fiind drumul catre Tauti. Intr-un viitor destul de indepartat ar fi putut fi prevazuta prelungirea drumului pana la iesirea din Luna spre Savadisla. Dar pentru lucrurila astea trebuie sa gandesti pe 10-20 de ani, iar cand tie in 4 ani iti expira mandatul, festivalul berii iti pare o alternativa tot mai buna.
Pai exista parteneriat :) si e pe nord:) Centura Metropolitana.
Am filmat drumurile de legatura pentru a fi prezentate factorilor decizionali. Solutia pe nord e bine gandita si va ajuta jumatate din Floresti pentru restul era buna asta de pe sud.
Din pacate CM e un proiect care nu va fi implementat mai repede de 6-7 ani (optimistic). In toti acesti ani va fi un dezastru Florestiul si tranzitarea lui.
Chiar si asta pe sud are nevoie de 2 ani pentru finalizare, dar nu ai cu cine... asa ca e mai ok festivalul berii......
Stiu de cea de pe nord, dar din 2016 e tot anuntata strada asta din sudul Florestiului. Daca in 2016 se asezau la masa pentru a planifica investitia asta, la sfarsit de 2017 deja aveau un SF si un proiect tehnic pe baza caruia sa liciteze executia, iar in 2019 se putea circula ca nu dura mai mult de un an sa faca respectiva strada.
Centura Nord are tinta traficul cu destinatie mai departata de giratoriul de la primaria din Floresti. Daca stai in Cetatea Fetei sau in Tauti ti-e un pic peste mana sa mergi mult spre nord, ca sa ai de unde te intoarce. Insa daca mergi din orice punct din Cluj, cel tarziu la Cora intri pe centura.
Aproape oficial, centura de sud a localitatii Floresti e "inghetata" (ca si proiect). Partile au decis sa ingroape securea razboiului (cum estimam in mesajele anterioare). DIFERIT cand "a simtit" suflarea noua de la guvernare a dat-o la pace. Oficial, "nu au avut bani de taxa de timbru". Dar inainte au convenit sa isi stranga mana si sa divorteze amiabil. Sa vedem ce urmeaza.
http://portal.just.ro/117/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=11700000000138466&id_inst=117
Intre timp, "vrabiutele" (cele locale, nu cele experimentate ale lui NGC) spun ca exista un singur ofertant pentru Sful tronsoanelor II si III. Aceeasi firma care se chinuie cu PUGul de cativa ani buni...
Over and out, deocamdata...
Eu nu prea inteleg, spui ca e inghetata (adica ceva rau), dar dupaia spui ca au dat-o la pace (eu interpretez asta ca ceva bun).
Ce inseamna asta?
Ca va continua Diferit lucrarile in teren din primavara pentru ca a renuntat la proces? Se mai poate da inapoi, a fost reziliat sau nu contractul?
Cat despre tronsoanele 2 si 3 despre ce este vorba?
Iarasi ce legatura are schimbarea guvernului, ca problema e "locala".
Poti te rog sa detaliezi?
Pai e inghetata ca proiectul nu mai e viabil in forma curenta. Trebuie relicitat si probabil regandit si traseul. Contractul a fost reziliat, nu are ce lucrari sa continue Diferit. Oricum nici nu ar putea sa il faca in banii pe care i-a licitat.
Schimbarea guvernului are legatura in sensul ca Diferit nu vrea sa se puna rau cu PNL, dat fiind ca acestia sunt acum la butoane.
Centura este se va mai amana cativa ani.
Primarul Floresti Horia Sulea este in campanie electorala si este foarte speriat ca va merge la inchisoare (http://www.monitorulcj.ro/actualitate/76581-primarul-comunei-floresti-horia-sulea-condamnat-pentru-fapte-de-coruptie), asa ca incepe sa faca spoiala si arunca cu bani aiurea.
Zice ca incep lucrarile ?! Cu cine, pe ce proiect, ce se mai aude de exproprieri ?
Presimt ca toarna un covor de 4cm direct peste pamant si ura la gara, inchide niste guri ca n-a facut nimic si castiga niste voturi, iar la primvara cand o sa crape incep sa il peticeasca si pace buna.
https://i.imgur.com/E26TiWc.png
sursa (https://www.facebook.com/HoriaSulea/posts/2793978484016874)
Horia Sulea nu se joaca, deja a scos masinile la inaintare.
Poze facute de un amic azi 17.03 pe Razoare
https://imgur.com/a/toxcG9d
Topicul asta se poate inchide sau transforma in "asfaltare drum de sud floresti, fara fundatie, fara proiect, peste enzime" / "asfaltare strazi Razoare, Crizantemelor, Narciselor, Valea Garbaului fara nici un substrat tehnic".
Centura Sud NU mai exista si probabil (in contextul avansat al Centurii Metropolitane) nici nu va mai exista.
se lucreaza dupa norme ecologice de asta nu se folosesc straturi de enzime, beton etc care ar fi daunat mediului.
Pt cei care nu sunt din Cluj, Sulea s-a inscris in partidul Ecologist :)
din pacate ai avut dreptate vlad. proiectul e abandonat. Sulea a zis ca a si luat bani de exproprieri inapoi de la oameni.
sursa (https://actualdecluj.ro/nu-din-cauza-alegerilor-spune-sulea-s-a-apucat-sa-toarne-asfalt-peste-drumul-care-trebuia-sa-fie-o-centura/)
oare is reale stirile ca omu se tine bine in sondaje?
Jos spre Metro s-au apucat și de rigole, erau ceva prefabricate de beton și o echipă de oameni la treabă. Cei de la Viarom au terminat azi până la intersecția cu Tăuțiului (DJ 105L), săptămâna asta fac și Strada Valea Gârboului până la DN1, iar de săptămâna viitoare vin și cu stratul 2 și apoi cu marcajele. Nu au asfaltat direct pe pământ, au dat cu mixtură bituminoasă înainte de asfaltare. Însă ce nu mi-a plăcut a fost că nu au folosit peria din dotarea utilajului ce stropea mixtura în spate pentru a da la o parte praf/impurități. Așa că în unele zone a fost luată mixtura de pe stratul suport după ce au trecut oameni/mașini peste. O altă mică problemă e că nu au nivelat foarte bine strada înainte de asfaltare și se simte pe primul strat de asfalt în unele zone că ești ca în barcă (destul de lin), sper să mai corecteze la stratul 2. Nu e chiar capăt de țară, cei de la Viarom sunt în regulă, deci posibil să iasă ok lucrarea. Ei cică au făcut și centura nord Florești și Strada Tăuțiului care se prezintă bine deocamdată.
Rectificare: se pare că vin de azi cu stratul 2 dinspre Tăuțiului înapoi spre Răzoare.
Hai ca n-a murit "oficial". Cica se face prin... PPP. :lol: :lol: :lol: :lol:
https://www.floresticluj.ro/storage/966/Hota%CC%86ra%CC%82rea%20nr.%2036%20privind%20aprobarea%20fis%CC%A6ei%20de%20date,%20caietului%20de%20sarcini,%20precum%20s%CC%A6i%20strategiei%20de%20contractare%20pentru%20atribuirea%20contractului%20de%20presta%CC%86ri%20servicii%20i%CC%82n%20vederea%20realiza%CC%86rii%20studiului%20de%20fundamentare.pdf
PPP = parteneriat public-privat ?
Daca este asa, cine o sa bage bani pentru o centura printre case ? Ca sa este o buna parte din zona aia !
Doamne fereste ce idiot sinitru este infractorul Sulea si cea mai proasta parte este ca are sanse mari sa fie ales iar Primar.
Nu nu, PPP inseamna Promisiuni Pentru Proști.
Adicătelea nu vă facem, dar ne facem că vă facem.
Noaptea mintii
https://zcj.ro/administratie/trei-oferte-pentru-studiul-de-fundamentare-a-parteneriatului-public-privat-pentru-centura-de-sud-floresti--198290.html
https://www.stiridecluj.ro/politic/centura-de-sud-a-florestiului-nu-se-mai-face-s-a-schimbat-proiectul
Quote"În acea zonă, în spatele Vivo există în proiectul centurii metropolitane, care va avea o porțiune care ajunge până la viitorul Spital Regional de Urgență.
Se face un apendice care merge până la Spitalul Regional și eu consider că noi trebuie să ne conectăm la această centură metropolitană. Nu va mai fi o centură, ci un drum de sud care va deservi Floreștiul. Șoseaua va urca din Tăuți, pe Răzoare și la Vivo se va face încărcarea pe centura metropolitană. Nu va mai fi porțiunea pe Valea Gârbăului până la drumul Sfântul Ioan, ci se va merge pe centura metropolitană. De acolo se va putea ieși pe Sfântul Ioan. Eu spun că traficul va fi Sud - Nord spre centură și nu Est - Vest", a declarat Bogdan Pivariu, primarul comunei Florești, la emisiunea Clujul Politic.
Intrebarea este daca mai expropriaza sau nu zona respectiva si se fac 2 benzi pe sens sau 2+1 alternativ.
În sfârșit o afirmație corectă: "nu va mai fi centură". De fapt, corect e că nu a fost niciodată centură, era/este doar un nou drum de acces dintre Florești și Cluj.
Oricum subiectul conectării Floreștiului de Cluj cred că ar trebui mai bine analizat. Toate energiile (inclusiv aici pe forum) au fost puse recent doar în subiectul centurii metropolitane, dar tare mi-e că el va rezolva traficul de tranzit, dar cam puțin din cel local, mai ales în lipsa unor măsuri adiționale și în interiorul Floreștiului.
mi se pare gresita abordarea. Pana sa fie gata metropolitana mai trece multa apa pe somes.
Conexiunea razoare - sf ion e inca necesara pentru trafic local. Evident ca nu e centura. Dar e un drum necesar.
Sigur se face centura la urmatoarele alegeri :puke:
Quote from: vladb on March 18, 2020, 09:32:06 AM
Topicul asta se poate inchide sau transforma in "asfaltare drum de sud floresti, fara fundatie, fara proiect, peste enzime" / "asfaltare strazi Razoare, Crizantemelor, Narciselor, Valea Garbaului fara nici un substrat tehnic".
Centura Sud NU mai exista si probabil (in contextul avansat al Centurii Metropolitane) nici nu va mai exista.
Dupa cum spuneam...
Va fi 90% 1+1 urmand aliniamentul drumurilor mai sus mentionate. Nu mai ajunge (direct) pe Sf. Ion, ci florestenii
din partea de sud vor intra de pe Strada Tautiului (nu Tauti cum afirma primarul) pe actualul drum de sud asfaltat direct peste ce era inainte si se va varsa in nodul centurii metropolitane in zona Polus. Din partea de nord, florestenii se vor urca pe unul dintre cele 3 noduri din Floresti (giratoriu Luna de Sus, zona Balastierei - Eroilor, zona Somesului). Plus ramane si calea directa: DN1.
Spun "floresteni", nu din egocentrism, dar situatia de aici nu este tipica pentru o centura normala (degrevarea localitatii de traficul de tranzit). La fel (probabil) ca si zona Bucuresti, Iasi, Timisoara - pe centura traficul de tranzit si traficul de naveta vor avea valori comparabile. Peste 70% din locuitorii Florestiului lucreaza in Cluj Napoca.
Concluzie: vor exista doua "conducte" majore de ocolire (totale sau partiale a Florestiului): DN1 + CM, ambele 2x2, cu noduri denivelate pentru centura + 2 minore (drumul de sud si pseudovarianta Donath). Pentru floresteni, problema e pana la varsarea in aceste drumuri - blocajul e pe strazile, stradutele, aleile din localitate, mai ales dimineata cand majoritatea isi duc copiii la scoala in Cluj sau incep serviciul la ora 8. Mediatizarea performantelor (daca exista) scolii nou construite si dezvoltarea acesteia + un parc industrial la iesirea catre Oradea poate ca ar mai rezolva din probleme.
Oricum am lua-o, managementul traficul intr-o localitate cu app. 60000 de locuitori, aflata in proximitatea unui municipiu cu app 350000 de locuitori, e o nuca tare...
Ieri, in 22.04.2021 s-a aprobat bugetul pe 2021 a lui Privariu.
Prin bugetul respectiv undeva pe la pagina 12/14 si 14/14 (care arata prioritatea), vedem exproprieri drum de legatura varianta sud si executie drum varianta sud.
https://i.imgur.com/sdSyQzG.png
https://i.imgur.com/ySFi9Ir.png
Bugetul este aici - https://floresticluj.ro/storage/3131/Lista-investitii-Proiect-buget-2021.pdf
Presimt ca ajungem in 2023 si tot la pagina 14 din 14 o sa fie cuprins acest drum, timp in care toata zona de pe Razoare devine si mai ghetoizata si sufocata, iar zona Metro si mai aglomerata, iar aglomeratia se duce pana in Marasti
Timp in care USAMV are in spate la Metro un teren care Primaria Floresti vroia sa il fure, USAMV a reusit sa il recastige, acolo ei vor sa continue sa faca un nou complex studentesc ...
https://media9.ro/proiect-cu-terenuri-de-sport-si-piscina-in-floresti-primaria-a-vrut-sa-le-ia-terenul-dar-a-pierdut-procesul/
Toata zona o sa fie prajita pana se face drumul asta calumea.
Am vazut acum ceva timp pozele puse de Privariu si m-am gandit sa consemnez evolutia si aici, chiar daca hartiutele alea sunt egale cu zero.
cough, cough, ne pregatim de campania electoralaQuotePrimarul comunei Florești, Bogdan Pivariu, a semnat un protocol de colaborare cu CNAIR, pentru realizarea "Centurii de Sud", drumul Tăuțiului-Răzoare-Vivo până în DN1.
"Un nou proiect important pentru rezolvarea traficului din Florești prinde formă prin semnarea, azi, a protocolului de colaborare cu C.N.A.I.R.
Zona de drum Tăuțiului-Răzoare-Vivo până în DN1 va fi reabilitată.
Vom avea 2 benzi pe sens, trotuare pe ambele părți, banda dedicată special autobuzelor și bicicletelor.
În baza acestui protocol, C.N.A.I.R. va face exproprierile necesare proiectului și va depune cererea de finanțare, urmând ca lucrarea să fie realizată de către Primăria Florești", a declarat primarul Floreștiului, Bogdan Pivariu.
Acest segment de drum care va face joncțiunea cu Centura Metropolitană în zona Centrului Comercial Vivo, împreună cu segmentul de drum al DN1 (zona Spitalului Regional de Urgență), care deja intră în lărgire la 3 benzi pe sens (una dedicată transportului în comun), vin să consolideze proiectul pentru rezolvarea traficului în Florești, a mai completat edilul.
Pe noul drum va putea fi alocată o banda pentru transportul in comun.
"Facem încă un pas pentru a avea o bandă dedicată exclusiv transportului în comun în întreg Floreștiul.
Aceste tipuri de investiții au avut nevoie de o durată importantă de timp pentru a fi pregătite.
Mulțumesc domnului Ministru Sorin Grindeanu și domnului Director General al C.N.A.I.R, Cristian Pistol, pentru susținerea pe care ne-o acordă în implementarea acestor proiecte vitale pentru Zona Metropolitană Cluj-Napoca", a încheiat Pivariu.
sursa - stiridecluj.ro (https://www.stiridecluj.ro/politic/centura-de-sud-a-florestiului-se-face-pivariu-zona-de-drum-tautiului-razoare-vivo-pana-in-dn1-va-fi-reabilitata)